komentarze
  • 26. lukasz556
    • 2009-03-30 18:03:42
    • *.dzierzoniow.vectranet.pl

    Moim zdaniem nie powinno być KERS-u ponieważ to faworyzuje lekkich i niskich kierowców.

  • 27. WiatereK
    • 2009-03-30 18:09:38
    • *.centertel.pl

    Jezu jak czytam większość komentarzu to mi się rzygać chce. Jechaliście kiedykolwiek bolidem? A tym bardziej z systemem KERS? No właśnie. Chyba się za dużo kiepskich filmów pokroju "Szybkich i wściekłych" albo "redline" naoglądaliście. Myślicie, że jak wciśnie guzik to momentalnie będąc za nim go wyprzedzi? Bzdura. To ma decydować wtedy gdy jeden drugiego wyprzedza na prostej. Ale musi wpierw zacząć go wyprzedzać a nie jedzie za nim wciska guzik i zwiększa prędkość dwukrotnie. Takie rzeczy tylko w erze. Każdy team sam pracuje nad swoim KERS'em w bolidzie a to dopiero pierwszy wyścig z tym systemem. Nie wiem czemu go od razu skreślacie. arekssj4 - Ferrari wcale tak źle sobie z KERS'em nie radziło a system ten nie jest do 'doganiania' a wyprzedzania po dogonieniu.

  • 28. narya
    • 2009-03-30 18:13:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @lukasz556 - na razie, jak pokazał ostatni wyścig, to dzięki KERS faworyzowani są, ale ci kierowcy, którzy jeżdżą bez niego ... :-)

  • 29. Simi
    • 2009-03-30 18:15:18
    • Blokada
    • *.242.93.49

    no właśnie ciekawe jak będzie w Malezji...

  • 30. narya
    • 2009-03-30 18:24:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @WiatereK - a, kiedy Ty ostatnio miałeś okazje jechać bolidem i jeszcze z KERS ...??? Negatywne opinie na temat tego systemu, wynikają z tego, co można było zaobserwować po ostatnim wyścigu, a prawda jast taka, że nie było widać zbyt wielu udanych prób jego wykorzystania. Z czasem może opinie o KERS ulegną zmianie, ale na razie nawet zawodnicy się nim nie zachwycają, więc póki co może daruj sobie takie opinie o innych ...

  • 31. zu7
    • 2009-03-30 18:30:35
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Nie rozumiem co się tu poniektórym nie podoba w KERS. Na razie jest trochę niedopracowany. Możliwe że przyjęto za małą moc. Jest jednak fajny bo jest to element, na który kierowca ma wpływ. Dać mu większą moc i wtedy by się okazało kto umie z niego korzystać. Czy lepsze jest np. kilka małych dopałów czy jeden duży itd. Byłoby dodatkowe pole do popisu dla kierowców. KERS to według mnie krok w dobrą stronę. Następnymi krokami winno być dalsze uproszczenie aerodynamiki, podniesienie wagi, i powrót do rowkowanych nawet bardziej niż ostatnio opon co preferowałoby kierowców z lepszym wyczuciem przyczepności i umożliwiłoby ciekawszą walkę na dohamowaniach przed zakrętami. Także wychodzenie z zakrętów i KERSowy dopał mógłby ciekawie się objawiać.

  • 32. krz08
    • 2009-03-30 18:58:16
    • *.xdsl.centertel.pl

    można było zauważyć że KERS nie pomagał chyba że na starcie

  • 33. blue57
    • 2009-03-30 18:59:57
    • *.wilan.pl

    po Australii wiemy tyle, że kers + super miekka mieszanka = śmierć tylnich opon w trybie niemal natychmiastowym. Wydaje mi się, że podstawą sukcesu jest mieć bolid robiący czasy czolówki bez użycia KERSU (bo przecież nie muszą go używać na kazdym okrążeniu) i kożystanie z niego tylko w kluczowych momentach... kożystanie z niego przez cały dystans wyścigu w każdym możliwym momencie mija się z celem (zużycie opon)... mam nadzieje, że rozumiecie o co mi chodzi... Nie chce, żeby np. BMW dało kubicy bolid w którym KERS byłby tylko zapchajdziurą marnych czasów... To już lepiej jeździć bez niego..

  • 34. Budyn_F1
    • 2009-03-30 19:27:44
    • *.199.253.213

    Ma racje Alonso ze KERS jest przydatny na dlugich prostych.

  • 35. Jarek fan F1
    • 2009-03-30 20:19:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Co tam KERS. Mnie bardziej intersuje zwycięski dyfuzor. Czy będą go inne zespoły wprowadzać?

  • 36. nolte
    • 2009-03-30 20:41:36
    • *.236.15.251

    nie wiem czy mi sie wydawało, ale widziałem parę rozpaczliwych hamowań w celu doładowania KERS-u (?)

  • 37. PIP
    • 2009-03-30 20:43:44
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    chyba jeszcze trochę czasu należy dać kierowcom aby się nauczyli KERS-a wtedy zobaczymy kto z niego zrobi najlepszy użytek

  • 38. morek150
    • 2009-03-30 21:53:15
    • Blokada
    • *.ds15.agh.edu.pl

    nie wiem co tu jest do uczenia, i nie mówicie ze renault ma słaby kers jesli kers kazdemu daje 80 koni, mozna go uzywać przez 6s ładuje sie momentalnie wiec kres jest taki sam, a renaut i bez kersu miałoby lepszą predkość na prostej niz toyota. Wydaje mi sie ze jest ciekawiej jak kers ma kilku zawodników. Fajnie by było gdyby zrobili taki przespis jedni mogą uzywać podwójnego dyfuzora a drudzy kers (tylko kers trzeba by wzmocnić do 120lub150kM). I wiadomo ze monaco wygrałby ten dyfuzorem a ten z kers we włoszech

  • 39. tom12333
    • 2009-03-30 22:00:21
    • *.piotrowicenet.3s.pl

    zauważcie tylko że kers przynosi korzyści tylko wtedy kiedy się z niego korzysta- np. na prostej ale i tak ma negatywne strony jego posiadanie (rozłożenie masy). Sprawa komplikuje się na zakrętach kiedy nie możesz go wykorzystać, auto jest cięższe i gorzej wywarzone

  • 40. blue57
    • 2009-03-30 22:41:02
    • *.wilan.pl

    a gdyby nie ograniczać czasowo działania KERSU (te 6 sek na koło) i pozwalać go kumulować dowolnie (ile sobie zespół technicznie zapewni pojemności tyle ma)... tak się tylko zastanawiam.... Wg mnie KERS powinien być używany tylko w kluczowych momentach.... Idealnie gdyby można było zmniejszyć niedogodności związane z KERSEM kosztem możliwości korzystania do np 5-6 razy podczas wyścigu... Taki bolid zasuwałby jak BRAWN a miał możliwość dopałki w kilku kluczowych momentach wyścigu.... ale to tylko teoria i mrzonki ^^

  • 41. Joe
    • 2009-03-31 00:41:46
    • *.kwsa.pl

    Ja widziałem bolid renault w centrum handlowym, i jako
    nieliczny z Was mogę mogę się w tej kwestii wypowiedzieć: Fernando ma racje.

  • 42. Joe
    • 2009-03-31 04:30:43
    • *.kwsa.pl

    Jako nieliczny z was widziałem bolid renault w centrum handlowym Sarni Stok w Bielsku i mogę wam powiedzieć że Fernando się nie myli.

  • 43. WiatereK
    • 2009-03-31 08:34:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Joe. Gratuluję geniuszu. Na pewno obserwując bolid wiele z tego wyniosłeś. Powiedz mi tylko jak go już widziałeś w tym sławnym "Sarnim Stoku" cudowny bolid Renault to jak się nim jedzie w zakrętach? Dobrze trzyma?

  • 44. Piotr89Sand
    • 2009-03-31 09:41:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    KERS da przewagę na Monzy. Z pewnością będzie to jednak na tyle niewielka różnica, że jeszcze bardziej wyrówna całą stawkę niż ją podzieli. Takie jest moje zdanie.

  • 45. robtusiek
    • 2009-03-31 13:38:35
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Joe jako nieliczny oglądnąłeś bolid Renault w jakiejś tam pipiduwie i co? wiesz wszystko? my ogladaliśmy w necie i też wiemy...że nic nie wiemy tak jak i ty;) pozdro rozbawiłeś mnie, dzięki bo to prawdopodobnie zdrowe:)

  • 46. lukasz556
    • 2009-03-31 14:11:46
    • *.dzierzoniow.vectranet.pl

    narya
    To prawda ale jak nauczą sie tego inteligentnie używać moim zdaniem do i m to bardzo dużo szczególnie przy wyprzedzaniu i starcie .

  • 47. morek150
    • 2009-03-31 14:45:04
    • Blokada
    • *.ds15.agh.edu.pl

    a powiedzcie w jaki sposób go teraz zle uzywali

  • 48. WiatereK
    • 2009-03-31 18:18:24
    • *.centertel.pl

    W taki,że na tym torze nie ma odpowiednich prostych.
    A dwa, ze muszą popracować nad tym jak zmniejszyć zużycie opon.

  • 49. roofi121
    • 2009-03-31 20:11:18
    • *.gprs.plus.pl

    mi sie zdaje ze dalej bedzie mial

  • 50. Novy
    • 2009-03-31 20:29:44
    • *.171.137.170.static.crowley.pl

    Fia chcialo zrobic cos nowego, chca roznych wyscigow a tymczasem to sie nie sprawdza.... sprawiedliwie by bylo gdyby kazdy kierowca mial Kers... ale... w przypadku ciezszych kierowcow to nie jest sprawiedliwe bo cizar rozkładu bolidu nie jest ustawiony idealnie. Musza podniejsc minimalna wage bolidu i kazdemu kers.
    Fernando ma racje nikomu narazie Kers nie pomógł... zobaczymy jak bedzie w nastepnych wyscigach.

  • 51. morek150
    • 2009-03-31 20:50:01
    • Blokada
    • *.ds15.agh.edu.pl

    a jak wcisneli na 1s po wysjcu z zakrętu to moze wtedy kers sie marnował, za duzo need for speeda

  • 52. nolte
    • 2009-03-31 21:06:02
    • *.236.15.251

    Co sądzicie o użyciu samych baterii jako balastu do ustawiania balansu bolidu. Ich położenie w bolidzie nie musi być chyba z góry przesądzone?

  • 53. Joe
    • 2009-03-31 23:49:12
    • *.kwsa.pl

    KERS nie powinno się uzywać:
    - na krótkich prostych.
    - na mokrym torze
    -gdy tor biegnie z tzw. górki
    -gdy bolid porusz się z wiatrem
    - przy zużyciu opon 60 %.
    -przy niedostatecznie rozgrzanych oponach.

  • 54. morek150
    • 2009-04-01 17:06:02
    • Blokada
    • *.ds15.agh.edu.pl

    nolte juz to kiedyś napisał ale to odpada bo przewody i izolacje by i tak zepsuły balast, a poza tym to by było niebezpieczne

  • 55. morek150
    • 2009-04-01 17:07:54
    • Blokada
    • *.ds15.agh.edu.pl

    Joe pomyliłeś sie bo przy zuzyciu 61,65%......gdzie to wyczytałeś w kaczorze donbaldzie czy sam robiłeś testy w tej nowej grze o f1 na pegazusa.

  • 56. morek150
    • 2009-04-01 17:08:02
    • Blokada
    • *.ds15.agh.edu.pl

    ???


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo