komentarze
  • 1. mirooo
    • 2017-12-05 11:23:13
    • *.146.42.232.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    hm,byle żeby nie przesadzili.Jak pirelli zrobi lepsze opony na przyszły sezon to po 2 pit będzie wszędzie.z drógiej strony inne linie przejazdu nie będą możliwe,przez dużo gumy na torze,no chyba że na początku wyścigu;)

  • 2. axelmatt
    • 2017-12-05 11:32:45
    • *.dynamic.chello.pl

    Ted Kravitz po wyścigu w Abu Dhabi, przeprowadził rozmowę z Hermannem Tilkem, który zaprojektował Yas Marina Circuit i ten zdradził, że conajmniej jeden zakręt zostanie przebudowany (raczej nie bedzie to szykana ;) ) Czy się tym zmartwiłem? Nie! Wydaje mi się, że takie kosmetyczne zabiegi to coś dobrego. Chociaż z drugiej strony... Monza, Silverstone... Sam już nie wiem :)

  • 3. RUDY69
    • 2017-12-05 12:45:49
    • *.dynamic-ww-09.vectranet.pl

    Walencjo wróć :)

  • 4. maniexs
    • 2017-12-05 12:47:13
    • *.play-internet.pl

    Nie takich torów jak monza nie można ruszać nawet pobocze powinni zrobić po staremu. ale widać że ten typ ma plan i przyszła era f1 może być zaje..... :D

  • 5. path1337
    • 2017-12-05 14:59:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Co wy na trasy rajdowe? Tam nikt by sie o ilosc pitstopow nie martwil, a widowisko pierwsza klasa.

  • 6. TomPo
    • 2017-12-05 15:21:37
    • *.dynamic.chello.pl

    Niech zwolnia TIlkego z posady nadwornego projektanta torow. Nuda jak flaki z olejem, albo tory dla gokartow.

  • 7. axelmatt
    • 2017-12-05 15:31:01
    • *.dynamic.chello.pl

    Moim zdaniem jeden z najnudniejszych GP to GP Rosji. Jak można przeczytać w artykule "Statystyki Pirelli po sezonie 2017", na torze w Soczi odbył się tylko jeden manewr wyprzedzania podczas całego wyścigu...
    Nie wiem czy da się przebudować ten tor, żeby było więcej "wyprzedzeń" a tor całkiem nowy przecież. Osoby odpowiedzialne za zaprojektowanie Sochi Autodrom nie przeprowadzały zadnych symulacji? Budowa przecież kosztowała prawie 200 milionów zielonych. To przecież troche kasy...

  • 8. Berger
    • 2017-12-05 19:47:58
    • *.dynamic.chello.pl

    Już to gdzieś pisałem, niech zaczną jeździć w drugą stronę i będzie zabawa. To chyba nie wymaga dużych nakładów finansowych. Obrócić światła i niech sędziowie patrzą w drugą stronę i tyle. Tak wiem to nie takie proste ale co o tym myślicie? Mogłoby być ciekawie.

  • 9. PrezesArQ
    • 2017-12-05 19:50:30
    • *.135.175.46.static.kolnet.eu

    @6TomPo
    Proszę Cię, skończ jak mantrę powtarzać zasłyszane gdzieś stwierdzenie o którym nie masz zielonego pojęcia. Borowczyka hasło widać nadal na topie : "nadworny projektant Tilke"
    Problemem jest nie sama osoba a wytyczne bezpieczeństwa, infrastruktura czy ukształtowanie terenu. Myślisz, że inni by to zrobili lepiej mając takie ograniczenia?
    Weź na przykład COTA. Czy to nie przypadkiem tor, który powszechnie jest lubiany?
    Tor w Sochi - ktoś się uparł, że musi tam być to taki też H.Tilke zaprojektował - widziałeś to z lotu ptaka? Powiedz więc waść, którędy miał poprowadzić nitkę toru, skoro infrastruktura w większości tam już istniała? Mówi się, że GP Rosji to nudny wyścig, ale to może właśnie z racji także nawierzchni? Generalnie to samo pokonanie toru robi ciekawe wrażenie - polecam ogólnodostępne i popularne gry jak na przykład F1 od wersji 2014 w górę - możesz się sprawdzić na tym torze w średnio wymagającym symulatorze.

    Nie rozumiem też na co wszyscy narzekają w nowoczesnych torach - mocne dohamowania i szykany to w obecnych czasach często jedyne okazje do wyprzedzania poza prostymi + DRS. Jakbyśmy oglądali wyścigi na mega szybkich torach z wieloma zakrętami pokonywanymi z wielkimi prędkościami, jak na przykład parabolica - byłoby więcej wyprzedzeń? Otóż nie. Jeśli kierowcy nie są w stanie jechać dłużej za poprzedzającym bolidem na różnicy 1s bo tracą trakcję, opony się przegrzewają i aero nie działa jak powinno to nie ma czego się spodziewać na szybkich torach. Ba! Mogłoby się to okazać bardzo niebezpieczne.
    Kiedyś było inaczej? Zgoda, było. Zginęło też przy tym kilku kierowców. Abstrahując od tego faktu, kiedyś całkiem inaczej wyglądała cała F1 i zmieniając jeden z obszarów jak tory tak czy siak do tego się nie wróci.

  • 10. PrezesArQ
    • 2017-12-05 19:52:53
    • *.135.175.46.static.kolnet.eu

    @8 Berger
    Otóż to co wydaje się tak proste, takie proste nie jest. Odwrócone tory nie mają homologacji FIA na przeprowadzenie GP i żeby to uzyskały musiały by być dość mocno przebudowane pod kątem bezpieczeństwa.

  • 11. Levski
    • 2017-12-05 20:29:28
    • *.79.76.38

    Luca di Grassi pięknie to zobrazował na tt
    ht tps: / /pbs.twimg.c om/media/DQR0r5rXcAMlFnv.jpg:large

  • 12. axelmatt
    • 2017-12-05 20:34:50
    • *.dynamic.chello.pl

    Ross Brown (pan Mercedes) powiedział:

    "Myślę, że tor w Austin załapałby się do kategorii, gdzie mamy złożone zakręty. Kierowcy obierają jakiś kierunek w jednym zakręcie i zmuszają bolid broniący się do obrania innego toru przejazdu. W końcu udaje im się znaleźć we właściwym miejscu. Takich rzeczy szukamy."

    a takie rzeczy sa możliwe, jak można przeczytać w artykule, na szerokich torach

    @9. PrezesArQ napisałeś:

    "mocne dohamowania i szykany to w obecnych czasach często jedyne okazje do wyprzedzania poza prostymi + DRS. ."

    no właśnie o tę szerokość zakrętu chodzi

    "Nie rozumiem też na co wszyscy narzekają w nowoczesnych torach"

    jednym z najnowszych torów jest tor w Soczi - byliśmy świadkami jednego wyprzedzenia podczas wyścigu w 2017. Kiepskawo troche.
    Zgadzam się z Tobą, że pokonanie toru w Soczi robi ciekawe wrażenie ale wyścigi tam są nudne (bo są), dlatego, że cieżko sie wyprzedza. Jeszcze ciężej byłoby przebudowac ten tor (o ile jest to w ogóle możliwe). Problemem jest chyba nawierzchnia, ktora służy oponom i przyczynia sie do małej degradacji ogumienia.

  • 13. PrezesArQ
    • 2017-12-05 20:46:00
    • *.135.175.46.static.kolnet.eu

    @12 axelmatt
    NIe do końca mnie zrozumiałeś. O Sochi pisałem w kontekście architekta - infrastruktura chyba sama sobie wytyczyła nitkę toru i nie można mieć o to pretensji do H.Tilke - raczej do tych, którzy tą inwestycję doprowadzili do skutku i do wepchania jej do kalendarza F1. I o ile ciekawie wygląda okrążenie, to nudne wyścigi już nie są winą architekta. Może jakby była na tym torze nawierzchnia mocniej degradująca opony, przez co znacząco zmieniała by się linia przejazdu wraz z utratą trakcji...no właśnie, może. Ale to nie wina tej jednej osoby, którą wszyscy winią.

    Nie mogę się jednak z Tobą zgodzić z twierdzeniem "Pan Mercedes". IMO to mocno krzywdzące stwierdzenie, szufladkujące człowieka który zdobył tyle mistrzowskich tytułów konstruktorów z tyloma zespołami, że należy mu się dużo większe uznanie.

  • 14. axelmatt
    • 2017-12-05 20:57:57
    • *.dynamic.chello.pl

    @13. PrezesArQ
    Faktycznie, może źle zrozumiałem Twoją wypowiedz. Zgadzam się z Tobą w 100. procentach jesli chodzi o tor i nawierzchnię.

    co do "Pana Mercedesa" - taki żarcik nawiazujacy do ksiazki (i serialu) S.Kinga
    takie prywatne skojarzenie, ktore nie mialo na celu obrażać Browna czy wysmiewac go - bron Boze :)

  • 15. Berger
    • 2017-12-06 00:12:12
    • *.dynamic.chello.pl

    @10. PrezesArQ

    Wiem, że na wielu by się to nie udało mogłoby być ciężko np w Monaco, ale np tor w Abu Dhabi albo Bahrain lub Austin z hektarami asfaltu na poboczach mogłyby mieć łatwiej. Piszesz o homologacji FIA przecież jeżeli przebudują jakiś zakręt lub wstawią szykanę również muszą na nowo uzyskiwać homologację.
    Po prostu zaciekawiło mnie jak by wyglądał wyścig np w Austin gdy okrążenie kończy się ostrym nawrotem w prawo i sprintem z górki do lini mety albo Brazylia wolny podjazd w zakrętach pod górę na końcu pętli a "prosta"startowa z długim prawym, była by chyba wtedy najdłuższa do pierwszego hamowania.

  • 16. XandrasPL
    • 2017-12-06 12:15:20
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    pisałem to ile razy że coś trzeba zrobić i jednak wolę aby to bolidy zmieniać pod wyprzedzanie a nie nowe tory ale jak słyszę że oni chcą kolejne uliczne wyścigi robić w Holandii czy w Włoszech ( bo taniej ! ) to mnie szlak trafia, na razie to chyba Chiny spełniają warunki tegorocznych bolidów, wyrzucić Rosję i niech wróci Malezja, wiem sprawy kontraktowe ale nudna Rosja która ma kasę > ciekawsza znacznie od Rosji Malezja bez kasy, Baku też mi się nie widzi ale mieli farta że cyrk tam odwalili i ten diveboomby Massy czy Ricciardo przez 3 bolidy uratowały ten wyścig ... następny żałosny tor to będzie GP Francji, tor dla gokartów , będzie gorzej niż w Rosji, Hockenheim też tylko 3 miejsca do wyprzedzania są, 3 sektor tylko do przejazdu, Węgry tak jak od 2014 znów zaczęło się tam coś dziać bo w 2015 wyścig na Węgrach był najlepszy w sezonie to od 2017 znów pielgrzymka ...

  • 17. TomPo
    • 2017-12-06 16:03:08
    • *.dynamic.chello.pl

    @9 no chyba oczywiste, ze mowie o torach ktore mozna przebudowac, gdzie sa kilometry kwadratowe pobocza i hektary dookola toru. Soczi sie przebudowac nie da, tak samo jak Monaco (choc obydwa moim zdaniem rownie nudne z perspektywy widza).
    Bierze gosc (Tilke) wolne pare hektarow i tworzy gniota - no tego nie rozumiem. Gdzie wyscigi sa nudne, wyprzedzac sie nie da, a szerokosc dla gokartow.
    To jest po prostu zalosne, zwlaszcza w XXI wieku i przy tych technologiach. Wrzucasz tor do symulatora, sadzasz kierowcow rezerowowych lub innych i niech testuja. A to przypomina w dzialaniu Berniego: zrobimy tak i tak, bo takie mam widzimisie, jak nie wyjdzie to zmienimy (lub nie bo to byl moj pomysl, czyli musi byc swietny). Tylko ze z torem juz tak latwo pozniej nic cofnac sie nie da.
    Czemu stare tory sa najfajniejsze? Brazylia, Wlochy, Niemcy, UK... a te nowe to koszmarki? Nigdzie nie bylo miejsca zeby je zbudowac inaczej?
    A ci kombinuja jak zrobic wiecej torow ulicznych... porazka. Jeszcze troche to wyscig bedzie na stadionie, na biezni dla biegaczy, tylko zweza zeby bron boze dwa bolidy obok siebie sie nie zmiescily - ale bedzie frajda z ogladania ;p

  • 18. axelmatt
    • 2017-12-06 16:20:56
    • *.dynamic.chello.pl

    Kosmetyczne zmiany zawsze da sie wprowadzic i właśnie one nazywane są poźniej "przebudową toru" .
    tor w Monaco byl przebudowany nie tak dawno temu a chodzi mi o zakret a w zasadzie szykanę w zakrecie 10. Czy to coś dało? Średnio na jeża. tez mnie troche dziwi budowanie toru a poźniej kombinowanie, co w nim zmienic. Jak juz niejednokrotnie w tym temacie wspominałem, są tory, ktore cieżko przerobić a jeśli już sie uda, to te zmiany w zasadzie niczego nie zmienią (Monaco). No może poza napełnieniem czyjegoś portfela... ale to juz inna para kaloszy. Ciekawe ile kosztuje zaprojektowanie przebudowy np szykany (tak jak w Monaco)? Dla przykładu podam taką ciekawostke: był sobie zamochod marki Fiat a dokladnie model 500 no i ktos wpadl na pomysl, zeby zrobić panoramiczny dach (o ile dobrze pamietam) Pomysł w sumie banalny bo "wystarczy" wstawic troche jakiegoś czegoś przezroczystego w dachu zamiast metalu, tak, żeby konstrukcja calego auta byla nadal stabilna. No i znalazł sie "znawca", ktory tego dokonal. Za 50 000 000 zl (w przeliczeniu z euro)
    nice!

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo