komentarze
  • 28. pz0
    • 2007-12-27 20:34:06
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Nie ma znaczenia czy ECU będzie opracowywać McLaren, Ferrari czy FForceIndia, moim zdaniem tak nie może być. Nie jestem nastawiony anty ani do McL ani Levisa, Kimiego, Nicka czy kogokolwiek innego. Nie jestem też zagorzałym fanem roberta, owszem kibicuję mu ale nie do tego stopnia co inni.

  • 29. AndrzejOpolski
    • 2007-12-27 21:56:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pz0: zgoda :-) Rozumiem Twoją postawę i ją podzielam.

  • 30. Ziobul
    • 2007-12-28 00:28:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    FIA dała ciała i tyle. Do przetargu nie powinni być dopuszczeni oferenci powiązani w jakikolwiek sposób z jednym z teamów. Nawet najgłupsze konkursy w kolorowych gazetach mają klauzule, że nie mogą w nich brać udziału pracownicy ani członkowie najbliższej rodziny a to po to aby uniknąć dwuznacznych sytuacji. Po tej całej checy z ubiegłego sezonu smrodek za McLarenem będzie sie jeszcze ciągnął kilka lat a tu już w następnym sezonie taki zonk. Gdyby decydenci z FIA mieli najczystsze na świecie intencje to i tak nikt nie uwierzy i trudno się dziwić.
    Jeszcze słowo odnośnie gum - nie zgodzę się, że to jest to samo co ECU. Można wyprodukować np 1000 takich samych opon a potem losowo podzielić między teamami a ECU ? Hmm sorry ale ECU raczej programuje się pod konkretny samochód i pole do nadużyć jest o niebo większe.

  • 31. AndrzejOpolski
    • 2007-12-28 00:36:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ziobul: to nie chodzi o wyprodukowanie 1000 szt gum ale o maksymalne dostosowanie do nich bolidu oraz o wyszkolenie kierowcy aby optymalnie z nich korzystał. Słynny przykład GP USA z 2005r., który pokazał jak ważne jest ogumienie. I nie czarujmy się, z 3 teamów używających Bridgestone to właśnie Ferrari uczestniczyło w ich rozwoju, ba dostawało za to ciężką kasę. Scuderia przez lata analizowała różne rodzaje opon i konkretne ustawienia pod nie bolidu oraz jazdę kierowców.

  • 32. atomic
    • 2007-12-28 10:41:05
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    andrzej odpowiesz na moje pytanie czy klawiatura ci się wiesza jak masz to zrobić ???

  • 33. AndrzejOpolski
    • 2007-12-28 10:54:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    atomic: przecież ci odpowiedziałem: 2007-12-27 19:44:25 AndrzejOpolski (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
    atomic: a czy McLaren złamał regulamin opracowując ECU? To może tobie zawiesiła się klawiatura? :-(

  • 34. atomic
    • 2007-12-28 12:53:36
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    andrzej czy ja coś napisałe na temat ecu ?

  • 35. atomic
    • 2007-12-28 13:10:28
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    andrzej na posta ziobula na temat ecu mcl wjechałeś od razu z tematem opon bridgestona i ferrari sugerując jakoby ferrari wyprodukował opony /albo odwrotnie bridgestone zbudował bolid ferrari ./. rozumiem ,że ciebie powiązanie mcl i producenta ecu nie dziwi ponieważ kibicujesz hamilowi i mcl . ale jest subtelna różnica w tym ,że firma bridgestone nie ma nic wspólnego z ferrari oprócz wieloletniego kontraktu a tym ,żę mcl +coś tam został wogóle dopuszczony do przetargu na oprogramowanie . poza tym nikt nikomu nie nakazywał przez lata jeżdzić na michaelinach . michaelin wycofał się na własną prośbę i basta .mogli walczyć o prawo dostarczania opon do f1 i czerpać zyski z wygranych wyścigów. tak czy nie ??

  • 36. MnQ
    • 2007-12-28 14:57:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no to prima aprilis ;]

  • 37. dziarmol
    • 2007-12-28 16:22:09
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    MnQ kurde przespałem gp. Australii ?

  • 38. AndrzejOpolski
    • 2007-12-28 17:24:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    atomic: napisałeś "firma bridgestone nie ma nic wspólnego z ferrari oprócz wieloletniego kontraktu". Toż to czyste kuriozum! Pozostawię to bez komentarza. Jeżeli chodzi o przetarg na ECU to uważasz, a może masz jakieś informacje, że McLaren nie może startować w przetargach rozpisanych przez FIA? Tak Michelin wycofał się sam... bo między innymi afera z GP USA pokazała jaką postawę do opon ma FIA. Jeżeli uważasz, że Michelin nie chciał dostarczać opon do F1 i czerpać z tego zyski to jesteś naiwny.

  • 39. renault f1
    • 2007-12-28 18:21:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    żal mi go!!!!!!!!!!

  • 40. kramer
    • 2007-12-28 23:54:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Gdyby McLaren nie wyniósł korzyści z ECU ( czyt. nie materialnych, bo z pewnością nie o nie chodzi), napewno nie brałby udziału w przetargu, to tak jak próba otrzymania mistrza świata dla Hamiltona przed sądem, oni wykorzystują każdą MOŻLIWOŚĆ, a ta z ECU może mieć zasadniczy wpływ na wyniki GP, oczywiście na korzyść McL - generalnie to dziwne, że wogóle dopuszczono do przetargu McL i wbrew temu co pisze AndrzejOpolski, uważam że akurat w tym przypadku McL ani żaden inny team nie powinien (być związany z produkcją, w domyśle: mieć dostęp do tajnych informacji konkurentów) brać udziału w przetargu.

  • 41. AndrzejOpolski
    • 2007-12-29 00:18:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kramer: FIA określiła wymagania dot. oferentów stających do przetargu. Między innymi McLaren je spełnił. I dlatego uważam, że McLaren ma prawo uczestniczyć w przetargu. Gdyby McLaren nie stanął do przetargu to wygrałby inny zespół, który także dostałby dane od pozostałych teamów. Pewnie gdyby to np Renault wygrał przetarg to nie byłoby problemu. Obserwuję w wypowiedziach na forum pewną stałą regularność: FIA coś ogłasza, wprowadza czy narzuca a cięgi zbiera McLaren. Gratuluję obiektywizmu.

  • 42. atomic
    • 2007-12-29 09:17:43
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    andrzej rozwalasz mnie na łopatki . wieloletni ,kiedyś kontrakt renaulta z michaeline to też kuriozum?a jeżeli chodzi o przetargi . powinny być zapisy uniemożliwiające start w przetargach firm powiązanych z teamami w f1 i koniec . CZYTAJ TO CO JEST NAPISANE NIE DOSZUKUJ SIĘ ŻADNYCH WKRĘTÓW.a afera w usa polegała ,według mnie , na tym że opony były do dupy i nie byli w stanie ich wymienić , nie chcieli się zbłażnić i może chcieliby zostać ale wybrali mniejsze zło bo to cieniasy były . i jest coś w tym ,że WY jesteście jak konie z klapkami na oczach . nigdy nie przyznacie się do porażki bo nawet nie wiecie gdzie meta .

  • 43. atomic
    • 2007-12-29 09:22:16
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    andrzej powtarzam : żaden team ani ich "klony" nie powinny stawać do przetargu ze względu na dobro f1 .jeżeli dalej się z tym nie zgadzasz to twoja brocha .

  • 44. kramer
    • 2007-12-29 12:56:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    atomic - nie dasz rady, zawsze mają rację, przymajmniej tak myślą. Nie będę powtarzać po tobie, to samo miałem napisać. Dodam tylko, że McL nie ma zamiaru pokazać się z tej lepszej (uczciwej) strony, jak ktoś wyżej miał nadzieję.

  • 45. kramer
    • 2007-12-29 13:01:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    AndrzejOpolski: dziękuję za szczere gratulacje.

  • 46. AndrzejOpolski
    • 2007-12-29 13:29:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Znowu brak zrozumienia moijej wypowiedzi. Twierdzę, że McLaren może startować w przetargach (jak każdy inny) jeżeli spełniła kryteria przetargu. Co innego pomysły FIA na przetargi, zmiany przepisów itd. Powiem krótko: nie powinno być tak, że jeden zespół lub grupa zespołów opracowują coś dla wszystkich teamów. Wy przypieprzyliście się do McLarena jak pchła do psa i nie chcecie dopuścić myśli, że to FIA robi syf a McLaren dostosowuje się do ich wytycznych. kramer: co jest nieuczciwego w postawie McLarena? To, że korzysta ze swoich praw? A problem jest w przepisach, które uchwala FIA! Skończmy ten temat bo to jest pisanie o gruszce i pietruszce. I tak na koniec: mój nick to AndrzejOpolski i proszę użytać tylko jego a nie AO, andrzej itd.

  • 47. pz0
    • 2007-12-29 14:38:06
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    AndrzejOpolski gdyby Renault wygrał przetarg to też pierwszy bym krzyczał że to przekręt, jeżeli ma już być jeden Ecu czy dowolny inny element, choćby kierownica albo śrubki do kół, to niech go robi jakiś niezależny zespół, albo nawet zespoły F1, ale wszystkie w jakiejś kooperacji

  • 48. AndrzejOpolski
    • 2007-12-29 15:03:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pz0: też tak uważam. Natomiast w przypadku gdy FIA ustala pewne przepisy dot. np przetargu (abstrachując od tego czy są one mądre czy nie) to nie można zabronić przystąpienia do niego jednemu zespołowi a zezwolić na wzięcie udziału innym. I o to mi chodzi.

  • 49. AndrzejOpolski
    • 2007-12-29 16:23:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    *abstrahując :-)

  • 50. lewusFIA
    • 2007-12-29 17:00:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wydaje mi się, że właśnie zorganizowano przetarg dlatego, żeby ktoś (swojak) go wygrał i żeby właśnie nie było tak jak przedstawił to pz0.

  • 51. kramer
    • 2007-12-29 17:09:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W postawie McLarena było, jest i prawdopodobnie będzie wiele nieuczciwości, na to wskazuje chociażby ECU co nietrudno zauważyć, nie zastanawia Cię dlaczego tak wiele osób przypieprza ( Twoje określenie) się właśnie do McLarena a nie do pozostałych teamów?!

  • 52. AndrzejOpolski
    • 2007-12-29 17:30:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kramer: jeszcze nie wiesz jak pracuje ECU podczas wyścigu a już twierdzisz, że jest to następny przykład nieuczciwości McLarena. Taaak jesteś obiektywny... "oryginalnie" obiektywny. Tak samo jesteś obiektywny pisząc, że w McLarenie było wiele nieuczciwości. Popatrz, jakoś od 1963r. nikt tego nie zauważył :-( Dziwię się, że jeszcze ten zespół istnieje. Prawie 45 lat McLaren obnosi się ze swoją nieuczciwością i nic. Nooo to faktycznie ma chody w FIA.

  • 53. AndrzejOpolski
    • 2007-12-29 17:34:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    lewusFIA: mi natomiast wydaje się, że FIA, a raczej Max i Bernie, robią wszystko (między innymi tworząc takie przetargi czy wprowadzając dziwne ograniczenia) aby skłócić ze sobą zaspoły i w ten sposób uniemożliwić jakiekolwiek kroki przeciw FIA gdy ta będzie działać nie dla dobra F1 lecz dla swojego własnego.

  • 54. AndrzejOpolski
    • 2007-12-29 17:37:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kramer: słowo "przypieprzać się" jest synonimem a nie wulgaryzmem i znaczy "uczepiać się, krytykować, napadać, ganić, przyganiać, strofować, potępiać, upominać, napominać, przygadywać, przygryzać, dogryzać, dojadać, podkręcać, łajać, sztorcować, wyzłośliwiać się, posp. dopieprzać się, posp. przypierniczać się, posp. przychrzaniać się, robić komuś wyrzuty, czynić komuś uwagi/wymówki, szukać dziury w całym".

  • 55. lewusFIA
    • 2007-12-29 20:57:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    AndrzejOpolski: poniekąd można przyznać Ci rację tylko gdzie jest granica w tej opcji pomiędzy dobrem F1 a dobrem własnym i czym jest to dobro swoje własne, równie dobrze może znaczyć to niewidzialne nici łączące w/w panów z McL, jeśli już są do tego stopnia perfidni...

  • 56. AndrzejOpolski
    • 2007-12-29 21:57:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    lewusFIA: Ty łączysz FIA z McLarenem. Przypomnę, że do 2006r. włącznie to Ferrari było postrzegane jako pupilek FIA, który egzystuje w F1 na specjalnych prawach i któremu wolno więcej niż innym. Ja widzę bardzo dziwne zachowanie Ecclestone i Mosley'a w stosunku do McLarena, które polega na braku konsekwencji w podejściu do zespołu z Woking. Raz ich chwalą i pozwalają działać na granicy przepisów a zaraz po tym wylewają na nich pomyje lub zapraszają do przetargu wiedząc, że zostanie to źle odebrane przez społeczność F1.

  • 57. kramer
    • 2008-01-01 08:40:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wszystkim, Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku !!! Jak sam widzisz AndrzejuOpolski, wystarczyło napisać np. "krytykować", to synonim znacznie bardziej świadczący o wysokiej kulturze autora niż "przypieprzać", a tak na marginesie duża wiedza danego osobnika nie świadczy automatycznie o jego dużej kulturze osobistej i odwrotnie, życzę Ci w Nowym Roku Wszelkiej pomyślności. Specjalne Życzenia Noworoczne składam heidi, oby Ci się powiodły wszystkie plany i zamierzenia !!!

  • 58. AndrzejOpolski
    • 2008-01-01 17:53:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użycie słowa "przypieprzać" jest właśnie dowodem na wysoki poziom kultury gdyż to co reprezentujesz ty i tobie podobni krytykując bezmyślnie wszystko to co związane z McLarenem zasługuje na słowo bardziej dobitne acz niecenzuralne.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo