komentarze
  • 1. Gosu
    • 2009-07-30 22:09:10
    • *.adsl.inetia.pl

    No po ostatnich wyczynach Ferrari i Maclaren'a spodobał im się KERS :)

  • 2. BMWbmw
    • 2009-07-30 22:09:19
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Jeżeli dawało by to korzyści w sezonie 2010 to czemu by mieli nie stosować...

  • 3. Nikon92
    • 2009-07-30 22:11:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Może ROS wygra w Walencji???

  • 4. Iwan.
    • 2009-07-30 22:18:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bardzo jestem ciekaw, jak ten ich nietypowy KERS wypadłby w konfrontacji z innymi. Choć podejrzewam, że na starcie byłby mniej skuteczny. Mam nadzieję że jeszcze będzie okazja zobaczyć to w tym sezonie.

  • 5. Konik_mekr
    • 2009-07-30 22:58:27
    • *.gorzow.mm.pl

    Ciekawe, co na to FOTA:). Może ktoś się wyłamie...

  • 6. niza
    • 2009-07-30 23:41:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Konik_mekr, tymi którym by się opłacało takowe wyłamanie się z postanowień nie korzystania z KERS to SF i McL. Oni nadal go używają i z tego co pamiętam mają używać do końca sezonu. Ich systemy są dopracowane i zaczynają nie kolidować z samą konstrukcją, o czym świadczą ostatnie dokonania w wyścigach obu tych zespołów.
    Wcale bym się nie zdziwiła gdyby uznali, że jednak nie warto rezygnować z KERS.
    Jeszcze tylko znieść z systemu te głupie ograniczenia i będzie git. Jestem przekonana, że nie tylko by pomagał w defensywie ale i ofensywie

  • 7. Kibic26
    • 2009-07-31 00:37:29
    • *.chello.pl

    popieram Niza i pozdro . W końcu KERS został tak rozbudowany ze potrafi dawac korzyści w walce na torze a nie obronie pozycji

  • 8. riklaunim
    • 2009-07-31 02:05:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Williams ma niby kinetyczną wersję KERSu bez bateri, więc teoretycznie powinien być lżejszy od standardowego rozwiązania.

  • 9. tom12333
    • 2009-07-31 08:11:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Powtórzę to już n-ty raz. Wróżę Williamsowi jeśli uda im się wprowadzić KERS duży sukces na tym polu. Zastanawia mnie tylko jak poradzą sobie z naciskiem na tylnią oś i degradacją opon przy dużo większym obciążeniu paliwem (ze względu na zakaz tankowania- nie wiem jak się ma sprawa z podniesieniem limitu wagi - czy ktoś wie? będzie? nie?). Tak jak już pisałem KERS oparty na kole zamachowym jest dużo tańszy zarówno w produkcji jak i w eksploatacji, dużo bardziej efektywny (jeśli chodzi o magazynowanie dużej ilości energii na krótki czas- mniejsze straty energii), dużo bardziej bezpieczny. Ciekawie to by było wtedy gdyby nie było ograniczeń co do dozwolonego czasu korzystania z KERS podczas jednego okrążenia... O najważniejszym bym zapomniał- SYSTEM JEST DUŻO LŻEJSZY (SĄDZI SIĘ ŻE NAWET PONAD POŁOWĘ NIŻ KERS "ELEKTRYCZNY"). To duży plus przy przyszłym zakazie tankowań. Niech ktoś mi tylko powie: skoro pada tyle zarzutów pod kierunkiem tego systemu że nie przynosi dużo korzyści (trochę to się ostatnio zmieniło...) to dlaczego nie złagodzi się albo nie zniesie tych ograniczeń co do długości korzystania z KERS... Czy ja jestem tak głupi czy Oni tacy ślepi?! Sądzi się że KERS Mclarena jest najbardziej wydajny - to się potwierdza ale Williams na kole zamachowym może zawojować... Mark my words- chyba nie przesadzę

  • 10. RowerKibica
    • 2009-07-31 08:56:16
    • *.54.88.250

    9. Ale KERS oparty na bateriach (Ferrari, McLaren) ma jedną zaletę baterie są/mogą być użyte jak balast i ich samochody mają lepszy balans przód-tył, a wersja z kołem zamachowym(Williams) może być(chyba) tylko wykorzystywana z tyłu bolidu(za lub pod kierowcą) a to ma kluczowe znaczenie w dzisiejszych bolidach f1.

  • 11. gringo234
    • 2009-07-31 09:39:06
    • Blokada
    • *.ptim.net.pl

    9 tom12333 - minimalna waga to 620 kg na 2010. Gdyby KERS miał większą moc i można było by go używać częściej to by się sprawdził. Przy tegorocznych graniczeniach przynosi raczej więcej strat niż korzyści.

  • 12. jar188
    • 2009-07-31 10:52:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ależ ludziska!!
    Jeżeli wszystkim wsadzimy KERS do bolidów, tak jak było zakładane od jednego producenta, dajmy na to od McL, to obraz wyścigu się nie zmieni, bo KAŻDY będzie dysponował dodatkową mocą i nie ma tu znaczenia czy KERS z ograniczeniami czy też bez.
    Natomiast gdyby każdy miał rozwijać swój system to ma się to nijak do ograniczania wydatków. Nie tędy droga na polepszenie widowiskowości wyścigu.

  • 13. lukasz1
    • 2009-07-31 11:21:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jar nie koniecznie bo np. kierowca podczas wyprzedzania użyje KERS, nawet jeśli obrańca pozycji również będzie dysponował KERSem może w tym momęcie go nie posiadać (nie mieć naładowanych bateri). Za pare sezonów KERS mógł by być jednym z ważniejszych elementów bolidu. Mogli by wprowadzić ponownie aktywne zawieszenie.

  • 14. redlum
    • 2009-07-31 11:58:31
    • *.175.149.106.piasta.pl

    10. RowerKibica
    To powiedz mi czemu Kubica tak narzekał na brak balansu z KERS-em - jeśli on tak pomaga wyważyć samochód?

  • 15. jar188
    • 2009-07-31 12:27:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    13. lukasz1 Sęk w tym , że kierowca broniący pozycji będzie "trzymał" KERS właśnie na obronę pozycji. Wiadomo,że wyprzedzenie odbywa się na max kilku miejscach na torze,a na niektórych wogóle się nie da, i wszyscy kierowcy doskonale wiedzą gdzie należy go użyć.
    Wszyscy zachwycają się KERSem po ostatnim sukcesie McL, do tego jeszcze podnieta startami bolidów z KERSem (Ferrari,McL), ale jak damy KERS wszystkim na starcie to przecież każdy będzie miał znowu podobne szanse- szanse na niezmieszczenie się w pierwszym zakręcie ;)

  • 16. RowerKibica
    • 2009-07-31 12:55:17
    • *.54.88.250

    14.
    BMW miało baterie "schowane" w osłonach chłodnic, a Fer i McL mają(prawdopodobnie) je umieszczone z przodu bolidu, które służą jako balast. Poza tym chodziło mi o różnicę w balansie pomiędzy bolidami posiadającymi KERS elektryczny a tymi co posiadają mechaniczny.

  • 17. pz0
    • 2009-07-31 14:24:49
    • *.1.92.40

    9. tom12333 - z oponami ma być trochę łatwiej. W przyszłym roku mają być szersze tylne gumy.

  • 18. leo_
    • 2009-07-31 21:35:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dokładnie, ja też uważam jak niektórzy się tu wypowiadający, i o czym wcześniej pisałem na tym forum (kiedy KERS był w wielkiej niełasce): 1. znieść ograniczena co do wykorzystania ilości energii z KERSu na okrążeniu; 2. podnieść limit wagi. I wtedy będzie git (to KERS trzeba rozwijać, a nie aero, która w cywilnym zwykłym aucie się specjalnie nie przyda, w przeciwieństwie do KERSu).

  • 19. sivshy
    • 2009-07-31 23:11:24
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Gdyby tak w przyszłym roku zmienić zasady i podnieść ograniczenie mocy KERS-u dwukrotnie, albo i w ogóle je znieść, to myślę że wtedy byłoby ciekawiej i KERS rzeczywiście by coś dawał. Zostawiłbym za to ograniczenie używania przez określoną ilość sekund, dzięki czemu na torach o kilku miejscach do wyprzedzania umożliwiłoby to zabawę w "kotka i myszkę" atakującego i broniącego pozycji.

  • 20. sivshy
    • 2009-07-31 23:12:47
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Co do Williamsowego KERS-u, to już od dawna sądziłem, że mogą nim coś zwojować. Chciałbym zobaczyć to cudo w akcji. Być może okaże się kichą, ale fajnie byłoby zobaczyć, czy ich droga rozwoju była lepsza, czy gorsza.

  • 21. fun94
    • 2009-08-01 16:03:57
    • *.164.wmc.com.pl

    Niby mają mieć najbardziej zaawansowanego KERS-a. Czekam na to żeby zobaczyć jak działa

  • 22. Skoczek130
    • 2009-08-04 17:46:16
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Szczerze powiedziawszy, nie dziwię im się, że chcą zastosować ten system. Jako jedyni z prywatnych zespołów wydali mnóstwo funduszy na jego skonstruowanie. Poza tym jako jedyni stworzyli KERS o innej specyfikacji. No cóż... życzę im jak najlepiej, by udało im się go sprawdzić z powodzeniem! Jeśli nie, trudno. Wówczas będę trzymał kciuki za to, by ich system został wykorzystany z sukcesem z pojazdach cywilnych!

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo