komentarze
  • 93. wafel
    • 2009-10-28 10:04:06
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    91. morek154 jeszcze live timing na drugim ekranie i wyłączyć głos jak mówi Zientarski-dopiero można oglądać F1

  • 94. tom12333
    • 2009-10-28 10:08:32
    • *.158.54.35

    Jak już co to pod nr. 85 wspomniano o zakazie tankowania - czyt. większym dociążeniu tylniej osi...

  • 95. yaneq
    • 2009-10-28 10:41:31
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    szacunek... pasjonaci wywalający rodzinę za drzwi. ja nikogo nie wyrzucam, nikt nie lubi F1 w domu więc z reguły mam tv tylko dla siebie. picia piwa mi nikt nie zabroni, tym bardziej mlaskania przy wyścigu. żałosne są niektóre posty. nie rozumiem po co to udawadnianie? ja nawet nie pamiętam ile kubica ma pkt w tym sezonie i co? jestem lamerem z onetu? nic nie zmieni faktu, że jestem pasjonatem tego sportu. więc bez przesady. nie oceniajcie innych, bo to tylko oznaka zadufania w swój własny śmierdzący tyłek.

  • 96. TrueVanDal
    • 2009-10-28 10:58:16
    • *.skomur.pl

    @morek154 - IMO Twój problem jest taki, że traktujesz każdego kibica Kubicy tak samo, jako bezmózgie zwierze stadne które poleci za resztą. Otóż bardzo się mylisz. Ja się przyznaję bez bicia, że zacząłem oglądać F1 "na poważnie" od kiedy jest tam Kubica ale też nie od razu ten sport mnie wciągnął bez reszty. Cieszą mnie jego sukcesy i martwią porażki ale wg Twojego toku rozumowania powinienem się interesować tak wszystkim gdzie Polacy mają jakieś sukcesy. Ale jakoś Małysz "mi lata", Gortat w NBA "mi lata" sukcesy siatkarzy czy siatkarek "mi latają", występy sióstr Radwańskich "mi latają" a nasi piłkarze to mnie nie obchodzą już od daaaawna, więc nie możesz od razu zakładać, że każdy leci tylko na blichtr chwały albo bo coś co jest akurat "trendy". W tej chwili jak czytam Twoje wywody to czuję się obrażany. Do tego te gadki o tym jak to rodzinnie siadamy z piwkiem przed TV to już w ogóle obelga :p. Praktycznie od początku 2008 roku każde GP oglądam sam, z wypiekami na twarzy, o piwie nie ma mowy. Od momentu startu trzymam zaciśnięte kciuki (za Kubicę, a jak :p) i nie puszczam do czasu jak nie przekroczy linii mety albo (nie daj Boże) stanie się coś złego (np. awaria). W tym czasie jestem skupiony tylko na GP, nic i nikt nie może mi przeszkodzić. Są jakieś ważne sprawy? Nie, dla mnie obejrzenie kwalifikacji i GP to "top priority". Teraz będzie wyścig we Wszystkich Świętych, i co z tego? Już tak sobie ułożę plan dnia, żebym obejrzał GP w spokoju. Do tego u mnie tylko ja w domu tak się tym interesuję, reszta ma albo stosunek "olewczy" albo "obojętny". Wkręciłem się i nie wydaje mi się, żebym miał się przestać interesować F1 nawet gdy już w jej szeregach zabraknie Polaka. Tyle ode mnie, przemyśl to proszę.

  • 97. jarosdzi
    • 2009-10-28 11:37:53
    • *.acn.waw.pl

    @88. darecky3 - "Zreszta sam Kubica mowil zawsze to samo ze po dlugim tankowaniu samochod prowadzil sie znacznie lepiej i jego tempo jazdy bylo rowne." To wynika ze statyki płynów. Paliwo, oprócz masy, ma objętość i wypełnienie nim zbiornika z całości nie powoduje przemieszczeń środka ciężkości układu mas: zbiornik-paliwo w takim stopniu, jak wypełniony zbiornik paliwem w połowie. Porównanie tego zjawiska z odpływem kanalizacyjnym, który nie osiąga przeciążeń 5g na zakrętach i leży jak "szwagier po wypłacie" jest w dużym stopniu pozbawione sensu.

  • 98. Junior523iSE
    • 2009-10-28 11:39:09
    • *.brhm.cable.ntl.com

    Oj widze ze ludzie maja duza roznice zdan! ludzi sobie kibicuja z takich badz owakich przyczyn i nie mam zamiaru tego negowac bo szkoda moich nerwow i czasu, tak wiec waga bolidow zwieksza sie do 625kg, ruznica bedzie znaczaca i to zobacza wszystkie niedowiarki w przyszlym sezonie. Ale nie zauwazylem tutaj komentarza odnosnie zmian regulaminowych.

    Wiec od przyszlego sezonu nie bedzie mozliwe tankowanie podczas wyscigu, Wiec bolidy korzystajace z jednosek Renoult maja juz znaczaca przewage, niech ogulnie spala 10L paliwa mniej podczas wyscigu, to ze tak powiem na chlopski rozum to jest 10kg mniej przy starcie co ma sie znaczaca do osiagow.
    Pozaym F1 niejednokrotnie udowodnila ze jest sportem nieprzewidywalnym, dlatego trzeba zacisnac wargi, i poczekac do 2010 na efekty prac zespolow.
    A wszycy ci co mowia ze taki a taki kierowca F1 jest ... niech zacisna zwieracze i siada do wyscigu z takim kierowca. Chcial bym widziec takie widowisko, bylo by smiesznie :D

  • 99. wafel
    • 2009-10-28 11:49:00
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    98. Junior523iSE, w F1 podaje się ilość zatankowanego paliwa w "kg" i 2l jest równe w przybliżeniu 1kg

  • 100. Orlo
    • 2009-10-28 11:59:08
    • *.jawor.vectranet.pl

    @darecky3, Cytuję: "Kubica ma 1000zł, a inni 1500zł, różnica 500zł. Każdy dostaje po 1000 zł więc Kubica ma 2000 zł a inni 2500zł, różnica pozostaje, procent pozostaje, proporcja pozostaje. Orlo proszę cie...bez urazy ale nie wydurniaj się"... No tak, rzeczywiście PROPORCJA ta sama: 1000/1500=2/3, 2000/2500=4/5. Przecież nawet każdy dureń wie, że 2/3=4/5... Ech, ale się wydurniłem... "Boze patrzysz i nie grzmisz". Na tym kończę i pozdrawiam...

  • 101. Dr Prozac
    • 2009-10-28 12:09:14
    • *.ipartners.pl

    @73. darecky3 : Ty znowu o dolewaniu paliwa w formie balastu ...?
    Bardzo mnie ciekawi jak uzasadniasz twierdzenie że ciężsi kierowcy (mający gorszy rozkład masy w bolidzie) lepiej rozgrzewają opony od kierowców lekkich (mających lepszy rozkład)?
    Opony rozgrzewają się podczas poślizgu. Dlatego kierowcy wywołują kontrolowane poślizgi podczas okrążenia formującego lub jadać za SC. Kierowca ze złym rozkładem masy (zbyt ciężki tył bolidu -> większa nadsterowność) będzie nierównomiernie rozgrzewał opony : ma mocniej nadsterowny bolid wiec tylne opony rozgrzewają się szybciej. Gdy przód nadgoni (miedzy innymi dzięki zwiększającej się przyczepności z tyłu) tył zacznie się nadmiernie zużywać i przegrzewać. Jak to, oraz same poślizgi wynikające ze złego balansu mają pomóc kierowcy osiągać lepsze czas okrążeń tego nie wiem. Te rozważania nie biorą pod uwagę balansu (podsterowność- nadsterowność) ustawień zawieszenia (częstotliwości sprężyn, wbicie i wybicie amortyzatorów oraz przede wszystkim stabilizatory). A aerodynamika ma zapobiegać poślizgowi (jadąc łagodnie i płynnie po szybkich łukach można raczej ostudzić opony a nie je rozgrzać).
    Kierowca którego styl jazdy i ustawienia łagodnie traktują opony może je wolniej doprowadzać do optymalnej temperatury ale za to ma mniejsze ryzyko przegrzania oraz łagodniejsze zużycie (to tarcie rozgrzewa opony - to samo tarcie które je zdziera!). Jedyna sytuacja w której można mieć zimne i zdarte opony to ta, w której pozwoliliśmy im ostygnąć. To może być faktycznie problem, gdy np jedziemy za kimś wolnym kogo wyprzedzić nie możemy. Ale to nei znaczy ze to będzie efekt niskiej wagi kierowcy.

    To takie moje rozważania, chciałbym usłyszeć jaka logika stoi za twierdzeniem że nieoptymalny rozkład masy daje kierowcom przewagę za sprawą lepszego traktowania opon.
    Potwierdzenie tego że problemy z rozgrzewaniem opon np u Heidfelda (w poprzednim sezonie a nie teraz swoja droga - może utył mocno?) było spowodowane tym że jest lekki a nie np stylem jazdy też chętnie zobaczę (najlepiej w postaci jakiś oficjalnych wypowiedzi).

    @ 87. wafel : Ty to chyba masz problemy z czytaniem (najpierw kogoś obrażasz za to że błędu nie poprawił który poprawił, potem piszesz ze nikt nie brał pod uwagę że przeróbki bolidu też trochę wagi będą kosztowały co jest nieprawdą).

  • 102. jarosdzi
    • 2009-10-28 12:18:27
    • *.acn.waw.pl

    @87. wafel - proszę, nie używaj "Radia Maryja" w pejoratywnym sensie, bo obrażasz mnie. Ja słucham Radia Maryja i nie uważam tego za coś złego, czy głupiego. To jest forum publiczne i radzę lepiej ważyć słowa. Nie zakładam, przecież, że celowo Chcesz kogoś obrazić, bo to wystawiłoby Ci niechlubną ocenę.

  • 103. dziarmol@biss
    • 2009-10-28 12:28:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Łał" Pod hasłem Kubica w Renault dyskusja jałowa rozgorzała w obrębie % (różnych interpretacji heh) @morka154 co się piwu nie kłania oraz "oracji"(arogancji) @darecky3
    Aha , jeżeli chodzi o wagę bolidu to @ 44. Orlo prawidłowo wyliczył ;-))
    innymi słowy im więcej tym mniej ;-))paradoks? ale działa ;-))

  • 104. wafel
    • 2009-10-28 12:38:47
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    101. Dr Prozac chyba nie do końca zrozumiałeś, bo właśnie się nie poprawił! Nie mówi się "zero przecinek zero dziewięć setnych" tylko dziewięć setnych lub możesz napisać 0,09s. A "czepiam się" dlatego, że denerwują mnie osoby, które w uniesieniu krytykują inne mając za podstawę- "bo ja dużej oglądam F1 i się lepiej znam" Interpretacja kolegi darecky3 była ciekawa i jeżeli ktoś ma inne zdanie nie powinien w tak ostry i nie do końca uzasadniony sposób tego krytykować.

    Co do zbiornika-przyznaje, że przeczytałem tylko większość postów a resztę tylko powierzchownie.Uważam, że zwiększenie wagi minimalnej bolidu o te kilka kilo może nie mieć w ogóle wpływu, ale to moja ocena. Jak uważasz inaczej to bardzo proszę, możesz to napisać i podać jakieś na to uzasadnienie.
    Nie rozumiem dlaczego uważasz, że zwiększenie zbiornika nie zwiększy jego masy? proszę uzasadnij?

  • 105. wafel
    • 2009-10-28 12:42:12
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    102. jarosdzi Jeżeli kogoś uraziłem swoją wypowiedzią poza devious'a to przepraszam

  • 106. kacperboss
    • 2009-10-28 12:45:25
    • *.sta.asta-net.com.pl

    @96 TrueVanDal
    Zgadzam się z Tobą w 100% ;) mądra wypowiedź

  • 107. jarosdzi
    • 2009-10-28 13:11:37
    • *.acn.waw.pl

    Proponuję małe doświadczenie: jadąc na rowerze trzymajmy siatkę o dlugości ok. 60cm z zakupami o masie np. 5kg (chociażby Marysia z cukrem) w ręku i pokonajmy typową ósemkę, a następnie zamieńmy tę siatkę na odważnik lub hantel 5kg lub na jakikolwiek inny podobny ciężar w jednym i niedużym kawałku. Łatwo zauważyć, że sprawniej jeździ się w drugim przypadku. Podobnie jest z przemieszczaniem się środka ciężkości masy w pojeździe, bo przecież paliwo nie jest stałe. Próby wyliczeń arytmetycznych przytoczone tutaj dotyczą tylko chwilowych stanów układów fizycznych, a mało kto zastanawia się nad statyką oraz aerodynamiką, które ściśle związane są z czasem i w odniesieniu do niego są zmienne. Z upływem czasu spada masa pojazdu, bo spala paliwo, ale też zmienia się jego przyczepność będąca pochodną oporów powierza, sztywności zawieszenia i właśnie masy. Prawa fizyki są jednakowe dla każdego bolidu F1, ale zjawiska już nie, bo ostatni bolid jedzie w tunelu aerodynamicznym wytworzonym przez poprzedzające go pojazdy. Napisałem to dla uwidocznienia złożoności zagadnień związanych z techniką i technologią w tym sporcie i każdy z piszących na tym forum stara się widzieć jakiś aspekt, ale tak naprawdę, to tęższe od nas głowy siedzą nad tymi i jeszcze wieloma innymi problemami i nie wszystkie potrafią rozwiązać, toteż nie skaczmy sobie do oczu - błędy są rzeczą ludzką i gdybyśmy ich nie popełniali nie mielibyśmy okazji ich naprawiać, czyli ulepszać rozwiązań. :-)

  • 108. Janosoprano
    • 2009-10-28 13:29:20
    • *.203.139.89

    Ciekawe bardzo konwersacje.Ja wiem jedno ze skoro ciezsi kierowcy sie ciesza z posniesienia wagi to musi byc to dla nich dobre.A oni wiedza najlepiej.
    A co do wylowiedzi Boba to mam dobre przeczucia.Chociaz przed tym sezonem tez mialem;)

  • 109. dick777
    • 2009-10-28 13:33:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    96. TrueVanDal: Podpisuję się pod tym, co napisałeś.

  • 110. dziarmol@biss
    • 2009-10-28 13:33:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Inne media podają że Kubica chce wystartować na swojej fabii WRC na trasie Rallye du Var - rundy rajdowych mistrzostw Francji.Tylko nie piszą kiedy to będzie ;-)

  • 111. Kaczor Fan kub.
    • 2009-10-28 14:54:09
    • *.adsl.inetia.pl

    96 Truevandal zgadzam sie w 95%. MAŁYSZ on "LATA" tak mysle ... a już napewno to skacze...:-)..

  • 112. devious
    • 2009-10-28 16:05:48
    • *.nplay.net.pl

    @Wafel - racja, późna pora była a ja niezbyt w formie (choroba) i faktycznie nawet się źle poprawiłem - chodziło oczywiście o 0,09s czyli dziewięć setnych sek - ale jakbym dał myślnik po liczbie to już by było dobrze... co do obrażania to mnie tak łatwo nie można sprowokować - a samemu mi teraz głupio, że trochę za mocno pojechałem darecky'ego - to było niepotrzebne...

    wracając do dyskusji (która jest momentami bardzo ciekawa) - przyczepiłem się tylko do wniosków dara bo same wyliczenia miał dobre - po prostu F1 to inżynieria prezycyjna i tam się nie pomija i nia zaokrągla ułamków - dałem na to przykładów kilka, że są różne przypadki i raz można a nawet trzeba zaokrąglić a czasem nie...

    a co do wzrostu masy bolidów w wyniku większych zbiorników paliwa - moim zdaniem na pewno masa samego bolidu wzrośnie - bo zwyczajnie bolidy będą minimalnie większe (wydłużone w sekcji za kokpitem - po prostu potrzeba więcej objętości (co najmniej z 60-80dm3? zgaduję) w sekcji za fotelem i raczej nie wyobrażam sobie tego bez wydłużenia rozstawu osi i przesunięcia do tyłu silnika - możnaby oczywiście zamiast dłuższego zrobić zbiornik wyższym lub szerszym ale z punktu widzenia wyważenia statycznego i dynamicznego bolidu - byłoby to mniej korzystne moim zdaniem... pewnie zbiornik paliwa "przytyje" w każdej osi ale najwięcej powinien przytyć w osi podłużnej czyli trzeba będzie lekko wydłużyć bolid co spowoduje pewnie ułamkowy wzrost masy choć oczywiście trzebaby pytać inżynierów F1, ja nie buduję bolidów ;p) więc nie tyle sama masa większego zbiornika paliwa co raczej po prostu dodatkowego poszycia bolidu (więcej włókien węglowych) - ale też z całą pewnością nie będzie to 15kg więcej tylko jakiś mały procent tego... oczywiście tak sobie gdybam ale to wynika z logiki - skoro obecne bolidy są już odchudzone do granic możliwości to po prostu ich większe wersje muszą być minimalnie cięższe - o ile, to trzeba pytać Adrianów Neweyów, ale znając technologię F1 to te 15kg nadwyżki w nowym sezonie zostanie w głównej mierze spożytkowane na lepsze zbalastowanie bolidu (ktoś tu fajnie opisał to z cegłami) lub ew. na KERS jeżeli ktoś się wyłamie z umowy...

    @darecky3 - co do kombinacji ze zbiornikami paliwa (np. wielokomorowe zbiorniki i system szybkiego przepompowywania paliwa z jednego do drugiego aby np. poprawiać balans - możnaby kombinować ;p) to było już wiele pomysłów w F1 w przeszłości ale teraz głównie ze względów bezpieczeństwa chyba FIA na nic wymyślnego teraz się nie zgodzi - zbiornik musi być jeden duży, pancerny (nie w dosłownym sensie ofc) i maksymalnie uproszczony by nie doszło do jakiegoś pożaru...

    a co do teorii jakoby ktoś balansował bolid paliwem - zapewniam Cię, że nie ma takiej możliwości... ciecz w większym skupisku nie nadaje się do balansowania!! ma za dużą bezwładność i za małą gęstość... oczywiście możnaby zrobić sieć małych zbiorniczków (co by ograniczyło bezwładnosć) i przepompowywać z jednego do drugiego paliwo ale jak pisałem wyżej byłoby to bardzo skomplikowane (czyt. kosztowne) i niebezpieczne więc nie ma na to szans raczej... pomijając, czy w ogóle by coś dało takie rozwiązanie...

  • 113. kubica41
    • 2009-10-28 19:01:51
    • *.star.net.pl

    Macie racje według mojej teori to sezon 2011 bedzie pechowy dla Roberta.No ale cóż liczmy na szczeście i trzymajmy kciuki za naszego schumachera!!! może ta teoria zmieni sie po sezonie 2010 i Robert bedzie miał już same dobre sezony


    A co do tego że silniki Reno są mniej paliwożerne to prawda powiedział bym nawet że najmniej paliwożerne z całej stawki i liczmy na podniesienie minimalnej wagi do 620kg co pomoże Kubicy lepiej wyważyć bolid niż w tym sezonie.Mniejsza ilość paliwa na pokładzie samochodu Roberta <reno> pozwoli mu na dużo więcej a chyba nikt nie ma wątpliwości że nasz rodak jest bardzo utalętowany.Tak jak moi popszednicy mówili tak i sądze że mniej paliwa da Kubicy od 2 do nawet 6 dziesiątych na okrążeniu a co do opon to nie zależy tylko od Roberta ale i od samochodu ale tu byłbym raczej spokojny

  • 114. lechart
    • 2009-10-28 19:35:23
    • *.olsztyn.mm.pl

    83. STMan. Całość obrotów na osiedlu została obliczona działaniem +(mod --50kPLN).
    A jeżeli chodzi o Roberta, to jest właściwym człowiekiem w Renault. Nareszcie ruszą z rozwojem samochodu.

  • 115. grzes12
    • 2009-10-28 19:58:23
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    A czy płyn hamulcowy , też służy jako balans ? Czy on jest wliczany do masy minimalnej bolidu czy nie ?

  • 116. jarosdzi
    • 2009-10-28 20:27:19
    • *.acn.waw.pl

    @112. devious - pisałem już o problemie dynamiki cieczy (@107. jarosdzi), są jednak sposoby powstrzymania płynów od takiego zachowania - np. wewnętrzna struktura "plastra miodu" w zbiorniku, co doprowadza do, niejako, podziału przestrzeni na mnóstwo wąskich naczyń połączonych. Ale, jak już wcześniej zaznaczyłem, to tylko mały fragment wielkiego zbioru technicznych i technologicznych zagwozdek. Co do kształtu bolidu po modyfikacji zbiornika: zgodnie z teorią pól (aerodynamika), która jest zasadniczą kwestią w wyliczaniu oporów powietrza brył - przekrój poprzeczny obiektu (w tym wypadku - bolidu F1) powinien w jak najmniejszym stopniu ulegać zmianom na całej długości, wyłączając oczywiście przód i tył obiektu. Przynajmniej tak projektuje się samoloty, a z tego, co wiem, w F1 obowiązują te same prawa fizyki. Pozdrawiam.

  • 117. jarosdzi
    • 2009-10-28 20:30:31
    • *.acn.waw.pl

    Dodam jeszcze tylko, że naczynia połączone nie wymagają "przepompowywania" cieczy, robi to wyśmienicie grawitacja oraz napięcie powierzchniowe. :-)

  • 118. Junior523iSE
    • 2009-10-28 23:16:25
    • *.brhm.cable.ntl.com

    99. wafel
    Powiedz mi prosze wszech wiedzacy, czy spalanie tez beda wyliczac w kg?
    nie wiem czy zaowazyles ze na pisalem tak na chlopski rozum.
    Pozatym proponuje zwarzyc 2 litry paliwa.

  • 119. modafi
    • 2009-10-29 06:48:05
    • *.153.158.115

    He he dojdziemy do tego, że Renault będzie się zastanawiać czy Kubica ma się wysikać przed startem, bo przecież pęcherz moczowy można sensownie wykorzystać jako balans :-) Zapędziliście się daleko w swoich rozważaniach. Każdy zaciekle broni swoich racji. Niestety, my Polacy, jesteśmy strasznie honorowi i nie potrafimy się przyznać do błędu i zmienić punkt widzenia. Gdyby nie ta wada zaborów by pewnie nie było i dziś cieszylibyśmy się wyścigiem F1 w Warszawie z kilkoma polskimi kierowcami w stawce.
    Pozdrawiam

  • 120. Tutankhamun
    • 2009-10-29 07:53:01
    • *.hjnqu1.dynamic.dsl.tele.dk

    115. grzes12 plyn hamulcowy napewno nie, ale plyn do spryskiwania szyb napewno :)

  • 121. Tutankhamun
    • 2009-10-29 08:20:21
    • *.hjnqu1.dynamic.dsl.tele.dk

    91. morek154: ''Wy oglądacie f1 całymi rodzinami z piwem a wiecie jak ja ogladam wurzucam rodzine zamykam drzwi, kolega się pyta co robie to jak jest jakis wyscig mówie ze po prostu jestem zajęty i nigdy jeszcze nie wypiłem piwa w trakcie wyscigu.,, znow wkladasz wszystkich do jednego wora, czlowieku jestes dla mnie zwyklym psycholem, skad wiesz ze wszyscy maja rodzine? picie piwa to przestepstwo? jestes jasnowidzem? wiesz co kto robi w czasie transmisji GPF1? czy ty czytasz to co piszesz? ....na zadne z tych pytan nie odpowiesz bo jestes zakapleksionym madrala ktorego nikt nie lubi i nie traktuje powaznie, apropo twojej rodziny - nie chcialbym byc zadnym z nich i jest mi ich zal ze maja kogos w swoich korzeniach dla ktorego telewizor jest wazniejszy od krewnych, bo ja wyrzucam ale smieci, nie rodzine. facet, to ze w swoich postach uzywasz ''wy i wasze rodziny'' to swiadczy o tobie ze jestes zwyklym zakapleksionym gowniarzem, nie masz innych argumentow to czepiasz sie osob trzecich. PS. tak wiem obrazilem go, ale od rodzin wszystkich nas tutaj to niech on sie odp...li

  • 122. kubica41
    • 2009-10-29 14:37:15
    • *.star.net.pl

    Utne wszelkie symulacje wszystkie płyny <oleje itd> sa wliczane w mase bolidu

  • 123. Dr Prozac
    • 2009-10-31 10:36:50
    • *.ipartners.pl

    @ 104. wafel : może on sie czepia, ale Ty też trochę ;)
    Jeśli to o zbiorniku dalej było do mnie, to napisałem wcześniej że część tej wagi pójdzie na przeróbki. Ale z tego co wiem różnica w długości bolidów nie będzie wielka (choć znacząca - bazuje to stwierdzenie na The Factory Williamsa ;) ), a materiały są bardzo lekkie i przy tym wytrzymałe więc myślę że nie będzie lipy i trochę zostanie na dodatkowy balast ;)

    Odnośnie zbiornika paliwa to one być może mają gumowy "balon" w środku który nie dopuszcza do powstania oparów w wolnej przestrzeni (które mogą się zapalić - wynalazek z czasów chyba 2 wś by baki myśliwców nie wybuchały po trafieniu )
    Nie wiem jak jest w F1, ale to ciekawe rozwiązanie ;) Choć może w wypadku uszkodzeń powstałych podczas wypadków niewiele zmieni.

    @ 115. grzes12 : z tego co pamiętam nie ma dokładnego stwierdzenia w regulaminie (kiedyś czytałem), ale zapewne minimalna waga to waga bolidu z płynami ale bez paliwa - tak zwykle jest. Waga jest zdefiniowana chyba jako "waga bolidu z kierowcą w jego pełnym stroju wyścigowym, cały czas podczas wydarzenia"
    Choć jeśli nie, to i tak różnica wagi miedzy zespołami z tego wynikająca byłaby nikła. I na pewno nie jest używany jako balast, co najwyżej umiejscowili go w miarę możliwości w optymalnym miejscu - ale to waży tak mało że nie a sensu kombinować..

    Aha, gęstość benzyny to z tego co pamiętam ok 700 kg/ m^3
    Oczywiście to zależy od temperatury. Nie ma już super paliw w F1, wiec różnica pewnie nie jest szczególnie duża.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo