komentarze
  • 1. SpookyF1
    • 2017-12-01 11:25:07
    • *.151.139.150

    Eeeeee, ale ilość silników się zmniejsza, wielkość spalania paliwa zostaje bez zmian?.... to gdzie tutaj możliwość wyżyłowania czasów? O ile dobrze pamiętam to w tym roku kierowcy zwalniali tempo i oszczędzali PALIWO i SILNIKI, a nie opony?

    Na moje zespoły pójdą raczej na jeden pitstop i spokojną jadę na twardej mieszance niż miękkie opony i żyłowanie czasów, zarzynanie silnika oraz patologiczny monitoring spalania. Mieszanki miękkie na quale, a wyścig na twardych po staremu - tak to widzę. Nic się nie zmieni.

  • 2. WDrake
    • 2017-12-01 11:42:13
    • *.40.0.168

    najlepiej w regulaminie nakazać 2 zmian opon i po problemie, niech opony długo trzymają (30-40% dystansu), będą dłużej siedzieć na ogonie i naciskać rywala do popełnienia błędu

  • 3. jatomak
    • 2017-12-01 13:11:03
    • *.in.net.pl

    Nieco dziwne twierdzenie, że opona hipermiękka jest szybka od ultra o 1s. Patrząc na czasy Roberta było to około 0,5-0,6 s. Pytanie drugie jesli uwzględnić, że supermiękka jest wolniejsza od ultra jeszcze o kolejne 0,4 i miękka zapewne jeszcze o 0,2-0,4 s to aż strach obliczać możliwy czas Sirotkina na testach, gdyby pozwolili mu pojechać na hipermiękkiej - jakiejś 1:38.300...

  • 4. Fanvettel
    • 2017-12-01 14:50:19
    • *.230.122.190

    Według mnie tych rodzajów opon jest za dużo!
    Powinny być 3 rodzaje mieszanek.

  • 5. TomPo
    • 2017-12-01 15:10:16
    • *.emea.ibm.com

    Mieszanek moze byc i 15 ale na weekend powinny byc trzy - miekka, srednia i twarda oznaczone odpowiednimi kolorami. A to ze w monaco srednia mieszanka bylaby hipermiekka a w usa srednia, to juz nie mialoby wplywu na nazewnictwo ani kolory podczas weekendu.
    Ja generalnie jestem za zniesieniem nakazu uzywania roznych mieszanek. Niech kazdy jedzie na tym co jemu i bolidowi pasuje i niech cisnie ile moze. Jeden na 1 pitstop na twardych, drugi na 3 pitstopy na miekkich.
    Ograniczenie silnikow to patologia. Proppnuje od 2020 ograniczyc ilosc silnikow na sezon do ZERA i niech Pirelli zacznie podeszwy produkowac, bo kierowcy beda bolidy pchac - to dopiero bedzie ECO.

  • 6. jaromlody
    • 2017-12-01 20:21:04
    • *.dynamic-ra-09.vectranet.pl

    szkoda że wycofali tankowanie bolidu podczas pit stopu, było to spektakularne i zawsze można było popatrzeć jakie kto strategie obiera. liczę, że kiedyś powróci tankowanie podczas pit stopu w wyścigu.

  • 7. TomPo
    • 2017-12-01 21:49:19
    • *.dynamic.chello.pl

    @6 nie ma szans z przynajmniej 3 powodow:
    - koszty
    - bezpieczenstwo
    - eco bzdury

  • 8. Klepi
    • 2017-12-02 11:03:15
    • *.146.130.136.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Szczerze jak dla mnie to im więcej pit stopów tym lepiej. Ja bym chciał tak 3-5 pit-stopy na wyścig. Wtedy nie wiadomo kto by lepiej pojechał. Np. Hamilton by pojechał SS,M,M a Vettel SS,SS,SS,H i już by było ciekawiej i lepiej

  • 9. TomPo
    • 2017-12-02 14:02:30
    • *.dynamic.chello.pl

    @8 balagan na torze bylby taki, ze nawet realizator TV by sie nie polapal co ma filmowac ;)
    Ja tam jestem za pelna dowolnoscia w wyborze dostepnych opon, za brakiem przymusu uzywania obydwu mieszanek i tyle pitstopow ile chca. Jak ktos taki kozak (typu Button) i przejedzie caly wyscig na twardych z zerowoa iloscia pitstopow i bedzie krecil rowne czasy - prosze bardzo, droga wolna. A taki np Max 4 pit-stopy na samych ultramiekkich i cisnie ile fabryka dala.

  • 10. charli3
    • 2017-12-02 15:24:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Większa średnia ilość pit-stopów to pozytywna wiadomość. Pamiętam jak zacząłem oglądać F1 w 2004 roku, GP Francji na Magny-Cours i zwycięstwo Schumachera nad Alonso z strategią 4 pit-stopów (przy trzech Fernando). Od tamtego czasu F1 stała się dla mnie niesamowicie ciekawa i zacząłem dostrzegać w tym sporcie coś więcej niż kolorowe samochodziki jeżdżące w kółko. Wiadomo, wtedy było więcej możliwości bo było jeszcze tankowanie ale mam nadzieję, że Pirelli uda się osiągnąć założony cel i w nowym sezonie będziemy mieli bardziej zróżnicowane strategie.

  • 11. Klepi
    • 2017-12-02 15:39:18
    • *.146.130.136.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @9 W sumie dobry pomysł ale nie przesadzaj z buttonem. Jeden pit stop musi być obowiązkowy w F1.

  • 12. nolte_
    • 2017-12-05 17:58:24
    • *.242.62.93

    Pamiętam GP Kanady chyba z 2010 roku, ogromna degradacja opon, wyścig bardzo ciekawy, chociaż non stop zjazdy na zmianę opon, tak mi się to utrwaliło.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2017 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo