komentarze
  • 19. pralat
    • 2008-08-10 20:24:19
    • *.cust.tele2.pl

    sivshy, obejrzyj sobie któryś z wyścigów przełomu lat 80' i 90' , podczas transmisji których boksów nawet nie pokazywali (poza jakimiś sytuacjami losowymi), gdzie opanowany kierowca nie zaprzątał sobie głowy jakąś strategią i walką o tytuł Mistrza Mechaników, czy Mistrza Taktyków, tylko jechał pewnie do mety, wykręcając coraz to lepsze czasy! A przecież niejednokrotnie zdarzało się, że słabsze stajnie sięgały po laury... piękne to było!

  • 20. piotrek
    • 2008-08-10 21:14:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    myśle że pomysł nie jest taki zły jaki sie wydaje niektórym na pierwszy rzut oka tylko w takim wypadku powinni znieść obowiązek stosowania różnych opon. Może wtedy zaczeło by konstruktorom zależeć (chociaż trochę) na zużyciu paliwa a wyścigi byłyby bardziej ciekawe a zwycięstwa poszczególnych kierowców w większym stopniu ich zasługą

  • 21. rooffi
    • 2008-08-10 22:37:24
    • *.gprs.plus.pl

    chyba Go cos pogieło,

  • 22. walerus
    • 2008-08-10 22:45:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Gościu zaczyna kombinować- bo nie będzie go już w tym "cyrku" za rok -a sam pewnie nie dałby z tym pomysłem rady......

  • 23. dziarmol@biss
    • 2008-08-10 23:00:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to będą dopiero nudy np w Monaco kto wygra qual ten wygrywa wyścig po co dalej oglądać

  • 24. Ranger
    • 2008-08-10 23:04:52
    • *.mtvk.pl

    Tak to bywa jak dla kogoś jedyna taktyka to wypełnienie baku aż do korka, biedactwo :-(

  • 25. Porky2
    • 2008-08-10 23:42:13
    • *.165.rze.vectranet.pl

    jak dla mnie to z tankowaniem jest wlasnie lepiej bo nigdy nie wiadomo jakie beda strategie, a coulthard za bardzo kombinuje cos ostatnio

  • 26. louis14
    • 2008-08-10 23:53:00
    • *.sta.asta-net.com.pl

    To nie jest głupi pomysł. Mogłoby być tylko jedno dozwolone dotankowanie. Zdjęli kontrolę trakcji, przywracają slicki, to dlaczego czegoś takiego nie wprowadzić.

  • 27. hotshots
    • 2008-08-11 00:43:10
    • *.chello.pl

    odgrzewane pomysły czy fantazjowanie "emeryta" to nie
    ostatni z wielu PR tricków przed odejściem....
    a jak ktos wyżej zauważył ---
    --- to juz było i zostało w owych czasach zarzucone m.in. z powodu niebezpieczeństwa pożaru/wybuchu przy kraksie i tankowaniu (zdarzało się)

  • 28. Polak477
    • 2008-08-11 09:37:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    większość wyjaśnia się na boksach i dla mnie to jest ciekawe

  • 29. sivshy
    • 2008-08-11 11:40:48
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    prałat, ale teraz, gdy wejdą slicki i mniej aero też tak może być, bo łatwiej będzie wyprzedzać, a wtedy zużycie opon byłoby utrudnieniem. Tylko martwi mnie trochę KERS, bo może się okazać, że nie będzie już tak efektownych walk o pozycję, bo wystarczy, że na zakręcie albo na prostej naciśnie sie guziczek i problem z głowy. F1 będzie przypominać NFS x/

  • 30. darecky3
    • 2008-08-11 12:46:44
    • *.range81-153.btcentralplus.com

    Kers nie dziala nacisnieciem guziczka jak dopalacz, jest troche inaczej. Kierowca dalej jezdzi i sie zachowuje jak do tej pory. Jedynie nowy system zarzadza energia aby utrzymac stala moc samochodu, co pozwala na mniejsze zurzucie paliwa a tym samym wlasnie mniej tankowania, mniej niewiadomych w strategii i lzejszy samochod co ma poprawic osiagi w czasach. Dobry KERS to max jedno tankowanie, a jezeli nacisk na oponki wytrzyma caly wyscig to Coultharda pomysl jest strzalem w dziesiatke. Wystarczy zmusic Bridgestone na produkcje mocniejszych opon i po sprawie. Bravo Coulthard!

  • 31. owadd
    • 2008-08-11 14:26:26
    • *.ksknet.pl

    hotshots Masz w 100% "To już było" Np. Taki Damon Hill też pod koniec kariery mówił dokładnie to samo o tankowaniu co obecnie David Coulthard.

  • 32. Arturo
    • 2008-08-11 14:45:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ludzie skoro wam nie pasuje F1 z obecnymi przepisami to se jej nie oglądajcie!

  • 33. mario88_92
    • 2008-08-11 17:10:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    nie bo coulthard widzi w tym szanse dla siebie bo ci z fia coś za durzo nowych niepotrzebnych zasad wymyślają

  • 34. kumahara
    • 2008-08-11 18:40:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jestem za spróbowaniem jazdy bez dotankowan w obecnej rzeczywistosci F1, to troche wyrównuje jednak szanse, innym problemem sa opony, ale slicki chyba ta kwestie tez rozwiązują.

  • 35. kumahara
    • 2008-08-11 18:44:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Może w kilku wybranych GP?

  • 36. niza
    • 2008-08-11 19:15:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jak dla mnie to teraz ze strategiami dotankowań jest ciekawie. W końcu to o wygraną walczyć ma cały zespół. Po to jest chociażby klasyfikacja konstruktorów, ona odzwierciedla całą wykonaną pracę team'ów, a na ta pracę składa się także walka zespołu w trakcie wyścigu, niech lepiej zostanie tak jak jest

  • 37. gigi
    • 2008-08-11 22:14:13
    • *.krak.tke.pl

    Tankowanie jest ciekawym elementem wyścigu i powinno zostać. Opon też w 2005 zabronili zmieniać bo miało być ciekawiej a nie było. Coulthard ma ostatnio dziwne pomysły.

  • 38. sivshy
    • 2008-08-12 00:06:59
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    darecky, ja gdzieś czytałem, że ma to wyglądać trochę inaczej, jak nitro w nfs, ale źródła nie pamietam, nie wiem też czy było wiarygodne. W każdym razie chyba jednak masz rację, bo gdyby to działało na podobnej zasadzie, to zamiast prowadzić badania nad kers za grube setki milionów euro, po prostu zamontowano by w bolidach butle z n2o :) Wracając do tematu, tak jest chyba ciekawiej, a malkontenci i tak znajdą sposób, w jaki bmw popsuło Kubicy wyścig :) Może i szanse byłyby bardziej wyrównane, ale w takiej sytuacji widowiskowość dużo traci. Straciłby też McLaren, który dzięki strategii wygrał kilka wyścigów, m.in bodajże GP Monaco, choć z tego powodu akurat bym nie rozpaczał.

  • 39. lewusFIA
    • 2008-08-12 11:15:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    J.w. też bym nie rozpaczał, niemniej gdyby np. zastosowano propozycję Coultharda np. w co drugim GP mogłoby być bardzo ciekawie i interesująco, mielibyśmy wiele porównań o których faktyczności dziś skazani jesteśmy na domniemania i domysły.

  • 40. sivshy
    • 2008-08-12 11:23:17
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Można tak zrobić na jednym, dwóch GP jako eksperyment, ale nie na co drugim, nie wiadomo czy wypali. Jestem za przetestowaniem tego rozwiązania, ale narazie wstrzymałbym się z wprowadzaniem go na cały sezon/pół sezonu.

  • 41. lewusFIA
    • 2008-08-12 11:32:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Byłby wybór, jeśli kiepsko by to wygladało - wracamy do wyścigów z dotankowaniem.

  • 42. pz0
    • 2008-08-12 14:38:50
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Taka zmiana prawdopodobnie wymagałaby popracowania nad silnikiem żeby zrobić go bardziej ekonomicznym, chyba że KERS wyrobi z oszczędnością paliwa.

  • 43. mario88_92
    • 2008-08-12 20:37:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    fajnie jakby zamiast tego fia wprowadziła nitro do bolidów bez możliwości doładowania w czasie wyścigu

  • 44. darecky3
    • 2008-08-13 10:46:36
    • *.151.66.148

    osobiscie to w zasadzie mozna by zmusic kazda stajnie do jednego tankowania. Podczas kwalifikacji wszystkie samochody walczyly by o pozycje startowe na jednakowym poziomie paliwa i na jednakowym poziomie paliwa startowaly by w wyscigu. Kazdy team musial by przymusowyo zjechac do boksu powiedzmy na 12 sekund w ustalonych kolejnosciach na pelny service, moze byloby ciekawiej i szanse byly by rowniejsze, pozdro

  • 45. pralat
    • 2008-08-13 20:48:17
    • *.cust.tele2.pl

    Amen

  • 46. sivshy
    • 2008-08-13 22:15:39
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    mario88_92, no własnie niezbyt fajnie, bo wyprzedzanie nie będzie w takim przypadku stanowiło żadnej trudności, i to by zabiło ducha wyścigów. Narazie, to wyprzedzanie stanowi największy "smaczek" wyścigów, a z nitro byłoby czymś, zwyczajnym. Co prawda, tego wyprzedzania jest coraz mniej, wraz z przyrostem ilości elementów aerodynamicznych, ale mam nadzieję że od przyszłego roku to się zmieni.

  • 47. sivshy
    • 2008-08-13 22:20:28
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    darecky, no właśnie, tylko że w takim przypadku w ogóle w grę nie wchodziłaby strategia zespołów, więc f1 staciłaby na widowiskowości bardzo dużo. Zresztą, gdyby z góry ustalić kolejność zjazdów na pit-stop, jedni byliby faworyzowani, ze względu na to, że mogli wlać mniejszą ilosć paliwa, i wyrobić sobie przewagę, a drudzy byliby dyskryminowani, będąc zmuszeni do wlania większej ilości paliwa.

  • 48. darecky3
    • 2008-08-13 23:03:53
    • *.151.66.148

    o tym mogly by decydowac kwalifikacje a zeby bylo ciekawiej, ostatni czas tankowalby pierwszy, na pierwszy rzut oka smieszne ale jakby sie zastanowic to wcale nie takie glupie

  • 49. hotshots
    • 2008-08-14 05:53:36
    • *.chello.pl

    darecky3
    cos nie za bardzo.....;..
    to nie hybryda a`la pruice na ulice -
    to czysty/bezposredni odzysk energii+ magazynowanie a to rowna sie posrednio to o czym mowisz , abezposrednio-----> wlasnie choilerny guziczek z "dopalaniem" czyli bezposrdnim/natychmiastowym przelozeniem energi na predkosc/moc - --- znane w ubogiej wersji z usa (seria wiadoma)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo