komentarze
  • 49. Oskar9191
    • 2009-06-26 22:35:02
    • Blokada
    • *.ostnet.pl

    Konik_mekr poprostu bolid bedzie miał mała przyczepe z paliwem :D

  • 50. slkl
    • 2009-06-26 22:46:50
    • *.zanet.pl

    Odnośnie samych maszyn, te które sa uzywane podczas wyscigu są chyba mega wydajne, do wyścigu bedą poprostu lać z kanistra :)

  • 51. pz0
    • 2009-06-26 22:49:47
    • *.1.92.40

    To Kimi będzie musiał po wyścigu tankować jeszcze więcej...

  • 52. Orlo
    • 2009-06-26 23:02:28
    • *.8.140.57

    Wprowadzono zakaz tankowania. Kierowca X wygrywa kwalifikacje(ma najszybszy bolid). Nie psuje startu i cały wyścig odjeżdża reszcie(bo... ma najszybszy bolid). Jednakże na 6 okrążeń przed metą jego opony są w tragicznym stanie i zaczyna wykręcać czasy o ok 3-4 sek na okrążenie gorsze od zawodnika który jedzie na 2 miejscu. Ten szybko go dogania i...kończy wyścig na 2 miejscu, bo wyprzedzić kogoś na torze graniczy z cudem. Aha i przez te kilka ostatnich okrążeń emocje sięgają zenitu bo tamten ma gorsze opony a ten lepsze i pewnie będzie walka że ho ho.
    Sorki za taką banalną historyjkę ale tak to niestety widzę za rok...

  • 53. zig-zag
    • 2009-06-26 23:10:39
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    47 - otoz to, przejada gdzies polowe tego :/ onetowcy moze zasypiaja gdzies w polowie to sie uciesza ze bedzie krocej, ale mi to sie wcale nie podoba

  • 54. Kraiwen
    • 2009-06-26 23:49:41
    • *.users.attu.pl

    Po pierwsze zbiorniki zostana powiekszone zeby zmiecic wiecej paliwa . A po drugie to beda zjazdy do pit lane na zmiane ogumienia , korekty itp.
    Pare sezonow temu dopiero wprowadzono tankowanie podczas wyscigu .
    A wiec widowisko same w sobie napewno nie ucierpi .Beda dalej strategie z doborem mieszanek i kiedy zmienic opony . A po zatym to moze to zmusi kierowcow do podejmowania ryzyka i czescie sie bedzie widzialo wyprzedzanie .

  • 55. ainak76
    • 2009-06-26 23:53:35
    • *.toya.net.pl

    Lubię czytać Wasze komentarze, ale teraz to już biadolicie. Przecież kiedyś, kiedyś bolidy jeździły bez dotankowania podczas wyścigu i nie stwarzało to większego problemu. Czy będą emocje? A i owszem. Jak już któryś kolega tutaj zauważył, kierowcy będą musieli się wykazać podczas jazdy umiejętnością oszczędzania opon. Stajnie będą wyczekiwały tego biedaka który pierwszy zjedzie i starały się jak najpóźniej zawołać swojego lidera team'u, aby trochę zyskał na okrążeniu ( nie dogrzanie opon po wyjeździe i takie tam) Dzięki temu zawodnicy już na zużytych oponach będą popełniać więcej błędów.
    Tak czy siak, będzie dobrze. A przynajmniej przyzwyczaimy się szybko ;)

  • 56. ebbpp
    • 2009-06-27 00:32:32
    • *.adsl.inetia.pl

    Nikt nie twierdzi,że nie będzie w ogóle emocji,ale różnice w pozycjach będą znikome-przykład ostatnie GP-Vettel odjedzie na ponad pół okrążenia-dajmy na to,że zniszczył bardziej opony i zaczyna nieco tracić-od razu dostaje info z boksu,że ma zjechać. Wyjeżdża z powrotem na 1szym miejscu z 10 sekundową przewagą. Przy paliwie typowe zmienne też mają inne znaczenie-od ilości paliwa zależy w dużej mierze dobór ogumienia-tak samo w przypadku deszczu zjazd na wymianę po przejściówki czy deszczówki może być przyspieszony lub opóźniony.
    Bez tankowania nie będzie możliwości, aby były jakieś zmiany miejsc w zakresie większym niż 2-3 pozycje max-szczególnie,że nawet przy powiększonych zbiornikach nie przejadą tego samego dystansu co teraz.

  • 57. asc
    • 2009-06-27 02:00:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    39. gelo271 - wyścig meleksów? W takim razie od przyszłego sezonu HEI zastępuje KAR (Karski). :)

  • 58. pz0
    • 2009-06-27 06:35:41
    • *.1.92.40

    Ale biadolicie. Niech wam będzie nawet że zakaz tankowania to koniec widowiska, a nawet koniec F1.
    Do tankowaniasą maszyny tankujące takie proste, małe i lekkie, tylko że do tankowania z tych maszyn trzeba mieć wyłączony silnik. Te maszyny wlewają też o wiele wolniej paliwo. Przy tych dużych maszynah tankujących, które wszyscy widzimy można tankować przy włączonym silniku i są one używane chyba wyłącznie w czasie samego wyścigu.
    Zmiana pozycji też będzie. Sam pamiętam wyścigi gdzie kierowcy potrafili wyprzedzić 5-6 zawodników w ciągu wyścigu, a nawet w ciągu jednego okrążenia. Takie nudne procesje zaczęły dominować dopiero w ostatniej dekadzie.

  • 59. xdomino996
    • 2009-06-27 08:22:48
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Z tego co wiem w przyszłym sezonie mają zmniejszyc pojemność silników .Baki terz o kilkanaście litrów mająć zwiększone wiec nic nie wiadomo o długosci wyścigu.

  • 60. polek1
    • 2009-06-27 09:20:28
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Tak jak podobne przepisy proponowała FIA to było wielkie buczenie ,a jak FOTA to jest OK.
    Czy oby FOTA zaczyna wchodzić nie w swoje kompetencje....?
    xdomino996 Wyścig jeśli chodzi o dystans się nie zmieni i będzie liczyć ponad 300 km. A skąd masz informację o zmniejszonej pojemności silnika na przyszły sezon ,bo ja pierwszy raz o tym słyszę ?

  • 61. Orlo
    • 2009-06-27 10:55:54
    • *.8.143.27

    Podoba mi się ta Wasza fraza: "zawodnicy BĘDĄ MUSIELI się wyprzedzać na torze". Czyli wg Was teraz też by mogli, ale tego nie robią bo i po co skoro można "łyknąć" kogoś w picie? Ech strasznie leniwi ci dzisiejsi kierowcy...

  • 62. Konik_mekr
    • 2009-06-27 11:10:58
    • *.gorzow.mm.pl

    61. Orlo Obecnie przecież kierowca wie, że jeżeli jadący przed nim zjedzie o dwa kółka wcześniej, to wystarczy się za nim czaić, a gdy zjedzie, dać z siebie wszystko. Po co ryzykować wyprzedzanie na torze? Nie no to nie jest aż tak zły pomysł ostatecznie;). Tylko żeby wyścigi nie były za krótkie;/

  • 63. nico64
    • 2009-06-27 11:13:57
    • *.k69.webspeed.dk

    Na pewno trzeba uwzględnić też czynnik bezpieczeństwa ,nie sądzę by tankowanie było do końca bezpiecznie podczas gdy pewne elementy pojazdu są rozgrzane do czerwoności ,widziałem już jak się Szumi palił kilka lat temu na szczęście nie doszło tragedii ,więc skoro zespoły tak chcą to ja popieram.

  • 64. alien_79
    • 2009-06-27 13:29:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Hmm ale przecież i tak bedą musieli jakis sprzet do tankowania wozić... Paliwo wlewane do baku bolidu jest chyba teraz podgrzewane nie? No ale dobrze ze wracamy do starych zasad. Paliwożerne turbodoładowane silniki odeszły wiec tankowanie też juz nie jest potrzebne.

  • 65. wafel
    • 2009-06-27 14:45:14
    • *.chello.pl

    zęby zwiększyć ilość wyprzedzań, kierowca powinien mieć do dyspozycji taki przycisk, który po wciśnięciu nie ograniczałby obratow silnika na 5sekund. no i zęby byl limit np 3 razy)

  • 66. walerus
    • 2009-06-27 15:58:17
    • *.adsl.inetia.pl

    powiinni losować bolid przed wyścigiem - punktacja analogiczna i mamy najlepszego konstruktora i najlepszego kierowcę - po 10 wyścigach Ci co losowali najsłabsze bryki dostali by te lepsze itd. itp.

  • 67. Skoczek130
    • 2009-06-27 16:13:47
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moim zdaniem zakaz tankowania w żadnym stopniu nie powinien zmniejszyc atrakcyjności wyścigów. Przyniesie za to duże korzyści, w postaci milinów zielonych zaoszczędzonych w ten sposób. Jestem za!!!

    Jeśli mówic o zasadach, byłbym również za punktowaniem PP i NO. Będzie to przynajmniej jakaś korzyśc. Owszem, PP jest cenne, ale z NO nic nie ma, poza zwiększeniem osiągnięc w statystyce.

  • 68. kumahara
    • 2009-06-27 17:32:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Również jestem za !!!

  • 69. leo_
    • 2009-06-27 20:49:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    teraz bolidy mają baki na jakieś 120 kg paliwa (240 km). Tak więc w 2010 trzeba by je powiększyć do około 155 kg. Ale FIA/FOTA rzeczywiście muszą pomyśleć nad uatrakcyjnieniem wyścigów. Teraz wyprzedzań jest mało, bo jednak kierowcy i bolidy są względnie podobne pod względem osiągów (jak się okazuje, 1,5 sek różnicy w Q2 między 1 a 20 kierowcą , to stanowczo za mało).

  • 70. leo_
    • 2009-06-27 21:01:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zastanawiam się tylko czy jazda ciężkim bolidem na początku wyścigu nie będzie złym rozwiązaniem dla ciężkich kierowców, takich jak np Robert. Nikt tego nie mówi, więc może problemu nie ma , ale moim zdaniem , coś na rzeczy może być. Bo skoro przy limicie pustego bolidu z kierowcą wynoszącym 605 kg ciężsi kierowcy mają problemy ze zbalansowaniem auta , to może one spotęgują się jeszcze bardziej przy baku pełnym paliwa? Dla lepszego zrównania szans, podniósłbym jednak limit wagi do 620 , może do 630 kg.

  • 71. Marti
    • 2009-06-28 21:58:46
    • *.tpnet.pl

    70. leo_ - całkiem możliwe, że nie będzie to dobre rozwiązanie dla Roberta. Wołałabym, aby nie wprowadzali tego zakazu.

  • 72. rafekf1
    • 2009-06-28 22:33:22
    • *.INTELINK.pl

    70 @leo_ .... O ile dobrze pamiętam, to już jakiś czas temu podjęto decyzję o zwiększeniu minimalnej wagi bolidu w przyszłym sezonie. Jeśli się nie mylę, to ma być to właśnie te 620 kg.

  • 73. lechart
    • 2009-06-29 01:48:24
    • *.olsztyn.mm.pl

    Powinni już to dawno zrobić. Co to za samochód, który nie wytrzyma kilkuset kilometrów bez tankowania i opona która zdziera się po kilkudziesięciu km.

  • 74. kumahara
    • 2009-06-29 10:30:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Otóż to lechart, wpłynie to na właściwy kierunek rozwoju bolidów ale także bardziej obiektywnie zweryfikuje umiejętności kierowcy, i ot chodzi !!! pozdro :-)

  • 75. kumahara
    • 2009-06-29 10:34:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    66. walerus: to byłoby wzorcowe rozwiązanie sportowo a gdzie komercja, interesy przeróżne, np. nagradzanie kierowców etc... utopia, komuna itp... pozdro:-)

  • 76. walerus
    • 2009-06-29 10:51:33
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ja bym to pociągnął jakosik...;-)

  • 77. kumahara
    • 2009-06-29 20:11:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to ja proponuje Ci start do wyborów na prezydenta FIA, jak nie uda się "jakosik" to może na "janosik"...

  • 78. pz0
    • 2009-06-30 03:28:09
    • *.1.92.40

    66. walerus - to nie jest dobry pomysł. Przykład z zeszłego roku: Na początku sezonu kierowca jeździ w kiepskim Renault, ale za to w drugiej części sezonu dostaje tzw. ''lepsze'' BMW...
    76 - walerus - wolałbym żeby to jednak pociągnął raczej surelaw

  • 79. przemekx16
    • 2009-07-06 20:00:03
    • *.ebeskidy.pl

    wg. mnie to jest bardzo dobry pomysł opony można zmieniać ale nie dolewać paliwa, przynajmniej nie było by zapłonów podczas tankowania itp.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo