komentarze
  • 1. bulekf1fan
    • 2009-11-13 15:17:59
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ale przedstawienie rozmiary tylko znamy ale jak wyglada

  • 2. kempa007
    • 2009-11-13 15:21:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    specjalnie sie nie bedzie roznic, dodatkowa masa paliwa (okolo 100 kg) nie wymusi na projektantach specjalnych zmian, gdyz biorac pod uwage sile dociskajaca, biezace opony musza znosic obciazenia dochodzace do 2000 kg. Tak przynajmniej twierdza w Bridgestone :-)

  • 3. Hubi
    • 2009-11-13 15:28:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    skąd bierzesz te wszystkie źródła ?:) Musisz non stop siedzieć i wyłapywać newsy :) ale i tak strona jest super

  • 4. pawel3012
    • 2009-11-13 15:29:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    czyli wizualnie nie będzie aż tak dużej różnicy :)

  • 5. kempa007
    • 2009-11-13 15:33:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to jest informacja prasowa :-)

  • 6. Raven89
    • 2009-11-13 16:13:21
    • Blokada
    • *.chello.pl

    Jakby to powiedział walerus dobra guma nie jest zła ;)

  • 7. RenaultKubek1
    • 2009-11-13 17:10:32
    • *.cdma.centertel.pl

    Ciekawie jak pomoże Kubicy w Renault o ile wystartuje;)

  • 8. Budyn_F1
    • 2009-11-13 17:20:29
    • *.chello.pl

    Niech pokaza obrazkowo jak wyglada.

  • 9. pawel3012
    • 2009-11-13 17:32:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    LUDZIE znalazłem coś
    wejdźcie sobie na onet.pl>sport>formuła1 i tam powinien być artykuł o wycofaniu się Bridgestone'a...co o tym myślicie??

  • 10. joo
    • 2009-11-13 17:40:57
    • *.wilan.pl

    opona jak opona ale diabel tkwi w szczegulach w f1 kazda zmiana pociaga za soba nastepna zmiane

  • 11. FAster92
    • 2009-11-13 17:46:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    opona czarne złoto czy to da jakieś rezultaty? zobaczymy ... podam
    taka inf . dotycząca przyszłego sezonu baki paliwa będa zwiększone do 280L!!!!!!!

  • 12. shad2pl
    • 2009-11-13 17:50:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zamiast zwężać przednią oponę, lepiej poszerzyć tylną ;)

  • 13. krystianxp
    • 2009-11-13 17:53:13
    • *.b-ras2.chf.cork.eircom.net

    jak tak sie dobrzy przypatrze to mam taka w golfie. tylne powinny byc poszezone przeciez teraz beda baki wypelnione po korek

  • 14. krystianxp
    • 2009-11-13 17:53:33
    • *.b-ras2.chf.cork.eircom.net

    poszerzone

  • 15. re-reikorp
    • 2009-11-13 17:57:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Heh, Japończycy po długich miesiącach pokazali w końcu jak będzie wyglądać opona? Litości, od razu było wiadomo, że zrobią ją z oszczędności na starych maszynach. To nie znali wymiarów od razu? Jasne. Z tą ich PASJĄ DLA DOSKONAŁOŚCI można by dyskutować. Rezygnacja z F1, przedtem monopolizm w niej, postępujące oszczędności, żelazna konsekwencja w myśleniu o swoich oponach jako produkcje ekologicznym... Nawet pomalowanie ich czasem na zielono:P Prawie dałem się nabrać i już wyobrażałem sobie naszego boćka klecącego gniazdo w oponie brydżstołna, odnajdującego w niej spokój i harmonię. Pasja dla doskonałości... Pliz.
    Już wolę szajsowatą, pseudoniemiecką fuldę. Za wielkim B nie będę płakał...

  • 16. re-reikorp
    • 2009-11-13 17:58:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie wiem ile inżynierii w myśleniu Waszym, ale racja. Powinni poszerzyć tylną:) Zgadnijcie, dlaczego tak nie zrobią...

  • 17. Kofi
    • 2009-11-13 18:15:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Żeby nie utrudniać jeszcze bardziej wyprzedzania przez szersze auta?

  • 18. Tomo2345
    • 2009-11-13 18:37:22
    • *.aster.pl

    Kubek w rajdzie 1 os 8 a na drugim 10

  • 19. krz08
    • 2009-11-13 18:39:44
    • *.xdsl.centertel.pl

    no :)

  • 20. Amadeo
    • 2009-11-13 18:41:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Już na początku sezonu przedstawiciel Bridgestone wyjaśnił, że poszerzenie tylnich opon dałoby podobny rezultat, ale praktycznie byłoby to dla nich skomplikowane, gdyż nigdy szerszych opon nie robili, a te węższe przednie będą robić na starych maszynach, na których robili jeszcze poprzednie slicki do f1

  • 21. xdomino996
    • 2009-11-13 19:19:49
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    20. Amadeo i w F1 znowu chodzi o kase bo po co wydawac kase na nowe maszyny lepiej uzyc starych.

  • 22. walerus
    • 2009-11-13 21:26:51
    • *.adsl.inetia.pl

    jakie to proste....;-)

  • 23. hot dog
    • 2009-11-13 21:40:16
    • *.222.244.179

    2. kempa007 "specjalnie sie nie bedzie roznic, dodatkowa masa paliwa (okolo 100 kg) nie wymusi na projektantach specjalnych zmian," rozumiem ze masz na mysli tylko i wylacznie opone ???

    Czy ja wiem 270/245 wg mnie jest duzo napewno znacznie zmniejszy sie opor, docisk a poprzez to zuzycie....

  • 24. ZbyszekB
    • 2009-11-13 22:05:07
    • *.mmpnet251.tnp.pl

    Na pewno skończą się przejazdy na jeden pitstop. Większe obciążenie i węższa przednia opona zwiększy zużycie. Możliwe że częściej będziemy widywali strategie na trzy pitstopy.

  • 25. dziarmol@biss
    • 2009-11-13 22:21:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Grunt to dopasowana gumka..

  • 26. Dr.Artur
    • 2009-11-14 02:28:13
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    czyz w ten sposob nie zmniejsza przyczepnosci w zakretach przeciez mieli dążyć do poprawienie przyczepnosci mechanicznej a zmniejszycz aerodynamiczna nic nie rozumiem juz

  • 27. Jacu
    • 2009-11-14 10:59:57
    • *.chello.pl

    Dla tych ktorzy pytaja dla czego zmniejszaja przednia opone zamiast zwiekszyc tylna spiesze z wyjasnieniami ;):
    1) FIA dazy zawsze do zmniejszania osiagow bolidow, ktore sa systematycznie poprawiane przez postep techniczny - chodzi o utrzymanie bezpieczenstwa na wzglednie wysokim poziomie, wiec w przypadku opon lepiej zmniejszyc ich rozmiar niz zwiekszac (co zreszta niejednokrotnie mialo miejsce w przeszlosci);
    2) Zwiekszenie szerokosci opon wiaze sie z kilkoma istotnymi problemami tj.:
    a) nierownomierne zurzycie na calej szerokosci opon - wynika to z roznicy predkosci na powierzchni przylegania opony z nawierzchnia podczas pokonywania zakretow. To prowadzi do zwiekszonej roznicy temperatur (zmiany wspolczynika przyczepnosci) i trudniejszej kontroli pracy opony oraz jej stopnia zurzycia.
    b) do tego dochodzi zwiekszona odksztalcalnosc pod wplywem sily odsrodkowej (przy duzych predkosciach opona z plaskiej robi sie jajowata - w przekroju poprzecznym, czyli takim jak na rysunku powyzej - srodek opony bedzie wypychany w gore, a krawedzie traca styk (lub czesc sily dociskajacej) z nawierzchnia). W tym momencie dochodzi kolejny problem z utrzymaniem odpowiedniej temperatury i uzyskaniem wymaganej charakterystyki pracy.
    c) szersze opony to takze wieksze opory aerodynamiczne (i wieksze turbulencje) - co sie wiaze min. ze zwiekszonym zuzyciem paliwa, ktore to stanie sie dosc istotnym elementem w dobie zakazu tankowania.
    To oczywiscie tylko czesc problemow i proste - w sposob laicki - wytlumaczenie dla czego wiezsze przednie zamiast szerszych tylnych. Pozdro

  • 28. Budda89
    • 2009-11-14 20:09:06
    • *.opera-mini.net

    25. Grunt to żeby nie pękła :-)
    Dobrze, że przednie opony będą węższe. Będzie to premiować kierowców, którzy wolą podsterowność (Kubica, Alonso).

  • 29. wit74
    • 2009-11-15 09:55:07
    • *.38.160.60.resman.pl

    28. Budda89 I zarazem dyskwalifikować (Hamilton)

  • 30. walerus
    • 2009-11-16 09:07:04
    • *.klingspor.pl

    jak Hamilton zetrze przednią jak ma w zwyczaju - to tak bez gumy pojedzie...? ;-)

  • 31. Marti
    • 2009-11-16 22:33:30
    • *.160.167.2

    30. walerus - se założy nową i pojedzie dalej ;-)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo