komentarze
  • 1. elin
    • 2009-05-18 11:39:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Będą używać KERS, ale nie są pewni czy w Monako przyniesie on jakieś korzyści ... - trochę dziwne i ryzykowne podejście. Z drugiej strony, jest to faktycznie tor McLarena, więc mogą być wysoko, a przynajmniej Lewis, bo dla pechowca Heikkiego już sam dojazd do mety będzie sukcesem.

  • 2. jawiemwszystko
    • 2009-05-18 12:00:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    elin - a mnie osobiście nie dziwi, że mają KERS w Monaco. Jezeli dobrze zbalansują bolid, to KERS będzie w Monaco pożyteczny, gdyż jak użyją go na starcie to mogą zyskac pare pozycji (w teorii, ja nie wierze w KERS na starcie po GP Hiszpanii, gdzie Barrichello bez KERSu ruszył dużo lepiej niz Massa z KERSem), a potem bedzie ich już cieżko wyprzedzić, no bo i gdzie. Mogą użyć systemu raz na kółku wiec użyja go przed szykaną za tunelem i po zabawie... Innych miejsc do wyprzedzania tam nie ma. Żeby ktoś został wyprzedzony w I zakręcie albo w zakrecie przy kasynie musi popełnić rażacy błąd... Poczekajmy tylko czy wyliczenia dotyczące przewagi jaką KERS daje na starcie się sprawdza

  • 3. walerus
    • 2009-05-18 12:14:16
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    jak na razie to Heiki pobija rekordy Gołoty....

  • 4. elin
    • 2009-05-18 12:24:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2.jawiemwszystko - może i faktycznie, trzeba jeszcze poczekać z kilka wyścigów żeby właściwie ocenić, czy KERS daje jakieś korzyści na starcie ... A, odnośnie McLarena, jest jeszcze jedna teoria odnośnie tego systemu. Według niektórych, KERS jest tak umiejscowiony w ich bolidzie, że jego wyjęcie mogłoby spowodować więcej szkód niż pożytku w kwestii balansu, więc wolą nie ryzykować ...

  • 5. Shallan
    • 2009-05-18 13:29:50
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Nie chodzi o to, czy KERS przyniesie korzyści, czy nie (moim zdaniem w Monaco - żadnych). McL będzie jedynym zespołem w stawce, który jeździł we wszystkich wyścigach sezonu 2009 z systemem KERS zamontowanym w obu bolidach. Jeśli ktoś ma być dostawcą standardowego KERS dla wszystkich zespołów, to będzie to McL - m.in. dzięki temu posunięciu.

  • 6. GrzesB
    • 2009-05-18 14:27:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    5. Dokładnie tak samo uważam - to zabieg marketingowy a nie faktyczne korzyści z KERS...

  • 7. Lizak
    • 2009-05-18 15:20:20
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    A mi sie wydaje ze McLaren jak i Ferrari chca w przyszlym roku byc dostawcami tego systemu wiec dlatego teraz beda mieli w kazdym gp ten wynalazek zeby pokazac ze ich jest dobry itd itp

  • 8. Budyn_F1
    • 2009-05-18 16:12:52
    • *.chello.pl

    Widac ze zmiana szefa zesplu tylko popsula calehgo Mercedesa.

  • 9. Orlo
    • 2009-05-18 16:46:38
    • *.ssp.dialog.net.pl

    No Kłamczuszek może być mocny. Tzn Lewis bo Hekki jak to Hekki...

  • 10. jawiemwszystko
    • 2009-05-18 16:59:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Chyba jednak oni montuja KERS dla korzysci doczesnych a nie przyszłorocznych. Kłamczuszek nie podpisał się pod protestem Markiza więc w zamian pewnie Bernie i Max mianują ich dostawcami KERSu bez względu na to jaki będzie ten ich system - czy lepsy czy gorszy od Ferrari...

  • 11. Shallan
    • 2009-05-18 17:43:11
    • *.116.35.174

    McL już pewnie został mianowany dostawcą. Mimo wszystko coś w papierach przetargowych musi być - argument, że jeździli we wszystkich GP 2009 z zamontowanym systemem jest dobry i prawdopodobnie wystarczy. W Monako KERS to zbędny balast.

  • 12. Shallan
    • 2009-05-18 17:43:50
    • *.116.35.174

    *został "mianowany" nieoficjalnie oczywiście

  • 13. nowyziomal
    • 2009-05-18 18:02:04
    • *.cable.ubr12.sgyl.blueyonder.co.uk

    2 zobacz sobie co robił kiedyś Senna na tym torze nie było takiego miejsca w którym by nie mógł wyprzedzić

  • 14. elin
    • 2009-05-18 18:06:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ale, trzeba szczerze przyznać ( biorąc pod uwagę, naszą wiedzę w tym temacie ), że z wszystkich obecnych zespołów, które używają KERS - ten McLarena, faktycznie wydaje się najbardziej dopracowany i bezawaryjny...

  • 15. jar188
    • 2009-05-18 18:20:37
    • *.chello.pl

    14. elin. Pod warunkiem, że nie Zakłamczuszyli znowu, ot tak nieświadomie;)
    A poważniej, to wszystko wskazuje , że faktycznie oni mogą być dostawcą KERSU, czyli cała reszta w ramach niskich budżetów i oszczędności wyrzuciła w błoto po kilkanaście do kilkudziesięciu milionów+ kasa na "odchudzenie" bolidu + przerabianie pod "podwójny dyfuzor" - tu w zależności od zespołu kwota była różna i limit 40mln mamy przekroczony przez większość zespołów. Więcej takich pomysłów od Maxa i Berniego ;) przecież to nie ich kasa.

  • 16. Master666
    • 2009-05-18 18:22:24
    • *.dolsat.pl

    System KERS Mercedesa jest podobno najlżejszym urządzeniem. Dochodzi do tego bezawaryjność i efektywność. Oczywiście zastosowanie go we wszystkich wyścigach nie ma na celu podnieść osiągów bolidu, tylko podnieść szanse na dostarczanie tego systemu w przyszłym sezonie. Mercedes dobrze kombinuje. Brawn'y napędzane jego silnikami wygrywają wyścigi, a McLaren wykorzystując KERS w każdym GP powoduje, że najprawdopodobniej Mercedes-Benz będzie dostawcą standardowego KERS'u dla wszystkich zespołów w F1.

  • 17. M3 GTR NFS MW
    • 2009-05-18 18:58:24
    • *.dlk.metro.digiweb.ie

    Testy, testy , testy im wiecej testuja tym bardziej poznaja urzadzenie i jego sposob dzialania .Kers to przyszlosc wiedza w co warto zainwestowac.

  • 18. jawiemwszystko
    • 2009-05-18 19:12:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    13. nowyziomal - tylko znajdź teraz kierowce, który miałby talent na miarę Ayrtona. On wyprzedzał w Monaco gdzie się dało, ale on też potrafił w Q wykręcić czas szybszy o 1,5 sek od Prosta w takim samym Kłamczuszku (wtedy jeszcze McLarrenie :P) a teraz nikt tak nie zrobi. Raz że nie ma nikt takich umiejętności, 2 że teraz są inne czasy. Pewnych akcji z lat 80 nie przeprowadziłby w bolidach współczesnych nawet Ayrton.

  • 19. jar188
    • 2009-05-18 19:39:50
    • *.chello.pl

    17. M3 GTR NFS MW- "Kers to przyszlosc wiedza w co warto zainwestowac"a na czym to genialność systemu ma polegać??? Bo ja widzę same minusy KERSu.

  • 20. exister
    • 2009-05-18 21:21:19
    • *.nat.student.pw.edu.pl

    18. jawiemwszystko: zgadzam sie, obecne bolidy maja zbyt duze mozliwosci ( hamulce ! ), i dlatego różnica miedzy kierowcami jest tak malo widoczna. Sadze ze nawet iz jest to Monako to i tak stawka nie zachwieje sie za bardzo.

  • 21. pz0
    • 2009-05-19 00:20:26
    • *.1.92.40

    McLaren i tak ma już raczej przegrany sezon, jedyne co w tym roku mogą osiągnąć to zwycięstwo w klasyfikacji KERS.

  • 22. Shallan
    • 2009-05-19 01:23:23
    • *.116.35.174

    21. dlatego są konsekwentni. Po kosztownym sezonie 2008 i fury pieniędzy wydanych na mistrzostwo Hamiltona, Mercedes zaczął wprowadzać porządki w zespole ;)

  • 23. Skoczek130
    • 2009-05-19 10:12:35
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie spodziewam się po nich walki w czołówce, ale walka o punkty będzie możliwa. Tak jak wy, uważam, że jeśli KERS zostanie standaryzowany przez FIA, to jedynym dostawcą będzie właśnie McLaren. BMW jak zwykle dużo ówiło, a co stworzyli, sami wiemy. Może nie jest to zły system, ale na pewno nie tak dobry, jak Macka (przynajmniej w kwestii wagi).

  • 24. Skoczek130
    • 2009-05-19 10:14:14
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @jawiemwszystko - Ayrton był genialnym kierowcą, to wiadome, ale nawet on takich cudów by nie dokonał w tych czasach.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo