komentarze
  • 9. the master
    • 2006-06-28 13:22:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Te silniki muszą ważyć max 95kg, czy min 95kg?

  • 10. pierdi
    • 2006-07-09 15:17:31
    • *.elektron.com.pl

    minimum 95kg, FIA nie zwieksza kosztow... na poczatku tylko sa koszty zeby zaprojektowac taki silnik, ale straty szybko sie zwracaja, gdyby tracili na tym kase to by sie sponsorzy wycofali przed sezonem 2006, eastpawello: pomysl sobie ile pali Toma Hawk, dwa silniki od tira...albo taki tir napedzany silnikiem odrzutowym ;) te 100 litrow to on pali chyba na odcinku kilometra...

  • 11. Kendzior
    • 2006-08-23 19:04:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    hmm a gdyby tak opracowali ekologiczne sportowe paliwo

  • 12. jacekbogdan
    • 2006-09-04 19:00:50
    • *.gorzow.mm.pl

    takie silniki to chyba musza krocie kosztowac, dlatego krew sie we mnie gotuje kiedy slysze ze wymieniane sa co 2 wyscig, nie mowiac juz o jednorazowym uzytku (bo ostatnio chyba taki przypadek mial miejsce na gp wegier)

  • 13. pitter14
    • 2006-09-09 12:40:55
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ja bym tam chciał takiego bolida hehe(ale nie na nasze drogi haha)

  • 14. Woytazzz
    • 2006-09-15 10:47:33
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    800 km bez turbo z 2,4 litra hehe spox =]

  • 15. ef-one
    • 2006-09-23 16:55:49
    • *.telpol.net.pl

    Wstawił bym sobie taki do malucha hehe bude to by chyba rozerwało do tego skrzydła i można latać:)! tak na serio te silniki to potęga motoryzacji żeby z takiej kruszyny wyciskać 740 kucyków same osiągi mówią za siebie! Żadne ograniczenia i regulaminy FIA nie zatrzymają rozwoju tech. bo to jest wieczna wojna między największymi koncernami samochodowymi i do końca świata będą rywalizować ze sobą!!!!! żadne regulaminy i normy nie zatrzymają tego a bolidy i tak będą jeździć grubo ponad 300km/h! peace!

  • 16. Yankess
    • 2006-09-24 22:29:51
    • *.gnupg.org

    "FIA dodatkowo dba o to, aby konstruktorzy nie mieli łatwego życia." - to jest jedyne co ta głupia FIA robi. Ta organizacja tak mnie wnerwia... daliby sobie spokoj z tym "1 silnikiem na 2 wyscigi". Firmy zamiast wkladac kase w nowe silniki, wkladają ja w to, zeby ten silnik wytrzymał. Panie Max, wiecej takich przepisow, a wyprzedze bolid f1 moim Fiatem stilo.

  • 17. melo
    • 2007-03-23 15:32:03
    • *.w90-19.abo.wanadoo.fr

    Mam zaszczyt pracować w firmie MECACHROME gdzie są wykonywane i testowane silniki do F1 dla Renaulta i innych marek. Taki silnik to dzieło sztuki!!!!:)

  • 18. bakwiek
    • 2007-04-04 18:53:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    niech tylko jakis poseł z samoobrony ten artykul przeczyta, to lepper zaraz zagrozi, ze odejdzie z rzadu jak nie bedzie biokomponentow dodawac do paliwa stosowanego w f1:))

  • 19. Seba_F1
    • 2007-04-06 11:25:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    melo farciarzu!!! heh wielu sie omal nie zabija żeby zobaczyć choć z daleka sam bolid...

  • 20. jażem
    • 2007-04-15 00:47:31
    • *.range86-132.btcentralplus.com

    Z góry zaznaczam,że mam duży podziw dla ludzi pracujących nad podnoszeniem osiągów silników.Jednak silnik wewnętrznego spalania,to strasznie zacofana technologia.Co najmniej od 60-ciu lat możliwe są technologie,między którymi ,a silnikiem spalinowym jest wielokrotnie większa przepaść,niż między najlepszym silnikiem F1 a najprostszym silnikiem parowym.
    Silnik spalinowy powstał mniej więcej w tym samym czasie,co gramofon.Oba systematycznie udoskonalano.Gramofon hi-end z przełomu lat 70-80 był wyrafinowaną maszyną w stosunku do pierwowzoru.Jednak posiadał wciąż wady wynikające z samej koncepcji mechanicznego odtwarzania,których pozbycie się wymagało zupełnie nowych rozwiązań,a nie udoskonalania.I zrobiono to 25 lat temu,a od tego czasu wprowadzono jeszcze nowsze nośniki,posiadające jeszcze mniejszą ilość wad!
    A GRAMOFON JEST W OGÓLE NIEISTOTNĄ ZABAWKĄ W PORÓWNANIU DO TRANSPORTU.
    Istnieje całkiem prosta,acz przygnębiająca odpowiedź,dlaczego jesteśmy zmuszeni wciąż używać tak żałosnego w dzisiejszych czasach reliktu,jak silnik wewnętrznego spalania.

  • 21. mintaj
    • 2007-05-18 19:46:36
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Te wszystkie ograniczenia są po to aby nie było więcej przypdków z 1994r. jak Senna wyleciał z toru i zginął. Więc nie można mieć do nich żalu

  • 22. woowoo
    • 2007-06-21 19:01:30
    • *.zgora.dialog.net.pl

    moze juz czas pomyslec o abs ,pasach, czujniku deszczu, wycieraczkach, klimatyzacji,poduszkach powietrznych i skladanym dachu bo strasznie tam wieje

  • 23. gelo271
    • 2007-07-22 11:13:18
    • *.strong-pc.com

    woowoo to może jeszcze tylna wycieraczka i maskotka na szybe?! co ty na to?????

  • 24. tiex4
    • 2007-07-30 07:52:29
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ooooooooooo co by było jak by taki silnik do komara włorzyć to by była burza a wszyscy jak by to widzieli to my na ziemie padli

  • 25. laro
    • 2007-08-17 12:30:20
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    jak bys jakims cudem wlozyl ten silnik do komara byl by on nic niewarty chyba ze bys popracowal na aerodynamika bo ten silnik potrzebuje mase powietrza, bez tego przejechal bys kilkanascie metrow i po silniku ;]

  • 26. Lasken
    • 2007-09-09 12:56:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    heheh komar akurat ma dwa wloty p[owietrza po bokach :P ...:> heheh

  • 27. Lasken
    • 2007-09-09 12:56:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    bardziej by pasowal do gokarda!heheh:P

  • 28. Ron Dennis
    • 2008-01-22 15:49:50
    • *.softlab.gda.pl

    To jest maszyna , chciałbym mieć taką w moim Mercedesie :P

  • 29. leun1
    • 2008-04-04 18:29:50
    • *.tczew.net.pl

    słoneczko>> tego sie nienaprawia tylko wywala na śmieci

  • 30. kamilromek1232
    • 2008-04-05 22:15:15
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Szacunek dla Kubicy. Silniki są świetnie dostosowane noi prosze zobaczyc jak technolodzy je ulepszajo !

  • 31. maciek123
    • 2008-04-07 14:43:47
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Sorry, Ale BMW Sauber ma "najsłabsze" silnik z czołówki...

  • 32. Mateusz1989cime
    • 2008-04-23 10:53:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Troche szkoda tych silnikow bo jak sie zespuja to ida do smieci. a mozna bybyło jeszcze cos z nich zrobic. czasami mała usterka i juz w smieciach a to sie przeciez da naprawic:(

  • 33. pietrek
    • 2008-06-05 15:37:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No Kubica jeździ coraz szybciej.

  • 34. konrad.mordarsk
    • 2008-09-08 19:04:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A może by tak zacząć stosować silniki odrzutowe i zwykły spirytus jako paliwo. Nawiasem mówiąc Polska mogłaby być jednym z głównych dostawców tego 100% surowca.

  • 35. janusz612
    • 2009-03-13 08:25:10
    • *.97.184.3

    w zakładzce technologia F1 powinni dodac system KERS

  • 36. maxitris
    • 2009-03-29 00:18:56
    • *.160.251.66

    Ktoś pytał ile kosztuje silnik. To cacko kosztuje ok 800 000 euro!!!!

  • 37. xdomino996
    • 2009-06-12 21:36:09
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    2,4l. i 750km obecnie samochody mające po 3l. mają 200km a tu takie jaja.

  • 38. mazur102
    • 2010-08-30 11:23:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Strasznie podoba mi się zdjęcie z silnikiem BMW Sauber jak jest czerwony :)

  • 39. brum,brum
    • 2010-11-16 22:09:09
    • *.play-internet.pl

    masakra,kosmos


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2017 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo