komentarze
  • 1. Piotre_k
    • 2008-04-30 20:23:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I dobrze, może będzie więcej wyprzedzeń w nietypowych miejscach, na przykład walka dwóch kierowców w długim szybkim zakręcie

  • 2. agnes
    • 2008-04-30 20:29:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no, no, no. mniejsza rola aerodynamiki bolidów...ciekawe, ciekawe. A tak w ogóle to dobrze, że starają sie ratować to co w tym sporcie jest najpiękniejsze i co jest ( raczej powinno być ) charakterystyczne dla wyścigów - wyprzedzanie Może jadnak pewne obawy co do coraz bardziej nudnych wyścigów zostaną rozwiane:) Ale to poznamy w przyszłym roku...i te...negatywne skutki uboczne wprowadzonych zmian też...oby ich było jak najmniej. pozdrawiam:)

  • 3. michal93
    • 2008-04-30 20:30:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tylko szkoda że może to się odbić na prędkościach osiąganych przez bolidy...

  • 4. pypcioman
    • 2008-04-30 20:32:54
    • *.8.105.137

    "nie wiemy jeszcze, czy są jakieś uboczne efekty wprowadzonych zmian" -> są , kompletny brak przyczepności w czasie deszczu

  • 5. quick B
    • 2008-04-30 20:35:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeśli taki ekspert jak Ross Brawn tak mówi to pewnie tak bedzie.

  • 6. Piotre_k
    • 2008-04-30 20:45:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Robert po testach w Hiszpanii stwierdził, że strata 3 sekund z powodu aero jest równoważona przez slicki, więc różnicy wielkiej być nie powinno jeśli chodzi o czasy okrążeń

  • 7. Voight
    • 2008-04-30 20:51:15
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Villeneuve vs Arnoux w dzisiejszych czasach... marzenie

  • 8. MAREK06
    • 2008-04-30 20:54:51
    • *.leed.cable.ntl.com

    najwięcej na tym może stracić FERRARI

  • 9. MAREK06
    • 2008-04-30 20:56:23
    • *.leed.cable.ntl.com

    jak wiadomo ma majwydajniejsze AERO

  • 10. Voight
    • 2008-04-30 21:00:06
    • *.ssp.dialog.net.pl

    MAREK06 ja jestem za Ferrari od ładnych paru lat i bardziej sie cieszyłem jak kimi wygrał tym 1pkt niż gdy schumi robił co chciał

  • 11. Polak477
    • 2008-04-30 21:08:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    MAREK06 BMW ma bardzo podobne rozwiązania areodynamiczne do Ferrari zawieszenie ma takie samo to w takim razie dlaczego BMW nie wygrywa??

  • 12. wojtek_g
    • 2008-04-30 21:09:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    albo bmw, poprzez brak drugiego tunelu ...

  • 13. seal
    • 2008-04-30 21:48:08
    • *.adsl.inetia.pl

    quick B jak ty bys był takim ekspertem to czapki z głow matole!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

  • 14. technokrata
    • 2008-04-30 21:59:22
    • *.xdsl.centertel.pl

    zmniejszenie powierzchni spoilerów ma też swoje dobre strony ponieważ wraz ze spadkiem siły docisku (downforce) zmaleje także opór aerodynamiczny czyli będą osiągane większe prędkości maksymalne. Wprowadzenie slicków oraz większego rozstawu kól zrównoważy częściowo ubytki siły docisku na zakrętach

  • 15. tewumoto
    • 2008-04-30 23:10:12
    • *.gprs.plus.pl

    @ seal: po co tu wchodzisz? masz do powiedzenia coś na temat?? zapewniam Cię (chociaż nie wiem, czy w twoim przypadku "cię" powinienem pisać z wielkiej litery), że między tobą i quick B jest przepaść. Oczywiście na korzyść quick B. Nie zawsze się z nim (nią?) zgadzam, ale jego (jej?) wypowiedzi robią na mnie pozytywne wrażenie.. :) w przeciwieństwie do twojej żenady.. :D :D nowe przepisy na pewno zniwelują różnice między zespołami, pakiety aero pochłaniają ogromne części budżetów zespołów, mniej majętne zespoły, posiadające dobrych kierowców, będą w nowym sezonie bez wątpienia bardziej konkurencyjne.. jestem przekonany, że Alonso znowu będzie dzięki temu na topie ;) do walki o pierwsze miejsca na mecie dojdzie Robert i Lewis.. :) Kiemiego nie jestem taki pewny :P czas pokaże.. a teraz cieszmy się jeszcze tym sezonem!! :))

  • 16. conrad30
    • 2008-05-01 00:11:26
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    polak477-podobne? w F1? PODOBNE? to ma dzialac!!! a nie byc podobne to po pierwsze a po drugie nie widzialem aby w czymkolwiek BMW i Ferrari bylo podobne! O takim samym rozwiazaniu zawieszenia nie wspominam!!! nie wiem co zarzywasz ale PROSZE CIE PRZESTAN!

  • 17. conrad30
    • 2008-05-01 00:13:51
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    oczywisscie bez obrazy;-) POZ

  • 18. lalek3
    • 2008-05-01 06:43:58
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    i tak trafi się ktoś wyprzedzający na trzeciego

  • 19. Polak477
    • 2008-05-01 08:36:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    taa na szkoleniu to mówili tylko Ferrari i BMW mają takie rozwiązania

  • 20. Polak477
    • 2008-05-01 08:42:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a zobacz jak wygląda z tyłu Ferrari a jak BMW

  • 21. piotrek74
    • 2008-05-01 11:23:20
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ponowie bez tych zmian było by nudno, Ferrari rządziło by jeszcze ze dwa sezony a tak nie wiadomo czy w przyszłym sezonie będą królować a odnośnie osiągów to czy będą osiągać 320km czy 290km to na ekranie tego nie odczujemy a może będzie więcej walki na torze niż w boksach i losy wyścigu będą rozgrywać się przez cały a nie po pierwszym zakręcie jak to było ostatnio

  • 22. Rapidoo
    • 2008-05-01 11:32:08
    • *.chello.pl

    Slicki dają do tego jeszcze mniejsze opory toczenia (większa prędkość) nigdy nie rozumiałem dlaczego tak wykastrowali F1, podczas gdy wszystkie pozostałe serie mają cały czas slicki to Królowa Wyścigów F1 jeżdziła na jakimś szmelcu w dodatku awaryjnym i jeszcze zmniejszenie szerokości bolidów z 2 m do 1.80 cm też genialne.

  • 23. dziarmol
    • 2008-05-01 13:10:24
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    tunele aero na śmietnik?no ciekawe silniki(prace nad rozwojem) zamrożone aero out to co tylko slicki? . W związku z tym mam pytanie czemu a raczej komu ma to pomóc?mam trochę mieszane odczucia w związku z tym. poz.

  • 24. Arachnus
    • 2008-05-01 13:48:33
    • *.tktelekom.pl

    przeczytałem pełną listę ograniczeń materiałowych i konstrukcyjnych silników f1 i osłupiałem! tak drobiazgowe ograniczenia już same oznaczały zamrożenie prac nad silnikami, po co dodatkowy zakaz? może miał zachęcić firmy motoryzacyjne nieobecne w f1 do wykupienia jakiegoś zespołu, bo nowo wprowadzony silnik stanowiłby zawsze jakiś handicap

  • 25. arcykarol
    • 2008-05-01 14:10:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    będzie tylko więcej wypadków to nie jest dobry pomysł

  • 26. walerus
    • 2008-05-01 15:49:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wyprzedzanie to jest to co tygrysy lubią najbardziej!

  • 27. przesio
    • 2008-05-01 17:25:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    moim zdaniem dobre posuniecie. Tyle zawirowan robi bolid z przodu ze naprawde ciezko za nim pojechac nawet szybszym bolidem . Mam nadzieje ze BMW bedzie szybkie na prostych bo moga w nastepnym sezonie byc wyprzedzani :(

  • 28. conrad30
    • 2008-05-01 23:48:05
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    moje zdanie jest takie- ograniczyc budzety ale do limitu pienieznego,a rozwiazania niech wymyslaja jak najlepsze a wszyscy na tym skorzystamy! zwężenie bolidow to najglupsze rozwiazanie jakie w ostatnim czasie slyszalem! Powszechnie wiadomo ze ciezko byloby sprawdzic wszystkie wydatki teamow,ale ograniczenia jeszcze bardziej rozwarstwiaja bogatsze teamy od biedniejszych,bo te bardziej majetne szybciej sie przygotuja i wymysla bardziej wymyslne rozwiazania zgodne z najnowszymi zasadami niz te ubogie !!! A krolowa sportow motorowych niestety powolutku doganiaja slabsze serie!!!POMOCY!!!

  • 29. walus28
    • 2008-05-02 10:20:07
    • *.51.91.252

    i bardzo dobrze!!Przynajmniej nie bedzie trzeba jechac za przeciwnikiem pol wyscigu i dopiero go wyprzedzic!

  • 30. ferrarimarlboro
    • 2008-05-02 13:19:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zakazali uywania TC bo dzięki temu miało by więcej wyprzedzania i to nic nie dało np.ostatnio heidfeld bmw nie mógł sobie długo poradzić fisichellą force india czyli bolid kilka klas gorszy

  • 31. pz0
    • 2008-05-02 16:43:11
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    przesio, jakoś wydawało mi się że zawirowania to bolid robi raczej z tyłu, a nie z przodu. Polak477 bolidy Ferrari i BMW są różne, nawet z tyłu nie są podobne. Przyjrzyj się tylnym spojlerom. Zgodzę się jedynie że opony mają identyczne. Arachnus - właśnie zamrożenie prac nad silnikiem to chyba blokada dla nowych producentów. Taki silnik trzeba rozwijać latami żeby zrobić jakąś przyzwoitą jednostkę napędową, a tego właśnie nie można robić. Z jakim silnikiem wejdziesz taki masz na najbliższe 10 lat, więc już pierwsza konstrukcja musi być udana. Jak na moje oko to niemożliwe. O ile pamiętam Lamborghini swego czasu skonstruowało silnik F1 i w ciągu 2 lat nie udało im się go dopracować więc dali sobie spokój. Wszyscy producenci silników są obecni w F1 już całe lata. Najmłodszym producentem jednostek napędowych jest chyba Toyota i nie wiem czy nie Mercedes.Dla odmiany Ferrari, Honda, Renault i BMW bawią się już w to po kilkadziesiąt grubych lat. Wracam do tematu. Czy nowe przepisy ułatwią wyprzedzanie? Myślę że ułatwią ale tylko topowym zespołom wyprzedzanie maruderów. Nowe przepisy spowodują jeszcze głębszy podział na ''bogatych'' i ''biednych''. Ci najbogatsi będą wstanie nawet z tymi ograniczeniami ''wydmuchać'' jakąś konstrukcję która będzie się sprawowała jak należy. W każdym razie będą spore zmiany w przyszłym roku, poczekamy, zobaczymy.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo