komentarze
  • 15. jzb
    • 2009-04-10 11:39:50
    • *.81.200.62

    Cóż, będziemy się w takim razie emocjonować próbami wejścia Roberta do Q3 i zdobycia punktów w wyścigu:-) W sumie powtórka z 2007 roku. Może ten odchudzony bolid plus uaktualnienie topornego aero sprawią, że przynajmniej zobaczymy jakieś podium w ciągu sezonu. A bolid dyfuzorem ma byc ponoć gotowy na Monaco, a więc i tak już za póżno, żeby zniwelować straty do dyfuzorowców.

  • 16. jzb
    • 2009-04-10 11:54:24
    • *.81.200.62

    Jeszcze mały update. O takim scenariuszu sie teraz wspomina, jesli chodzi o wdrożenie DDD przez inne teamy. McLaren i Force India w Chinach, Renault w Bahrajnie, Ferrari w Barcelonie i BMW w Monaco.

  • 17. malin1987
    • 2009-04-10 11:59:06
    • *.icpnet.pl

    Moim zdaniem Brown, Toyota i Williams przez większą część sezonu i tak beda przed innymi, nawet jak reszta założy te dyfuzory, to wątpie ze od razu uzyskają takie same osiągi jak czołowa trójka, szczególnie, ze nie mozna testowac w trakcie sezonu. Sądze ze stawka moze sie wyrównac dopiero pod koniec roku, na jakies 4-5 ostatnich wyścigów, ale wtedy sprawa mistrza moze byc juz wyjaśniona. Tak naprawde stawka wyrówna sie w 2010 roku, no chyba ze FIA znowu wprowadzi jakies hardocorowe zmiany w regulaminie.

  • 18. freeqstyler
    • 2009-04-10 12:00:25
    • *.gprs.plus.pl

    Ta, a specjalnie na Abu Zabi Kubica będzie miał przygotowany mithrilowy bolid... Coraz bardziej mnie nurtuje wypowiedź Theissena sprzed jakiegoś czasu, ze luka w regulaminie dot. dyfuzorów była znana wcześniej. So what? Czemu inni tego nie wykorzystali?

  • 19. gustavof199
    • 2009-04-10 12:28:46
    • *.ronus.pl

    Jeżeli te dyfuzory będą legalne to ciekaw jestem czy któryś z pozostałych 7 ekip zastosuje ten element w Chinach.

  • 20. sivshy
    • 2009-04-10 12:46:50
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    w Chinach raczej nie. Dostosowanie nadwozia bolidu do nowego dyfuzora to nie spacerek. To dość czaso, praco i zasobożerna operacja. Jeśli mam obstawiać miejsce, gdzie ten element zadebiutuje u większości ekip, to stawiam na Hiszpanię, bo to pierwsza europejska runda, i zwykle tam pojawiają się nowinki.

  • 21. kamilos1130
    • 2009-04-10 13:44:39
    • Blokada
    • *.xdsl.centertel.pl

    Kubica praktycznie przegrał ten sezon, jeżeli chodzi o mistrzostwo świata. Dyfuzor najwczesniej zamontuja mu w turcji (na oficialnej stronie jest tak napisane)

  • 22. riklaunim
    • 2009-04-10 14:10:53
    • *.goldenline.pl

    W Australii byłby 2 lub 1 gdyby nie kolizja. W Malezji raczej nie powinien być za daleko od Hei jeżeli nie wyżej :D Bolidy z magicznym dyfuzorem są szybkie szczególnie w kwalifikacjach, ale w całym wyścigu liczy się coś więcej.

  • 23. fezuj
    • 2009-04-10 14:11:57
    • *.pub.krusz-lan.pl

    Nowy bolid dla Roberta ma być na GP Hiszpanii tak mówił doktorek

  • 24. peterek
    • 2009-04-10 15:55:57
    • *.tn.glocalnet.net

    czytam sobie i mysle , wasze kalkulacje chyba nie do konca sluszne sa,a w australii gdyby nie kraksa to tak zle bylo ? malezja -awaria ,czemu wiec skreslacie wszystkich na rzecz tych z dyfuzorami ,robert raz pokazal ze mozna z nimi powalczyc wiec glowy do gory a nie smecic jak stare baby sezon trwa ! wesolych swiat !

  • 25. tom12333
    • 2009-04-10 16:36:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jednyne to czego się boję to że BMW kolejny raz nie sprosta zadaniu. Podobno mają mieć lżejsze blolidy (nie wiem dlaczego nie mieli ich już od początku sezonu- może byli przekonani że i tak to co zrobili da im przewagę nad innymi zespołami). Zrezygnowali z rywalizacji w zeszłym sezonie aby zająć się nowym bolidem (choć nie wygląd decyduje)który i tak nie wyglądał zbyt rewolucyjnie- z resztą na pomysł nowego dyfuzora nikt nie wpadł z ekipy bmw... Myślę że jeśli dyfuzory zostaną uznane za legalne to moim zdaniem red bull- najlepiej się sprawują z tych którzy nie posiadają tych podwójnych dyfuzorów będą walczyć o mistrzostwo...- choć jak wiadomo przy tak okrojonych godzinach pracy w tunelu i brak możliwości testów (co dodatkowo wpłynie na efektywność zespołów a w szczególności bmw- moim zdaniem nie mają zmysłu konstruktorskiego ale jest to opinia czysto subiektywna)więc jeśli nie zajmą się przy okazji dufuzora resztą pakietu Kubicy jak zwykle ciężko będzie walczyć o mistrzostwo...l

  • 26. tom12333
    • 2009-04-10 16:44:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    z resztą sam dyfuzor nie rozwiąże sprawy- wystarczy spojrzeć na inne zespoły np. ferrari vs red bull. To ci pierwsi mają problemy... Dla mnie wygląda to tak: bmw rezygnuje z walki w sezonie 2008 by ochoczo zabrać się do pracy i ściśle wg. nowych wytycznych skonstruować bolid taki jaki "chcieli" ci którzy stanowili nowe przepisy- zero inwencji, pomysłu- tak żeby było legalne... Spójrzcie na brawn gp - nie mówię już o dyfuzorach ale np. niski nos z lotkami z boku itp. szukają wszędzie rozwiązań, dodatkowego docisku... Red bull ma tak skonstruowany bolid że duża część powietrza jest kierowana do dyfuzora (i może to rekompensuje nieco brak zasysania powietrza z powodu samej jego konstrukcji). Zastanawiam się tylko co będzie jak i oni będą mieć taki dyfuzor. Możliwe jednak że trzeba będzie przebudować bolidy...

  • 27. saint77
    • 2009-04-10 17:24:49
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Jak zalegalizują dyfuzory, to żaden z zespołów który obecnie ich nie posiada nie wprowadzi go od razu. Sądzę, że będą zespoły które nie wprowadzą ich wcale w tym sezonie, bo będzie trzeba zmienić konstrukcję bolidu, głównie podwozia. A to jest zbyt kosztowne, aby wprowadzać taką zmianę na koniec sezonu.

  • 28. URAN
    • 2009-04-10 18:55:30
    • *.chello.pl

    Pewnie większość się ze mną nie zgodzi, ale legalizacja dyfuzorów będzie nagradzaniem cwaniactwa. Nie sądzę aby inżynierowie innych ekip nie widzieli możliwości zastosowania takiego rozwiązania konstrukcyjnego. Po prostu zdawali sobie sprawę z jego kontrowersyjności. To nie przypadek, że właśnie tak myślała większość. Większość, która potraktowała serio nowe przepisy. Pewnie zaraz usłyszę 101 argumentów, że co nie jest wyraźnie zabronione, to jest dozwolone. Ale ja to nazywam naginaniem prawa. Dla mnie mniej strat przyniesie zdelegalizowanie tego rozwiązania w 3 zespołach niż zmuszenie pozostałych 7 do wydania ciężkich pieniędzy na jego konstrukcję. Legalizacja będzie najczystszej wody hipokryzją i dobitnie potwierdzi, że wzniosłe hasła o oszczędnościach to jedno, a ciężka kasiora to drugie. Partykularyzmy są mi obce i nie mam takiego zdania z powodu mało komfortowej sytuacji Kubicy. Ale szanse muszą być równe. Jeżeli nie będą, to właściwie już można kreować Buttona mistrzem i dać sobie spokój z oglądaniem F1 w tym sezonie. No bo co to za przyjemność jak się z góry zna zwycięzcę?! Może poza nim ktoś wygra jeden czy drugi wyścig, może nawet Kubica, ale to niczego nie zmieni. Całkowity brak emocji i tyle. Optuję za delegalizacją "sprytnych" dyfuzorów!

  • 29. NanaP
    • 2009-04-10 19:52:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    RAIKKONEN I MASSA JADĄ Z KERSIKAMI, BROWNIKI, TOYOTKI I WILLIAMSY Z DYFUZORKAMI, ALE KUBICA NIE MA NIC Z TYCH RZECZY i WCALE A WCALE SIĘ NIE WLECZY!!! TEN CHŁOPAK POSIADA WIELKIE UMIEJĘTNOSCI, A JEGO KIBICE SKACZĄ Z RADOSCI!!! Pozdrawiam Wszystkich Kibiców :D

  • 30. walerus
    • 2009-04-10 21:57:20
    • *.adsl.inetia.pl

    no to mamy rozwalony sezon i praktycznie z głowy....

  • 31. roberto
    • 2009-04-10 22:48:02
    • *.icpnet.pl

    Witam, w sprawie dyfuzorów nie ma jednej jasnej odpowiedzi. To wina FIA że nie wystarczająco dokladnie opisuje procedury (skąd to znamy). To że większość zespolow nie ma dyfuzorów świadczy o czystym tworzeniu bolidów i szukaniu jasnych rozwiązań. Takie zespoly jak Brawn GP, Toyota kombinowaly jak urwać parę sekund i się udalo. Zresztą to tylko nasze gdybania, a wszystko i tak się odbywa gdzie indziej :) Mam tylko nadzieje, że BMW się otrząśnie bo nie tylko nie zdobędą mistrzostwa a więcej będą grzali tyly. I oby w końcu Robert byl doceniony, a nie tylko kochany Nick ...

  • 32. dziarmol@biss
    • 2009-04-11 09:25:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zgadzam się z tymi którzy piszą o kosztach już wcześniej zwracałem na to uwagę, pod pozorem cięcia kosztów poszerza się rzekę którą płyną € & $ chciało by się powtórzyć za "ani mru mru" chhhłyt materkingody" i nic więcej :-(

  • 33. August71
    • 2009-04-11 10:09:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "peterek" masz rację, to dopiero będzie trzeci wyścig i wszystko przed nami!!!!!! Nie zalamywać się panowie i panie!!!! Wesołych świąt!!!!!!!!!!!!!

  • 34. jzb
    • 2009-04-11 12:52:04
    • *.echostar.pl

    W tej chwili za późno na delegalizacje DDD, chyba że miałyby o tym zdecydować kwestie bezpieczeństwa, czyli w tym wypadku chodziłoby o zbyt dużą szybkość bolidów w zakrętach niosącą ze sobą ryzyko bardzo groźnych wypadków. Osobiście jestem przeciwko delegalizacji. Trudno wyobrazić sobie karanie teamów za kreatywną interpretację przepisów, ale zgodną z literą nowych regulacji. Pretensje można zgłaszać do innych teamów, które mimo posiadanej wiedzy na temat korzyści, jakie daje nowe rozwiązanie, nie wdrożyły go do swoich bolidów. Wyrok FIA może być salomonowy. Uznają legalność dyfuzorów, ale doprecyzują przepisy i zablokują możliwość rozwoju tego elementu właśnie ze względów bezpieczeństwa. Toyota stosuje już potrójny dyfuzor...

  • 35. japonia55
    • 2009-04-11 14:07:45
    • *.adsl.inetia.pl

    URAN masz 100procentową racje w tym co napisałes....Ten sezon miał być równy a okazuje sie że jest inaczej.Bo trzy ekipy posiadają coś co dla innych ekip jest nielegalne i w dużej cześci mają racje że protestują ale nawet dla nas sezon robi się nudny bo miało być tak że od kierowcy miało zależeć dużo wiecej niż w ostatnich sezonach.Moje zdanie jest takie że ten problem z dyfuzorem zakończyć 14kwietnia i dla kibiców bedzie najlepiej jak FIA zabroni używania tych dyfuzorów przez te trzy zespoly.Wtedy stawka sie wyrówna i bedzie piekne widowisko a nie tak że w chinach już wiadomo kto wygra i to robi sie nudne bardzo.

  • 36. melo
    • 2009-04-11 16:54:40
    • *.adsl.inetia.pl

    Miały być cięcia kosztów, a wyjdzie na to ze siedem zespołów chcąc powalczyć muszą podjąć praktycznie zbudowanie nowego bolidu pod nowy dyfuzor, koszty poniesione dotychczas plus bolid pod nowy dyfuzor, mało tego jeszcze trzeba ten dyfuzor zaprojektować!!! według mnie co do całokształtu jeśli chodzi o bolidy , koszty przekroczą te z ubiegłego roku. Wyjdzie na to ze siedem zespołów będzie miało w tym sezonie dwa skonstruowane samochody i to jeszcze jeden na wariackich papierach" kosmos. Wydaje mi sie ze kilka zespołów da sobie spokój z nowym dyfuzorem i odpuszczą ten sezon , byle by dojeździć do końca i testować coś na następny sezon, ogólny rozwój bolidu. A to wszystko przez Super Agurii, to ich koncepcja i bardzo dobrze. Wogóle to cieszy mnie ze Ferrari i McLaren w tyle, nauczy ich to troche pokory!!!!

  • 37. Lauraf1
    • 2009-04-11 23:09:27
    • *.cdma.centertel.pl

    No i "ostatni będą pierwszymi", he he.

  • 38. karol
    • 2009-04-12 21:13:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W światku F1 są różne opinie na temat legalności nowych dyfuzorów,więc poczekajmy do 14,nie ma co przedwcześnie sikać!

  • 39. Lauraf1
    • 2009-04-12 22:59:06
    • *.cdma.centertel.pl

    Szkoda mi Ferrari... Ale w F1 wygrywa najlepszy, a widać, że oni nie są najlepsi. Mimo to im kibicuję i pozdrawiam innych kibiców Ferrari:) A dyfuzory raczej okażą się legalne, pozostaje kwestia czy dziura i otwór to to samo i co przez nie widać...

  • 40. zawist
    • 2009-04-13 02:43:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dyfuzory to nie wszystko Nawet jak beda zniesione to i tak np Brawn GP bedzie na czele stawki bo ma ogolnie idealnie dopracowany i zbalansowany bolid Dyfuzor napeno w jakims stopniu pomaga ale tylko pomaga Liczy sie calosc zgrania bolidu a BRAWN JEST W TYM NAJLEPSZY ALBO JEDNYM Z NAJLEPSZYCH To czlowiek orkiestra Byl u boku Schumachera przez tyle lat i osiagali razem najwieksze sukcesy w F1 ktorych prawdopodobnie nikt nie przescignie Formula 1 jak sma nazwa nowi , to caloksztalt ciezkiej pracy zdolnego kierowcy jak i zgranego zespolu Podsumowujac , mysle ze Kubica bedzie jeżdzil z czasem w Ferrari Ten team nie opuszcza takich talentow, poza tym Kubica zwiazany jest z Wlochami no i jest ich kartingowym mistrzem nr 1 w historii a oni dobrze o tym wiedza

  • 41. Lauraf1
    • 2009-04-13 14:33:26
    • *.cdma.centertel.pl

    Mam nadzieję, że Kubica nie będzie musiał przenosić się do Ferrari, bo BMW będzie w stanie z nimi wygrywać. Wtedy żaden z moich ulubionych kierowców nie będzie poszkodowany

  • 42. narya
    • 2009-04-13 15:13:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Lauraf1 - zgadzam się z Tobą w 100% !!!!!

  • 43. sivshy
    • 2009-04-13 18:15:31
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Lauraf1: Ja jednak mam nadzieję, że nie będzie do końca kariery siedział w BMW, bo jak życie pokazało rok temu, będzie z nimi bardzo trudno zdobyć tytuł.

  • 44. tom12333
    • 2009-04-14 15:23:15
    • *.piotrowicenet.3s.pl

    dyfuzory to wydatek ale kolejną niedorzecznością jest niepodniesienie minimalnej masy bolidu (szczególnie krzywdzące dla wyższych i cięższych zawodników) przy jednoczesnym wprowadzeniu kers- już bmw odchudza swój bolid a to oczywiście wiąże się z "pewnymi" kosztami... szkoda że o tym nie pomyśleli...

  • 45. Lauraf1
    • 2009-04-14 23:22:55
    • *.cdma.centertel.pl

    sivshy - czy ty zawsze musisz się ze mną kłócić?


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo