komentarze
  • 52. szczepi
    • 2010-01-28 17:15:14
    • *.219.81.48

    rafam, zamknij się już i nie prowokuj;/

  • 53. michałmarcin
    • 2010-01-28 17:30:53
    • *.acn.waw.pl

    W Ferrari zachowują się jakby już mieli pewną wygraną.
    Gdzieś w necie widziałem, że podobno wyciekły jakieś fotki nowego Williamsa.

  • 54. michałmarcin
    • 2010-01-28 17:36:42
    • *.acn.waw.pl

    www.autosport.com

  • 55. Marti
    • 2010-01-28 17:44:56
    • *.160.167.2

    Z aerodynamicznej perspektywy bolid prezentuje się zdecydowanie lepiej od poprzednika, tylko niestety nie można już powiedzieć, że Ferrari jest czerwone ;) stanowczo za dużo białego malowania ;/ tym kolorem bardzo oszpecili dotychczas zawsze najładniejszy bolid w stawce ;/ szkoda, ale przecież nowy mega-sponsor musi od razu rzucać się w oczy :)

  • 56. Renault F1 Team
    • 2010-01-28 17:56:06
    • *.adsl.inetia.pl

    "Z aerodynamicznej perspektywy bolid prezentuje się zdecydowanie lepiej od poprzednika"

    CFD w oczach? :P

    na autosporcie jest pierwsze zdjęcie Williamsa, brzydala.

  • 57. Blaz
    • 2010-01-28 18:18:49
    • *.sileman.net.pl

    @marti Już kiedyś był taki biało czerwony za czasów papierosowej firmy.

    A tak w ogóle to dla mnie te bolidy mogły i być w kropki oraz kwadratowe bo w efekcie końcowym liczy się czas !!

  • 58. Marti
    • 2010-01-28 18:55:16
    • *.160.167.2

    57. Blaz - wiem, ale tamte bolidy w porównaniu do aktualnego na pewno nie miały aż tak dużo białego lakieru. Z tym białym przednim skrzydłem przesadzili kompletnie, ale racja, najważniejsze aby bolid był szybki :)

  • 59. rafekf1
    • 2010-01-28 19:06:50
    • *.intelink.pl

    Jak obejrzałem filmik powyżej to mam wrażenie, że ten nos F10 przypomina nie tylko RBR ale i także ..... BMW Sauber F109, jeśli patrząc na niego z boku. Podobnie wysoko zadarty jak BMW F1 09 w wersji z poprzedniego sezonu. Moim zdaniem bolid ładny, malowanie też ok. Czy szybki, to się okaże.

  • 60. skylinedrag
    • 2010-01-28 19:06:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Z wozu strażackiego zrobił się ambulans. Nie podoba mi się to malowanie, ale sponsor płaci, sponsor wymaga miejsca :)

  • 61. Blaz
    • 2010-01-28 19:08:50
    • *.sileman.net.pl

    @marti - Zobaczymy jak się będzie prezentował na torze. Masz racje 2 lata temu był mocno czerwony. Tymczasem czekam na dalsze prezentacje (na renate) Pozdr. :*

  • 62. lechu55
    • 2010-01-28 19:09:03
    • *.181.129.250

    Nie zebym mial cos przeciwko Ferrari ale oni mówiąze ten bolid ma im przyniesc zwycięstwa tak? Rok temu F1.09 mial przyniesc Mistrzostwo konstruktorów. I co przyniósł? Mam nadzieje ze plany mistrzowskie Ferrari choc w częsci zostaną zrealizowane.

  • 63. Asturia
    • 2010-01-28 19:11:21
    • *.chello.pl

    Jak dla mnie za dużo białego na tym bolidzie, ale napis santander jest czerwony więc...

  • 64. skylinedrag
    • 2010-01-28 19:22:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W tym roku jest tyle zmian konstrukcyjnych związanych z balansem, oddziaływaniem na opony dużo większą zmian masy podczas wyścigu, innego zużycia paliwa itd., że stawka może się ponownie wywrócić. Stawiałbym na bardziej doświadczone zespoły w tym roku. Ferrari, Renault, Williams,Mercedes,Mc mogą coś zdziałać na RedBulle bym nie stawiał

  • 65. skylinedrag
    • 2010-01-28 19:34:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Patrzcie to F10 ma z profilu patrząc nos jak pinokio :)

  • 66. Blaz
    • 2010-01-28 19:43:16
    • *.sileman.net.pl

    @skylinedrag- Coś w tym jest co piszesz ale Ja jednak bym stawiał na RedBulla Adrian N. to bardzo doświadczony konstruktor.

  • 67. jar188
    • 2010-01-28 20:28:38
    • *.chello.pl

    @64. skylinedrag Tych zmian wcale nie jest aż tak dużo a najmniej w aero bolidu a na tym polu RB miał zdecydowanie najlepszy bolid, jeżeli jeszcze wyeliminują awaryjność,silniki przestaną się psuć i jeżeli jest prawdą najmniejsza paliwożerność tych silników to widzę ich jako głównego faworyta. McL i Ferrari powalczą z nimi choćby biorąc pod uwagę ich niezłe wyniki (szczególnie McL) pod koniec zeszłego sezonu a pamiętać trzeba, że jeździli boldami z KERSem i na szybko montowanym "podwójnym dyfuzorem", no i to są zespoły które wiedzą jak budować szybki bolid nie o dziś. Mercedes dla mnie jest tu małą zagadką, czy będą w czołówce? Williams jak wspominał zaryzykował z zupełnie nowym areo (czyli sami do końca nie wiedzą co robią i czy robią dobrze) więc jak trafią to trochę z przypadku, Renault to zagadka, FI cisza, trochę tak jakby stworzyli coś niezłego i trzymają w tajemnicy, TR pierwszy sezon ze swoim projektem bolidu, no i reszta.
    Oczywiście rzeczywistość zaskakiwała już nas wiele razy więc i tym razem tak może być:)

  • 68. mapol
    • 2010-01-28 20:41:53
    • *.250.16.95.dynamic.jazztel.es

    super cacko
    fernando uciszy kilka osob tym cudem czerwono bialym

  • 69. leonardo1899
    • 2010-01-28 21:06:55
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    w tym sezonie nie aero bedzie najwazniesze tylko silnik i ich spalanie, smarowanie, odpowiedni dobor opon i wywazenie bolidu. przy pelnym baku ktory jest w tylnej czesci bolidu inna reakcja bedzie na ruchy kolkiem przy pelnym zbiorniku a inna przy pustym i jeszcze zalezy na jakich oponach. wiec ten sezon bedzie nalezal do silnikow i opon. FORZA FERRARI!!!!!!!!!!!!!!

  • 70. ekimmu
    • 2010-01-28 21:21:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @69 leonardo1899

    Przepraszam ale aero jest zawsze ważne.

  • 71. jar188
    • 2010-01-28 22:24:38
    • *.chello.pl

    69. leonardo1899, Nie chcę być złośliwy ale sądzę,że powinieneś poinformować zespoły, co by nie ładowali tyle kasy w dalszy rozwój aerodynamiki, chociaż zdaje się już jest za późno, wywalili grube miliony na badania na komputerach i w tunelach ;)

  • 72. murmunder
    • 2010-01-29 01:05:26
    • Blokada
    • *.205.76.50

    Bolid ładny, kolory mi sie podobaja. Jedyne co można zobaczyć typowy nos RBR i typowy tylny spoiler Maclaren. Na mnie nazwa ferrar nie robi wrazenia i takie kopiowanie nie musi wyjsc na plus. Bolid bardzo fajnie wygląda, no ale ten z 2009 tez był najładniejszy a jak jezdził to wiemy. Oby Robert dostał wmiarę ładny bolid bo juz nie zniose przynajmniej jak bolid nie bedzie za szybki czołgu jak w BMW. Dodam jeszcze z te nosy mnie nie dziwia bolid ma być dłuższy a gdzie szukac oszczędności jak nie w takich elementach, mowie o wadze.

  • 73. murmunder
    • 2010-01-29 01:11:37
    • Blokada
    • *.205.76.50

    Bolid ładny, kolory mi sie podobaja. Jedyne co można zobaczyć typowy nos RBR i typowy tylny spoiler Maclaren. Na mnie nazwa ferrar nie robi wrazenia i takie kopiowanie nie musi wyjsc na plus. Bolid bardzo fajnie wygląda, no ale ten z 2009 tez był najładniejszy a jak jezdził to wiemy. Oby Robert dostał wmiarę ładny bolid bo juz nie zniose przynajmniej jak bolid nie bedzie za szybki czołgu jak w BMW. Dodam jeszcze z te nosy mnie nie dziwia bolid ma być dłuższy a gdzie szukac oszczędności jak nie w takich elementach, mowie o wadze.
    Jeszcze jedno do tych co takie głupoty wypisujecie ze jest ten bolid lepszy pod względem aero- A KTO TO WIE!!!!! nie mylcie eleganci z szybkoscia na torze. To czy aero ma lepsze to sie dopiro okaze

  • 74. mlq
    • 2010-01-29 06:12:28
    • *.opera-mini.net

    Ciekawe ile bierze litrów na 100

  • 75. skylinedrag
    • 2010-01-29 11:05:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    67. jar188 Też prawda, RB może być ponownie silny, choć nie zapominajmy, że przez ostatni sezon mieli dużo szczęścia wybierając podobnie jak Brawn prostszą drogę do sukcesu, sięgając po sprawdzone rozwiązania, nie pakując się w KERS. Jestem prawie pewien , że gdyby Mc'i, Ferrari,Renaty,czy chociażby BMW (które wpakowało w KERS miliony) nie stracili pół sezonu na nieudolne próby pracy nad tym elektronicznym dziadostwem to stawka byłaby zdecydowanie bardziej wyrównana.
    Jeśli chodzi o Aero to mimo, że podstawowe założenia jak szerokości, wysokości spoilerów nie zmieniły się znacząco to jednak cały kształt kadłuba, i szczególnie podwozie zmieniło się znacząco patrząc na F10. Chodzi mi szczególnie o kształt zwężki venturiego. Jeśli w podłodze muszą inaczej rozmieścić gigantyczne zbiorniki to pociąga to za sobą konieczność modyfikacji tylnego dyfuzora. Przedni konfuzor też w jego dolnej części posiada teraz niemal płaski poziomy statecznik
    Sam Kubica był pod wrażeniem odwiedzając centrum projektowe Renault F1, gdzie sztab ludzi pracuje metodami CFD nad aero nowego bolidu.
    Nikt nigdy nie wspomina o zawieszeniu, a moim zdaniem każdy zespół F1 stoi teraz przed dużym wezwaniem jeśli chodzi o konstrukcję wahaczy, charakterystyki amortyzatorów, doborem negatywów, które mocno zmieniają się pod wpływem zmiany balansu bolidu (na początku wyścigu tył mocniej dociążony, niż podczas jego ukończenia)

  • 76. Renault F1 Team
    • 2010-01-29 11:42:36
    • *.adsl.inetia.pl

    74. mlq - w 2006 roku to było 70 litrów na 100 km, teraz może 65...

  • 77. wat222
    • 2010-02-01 16:01:10
    • *.ilabs.pl

    wygląda Wóz strażacki :)

  • 78. wat222
    • 2010-02-01 16:01:49
    • *.ilabs.pl

    wygląda jak wóz strażacki :D

  • 79. skrentek
    • 2010-02-06 19:49:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ładny samochodzik, niech wygra FERR....NADO QE VIVA ESPAŃA,
    chociaż całym sercem jestem za ROBERTEM

  • 80. FERRARI19
    • 2010-06-28 09:10:50
    • *.146.3.56.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Do Ferrari zawsze czułem jakąś sypatie. Zawsze się ciesze jak wygrywa czerwony bolid. Jednak w tym sezonie to kompletna klapa.

  • 81. FERRARI19
    • 2010-06-28 09:12:13
    • *.146.3.56.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Co tu mówić... To nie jest już ten sam zespół co przed ponad pięcioma laty. Wtedy to porażką było nie zajęcie 1 miejsca w wyścigu, a teraz sukcesem jest stanięcie na podium... Z tym zespole brakuje gwiazdy. Gwiazdą miał być Alonso, jednak wyszła z tego kompletna klapa. Alonso to już nie ten sam kierowca co przed laty...
    O Masie to już nie ma co mówić... Kompletnie niewiem po co go jeszcze tam trzymają. Już lepiej gdyby przyjeli tam Roberta.
    Dobże widać, że Robert jest lepszy od Fernando czy Felippe. Niemówie, że faworyzuje Roberta bo to Polak. Chodzi o to, że Robertowi potrzeba mocnego samochodu do zdobycia tytułu, a z Renault to mało możliwe.

  • 82. Kubczak94
    • 2010-11-13 15:49:36
    • *.adsl.inetia.pl

    @up

    święte słowa... mam identyczne zdanie co ty :)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo