komentarze
  • 22. cartmanix
    • 2009-05-05 13:30:19
    • *.chello.pl

    21 GTK mam pytanie Ty oglądasz i omawiasz zespół BMW Sauber F1 team czy może relacje ze startu wahadłowca NASA????Zgadzam się z wypowiedzią #20 darecky3 tu nie ma co marzyć o jakiejkolwiek rewolucji.BMW do konca sezonu będzie się wlekło za reszta i szans na zdobycie pudła nie mają.Szkoda tylko Roberta bo On w tym wszystkim chyba najgorzej się czuje bo wkłada wszystkie siły że by coś z tym złomem zrobić ale za wiele sam nie uwalczy........niestety walka z wiatrakami.....

  • 23. GKT
    • 2009-05-05 13:36:26
    • *.am.edu.pl

    @22.cartmanix: Przepraszam bardzo za bezczelne użycie przeze mnie na tym forum słowa "kosmiczny"! Nie przypuszczałem, że tak bystry umysł jak twój będzie analizował na poważnie mój żartobliwy wpis nr.21.

  • 24. kamil7671
    • 2009-05-05 13:47:39
    • Blokada
    • *.tvgawex.pl

    22. cartmanix - znow trzeba odbiec od tematu, jak jestes takim znawca wahadlowcow, to ciekwa jestem czy wymienilbys mi numer nastepnej misji STS...co do KERSU BMW, to dobrze robia ze nie uzyja go w Katalonii, lepiej sprawdzac poprawki, ktore dadza okolo 1-1,5 sek na okrazeniu(daj ci Boże..) na "czystym" bolidzie niz na taki zle zbalansowanym, ale po moimch ostatnich przemysleniach, to KERS w ogole jest szajsem, nawet na Monza da niewiele, bo to tylko 6,67 sek. na okrazeniu, to wystarczy na kawalek jedenj prostej na Monza, a na Prima Variante, Seconda Variante i Lesmos 1,2 bedzie sie tracic...

  • 25. radzix
    • 2009-05-05 13:53:30
    • *.122.223.77

    Tyle wam wkleje o!
    ''The double-decker diffuser wouldn't have brought us anything in Barcelona. But the package itself is worth so much, that is brings more than the double-decker diffuser would do alone. Even without a double-decker diffuser, Red Bull has the fastest car.'' Nevertheless the team is still developing in all directions: a triple-decker diffuser is being looked into as well.

  • 26. Niespokojny
    • 2009-05-05 14:01:33
    • *.tvgawex.pl

    Bez KERS - przyjąłem do wiadomości. Czekam na piątkowo-sobotnie treningi, kwalifikacje i wyścig. Zobaczę, może potem będzie o czym pisać.

  • 27. kamil7671
    • 2009-05-05 14:04:34
    • Blokada
    • *.tvgawex.pl

    Czyli Red Bull bez podwojnego dyfuzorka...

  • 28. pesymista
    • 2009-05-05 14:06:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bożesz przez najśmielsze marzenia by mi nie przeszedł pomysł o jakimś tytule dla bmw. Oni już nie mają tego słowa w słowniku przez kompromitacje zespołu i kierowców. Chyba większość kibiców w tym i ja marzymy żeby bmw zdobywało regularnie pkt. i dojeżdżało do mety bez wtop. To jest realny cel, któremu sobie i Wam życzę.

  • 29. cartmanix
    • 2009-05-05 14:08:07
    • *.chello.pl

    #23 GTK i #24 kamil7671 wybaczcie moje ironiczne stwierdzenie na temat wahadłowca po prostu żartem odpowiedziałem na żart nie miałem na myśli nic innego jak docenienie wypowiedzi #21 niestety prawda jest taka (i to jest okrutne) że po plamach jakie dali w pierwszych 4 wyścigach zostaje im tylko tyle by wszystkie ustawienia teraz sprawdzać od podstaw na nowo i tak jak mówi kamil7671 na "czystym" bolidzie.W końcu jak nic nie pomaga to trzeba zacząć od nowa i sprawdzić gdzie sie popełniło błąd.A znawca nie jestem jeśli chodzi o ścisłość tylko poprostu uważnym obserwatorem tego co się dzieje teraz na torze a powiem szczerze że dużo więcej dzieje się teraz poza nim.

  • 30. Niespokojny
    • 2009-05-05 14:11:02
    • *.tvgawex.pl

    28. pesymista - dlaczego takie Twoje podejście mnie nie dziwi ? ;-)))

  • 31. GKT
    • 2009-05-05 14:11:05
    • *.am.edu.pl

    @29.cartmanix: Wszystko jest OK, nie żywię urazy.

  • 32. orinocoPL
    • 2009-05-05 14:17:44
    • *.251.201.121

    darecky3-ja juz napisalem jakis czas temu-jak nie bedzie cudu w barcelonie to maga szykowac bolid na 2011, bo w tej chwili to robia na 2010... a tak powaznie-masz racje strata jest za duza w tej chwili musieliby wygrywac wszystko jak leci co jest praktycznie niemozliwe-inne zespoly nie stoja w miejscu i nikt nie bedzie czekal na bmw. dali d...y w zeszlym sezonie co wszyscy trzezwo myslacy wypominali juz w zeszlym roku-nawet prohamiltonowscy komentatorzy w dosc niewybredny sposób podsumowali to bodajze na fiji. a potem pol roku zmarnowane na rozwijaniu "NaCoToKomu" (dobre :) ) wynalazku, zamiast dobrze zaprojektowac bolid. wszystko mial zalatwic "slawetny" albert. i co wyszlo? albercik barykaduj, barykaduj... ale T A N D E T A ...

  • 33. radzix
    • 2009-05-05 14:20:14
    • *.122.223.77

    czytalem troche na zagranicznych forach i oficjalne zapowiedzi samego zespołu otóż albert3 im wyliczyl ze podwójny dyfuzor da im mniej niż ten cały nowy pakiet wiec narazie go nie użyja jesli już to rozpatruja potrójny dyfuzor w kolejnych wyscigach bolid ma byc sporo lzejszy, po testach na prostej i danych jakie narazie maja licza ze ten bedzie 0,5 sekundy szybszy niz ten w bahrajnie i co z tego skoro BrownGP ma miec pakiet szybszy o 0.6 od obecnego czyli bmw dalej 1 sekunde z tyłu :] nie ma co liczyc na cuda niestety każdy team przywiezie cos nowego i raczej wiekszosc bedzie szybsza wiec wyjdzie na to samo

  • 34. cartmanix
    • 2009-05-05 14:29:57
    • *.chello.pl

    Nigdy nie wiadomo czy nowości innych teamów pomogą a nie zaszkodzą.........wiec nie ma co dramatyzować nie zmienia to faktu że bolid na 2011 powinni już przygotowywać bo teraz są już na straconej pozycji......wszelkie spekulacje na temat czasów są według mnie nie na miejscu bo wystaczy zła konfiguracja sprzętu i z 0.5 sec. do przodu mamy 2 sec. do dupy......myśle że teraz faktycznie musimy czekać na kwalifikacje bo to one pokażą tak naprawde z czym mamy do czynienia natomiast jesli podwójny dyfuzor daje mniej niż nowy pakiet to dlaczego nie zastosowali obu na raz???? w sumie nie maja nic do stracenia więc ja bym ryzykował bo gorzej już nie będzie a lepiej może jeszcze być choćby mieli po prostu wyjść z tego sezonu z twarzą to już dużo......

  • 35. Jacu
    • 2009-05-05 14:34:22
    • *.142.202.118

    Panowie!! Albert 2 lub 3 to tylko komputery - czyli narzedzia pracy. Same nic nie wymysla. BMW tak naprawde dalo dupska znacznie wczesniej pozwalajac na odejscie Jorge Zander'a - tworce BGP001. Niestety jak sie traci geniusza to zaden albert nie da rady nic sam wymyslec ;). W tym roku przy okazji sporych zmian regulaminowych ci najlepsi konstruktorzy mogli sie wykazac - co tez uczynili. Patrz na Brawn GP (Jorge Zander) i Red Bull Racing (Adrian Newey). Wszystko w temacie ;)

  • 36. krz08
    • 2009-05-05 14:36:40
    • *.xdsl.centertel.pl

    wiedzą co robić

  • 37. morek151
    • 2009-05-05 14:40:01
    • Blokada
    • *.ds15.agh.edu.pl

    cartmanix tak tak niech juz teraz robią bolid na 2011 w 2 lata powinni zbudować cos w koncu bedzie jezdzić, szczegół ze nie znamy przepisów na tak odległy sezon. A tak na poważnie wypowiedz typu "niech skoncentrują się juz na następny sezonie" gdzies juz słyszałem i co z tego wyszło.......

  • 38. orinocoPL
    • 2009-05-05 14:47:19
    • *.251.201.121

    Jacu-ale wlasnie o to mi chodzi. wszystko mial zalatwic albert a co wyszlo? widzimy sami. dlatego pisze ze dali dupy w zeszlym sezonie co nie zmienia faktu ze, jak sam napisales, nie powinni byli pozwolic odejsc doswiadczonym konstruktorom. jeden blad pogania drugi itd. spirala w dol brawo dla zarzadu bmw po powinni wywalic na zbity pysk super mario bros i zatrudnic ludzi z wyobraznia. ale nie, po co, wszystko mozna zaplanowac... nawet katastrofalne wyniki-zaczynamy od walki o podium w pierwszym wyscigu i zmierzamy w dól. moze nikt sie nie zorientuje. wszystko oczywiscie zgodnie z planem... porzadek musi byc.

  • 39. Piotre_k
    • 2009-05-05 14:57:43
    • *.50.55.110

    Nie użyją KERSu? Czyli doszli już do wniosku, że lepiej jest zbudować szybki bolid bez kombinowania niż zbudować badziew i próbować maskować jego niedoskonałości jakimiś wynalazkami (równie niedoskonałymi). Teraz tylko pytanie czy sobie poradzą z ustawieniem tego do wyścigu. Bo doświadczenie pokazuje, ze 3 sesje treningowe to dla inżynierów BMW za mało, żeby poradzić sobie z ewentualnymi problemami.

  • 40. Jacu
    • 2009-05-05 15:03:20
    • *.142.202.118

    orinocoPL - racja, racja. I jeszcze jedna prawidlowosc daje sie zuwazyc. Notoryczny - cosezonowy - brak w elastycznosci przy rozwoju bolidu. A moze spadajace tempo tego rozwoju wraz uplywem sezonu. I nie usprawiedliwiaja tego tlumaczenia ze "pracujemy nad nowym bolidem kosztem rozwoju obecnego" przeciez wszyscy pracuja nad nowymi bolidami jednoczesnie unowoczesniajac obecne konstrukcje. Niestety zeby walczyc o tytuly trzeba pracowac nad rozwojem glownie aktualnej konstrukcji zwlaszcza w tak wczesnej fazie sezonu...przyklad?-Williams FW16 (ten w ktorym zginal Ayrton - rok 94' - tworca A. Newey) - poczatek sezonu masakrycznie trudny w prowadzeniu bolid - koniec sezonu jedna z najlepszych maszyn wszech-czasow. No ale Albert 3 dzisiaj wszystko wyliczy und alles sind good....ordnung muss sein , ja :P hehehehe.

  • 41. pz0
    • 2009-05-05 15:10:05
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    O tym ze Albert wyliczył im że się nie opłaca zakładać podwójnego dyfuzora już pisałem i pisałem niech toto w cholerę wywalą to może w końcu ktoś wymyśli coś sensownego. Wiadomo że podwójny dyfuzor się nie opłaci, udowodnili to w Force India. Założyli podwójny i spuścili bęcki mistrzom z BMW jak się patrzy.

  • 42. jawiemwszystko
    • 2009-05-05 15:10:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a do mnie dotarły 2 sprzeczne komunikaty o stanie pogody w Hiszpanii na GP. Czyli nie wiemy czy słońce czy deszcz...

  • 43. Skoczek130
    • 2009-05-05 15:18:20
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I bardzo dobrze!!! I tak im te "cudo" nie za dużo pomaga (a może nawet szkodzi). Ponoc miałbyc najepszy ze stawki, a tak na prawdę jest jednym wielkim g....m!!! Cieszyłbym się, gdyby tę hybrydę wycofali z przepisów. Na pewno wpłynęłoby to pozytywnie na budżet.Gdyby nie ten Pan dr Mario Theissen - nieudacznik...

  • 44. walerus
    • 2009-05-05 15:36:04
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Pisałem rok temu, że cośjest na rzeczy - Honda i toyota podkupiły fachowców - m. in z BMW Sauber gościa puścili do Hondy i mamy konsekwencje......

  • 45. Budyn_F1
    • 2009-05-05 17:40:26
    • *.chello.pl

    Jednak maja racje KERS w niczym im nie pomaga tyle czasu i pracy na marne ale zespoly w koncu ucza sie na swoich bledach.

  • 46. morek151
    • 2009-05-05 17:51:18
    • Blokada
    • *.ds15.agh.edu.pl

    max to de bil, za kase z kersu mozna by wykramić murzynów, w ogóle jest nie konsekwentny albo kryzys albo wydawanie kasy na byle co, zachowujen sie jak rozwydrzony dzieciak, który krzyczy i kładzie sie na podłodze w sklepie bo chce zabawke, a po zakupie nudzi mu sie w 5 minut

  • 47. dziarmol@biss
    • 2009-05-05 21:13:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    19. jar188 KERS jest wielką kompromitacją BMW , nie F1. Patrz na Mclaren, dają radę. Największy orędownik odzyskiwania energii rejteruje hehehe

  • 48. leo_
    • 2009-05-05 21:13:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie, no.... KERS mógłby być dobry , tylko muszą go dopracować. Ale niestety,na razie im to nie wychodzi. Ale nie zdziwię się, jak w pewnym momencie KERS zda egzamin. Ale może to będzie zupełnie inna koncepcja, i niekoniecznie BMW (choć wierzę, że będzie to jednak ich konstrukcja). Innymi słowy, uważam, chyba wbrew opinii wielu, że sama idea jest niezła. Dwa warunki: musi być konkurencja ( a więc brak jednego dostawcy), i należy znieść ograniczenia, np dotyczące ilości oddanej energii na okrążeniu.

  • 49. Aragorn
    • 2009-05-05 21:22:26
    • *.xdsl.centertel.pl

    47. dziarmol@biss - tak naprawdę to skąd możemy wiedzieć jaką korzyść z KERS ma McLaren, skoro nie wiadomo jakby się sprawowały ich samochody bez tego Mosleyowego cuda?

  • 50. leo_
    • 2009-05-05 21:27:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A więc może właśnie od przyszłego sezonu należałoby postawić na KERS (choć byłaby konieczna zmiana podejścia FIA , np do kosztów). A rozbudowane dyfuzory ? No cóż , należałoby je zostawić, skoro je już zaakceptowano. Jednak sprawa co do stosowania różnych kontrowersyjnych rozwiązań, musi być jasna JESZCZE PRZED SEZONEM, a nie jak w tym roku wyglądała sprawa DYFUZORóW, gdzie jednym się mówi, że są legalne, a innym, że nie . A do tego rozwiązanie tej sprawy przeciągano przez kilka wyścigów- no, po prostu chaos (można mieć w ogóle wątpliwości, czy było to niezamierzone).

  • 51. obi216
    • 2009-05-05 22:22:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Najpierw dostają kociokwiku , by ten KERS do F1 wprowadzić , by z kolei w chwili obecnej stwierdzić , iż to "wymużdżone " urządzenie, jest funta kłaków warte ......Tragifarsa ? Komediodramat ? Czy cyrk ?

  • 52. morek151
    • 2009-05-06 00:01:12
    • Blokada
    • *.ds15.agh.edu.pl

    wolałbym dwóch dostawców opon niz kers, jak było dwóch dostawców opon i silniki v10 to było wyprzedzania az w nadmiarze


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo