komentarze
  • 229. darecky3
    • 2009-03-28 20:39:18
    • *.range86-148.btcentralplus.com

    a ja tak czytam te dywagacje wagowe i tez znalazlem luke w przepisach. Nigdzie nie podaja czy ta minimalna waga 605 KG z kierowca to jest przed czy juz po sraniu...jak myslicie , da sie to wykorzystac? Sorry...no nie moglem sie powstrzymac po tych wszystkich komentach pozdro

  • 230. frencz
    • 2009-03-28 20:45:35
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    kiedys czytałem ze po sikaniu - ale to nie wpływa na wagę bo pampers przemieszcza sie na wagę razem z kierowcą

  • 231. celonardo
    • 2009-03-28 20:48:36
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ludzie .... ewidentnie widać że że polowa tutaj komentujących to "pierwszo klasisći" bo jak widac te komentarze to mam wrażenie że interesujecie sie F1 od wczoraj oczywiscie nie wszyscy ale wraz z wzrostem popularności kubicy wzrasta liczba fanów to dobrze ale duża liczba z nich zaczynaja od wymądrzania sie albo czegos tam innego a nic sie nie znają a ja obstawiać nie będę, bo czekam rozwój wydarzeń Pozdrawiam tych którzy interesują sie F1 a nie tylko Kubicą

  • 232. fezuj
    • 2009-03-28 21:03:13
    • *.pub.krusz-lan.pl

    @Vysogota20:39:14- miałem nie pisać bo już tu miejsca brakuje, ale Twój komentarz muszę pochwalić :) dosłownie "egipska plaga"

  • 233. alonso
    • 2009-03-28 21:07:42
    • *.uni.opole.pl

    nie wiem cz Robert jest najlzejszy bo wydaje mi sie ze to jest waga calkowita bolidu, a wiec do ciezaru dochodzi jeszcze system KERS, a jesli tak to Ferrari i np. Heitfeld nie maja juz wcale tak suzo paliwa

  • 234. leo_
    • 2009-03-28 21:09:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wirus. Obliczanie robię, ale troszkę inaczej. liczę , ile okrążeń wychodzi w zależności od wag podawanych, i w zależności od różnicy czasów Q3 i Q2. I tu wychodzą różnice, które wynikają na przykład z błędów popełnionych podczas jazdy. np Kubicy przeszkodził w Q3 Rosberg i wychodzi z różnicy czasów w Q3 i Q2, że Robcio ma na 21 kółek, a z różnicy wag (bardziej wiarygodne) wynika ilość paliwa na 16-17 kółek. Pisałem też o tym przy innym artykule. Generalnie Wirus, szacuję mniej kółek do pierwszego pita niż to robi Kaka200 - tak gdzieś o 2-3 kółka mniej dla tych mniej dotankowanych, i 4-5 kółek mniej dla tych bardziej dotankowanych. Zwraca uwagę Hamilton, który ma paliwa na 16, a może nawet mniej kółek.

  • 235. leo_
    • 2009-03-28 21:13:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A Kubica może mieć nawet na 14-16 kółek do pierwszego pita.

  • 236. szysz
    • 2009-03-28 21:20:55
    • *.ssp.dialog.net.pl

    a ja proponuje isc juz spac i poczekac na ta godzine W i wtedy tu wrocimy i zobaczymy ... tak jak mowilem : optymistycznie obstawiam KUBICE (jak rozpocznie na miekkich) na dole podium (3) a pesymistycznie to rozpieprzy sobie przedni spojler i bedzie walczyl o pierwsza 10 tke - oby nie gorzej ... jak zauwazylismy po treningach i kwalifikacjach w tym wyscigu wszystko jest mozliwe (oczywiscie poza zwyciestwem hamiltona) wiec poczekajmy do rozpoczecia i kurfa trzymajmy kciuki bo bedzie ciezko!!!!! :) pozdrawiam serdecznie i szkoda ze pilka przegrala :)

  • 237. walerus
    • 2009-03-28 21:43:59
    • *.adsl.inetia.pl

    i dupcia...

  • 238. adam333
    • 2009-03-28 21:56:42
    • *.chello.pl

    ale się porobiło w czołówce... ;]

  • 239. pepeF1
    • 2009-03-28 21:57:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Robert na brudnej części toru , no ale pierwszy zakret w prawo może łyknie Vetela !!!

  • 240. dracool
    • 2009-03-28 22:05:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A ja się dzisiaj zawiodłem, byłem przekonany że kwalifikacje odbędą się na zasadzie odpadania najwolniejszego zawodnika. Czy ten projekt umarł, czy czeka na realizację w 2010 r?

  • 241. szysz
    • 2009-03-28 22:12:44
    • *.ssp.dialog.net.pl

    wczesniej pisalem ale nie przeszlo wiec pisze raz jeszcze --- jak ktos nie wie na czym polega opcja (schemat) wagi z powiazaniem z paliwem i zawodnikiem to zapraszam na strone : f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=11343

  • 242. szysz
    • 2009-03-28 22:13:44
    • *.ssp.dialog.net.pl

    wystarczy to wkleic do paska wyszukiwarki :P :):)

  • 243. Jacobek
    • 2009-03-28 22:16:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jak tak czytam te wszystkie komentarze to troche mi sie smiac chce z tego ... nadmiernego optymizmu ... prawie każy komentarz "Robert będzie trzeci, robert będzie mistrzem" sraka ptaka. Rozumiem, że patrioci, ale jak już analizować to z głową. Bolid Robcia spisuje sięw australii poniżej oczekiwań i takie są fakty. To czwarte miejsce zostało zdobyte cudem, właściwie przedewszystkim dlatego, że bolid ma najmniej paliwa ze wszystkich w stawce. Robcio może i łyknie Vettela, ale zjedzie do boksów dwa okrązenia szybciej niż , Vet , mass i rosberg. Oni w tym czasie wykonają dwa szybkie kółka i połkną Kubice. Obstawiam 6 miejsce dla niego, a że Brawn jest całkowicie bezkonkurencyjny to nawet o nich nie wpominam. No chyba że będą mieli awarie albo rozwalą się nawzajem w walce o pozycję xD . Zaskoczył mnie red bull, jak dla mnie najlepszy bolid bez podejrzanych dyfuzorów, drugie jest bmw. Po chinach dowiemy się jak naprawde wygląda stawka ( wtedy poznamy decyzję FIA nna temat dyfuzorów ) pozdr.

  • 244. marcinnn
    • 2009-03-28 22:18:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Po pierwsze primo: gorąca prośba do adminów, porozdawać trochę banów dla tych idiotów wyżej! Rozumiem, że ktoś jest zupełnie nowy, mało wie o tym sporcie i zadaje nawet banalne pytania, ale jeśli ktoś gó*no wie, a pisze zdania oznajmujące, stwierdzenia, to należy mu się od razu blokada, bez żadnych ostrzeżeń. No, chociaż zadawanie dziesiąty raz tego samego pytania pod tym samym artykułem to też spore przegięcie. Po drugie primo: w zeszłym sezonie Honda była chyba jedynym zespołem, w którym obaj kierowcy na serio się między sobą ścigali gdy znaleźli się blisko siebie. Co prawda walka o miejsce w drugiej dziesiątce jest czymś zupełnie innym niż w czołówce, ale ciekawi mnie, jak zachowają się Rubens i Jenson, jeśli będą mieli możliwość bezpośredniej walki. A Kubica, jeśli nie wydarzy się nic nieprzewidzianego (chociaż prawdopodobnie się wydarzy, i to sporo...), powinien być 4.

  • 245. pz0
    • 2009-03-28 22:32:28
    • *.1.92.40

    2009-03-28 20:18:30 frencz -boskie, ale mogę się założyć że jeszcze znajdą się tacy co wpadną na genialny pomysł z odliczaniem nieszczęsnego Kersu. 2009-03-28 21:07:42 alonso - tak masz rację. U Massy od tych 654kg trzeba jeszcze odliczyć KERS - równe 40kg, więc Massa ma 9kg paliwa. na jedno okrążenie trzeba około 2,5kg, dochodzi okrążenie wyjazdowe, czyli to na którym kierowcy wyjeżdżają z boksów, czyli takich jakby garaży, potem robią jedno okrążenie gęsiego za takim mercedesem z kogutami, trochę stoją na starcie i wypalają paliwo. Po tych wszystkich procedurach Massie zostanie pewnie 4-5kg paliwa, więc po jednym okrążeniu będzie się tankował. Raikkonen ma 1,5kg paliwa więcej więc jemu może się uda przejechać dwa okrążenia, ale taki Hamilton również będzie się musiał tankować po pierwszym okrążeniu. A ile odliczyć od bolidów które mają dyfuzor? Prośba do wszystkich: olejmy sobie już tłumaczenie setny raz tego samego, to nie ma sensu i tak znajdą się tacy którym nie chce się przeczytać tekstu 3 komentarze wcześniej. 2009-03-28 17:58:40 mkl09 - niestety nie jestem w stanie zrozumieć twoich obliczeń. Wychodzi mi na to że obliczałeś na ile okrążeń wystarczy paliwa Kubicy i Nickowi. Ale co ma to do rzeczy? Mi raczej chodziło że nikt nie wrzuci dodatkowych kilogramów ''kamieni'' bo będzie miał gorsze czasy okrążeń. podam ci cyferki z zeszłego roku. Hamilton. Powiedzmy że miał podobnie jak w tym roku jakieś 50kg paliwa. Facet zrobił okrążenie numer 4 w czasie 1.28.614 natomiast okrążenie numer 17 w czasie 1.27.484 i się zatankował. W ciągu 4 okrążeń i tych dwóch na początku i w czasie postoju na starcie ile mógł wypalić? 15kg? Czyli na 4 okrążeniu miał tego paliwa już 35kg. Ile mógł mieć paliwa jak tankował? 3kg? Wychodzi że wypalenie 32kg powoduje skrócenie czasu okrążenia o ponad 1,5 sek. Do tego trzeba doliczyć jeszcze jeden czynnik jakim jest zużycie opon. moje obliczenia są przybliżone bo na 10kg wychodzi przyrost czasu około 0,5sek. W rzeczywistości jest to nieco mniej i na każdym torze inaczej. W każdym razie wątpię aby którykolwiek z kierowców fundnął sobie dodatkowe 10kg balastu. W 2-3kg może jeszcze uwierzę, ale też niezbyt chętnie. Z pewnością nie uwierzę w 7kg, które może dać 0,2-0,3sek na okrążeniu, na dystansie 58 kółek daje to może jakieś 15 sekund. Te 15 sekund to może być duża kupa kasiory. Temat uważam za zamknięty.

  • 246. leo_
    • 2009-03-28 22:43:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jacobek , zgadzam się z twoja opinią. Sam Kubica mówił coś jakby o realnym 5-6 miejscu. Kubica i jego bolid dorównują bolidom Red bulla (głównie Vettelowi), a do BGP brakuje 0,3-0,4 sek, co może być zniwelowane po rozwiązaniu sprawy dyfuzorów. Ale przy intensywnej pracy (może BMW ma alternatywę w postaci dyfuzora, w końcu sprawa znana jest juz od kilku miesięcy, więc powinni byc gotowi) widzę szanse BMW na mistrzostwo. Może się jeszcze dużo dziać, w końcu i tory są różne, i jakiś tam rozwój teamów w czasie sezonu też będzie miał miejsce. Ale z Vettelem to może mieć Kubica ciężko, jeśli tamten to taki talent, jak mówią. Bo bolidy BMW i RedBulla jakby równe, no może Vettela lepszy.

  • 247. rally_fan
    • 2009-03-28 22:46:17
    • *.olsztyn.vectranet.pl

    Też uważam, że przez niektórych przemawia hurraoptymizm. Liczyłbym na coś więcej niż 4 miejsce gdyby w obecnej sytuacji KUB miał kilknaście kilogramów więcej paliwa. Realnie widzę go na 5-6 miejscu. 4 miejsce w scenariuszu, że wyprzedzi na starcie Vettela i zrobi kilka sekund przewagi tak aby po pierwszym tankowaniu wyjechać na dobrym miejscu. Poza tym zbyt wiele niewiadomych: zużycie opon, balans, tempo wyścigowe. Trochę się a inżynierów BMW bo lata ubiegłe pokazały, że nie potrafią działać wielotorowo. A teraz jest jeszcze gorzej bo nie dość, że różne preferencje mają Nick i Robert to jeszcze dla każdego trzeba uwzględnić kers lub nie.

  • 248. leo_
    • 2009-03-28 22:47:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pz0. Ja przyjmuję 0,35 sek na każde 10 kg dotankowanego paliwa.

  • 249. cavon
    • 2009-03-28 22:55:58
    • *.177.23.14

    A ja byłem załamany postawą BrownGP, jakby z księżyca spadli. Godziny mijają emocje słabną i mi optymizm wraca.
    Przy dobrym rozegraniu taktycznym to można nawet to wygrać jest tylko jeszcze jedno ALE.........
    w BrownGP siedzi chyba dużo lepszy strateg i to mnie najbardziej martwi.
    Ale do boju RK.

  • 250. jarko8
    • 2009-03-28 22:58:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Robert jest najlżejszy ale niektórzy maja w swoich bolidach system KERS i to jest dodatkowe obciążenie. Więc możne Robert nie będzie pierwszy zjeżdżał do boksów :D

  • 251. pz0
    • 2009-03-28 23:01:21
    • *.1.92.40

    leo_ to nie ma większego znaczenia, przyjąłem podobnie 0,2-0,3 na 7 kg. Chodziło mi tylko o pokazanie jak cenny jest każdy kilogram wagi bolidu (z kierowcą, KERS i kamieniami) i dlaczego w bolidach nie będzie więcej kamieni niż niezbędne minimum + minimalny zapas. Nie ciągnijmy tego dalej.

  • 252. cavon
    • 2009-03-28 23:15:48
    • *.177.23.14

    Proponuję wprowadzić test na inteligencję dla forumowiczów.
    Chciałem podyskutować a muszę czytać 250 postów o tym że bolid z kersem waży tyle sano co bez a i tak połowa ma klapki na oczach i pokazuje że rasa ludzka niekoniecznie do najinteligentniejszych należy. Pozdro dla ludzi rozumiejących że z KERS czy bez waga jest a raczej limit wagi ten sam.

  • 253. Qtrzy
    • 2009-03-28 23:44:07
    • *.kielce.vectranet.pl

    A ja kiedyś myślałem, że to poważna strona...

  • 254. Qbus81
    • 2009-03-28 23:48:00
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    generalnie... to cavon ujął to jak trzeba :)

  • 255. Niespokojny
    • 2009-03-28 23:59:11
    • *.tvgawex.pl

    taaaaaaaaak,trochę czasu mi zajęło przeczytanie wszystkiego,to było bardzo pouczające...,ale niestety raczej nie o F1,a o człowieku :(

  • 256. alepski
    • 2009-03-29 00:07:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    muszę powiedzieć, że cały dzień czytam komentarze na tym forum, w środku dnia padłem ze zmęczenia i obudziłem się niedawno. W tym czasie sporo tutaj się ludzie napocili z komentarzami. Z początku mnie krew zalewała jak czytałem po raz enty coś w stylu "A doliczaliście KERS?" bo ile można to tłumaczyć... ale teraz po prostu jestem bliski popłakania się ze śmiechu:D noobs ftw! Totalnie mnie rozwalił tekst pz0! Ferrari zjeżdżające po 1-2 okrążeniach jest najlepsze:D ale no taka prawda... jeżeli nie wierzycie w to co wiele osób próbuje wam powiedzieć, że KERS wlicza się do limitu 605 kg to na chłopski rozum... gdyby jednak tak nie było to faktycznie zgodnie z danymi o wagach bolidów, Ferrarki zjeżdżałyby zaraz po starcie... Ehh ma ktoś chusteczke?:D
    A co do liczenia spalania na podstawie czasów w qualu... imo jest bardzo ryzykowne, bo musi założyć, że kierowcy za każdym razem przejeżdżają okrążenie idealnie...jak dla mnie lepiej po prostu przyjąć jakąś uśrednioną wartość spalania na kółko. Ja liczyłem na podstawie danych, że bolidy palą jakieś 70l/100km i że 1l paliwa waży 720g a także długości toru 5.3km. Wyszło mi: 0.7*0,72*5.3 = 2,67 kg/okrążenie. Jednak podobno Williams podał spalanie 2,48 kg/okrążenie i ufam, że ich wyliczenia są jednak dokładniejsze:D

  • 257. szysz
    • 2009-03-29 00:36:38
    • *.ssp.dialog.net.pl

    pierdolicie :) obudzcie sie dzisiaj o 7:00 i zobaczymy co i jak...:):) pozdrawiam serdecznie

  • 258. leo_
    • 2009-03-29 00:50:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No, alepski, z tym 2,48 kg/okrażenie nie wiedziałem. Ja też przyjmuję około 2,7 kg. Jutro się okaże po zjazdach czy te 2,48 kg/kółko (5,3 km) to jest dobre założenie. Dobranoc, czas spać, do 6.30 nowego czasu.

  • 259. alepski
    • 2009-03-29 01:04:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kto idzie spać, ten idzie:D ja idę z psem i później wracam do pisania pracy mgr:/


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo