komentarze
  • 34. majkawiolka
    • 2009-04-07 20:17:14
    • *.icpnet.pl

    pytanie brzmi: który zespół NIE pracuje nad nowym dyfuzorem?:P

  • 35. pkas
    • 2009-04-07 20:44:43
    • *.chello.pl

    Ta cała sytuacja z dyfuzorami to jakiś wielki pic na wodę fotomontaż. Dla mnie tego typu tłumaczenia to tylko próba usprawiedliwienia się Theissena i spółki w związku z tym że dali ciała i spaprali bolidy w specyfikacji 09. Gdyby to Ferrari było 1 sek. przed innymi, wszyscy by machnęli ręką ale że jest to Honda, Toyota czy Toro Rosso - to już musi być podejrzana sytuacja.. (oczywiście BMW, SF i McL dogonią o ile nie przegonią czołówkę ale na to potrzebny jest czas).
    Nie zgadzam się również z opiniami niektórych, jakoby BMW skupiało się na rywalizacji z SF i McL i w tym wypadku im się udało. Bo niby co - Theissen dostał dokumentację techniczną Ferrari i McLarena i powiedział "chłopaki musimy zrobić lepszy bolid od nich"? Bzdura. Przecież nie miał danych żeby ocenić, na którym etapie będzie miał lepszy bolid od Dennisa czy Domenicaliego, a na którym nie. W tym roku konkurowały ze sobą wszystkie teamy a wygrały te, które najszybciej adoptują się do nowych warunków i mają najbardziej zdolnych inżynierów.

  • 36. jantar321
    • 2009-04-07 20:46:42
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    RED BULL, jak już kiedyś pisałem, posiada aerodynamiczną konstrukcje auta, inna od innych ekip, dlatego i bez dyfuzora dają sobie świetnie rade, zobaczymy jak będzie z niezawodnością i trwałością ich samochodziku

  • 37. pkas
    • 2009-04-07 20:47:06
    • *.chello.pl

    oczywiście chodziło mnie o Red Bulla a nie STR

  • 38. dziarmol@biss
    • 2009-04-07 20:50:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @majkawiolka Brawn nie pracuje hehe

  • 39. cayman
    • 2009-04-07 21:15:26
    • *.chello.pl

    Jeśli chodzi o Red Bulla, to oni na temat nowych dyfuzorów zupełnie milczą. Możliwe, że zastosowanie tego typu dyfuzora w przypadku ich auta nie jest możliwe albo są problemy. A nie mają takiej siły przebicia jak Ferrari, BMw czy McL więc siedzą cicho

  • 40. piotrek74
    • 2009-04-07 21:18:49
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    niech wprowadzają szybko ten pakiecik bo w tym roku muszą wcześniej odpuścić sezon .Bo była honda odpuściła 1/1(są efekty) a Bmw 1/2(bida ) .TO teraz kiedy BMW odpuści ????.

  • 41. tomek1255
    • 2009-04-07 21:23:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    taaaaaa..... teraz to se mogą......

  • 42. walerus
    • 2009-04-07 21:38:18
    • *.adsl.inetia.pl

    dokleić dyfuzor...;-)

  • 43. pz0
    • 2009-04-07 21:43:55
    • *.1.92.40

    Mam nadzieję że BMW nie zrobi na tyle lekkiego bolidu żeby tam jeszcze wepchnąć KERS. Ciągle nie widzę żadnej przewagi bolidów z KERS nad pozostałymi. W Malezji okazało się że nawet na tym torze bolid z KERS jest stosunkowo łatwy do objechania. KERSowcy muszą dużo wcześniej zaczynać dohamowanie nawet gdy mają podobną prędkość niż ci bez, bo inaczej ich wynosi i praktycznie nie mają możliwości obrony. Z kolei wcześniejsze dohamowanie to doskonała okazja do ataku. Kers nie wystarcza na dystans całego okrążenia więc dosyć często powinna się trafiać okazja do wyprzedzenia. KERSowcom z kolei nieco łatwiej jest kontrować lecz większość kontr nie przynosi rezultatu. To cudo to jakieś nieporozumienie, dobrze żeby jeszcze to wywalili z bolidu Nicka. Wygląda że Alonso też już ma go dość.

  • 44. lipens
    • 2009-04-07 21:57:23
    • *.chello.pl

    pz0 zgadzam się z Tobą. Webber robił z Hamiltonem co chciał i Nickowi nawet dobrał się do d.. Ten KERS to jedna wielka lipa, kasa wyrzucona w błoto. Jeżeli nic się z tym nie zmieni to nie sądzę aby Robert z tego korzystał nawet pomimo lzejszego bolidu :)

  • 45. troopp
    • 2009-04-07 23:50:54
    • *.chello.pl

    Nic tu nie piszę, i nic nie czytałem.

    Jak było można odpuścić połowę sezonu poprzedniego?
    Jak do cholery można było koncentrować się na niemieckim emerycie???
    Kogo to interesowało, że ten matoł nie potrafił rozgrzać opon??
    Co ten głąb mi teraz opowiada?? Nie wiedział o dyfuzorze??
    Przecież podobno auto buduje od roku!!

  • 46. kuzniecow
    • 2009-04-08 00:13:53
    • *.rzeszow.vectranet.pl

    wydaje mi się że prawo nie działa wstecz tak więc jakby nawet zabronili dwustopniowych dyfuzorów to brawn nie straci punktów z malezji i australii

  • 47. owadd
    • 2009-04-08 01:13:16
    • *.159.132.161

    Ktoś tu powiedział że jeśli dyfuzory okażą się nielegalne to Brawn, Toyota i Williams mają przechlapane - dokładnie. Gra jest tak naprawdę o to kto będzie musiał znacznie przeprojektować swoje bolidy. Samo przykręcenie innego dyfuzora nie wystarczy - niezależnie czy jest to ten podwójny czy ten zwykły. Z jednej strony mamy dwa prywatne teamy i Toyote która ma nóż na gardle szefostwa koncernu, a z drugiej takie potęgi jak Ferrari, Mclaren czy chociaż Bmw. Wątpie aby chcieli dobić Williamsa (swoją drogę - coś jednak ich lat świetności zostało skoro potrafili zrobić tak dobry bolid), BGP i Toyote, więc pewnie wybiorą wariant pościgu wielkich za maluczkimi.

  • 48. dziarmol@biss
    • 2009-04-08 07:39:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @kuzniecow - masz rację że prawo nie działa wstecz , ale zwróć uwagę kiedy zostały złożone protesty?odnośnie dyfuzorów oczywiście.Tak więc mogą cofnąć wszystkie punkty (mało realne) raczej będzie tak jak pisze @owadd..

  • 49. tt16
    • 2009-04-08 07:49:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kiedys czytalem, ze Theissen mowil ze uzyje dyfuzora najwczesniej w Chinach, a najpozniej w Barcelonie.

  • 50. masaj
    • 2009-04-08 09:30:50
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Wieszacie psy na KERSie, a Kubica w ostatnich wypowiedziach trochę żałuje, że nie może z niego korzystać. Z ostateczną oceną chyba lepiej zaczekać.

  • 51. jar188
    • 2009-04-08 09:53:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    włąśnie, mnie te wypowedzi Roberta trochę dziwią,.bo oprócz tego co pisał już pz0 o KERSie, dodać jeszcze trzeba że przyczynia się on do większego zużycia tylnych opon. No chyba że Kubek radzi sobie lepiej z tym i innymi problemami od reszty kierowców, oby:)

  • 52. jar188
    • 2009-04-08 09:53:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    włąśnie :)

  • 53. masaj
    • 2009-04-08 10:12:07
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Prozaicznie użycie niestandardowego dyfuzora powinna przyczynić się do lepszego wykorzystania dodatkowej mocy pochodzącej z KERSu.

  • 54. atomic
    • 2009-04-08 10:20:34
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    masaj : i to jest wk....,że bmw nie zamontuje kubicy na któryś piątkowy trening kers .byli by pewni jak w przypadku szybkiego nicka.

  • 55. masaj
    • 2009-04-08 10:29:08
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @atomic Nick jest lżejszy o kilkanaście kilogramów, więc to zupełnie inny przypadek.

  • 56. jzb
    • 2009-04-08 10:50:20
    • *.81.200.62

    Robert potrzebuje i KERSu, i podwójnego konfusora:), i sprawnie działającej kontroli jakości w BMW (silnik), i szybko reagującego na sytuację RE (powinni go ściagnąc z toru tuż przed startem w Malezji, zaraz po tym, jak poinformował ich o usterce silnika). Bez tych zabawek i procedur nie będzie liczył się w walce o cokolwiek.

  • 57. hot dog
    • 2009-04-08 11:17:13
    • *.160.99.162

    2009-04-08 00:13:53 kuzniecow przyjmujac takie rozumowanie Macleren nie powinien stracic punktow po Australii Regulaminy FIA zadza sie swoimi prawami totez mozliwe sa rozwiazania pozwalajace zabrac punkty w przypadku uznania dyfuzorow za nielegalne.

  • 58. kuzniecow
    • 2009-04-08 11:35:19
    • *.rzeszow.vectranet.pl

    @hot dog chodzi mi o to że w momencie zmiany prawa nie działa ono wstecz a wprowadzanie stewardów w błąd już było wcześniej w regulaminie...

  • 59. Niespokojny
    • 2009-04-08 12:20:04
    • *.tvgawex.pl

    2009-04-08 00:13:53 kuzniecow - po to były protesty dotyczące dyfuzorów przed GP Australii (sędziowie dopuścili,a zespoły odwołały sie od tej decyzji) i dodatkowo ( by właśnie formalności stała się zadość) zrobiło to również BMW w Malezji , by w przypadku uznania zakwestionowanych dyfuzorów za nielegalne, wyniki obydwu GP były zweryfikowane !!! - jakie tu widzisz działanie prawa wstecz???

  • 60. kuzniecow
    • 2009-04-08 13:04:11
    • *.rzeszow.vectranet.pl

    w sumie to Niespokojny ma racje .... fakt nie pomyślałem o tym

  • 61. Niespokojny
    • 2009-04-08 13:38:59
    • *.tvgawex.pl

    Tu nawet nie chodzi o rację, a pomoc w zrozumieniu. Nikt nie jest nieomylny. Sam (o zgrozo!) często się mylę. Pozdrawiam. :-)

  • 62. radzix
    • 2009-04-08 14:18:17
    • *.122.223.77

    ja sie nie znam ale chyba latwiej bedzie dorobić dyfuzor do istniejacej konstrukcji , niz go usunać z obecnej ktora od poczatku byla robiona pod niego :O

  • 63. Paweł Krzewina1
    • 2009-04-09 14:58:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    noi mi sie to podoba:)

  • 64. Budyn_F1
    • 2009-04-10 11:53:42
    • *.199.253.213

    Myslle ze powinny te dyfuzoty wejsc w F1.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo