komentarze
  • 40. wegles
    • 2008-10-18 12:58:24
    • *.gorzow.mm.pl

    Yotomoeczek: nie jestem pewien, ale wydaje mi sie, że nie. Prawdopodobnie jest jednak tak, ze po Q nie tylko pierwsza 10, ale rowniez pozostali zawodnicy nie moga wprowadzac juz zmian (oprocz drobnych poprawek - przednie skrzydlo i cisnienie opon)

  • 41. Piotr123
    • 2008-10-18 13:16:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    DRODZY MALKONTENCI ! Jutro będziemy świętować kolejne pudło Roberta, jeśli popada. BMW zaryzykowało. Bolid Robert jest ustawiony na deszcz, na 100%. Tylko nie wiadomo czy popda....

  • 42. parad23
    • 2008-10-18 13:25:02
    • *.is.net.pl

    Widzę że nie tylko ja mam takie zdanie co do ustawień. Zgadzam się z tobą w 100% Piotr123

  • 43. Marti
    • 2008-10-18 13:51:16
    • *.160.167.2

    kempa007 - jeśli można wiedzieć, z jakiego źródła korzystałeś? na motorsport-total końcówka cytatu Theissena brzmi nieco inaczej, mianowicie tak: "Lepsze szanse [od Roberta] w wyścigu posiada Nick, który dobrze sobie radził w kwalifikacjach i uzyskał siódmy czas". Nie ma w niej zdania: "Z punktu widzenia zespołu polegamy na Nicku".

  • 44. leblon1
    • 2008-10-18 14:15:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    cześć "eksperci" moim zdaniem tylko parad23 pisze całkiem logicznie i z nim się całkowicie
    zgadzam. Zauważyłem ,że wreszcie Robert osiągał
    całkiem dobre szybkości w treningach i sesjach kwalifikacynych kosztem przyczepności licząc
    właśnie na deszcz znaczy to ,że zrezygnowali
    z max. docisku co jast właśnie pomocne w
    jeżdzie deszczowej. Opony wyrównają straty
    docisku i większa ilość paliwa, a tylnie skrzydło
    z ustawionym słabszym dociskiem będzie
    dociążone dodatkowo opadami deszczow.
    RBERT JEST USTAWINY NA DESZCZ!!
    w jego sytuacji to zagrywka pokerowa to samo
    co zrobił vettel na Monzie.

  • 45. Marti
    • 2008-10-18 14:59:43
    • *.160.167.2

    Fragment wywiadu, którego Robert udzielił jednej z gazet: Z czego wynikają problemy z rozwojem samochodu? Czy to brak doświadczenia zespołu, dla którego to dopiero trzeci sezon startów jako fabrycznej ekipy? >>Nie jestem właściwą osobą, by odpowiedzieć na to pytanie. Sądzę jednak, że choćby w 2006 roku pokazaliśmy, że jesteśmy w stanie utrzymywać tempo rozwoju. Jednak wtedy możliwości samochodu były dużo większe. Przed sezonem 2008 koncepcja budowy bolidu została zmieniona. Samochód jest bardziej agresywny, jeśli chodzi o aerodynamikę, co nie ułatwia sprawy przy doborze ustawień. Muszą być bardzo precyzyjne, nie ma dużego pola manewru. Na większości torów używamy bardzo podobnych ustawień. Wiedząc, że w normalnych warunkach nie jest najlepiej z naszą szybkością, próbowałem dość ekstremalnych ustawień w ostatnich wyścigach. Miałem nadzieję, że coś uda się wykombinować, ale niestety zakres, w którym działa nasz bolid, jest w tym roku węższy. Zeszłoroczny samochód był bardziej &#8222;normalny&#8221;, ale zespół ocenił, że tegoroczne auto pozwoli nam na dalsze udoskonalenia. Jednak to się nie udało i od dłuższego czasu praktycznie stoimy w miejscu. <<

  • 46. pastaleon
    • 2008-10-18 15:17:48
    • *.236.0.201

    nie mogli ustawić bolidu Roberta jak w końcówce Q3?moze przekombinowali ROBERT GO!!!i

  • 47. pastaleon
    • 2008-10-18 15:19:34
    • *.236.0.201

    3 treningu znaczy sie

  • 48. wegles
    • 2008-10-18 15:28:11
    • *.gorzow.mm.pl

    leblon1: jesli nawet Twoja teoria jest prawdziwa to po co ustawiac bolid na deszcz, skoro jutro ma swiecic slonce?

  • 49. jantar321
    • 2008-10-18 15:45:07
    • *.eranet.pl



    Szanghaj - JUTRO
    Niedziela - 19.10.2008

    nad ranem
    00-06 17/22/25 °C
    1018 hPa Wiatr: 4 km/h NNE Deszcz: 0 mm

    przed południem
    06-12 23/25/31 °C
    1016 hPa Wiatr: 6 km/h ENE Deszcz: 1.2 mm

    po południu
    12-18 21/24/29 °C
    1018 hPa Wiatr: 7 km/h E Deszcz: 0.5 mm

    wieczorem
    18-24 19/20/23 °C
    1018 hPa Wiatr: 5 km/h ESE Deszcz: 0.1 mm

    CZYLI MAŁE SZANSE NA DESZCZ



  • 50. leblon1
    • 2008-10-18 16:21:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    właśnie o to chodzi , że MA świecić dla wszyskich i gdyby wszyscy wiedzieli jak będzie to nie byłby poker. Robert dobrze wie, że w tej sytuacji nic już nie traci czy będzie trzeci czy czwatry jakie to ma znaczenie ,ale jak będzie pierwszy to ma sens.
    Z prognozą bywa różnie na Monzie też przewidywali
    w końcówce i wyszło inaczej.

  • 51. Shallan
    • 2008-10-18 16:26:20
    • *.116.35.174

    ten zespół nigdy nie zdobędzie mistrzostwa - taka jest niestety prawda. Niech uczą się od Renault, jak się pracuje nad samochodem

  • 52. Shallan
    • 2008-10-18 16:27:33
    • *.116.35.174

    a HEI jest żałosny - jeśli dla niego sukcesem jest zakwalifikowanie się do Q3, to chyba o czymś świadczy

  • 53. Orlo
    • 2008-10-18 16:30:15
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Wszystko poszło zgodnie z planem, tzn Nick awansuje do Q3 po to żeby zmieść na dohamowaniu do pierwszego zakrętu całą czołówkę, a Robert jest z tyłu, aby przypadkiem nie ucierpieć na rzezi Nicka:D No i kiedy Nick wyeliminuje całą czołówkę, to Robert pojedzie po zwycięstwo.

  • 54. splott
    • 2008-10-18 16:36:23
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    bedzie ciezko.na onboardach Roberta widac jak cholernie walczy z bolidem (a popatrzcie na innych-owiele spokojniej) choc pokazywali tylko cwhile,nie wiadomo co przez caly weekend sie dzial.pewnie koszmar.wiec biadolenie jak dziecko ze napewno ma ustawienia na deszcz to bzdura.nawet jak bedzie deszcz to duzo Robert nei zdziala jesli czolowka sie nieporozbija bo zly balans bolidu ma wplyw i na suchmy torze i TYM BARZDIEJ na mokrym.mozemy liczyc tylko na SC, moze na dobra taktyke(moze sie uda w koncu) na klase Roberta (to to ma zawsze :) ) i po prostu na szczescie.ale latwo nie bedzie

  • 55. Budyn_F1
    • 2008-10-18 16:51:47
    • *.199.253.213

    Na wyscigu musi wyjevhac samochod bezpieczenstwa bo jak nie to bedzie koniec wyscigu dal roberta.

  • 56. Mariooshg
    • 2008-10-18 17:05:23
    • *.bsk.vectranet.pl

    A może Roberta zatankować na dosłownie kilka kółek? Ostry start, od razu kilka miejsc do przodu, potem jeszcze paru do wyprzedzenia i boksy...

  • 57. hot dog
    • 2008-10-18 17:32:23
    • *.mobile.playmobile.pl

    2008-10-18 17:05:23 Mariooshg. Cos piles ??? Sadzisz ze tym bolidem cos takiego jest mozliwe???zapomnij.Takie atrakcje to maja tylko w Maclarenie.

  • 58. hot dog
    • 2008-10-18 17:34:19
    • *.mobile.playmobile.pl

    Jedyne co moze uratowac Kubice to duzo paliwa i SC w podoobnym momencie jak w GP Singapuru mialAlonso.

  • 59. leo_
    • 2008-10-18 18:09:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Z tego co pisze Marti wynika, że Robert z ekipą podjął ryzyko skrajnych ustawień, które nie wyszły. Jest więc to swoista zagrywka pokerowa Roberta, ale wygląda na to, że nie trafił, bolid bowiem jest zbyt czuły na zmianę ustawień. Ale czy nie można wrócić do standardowych ustawień? Z wywiadu wynika, że do większości torów ustawienia są dość podobne. Może jednak się nie dało powrócić do standardowego sposobu ustawiania, bo zabrakło czasu. Wynika również, że sam Robert ma bardzo duży wpływ na ustawienia bolidu i chyba nie powinniśmy za nietrafione ustawienie zbytnio obwiniać jego mechaników. Po prostu chciał podejść do sprawy niestandardowo, ale trochę przekombinował. No, ale kto nie ryzykuję, ten w ciupie nie siedzi. Następnym razem z pewnością się uda. Trochę mnie nie pokoi co innego. To, że na 2008 rok skonstruowano bolid , który dość nieoczekiwanie okazał się być nierozwojowy ( a miał mieć większy potencjał niż jego poprzednia wersja). Myślę więc , że musi się dość drastycznie zmienić podejście przy opracowywaniu nowego bolidu. Tym samym, zwiększa się niepewność co do przyszłego sezonu, ale myślę też, że nie dotyczy to tylko BMW (i całe szczęście). Jest też nadzieja, że to KERS przechyli szalę sukcesu na korzyść teamu Kubicy. Oby tak było.

  • 60. pietiaf1
    • 2008-10-18 18:21:58
    • *.acn.waw.pl

    A ja powiem wam jaki scenaro na jutro wymyśliłem
    w pierwszym zakrecie RAI wali HAM boka kończą wyścig a masa wskakuje na 1 miejsce RAI i tak nie ma nic do stracenia

  • 61. dadowski
    • 2008-10-18 19:58:17
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Nadzieja umiera ostatnia więc ciągle liczę, że ta całą sytuacja w Q2 ma drugie dno i jutro każdy z nas przetrze oczy ze zdumienia. Trudno jest mi uwierzyć w jedną rzecz, że BMW po dobrym wyniku Roberta Kubicy w trzecim treningu nagle wprowadza ustawienia, które wcześniej nie zostały sprawdzone(?). Dla mnie jest to coś nie do przyjęcia. Wniosek jest taki, że albo postawili wszystko na jedną kartę i poszli w ciemno (ciężko mi w to uwierzyć) albo jest to jakiś świadomy wybieg (w co również jest mi ciężko uwierzyć). F1 zmusza do myślenia ;]

  • 62. Marti
    • 2008-10-18 19:58:20
    • *.160.167.2

    @ leo_ - ten wywiad został udzielony przed sesją kwalifikacyjną, chociaż jest także wytłumaczeniem dzisiejszego fiasko. Ja też uważam, że to przede wszystkim kierowca ustawia sobie bolid, to on go "czuje" i przekazuje inżynierowi jak zachowuje się samochód na poszczególnych odcinkach toru, to dzięki jego wskazówkom zostaje ustawiony balans bolidu. Sądzę, że Robert dziś zwyczajnie nie trafił z ustawieniami. Niestety takie rzeczy się zdarzają, dołujące jest jednak, że przytrafiły się w tak decydującym momencie. Wszyscy wiemy jak tegoroczny bolid BMW ma się do stylu jazdy Kubka. Jeśli tak będzie również w przyszłym roku, to czarno widzę sezon 2009, dodatkowo KERS (gdy go zastosują) także nie ułatwi mu życia. Gdy Robert przyszedł do F1 to mówiło się, że świetnie czuje bolid, że szybko potrafi przekazać informacje o zachowaniu samochodu, zasugerować właściwe ustawienia. W tym roku jakoś parokrotnie nie trafił z ustawieniami. Oczywiście inżynier jest także odpowiedzialny za ustawienia samochodu, jednak moim zdaniem to przede wszystkim na kierowcy ciąży ta odpowiedzialność. Poza tym taki mały ciekawy fakt: gdy Heidfeld nie zakwalifikuje się do Q2 lub Q 3 to według większości od razu wiadomo dlaczego: źle ustawil sobie bolid i pojechał słabo. Gdy Robert się nie zakwalifikuje - to zawsze jest to wina wyłącznie bolidu i BMW. Ciekawe, prawda? Jednak niezaskakujące ;-)

  • 63. Marti
    • 2008-10-18 20:02:03
    • *.160.167.2

    Oczywiście inni kierowcy także nie trafiają z ustawieniami, nie chcę, by mnie źle zrozumiano, chciałam tylko dać do zrozumienia, że Robertowi za często zdarza się nie trafić :-)

  • 64. leo_
    • 2008-10-18 20:17:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No właśnie, Marti. Robert nie trafił, ale próbował. Z perspektywy po Q , widać, że lepiej by było, jakby Kubica wraz z inżynierem nie ryzykowali i standardowo ustawiali bolid. Info o nieudanym w sumie bolidzie jest również niepokojące. Z Kersem też dla Kubicy może nie być zbyt dobrze, masz rację. To jest niepokojące, ale myślę, że jednak nie jest aż tak źle. Mówiąc o Kers miałem na myśli szansę na przewagę BMW nad innymi ekipami, choć waga Roberta może nie dawać mu takiej przewagi nad Nickiem, jak obecnie. Ja jednak cenię Roberta za próbę niestandardowego podejścia do ustawień. Trochę więcej pracy, nabędzie jeszcze większego doświadczenia , i będzie dobrze . Powinno to procentować na przyszłość. Acha, a to że nie trafił parę razy? Owszem, ale jednak w przeciągu całego sezonu o niebo lepiej ustawiał bolid niż chociażby Nick ( bo z nim najlepiej jest porównać Roberta).

  • 65. kaltron
    • 2008-10-18 20:20:59
    • *.multimo.gtsenergis.pl

    Jak zauważyłem, BMW założyło na ten wyścig to samo gówniane przednie skrzydło co w Valencji...

  • 66. totalfun
    • 2008-10-18 20:21:03
    • *.nsm.pl

    Ciekawe, co piszesz Marti. Po pierwszych testach F1.08 mówiono, że bolid ma bardzo duży potencjał i rzeczywiście początek roku był zaskakujący, biorąc pod uwagę testy przedsezonowe. A tu okazuje się, że to były tylko pobożne życzenia. Ciekawi mnie dlaczego nowe części nie zdawały egzaminu? Czy były w tym czasie brane pod uwagę głównie wskazówki Nicka (na co uskarżał się Robert)? A może Denis miał rację mówiąc, że BMW nie ma tak silnego zaplecza, aby utrzymać swój rozwój? W F1 Racing były pokazane fabryki Maka i BMW. I szczerze mówiąc dysproporcje były aż nadto widoczne.... Chyba trzeba będzie się pogodzić z tym, że BMW to średni zespół i nie ma szans na tytuł.

  • 67. kubi1
    • 2008-10-18 20:25:53
    • *.dot-com.net.pl

    wściekłość mnie ogarnęła po kwalifikacjach!!!!! BMW zrobiło wszystko dla Heidfelda! Robi nie powinien zmieniać ustawień po 3 treningu. I POCO on został w BMW???? RENO by go wzieło,Angielska prasa pisze o nowej mieszance którą stosuje RENO i to im daje takie przyspieszenie nawet przy pełnym zbiorniku.ROBERT SZABLE W DłOń I DO BOJUUUUUUU!!!!!!!!!1 TRZYMAM kciuki!!!!!!!!!

  • 68. piotrek74
    • 2008-10-18 20:32:23
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Robert mówi że zmieniali ustawienia przed kwalifikacjami --to dlaczego tak mało jeździł w nich?

  • 69. leo_
    • 2008-10-18 20:43:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jeśli Robert zmienił ustawienia przed Q to nie jest jednak pewne, czy to pogorszyło osiągi. Bo co prawda wypadł gorzej na tle innych , ale w treningu 3 miał bodajże około 1.36.0, a w Q2 1.35.87. A więc w Q2 czasy poprawił względem treningu, tyle tylko, że poprawił mniej niż inni.

  • 70. bmwrk
    • 2008-10-19 02:38:08
    • *.belf.cable.ntl.com

    Chcialoby sie wierzyc, ze te nietrafione ustawienia bolidu Roberta to jego i zespolu pokerowa zagrywka. Tylko czym powodowana? Bo chyba nie prognozami pogody w Shanghaiu. Tak czy siak, jutro bedzie bardzo trudno. I tak jak przed Q modlilem sie o spokojny wyscig bez ekscesow, tak teraz lepiej niech popada, wyjedzie sc albo jedno i drugie, bo inaczej czarno to widze. Pamietam jak Rampf po GP Japonii obiecal, ze zespol zrobi wszystko by dopomoc Kubicy w zdobyciu mistrzostwa. Tak wiec, albo byly to puste slowa, albo bez dyskusji zawiezyli Polakowi a ten po prostu zaryzykowal i nie trafil z ustawieniami, albo naprawde cos kombinuja... Jedno jest pewne. Bedzie megaciekawie. Moze i Nick ma jakas role do odegrania w tej walce. Szansa na mistrzostwo jest i jesli tylko Thiessen i spolka mocno w to wierza, to dzisiejsze ''fiasko'' da sie przekuc w sukces. No ale musi padac!... Sam juz nie wiem, co o tym myslec! Trzeba walczyc...


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo