komentarze
  • 4. sandacz303
    • 2008-08-21 10:31:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    lepiej nie wprowadzac tego KERS'A, tak jak tam pisalo podcza tankowania jedna iskra wyleci i nie bedzie wesolo i jak dla mnie to on przyniesie wiecej szkod niz korzysci

  • 5. GawoLoveKubica
    • 2008-08-21 10:50:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Możemy tu sobie dewagować czy powinni wprowadzać czy nie , a oni zrobią tak jak im się będzie widziało... No cóż. Ten sezon też miał być wielką niewiadomą. A wszystko jest mniej więcej jak powinno. Zwycięży ten kto mało mówi , a dużo robi :) 2009 ciekawy sezon

  • 6. Mall
    • 2008-08-21 10:51:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    nie koniecznie nie wprowadzac ale opoznic az bedzie bezpiecznym systemem

  • 7. walerus
    • 2008-08-21 10:58:59
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Po pierwsze - świetny artykół na czołówkę strony - po drugie na razie to piękny temat niepewności i wogóle - ale jużpo kilku wyścigach 2009 wszystko znów stanie sięjasne i przejrzyste...

  • 8. pz0
    • 2008-08-21 11:08:53
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Jak najszybciej wprowadzić KERS. Zrobi się zamieszanie i będzie ciekawiej.

  • 9. Orlo
    • 2008-08-21 11:13:29
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Jedno jest pewne: sezon 2009 będzie naprawdę ciekawy. Wszystko może się powywracać do góry nogami. Ale według mnie F1 przyda się taki "powiew świeżości", coś co odbiega od tego co znamy. Jednym zdaniem: oczekujmy nieoczekiwanego:D

  • 10. hotshots
    • 2008-08-21 11:34:39
    • *.chello.pl

    "Jangt5
    Bolidy powinny być równe sobie a nie znów zaczniemy oglądać zupełnie odmienne samochody"
    bez zartów !!
    juz teraz F1 to czasami cyrk 3/4 firm/stajni
    - wyraźnie widać, że wbrew pozorom dynamika popularności zależy od nieprzewidywalnych i spektakularnych akcji na torze
    - więcej akcji to skończy sie "przynudzanie" o granulkowaniu, złej taktyce i innych pierdołach
    - sytuacja w/g mnie na tyle się pogmatwa,
    że każdy wyścig będzie porządnym zarobkiem dla buchmacherów i widowiskiem dla nas !

  • 11. Ducsen
    • 2008-08-21 12:33:54
    • *.dip.t-dialin.net

    Bedzie ciekawy po pierwszym wyscigu, bo zmieni sie uklad. Pozniej bedzie juz tak samo jak w tej Australii przez caly sezon... Nie napalajcie sie ludzie, bo nie ma co. KERS powinien byc i tyle, a wy juz pekacie, ze poleci jakas iskierka.

  • 12. Kadet
    • 2008-08-21 14:39:00
    • *.multimo.gtsenergis.pl

    "Jedna iskra i będzie pożar" - a za przeproszeniem czego ostatnio byliśmy świadkami? Pożar za pożar i pożar goni, a wózki jadą dalej. Nie histeryzujcie ludziska, niech budują KERS i niech wróci innowacyjność do F1.

  • 13. gigi
    • 2008-08-21 15:12:45
    • *.krak.tke.pl

    Problemem z KERS nie jest to że jest on niebezpieczny bo z tym wcześniej czy później sobie poradzą. Chodzi o to czy jest sens wsadzać do bolidów takie udziwnienia i wmawiać sobie że F1 jest ekologicznym sportem. F1 nie miało być ekologicznym sportem a to zmierza w tym kierunku. Bolidy nie emitują w powietrze dużo toksyn, więcej od nich wytwarzają kibice którzy docierają na tor , ale to jest też problemem innych sportów. F1 nie zatruwa świata bardziej niż piłka ale tam się nie zużywa paliwa więc nikt im tego nie zarzuci. KERS nie jest czymś co jest niezbędne F1. Może on tylko zwiększyć różnice pomiędzy zespołami a to nie będzie bardziej widowiskowe niż teraz.

  • 14. sivshy
    • 2008-08-21 16:15:02
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ducsen, raczej nie. Jeśli jakiemuś mniejszemu i mniej doświadczonemu zespołowi uda się przebić wyżej, to starzy wyjadacze w kolejnych GP będą starali się poprawiać swoje błędy i może trochę zwalą od tych "outsiderów", i prędzej czy później sytuacja się trochę zmieni.

  • 15. walerus
    • 2008-08-21 16:55:06
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Dla mnie układ sił znacząco się nie zmieni może tylko Honda pyknie w górę renault i red bulla - red bull pyknie renault i toyota pójdzie do góry - będzie walka ferrari z mclaren o pozycje 1-4 i BMW z Toyotą i Hondą o pozycje 5-10 a potem Red Bull z Renault o pozycje 11-14 i za nimi Wiliams w walca z Tolo Roso i Force india op pozycje 15-20.....

  • 16. jednooki_cyklop
    • 2008-08-21 17:43:32
    • *.adsl.inetia.pl

    Zdania są jak tyłki - podzielone :)

  • 17. Ducsen
    • 2008-08-21 20:36:22
    • *.dip.t-dialin.net

    walerus daj sobie spokuj, bo teraz to my gowno wiemy, a juz na pewno ty nie wiesz wiecej... te twoje przypuszczenia sa o kant do sam wiesz czego - kazdy moze powiedziec jak mu sie wydaje, ale to bez sensu..

  • 18. morek150
    • 2008-08-21 21:35:36
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    ten pomysł jest idiotyczny, to coś takiego jak nitro w need for speed i jesli f1 ma za rok wyglądać jak gra to juz teraz wole kupić sobie porządną kierownice do kompa, niech rozwiązą problem granulowania opon, cos zrobią z wyprzedzaniem

  • 19. sivshy
    • 2008-08-22 10:13:24
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    morek150, sam niedawno myślałem, że KERS=Nitro, ale jeden z forumowiczy wyjaśnił mi co to jest. To po prostu dodaje KM silnikowi z energii zgromadzonej podczas chamowania, dzięki temu samochody są trochę szybsze i zużywają mniej paliwa. Btw, KERS może faworyzować zawodników, którzy preferują styl jazdy, w którym maksymalnie opóźnia się hamowanie, a późne hamowanie=ostre hamowanie=więcej energii=większa szybkość=mniejsze zużycie paliwa. Czyż nie?

  • 20. sivshy
    • 2008-08-22 10:14:55
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    w takim wypadku wyprzedzanie to same korzyści, bo zyskuje się pozycję, oraz energię z opóźnienia hamowania :) W każdym razie, bedzie ciekawie.

  • 21. sivshy
    • 2008-08-22 10:16:00
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    A z wyprzedzaniem już coś zrobili: mniej aero i slicki powinny je ułatwić. Nie wiem, jak z granulowaniem w slickach :)

  • 22. walerus
    • 2008-08-22 10:39:10
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    no to daje spkój... na razie...... no ale tak będzie... ale dam sobie spokój i odzyskam trochę energii zjadając batona.... ale nie Jasona.... nie nie.... ale... no dobra.....

  • 23. dracool
    • 2008-08-22 12:08:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie przesadzajmy że przeskok iskry może spowodować eksplozję. System tankowania jest tak zbudowany aby ograniczał dostęp powietrza niezbędnego do wyzwolenia zapłonu, zresztą wielokrotnie zapala się paliwo po tankowaniu, ale tylko dlatego że mechanicy się śpieszą i wyciągają otwarty zawór zbyt wcześnie. Zresztą przeskok iskry może być również wynikiem złej izolacji przewodów zapłonowych lub bolid może również elektryzować się po prostu od jazdy. Mogę się założyć że porażenie mechanika było spowodowane jego nieodpowiedzialnym podejściem do pracy. Podczas wyścigu wszyscy mający kontakt z bolidem noszą rękawiczki ale podczas testów koleś zapomniał o tym i zrobił sobie akuku.

  • 24. pz0
    • 2008-08-22 12:34:43
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    BMW już wydało oświadczenie o przyczynach porażenia prądem. Sprawę już rozwiązali, ale testy na torze wznowić mają we wrześniu

  • 25. Mario Theissen
    • 2008-08-22 14:48:28
    • *.lublin.mm.pl

    BMW trąbi o swoim KERS na prawo i na lewo, a ferrari coś cicho......

  • 26. Mario Theissen
    • 2008-08-22 14:51:25
    • *.lublin.mm.pl

    2008-08-22 10:14:55 sivshy, przecierz jest napisane że ograniczona ilość mocy na okrążenie

  • 27. pz0
    • 2008-08-22 15:05:35
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Ograniczenie nie mocy a energii.

  • 28. Ghosthunter
    • 2008-08-23 01:21:27
    • *.ssp.dialog.net.pl

    sivshy: ostrzejsze hamowanie wcale nie dostarczy większej ilości energii, fakt hamować trzeba mocniej ale daje to jedynie szybsze odebranie tej samej ilości energii co przy hamowaniu "spokojniejszym". Btw sądzę że przy bardzo ostrym hamowaniu trudniej będzie odzyskać taką ilość energii jak przy normalnym wytracaniu prędkości. Po prostu układ może nie zdążyć odbierać energii z bolidu czyli większą pracę będą musiały wykonać zwykłe hamulce.

  • 29. Ghosthunter
    • 2008-08-23 11:36:07
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Dokładnie pz0, ograniczenie dotyczy energii a nie mocy czyli: z uwagi na to że energia = moc x czas, większa moc krótko albo mała moc przez długi okres czasu

  • 30. lukasz1
    • 2008-08-23 15:33:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To chyba cos w rodzaju nitro ma byc. Jak naladuje to z 300 do 400 km/h np.

  • 31. Ghosthunter
    • 2008-08-23 16:29:32
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Oj, nie sądzę żeby to dało aż wzrost z 300 do 400 km/h tylko dzięki temu systemowi. Można raczej oczekiwaćj skrócenia czasu przyspieszenia, np. z 200 do 250 (trudno podać dokładne wartości czasu, trzeba by trochę policzyć).

  • 32. krulik
    • 2008-10-11 01:25:14
    • *.adsl.inetia.pl

    tak lukasz tak, masz w 1000% racje.

  • 33. Bmw-Sauber_fan
    • 2008-11-08 11:31:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    niektorzy tu panikuje ze iskry beda leciec i bedzie jeden wielki rozpierd*l na torze i w boksach> ludzie, przeciez tam nie pracuja jakies polglowki! to sa spece zebrane z calego swiata i sobie z tym poradza. a poza tym to do konca nie wiadomo co i jak z tym KERS'em bo zespoly oficjalnie nic nie mowia. jednym slowem trzeba czekac...

  • 34. el_mohico
    • 2008-11-09 11:14:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wracając do początku dyskusji , to moim zdaniem powinni ustalić limit budżetowy na poziomie 300 mln dolarów i pozwolić na dowolny rozwój, wtedy dopiero byłoby ciekawie , każdy bolid wyglądałby inaczej i miał inną technologię w sobie, dopiero wtedy byłoby ciekawie i wtedy to byłoby esencja F1 , bo liczyłby się też wyścig inżynierów który szedłby w wielu kierunkach a nie w jednym - w kierunku identyczności. a jeśli mclaren rzeczywiście przygotuje dwa bolidy to może być ciekawie


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2018 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo