komentarze
  • 13. czlowiekf1
    • 2008-08-23 18:36:33
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Oby nie było tak jak na Węgrzech...Chyba znaleźli właściwe ustawienia bolidu i przerwa była korzystna dla BWM. Oczywiście najciekawsze jest, ile mają paliwa. Robert prawdopodobnie tyle co Massa i Hamilton. Dobrze bedzie jak dowiezie 3 miejsce.

  • 14. lipens
    • 2008-08-23 18:46:21
    • *.tktelekom.pl

    A ja wcale się nie zdziwię jak jutro Nick będzie przed Robertem. :((

  • 15. gumisss111
    • 2008-08-23 18:51:11
    • *.adsl.inetia.pl

    KUB jutro numero uno!

  • 16. Crusader
    • 2008-08-23 18:56:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Obawiam się, że z Robertem będzie tak jak w ostatnich wyścigach - dla odmiany pierwszy zjeżdza do boksów i dla odmiany traci pozyzję na rzecz Kimmiego, a potem dla odmiany otwiera drugą kolejkę pitów i dla odmiany znowu traci 1-2 pozycje... Z kolei Heidfeld dla odmiany dostał ostrożną taktykę i dla odmiany utknie za maruderem, tym razem padło na Jarno Trullego, który podobnie jak Nick ma dużo paliwa i szybko do boksów nie zjedzie. Wyrażenie "uczyć się na błędach" jest BMW zupełnie obce, oni się chyba nigdy niczego nie nauczą...

  • 17. leo_
    • 2008-08-23 19:25:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Crusaderc - oni się cały czas uczą. Lipens - Myślę jak ty: jeśli będzie SC to Heidfeld lepiej na tym wyjdzie, bo ma więcej paliwa. Wygląda na to, że Kubica i Heidfeld mają różne, a może nawet wręcz skrajne, strategie na jutrzejszy wyścig. Szefowie BMW liczą na to, że przynajmniej jedna z nich się sprawdzi, a przy sprzyjających warunkach obaj kierowcy dojadą na dobrych pozycjach. Taki scenariusz jest realny, a dla BMW najlepszy. Dla nas też, z tym tylko zastrzeżeniem, że oczywiście Robert ma być przed Nickiem.

  • 18. skidmarks
    • 2008-08-23 19:42:53
    • *.plk.vectranet.pl

    Ale te skrajne strategie wychodzą z tego że robert jest w czubie na okrągło w" kwali" a nick niestety z tyłu i co zrobić tylko na cysterkę jechać szczególnie na torze z takimi bandami nawrotami gdzie auta będą bokiem najeżdżać na siebie przynajmniej na 1 okrażeniu i SC jest tu pomocny dla tych z tyłu

  • 19. carlos11111
    • 2008-08-23 19:46:07
    • *.147.27.135

    Robercik będzie 2 Massa nie ukończy a wygra Hamilton a paliwo nie będzie miało znaczenia ,poniewaz będzie padało i wszyscy zwolnią prucz Massy który przez to wyleci .
    Trzymam kciuki za zwcęstwo,ale taka jest prawda.

  • 20. astrostar
    • 2008-08-23 19:50:33
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Wszystko wskazuje na to, że możesz mieć rację Crusaderc. Dwa czołowe zespoły wyraźnie odstają od reszty stawki szybkością bolidów co często widać w wyścigach. I tylko mała ilość paliwa pozwala Robertowi zniwelować tą różnicę - proszę zwrócić uwagę, że Robert zjeżdża na pit stop jako jeden z pierwszych (w najlepszym razie na tym samym kółku co czołówka) i tylko szczęście pomagało mu w dojeżdżaniu do mety wysoko. Więc dużo szczęścia jutro Robert.

  • 21. arfan
    • 2008-08-23 20:01:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A ja mam nadzieję że Robert trochę przeskoczy do przodu:) Hamilton wyleci:):):)

  • 22. bula1000
    • 2008-08-23 20:19:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    oby tyko Robert nie zjechal jako pierwszy na tankowanie

  • 23. poter
    • 2008-08-23 20:27:52
    • *.chello.pl

    ta strategia wcale nie jest taka głupia. Co prawda przed Heidfeldem będą jechały 2 podobne cysterny do niego ale jeśli uda się jedną z nich wyprzedzić na starcie a potem następną w wyścigu - na tym torze da się wyprzedzać a Heidfeld umie to robić - to będzie miał pusty tor przed sobą i pewny awans co najmniej o 3 - 4 pozycje a jeśli będzie SC to spore szanse na zwycięstwo. A Robert myślę że ma tyle samo bądź na jedno- dwa okrążenia więcej paliwa niż Massa i Hamilton więc jeśli po starcie będzie sie trzymał tuż za nimi lub wyprzedzi jednego to ma szansę powalczyć z nimi w boksach a BMW ma szybkie pit-stopy. Tak czy inaczej jest szansa na zwycięstwo. Oczywiście czarny scenariusz Crusadera też może się sprawdzić... w
    Wszystko jest możliwe. Zobaczymy jak będzie już jutro :)

  • 24. Marti
    • 2008-08-23 20:29:44
    • *.160.167.2

    Ja również uważam, że Heidfeld pojedzie na jeden stop. Strategia ryzykowna, jednak moze mieć szczęście i dobrze na tym wyjdzie. Zobaczymy. Mam nadzieję, że nie ukończy wyścigu przed Robertem... ;/ Miło czytać dziś komentarze Roberta (wiatr nie przeszkadzał, ciśnienie było ok, granulki nie wystąpiły.) Oby jutro było podobnie :-)

  • 25. leo_
    • 2008-08-23 20:32:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Może być też i tak, że Heidfeld już na treningach ćwiczył strategię 1 pita, stąd duże gorsze jego czasy od Kubicy. Ale już w Q2 miał rewelacyjny czas, co świadczy, że jest w całkiem niezłej formie.

  • 26. bosss111
    • 2008-08-23 20:46:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wiec sprawy wygladaja nastepujaco:, Robert ma tyle paliwa co HAM, i Masa..a NIk ful w baku.. i wten sposob BMW liczy na Pare neutralizacji wiec NIK moze zaskoczyc..

  • 27. tomek83f
    • 2008-08-23 20:52:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    na tym torze nick bedzie musiał jechac na dwa pit stopy poniewaz oponki beda sie szybko scieraly bo jest duzo zakretow a paliwa to nie wydaje mi sie zeby mial az tak duzo

  • 28. darecky3
    • 2008-08-23 21:05:01
    • *.range86-142.btcentralplus.com

    bmw nie stosuje zanej innej taktyki niz inne stajnie. Jesli jeden z dwoch bolidow jest w czolowce na starcie ,drugi zas traci wiele pozycji po kwalifikacjach to zawsze ten z gorszym czasem jedzie inna taktyke. O tym teamy decyduja juz zazwyczaj po pierwej rundzie kwalifikacji. Natomiast teraz lekko zlosliwie powiem, bmw wypadlo lepiej niz ostatnio (choc moze to za wczesnie oceniac) poniewaz widac ze dalej pracuja i rozwijaja samochod, czyli po polsku "odpuscili sobie ten sezon".hehe to byla aluzja do "znawcow". pozdrawiam

  • 29. obi216
    • 2008-08-23 22:13:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ostatnio bardzo uważnie czytam wypowiedzi Willego R.. Przyznam szczerze , że nie jestem nimi zachwycony. Nie to , żebym doszukiwał się podtekstów , bo tak nie jest. Ale zwracam uwagę na pewne szczegóły. Może nieistotne ( jak wielu by to określiło zapewne ) ? Ale czyż całość nie składa sie tylko i wyłącznie ze szczegółów ?!
    Dlatego też , życzę Robertowi , by jutrzejszy wyścig "wypalił" mu nie na 100 , ale 150% - a wtedy przejedzie tą nieszczęsną i obecną ostatnio ansę .......i być może wtedy będziemy mogli cieszyć się wraz z nim z dobrej lokaty........czego akurat Robertowi , wszystkim kibicom i sobie życzę... ;-)

  • 30. sivshy
    • 2008-08-23 23:15:37
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Zapowiada się dobrze, a będzie jak zwykle, do GP Węgier Kubica startował przecież też z całkiem niezłej pozycji. Mam nadzieję, że utrzyma swoją pozycję, ale niestety z małym obciążeniem paliwem i wyjazdem SC na tor może być bardzo ciężko. Ktoś powiedział że w treningach nie było poważniejszych wypadków, ale w wyścigu będzie jeszcze jeden czynnik-wyprzedzanie. Dogodne dohamowania sa, ale nie ma przyczepności poza idealną linią, i to może być powód wielu kraks. A to nie najlepsza wiadomość dla kierowców z małym obciązeniem paliwem. Darecky3, sorry, ale teraz, dość niespodziewanie pojawił się nowy pakiet, a wcześniej, gdy wyniki były bardzo słabe, nie było widać, żeby w ogóle bolid był rozwijany. Pewnie dostali po uszach od sponsów już kilka GP temu i zaczęli pracować nad nowym pakietem aero, a dopiero teraz widzimy tego efekty.

  • 31. darecky3
    • 2008-08-23 23:35:06
    • *.range86-142.btcentralplus.com

    sivshy ten pakiet byl zapowiadany prawie juz 3 miechy temu i az mdlilo od wzmanek o tym, tylko ze specyfika torow nie odpowiadala na ten pakiet, koncowka jest bardziej przyjazna, no i prace nad nim trwaly caly czas, tylko mario palnal wypowiedz o zrealizowanych postanowieniach w calkiem innym kontekscie a calkiem inaczej to odebrala masa ludzi, stad takie komenty a nie inne. Trzeba czytac wiecej o tym co sie dzieje w BMW w samych zrodlach, polskie media szczerze mowiac albo kopiuja wycinki informacji dla podjarania znanych "trendow" albo wcale nie wiedza co sie dzieje, dlatego tak napisalem o tych "znawcach". pozdrawiam

  • 32. darecky3
    • 2008-08-23 23:37:46
    • *.range86-142.btcentralplus.com

    a tak od siebie dodam, ze walka wyzej jak 3 miejsce w konstrukcji juz na pierwszym GP byla stracona, oby je wywalczyli do konca sezonu.

  • 33. mariomario
    • 2008-08-24 00:21:21
    • *.chello.pl

    a ja myślę że BMW coś kombinuje bo Nik w tym sezonie nie był szybszy od Roberta w Q a tu nagle stezał na 3 miejsce
    a może trochę się maskowali bo nie wierzę aby Nik tak sobie był lepszy od RK w Q2 popełniając błąd w 2 sektorze a na Q 3 już dotankowani więcej niż się nam wydaje mają pozycje 3 i 8 i jeszcze Taisen "zobaczymy jutro co warte są nasze pozycje " zastanawiające szczególnie że w monaco BMW było mocne tylko Nik nie miał szczęścia bo kolizja z Alonso i awariabolidu go wykończyła licze na wysokie lokaty BMW

  • 34. Maxy
    • 2008-08-24 00:31:13
    • *.54.118.3

    no i to cieszy.. tak samo to ze nick jest nizej niz robert :-)

  • 35. gumisss111
    • 2008-08-24 04:23:16
    • *.adsl.inetia.pl

    may idz sie lecz cwoku

  • 36. gumisss111
    • 2008-08-24 04:23:55
    • *.adsl.inetia.pl

    maxy ćwoku

  • 37. jariusz77
    • 2008-08-24 07:31:30
    • *.89-161.tel.tkb.net.pl

    Kubica pewnie zjedzie po 12 okrążeniach, ma najmniej paliwa

  • 38. dziarmol@biss
    • 2008-08-24 09:10:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-08-23 22:13:16 obi216- obyś się mylił, ale przecież 4 ostatnie wyścigi pokazały że dla BMW sezon się skończył, a co do Kubicy to biorąc pod uwagę jakim bolidem jedzie to on już jedzie na 150% pozd.

  • 39. obi216
    • 2008-08-24 11:31:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Trudno się z Tobą nie zgodzić dziarmol@biss

  • 40. sivshy
    • 2008-08-24 11:43:58
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    imo zrealizuje się ten sam scenariusz co zwykle, gdy kimi jest za Robertem. Robert jest lżejszy, ale nie odjedzie za daleko Kimiemu, potem kilka szybszych okrążeń po zjezdzie RK do boksu, i trzecie miejsce dla KR w kieszeni. Niestety x/

  • 41. Moralez
    • 2008-08-24 11:51:18
    • *.gprs.plus.pl

    Scenariuszy na ten wyścig jest wiele - ja obstawiam trzy - pierwszy: Robert dobrze startuje i przez cały wyścig utrzymuje tempo bolidów z miejsca 3-6, nie ma przypadków z SC i Robert kończy na 4-5 miejscu, a rewelacją wyścigu jest Vettel, który pokazał w Q, że jest naprawdę szybki, a do tego ma paliwa więcej od czołówki co pozwoli mu wskoczyć na 2 miejsce. - Wariant drugi; wszystko idzie w wyścigu po naszej myśli do czasu wyjazdu w środkowej albo końcowej fazie wyściu SC, jeśli do tego dojdzie pora tankowań to wszystko może się w tym bałaganie zdarzyć, i nie pomoże tu nawet kosmiczna technologia F1, na podium większą szansę mają kierowcy zatankowani...może Trulli, albo Heidfeld. I wariant trzeci ( tzw. marzycielski) - Wyścig jest szybki, bez SC, i Robert jedzie w czołówce, kierowcy przed nim popełniają błędy, Kubica ich nie popełnia i wygrywa :-)

  • 42. leo_
    • 2008-08-24 12:01:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moralez-i oczywiście ten trzeci wariant ma sie spełnić, tego bym oczekiwał. Tak na poważnie, to po GP 2 widać, że tor jest dość śliski. Może się dziać. Oby z korzyścią dla Roberta. Boję się tylko, że Heidfeld może przeskoczyć Kubicę w klasyfikacji, a to to już nie do końca byłoby sprawiedliwe, biorąc pod uwagę dotychczasowy przebieg wyścigów w obecnym sezonie.

  • 43. sivshy
    • 2008-08-24 13:35:02
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    leo_, jeśli tor będzie śliski, i popada, a samochód Roberta będzie się prowadził przynajmniej tak dobrze jak w kwalifikacjach, to przy dobrym układzie, gdzie SC nie nabałagani zbytnio, Robert może być nawet drugi, bo Massa nie lubi deszczu, a deszcz nie lubi Massy. Ale obstawiałbym jednak wariant, że SC nabałagani i to sporo, z korzyścią dla Heidfelda, Kovalainena i reszty zawodników jadących cysternami. Ale możliwe też, że taka strategia nie jest złotym środkiem na ten wyścig, bo opony deszczowe są wykonane z dość miękkiej mieszanki i szybko się będą zużywać. Chociaż wszystko też zależy od ilości wody i temperatury nawierzchni, bo woda zawsze trochę jednak chłodzi opony. W każdym razie, będzie ciekawie.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo