komentarze
  • 1. walerus
    • 2007-09-06 16:55:47
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    cud - miodzio dla naszych oczu i uszu......;-) ale zwykła bryka musi kilka latek pojeździć....MUSI...;-)

  • 2. barteks3
    • 2007-09-06 17:43:59
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Wg mnie inżynieowie powinni intensywnie pracować nad zmiejszeniem zużycia paliwa do powiedzmy 30 l/100km. Ochrona środowiska i szacunek dla zasobów natualnych pzede wszystkim :)

  • 3. reikorp
    • 2007-09-06 18:00:13
    • *.gprspla.plusgsm.pl

    Cuda to by były, jakby im pozwolili robić z silnikami na co mają ochotę.

  • 4. Leeloo
    • 2007-09-06 20:56:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wystarczyłoby podnieść moment obrotowy silnika o ok 20% (ale tylko w BMW :))) wtedy Robert miałby szansę konkurować z F i Mc

  • 5. scorpion
    • 2007-09-06 20:57:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    artukuł na plus + :) myślę że silniki V8 są wystarczające jak na F1, liczy sie bezpieczeństwo przede wszystkim :) co do paliwa popieram przedmówców - ochrona środowiska rulez ;)

  • 6. Leeloo
    • 2007-09-06 20:57:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ale widocznie nie jest to takie proste

  • 7. reikorp
    • 2007-09-06 23:15:54
    • *.gprspla.plusgsm.pl

    Co nie jest proste, zwiększenie momentu, czy ochrona środowiska? Walić ochronę, nie rozumiecie o co w niej chodzi, a strasznie bronicie przyrodę. Żenujące. A momentu obrotowego nie podniosą, bo się to nie opyla. Lepsze osiągi są z małym momentem, a wielką mocą. Oczywiście w wyścigach jeno.

  • 8. Leeloo
    • 2007-09-06 23:52:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    chodzi mi o zwiększenie momentu, ja też uważam że walić ochronę środowiska, dla mnie jednym z wiekszych problemów to samoloty np. taki 747 spala 170 litrów paliwa na minutę !!

  • 9. Leeloo
    • 2007-09-06 23:55:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ale czemu mniejszy moment obrotowy silnika jest lepszy? dlatego że wysokie są obroty silnika ??

  • 10. reikorp
    • 2007-09-07 00:35:50
    • *.gprspla.plusgsm.pl

    Dokładnie:) Moja poprzednia wypowiedź zupełnie pokrzywiona frustracją na ekoludków. Moc jest ściśle powiązana z momentem obrotowym i można zdaje się ją wyliczyć mnożąc moment przez obroty. No i mając taki silnik F1 lepiej jest widać śrubować liczbę obrotów, niż bawić się z samym momentem obrotowym. Ale to tylko z obserwacji, nie wiem tego na pewno:P Może być też tak, że z uwagi na narzucone wymiary silnika nie da się tego momentu poprawić. to się zobaczy, jak odmrożą badania nad silnikami. Jeśli przy tych max. 19 tys. obrotów moc będzie z czasem rosła, to znaczy, że się jednak dało, a tylko nie opylało momentu poprawiać. Ja to tak widzę. A tak w ogóle lepszy jest większy moment od mniejszego:) Tak btw to chyba 300 Nm to trochę zaniżona wartość.

  • 11. reikorp
    • 2007-09-07 00:40:36
    • *.gprspla.plusgsm.pl

    dobra, to nie jest zaniżona wartość:)

  • 12. reikorp
    • 2007-09-07 00:45:24
    • *.gprspla.plusgsm.pl

    Swoją drogą chciałbym wykres mocy do obrotów takiego silnika zobaczyć:P Wtedy to bym se pogadał.

  • 13. walerus
    • 2007-09-07 10:37:22
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    relikop - jestem pod wrażeniem.... zgłoszę Twoją kandydaturę do FIA do komisji rozwoju silników F1 począwszy od 2008 roku.......;-)

  • 14. akaszak
    • 2007-09-07 11:18:15
    • *.crowley.pl

    Tak w kwestii formalnej - silnik V o kącie rozwarcia 180 i silnik bokser, to NIE JEST to samo.

  • 15. yantar
    • 2007-09-07 23:19:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Leeloo, a co to ma za znaczenie skoro w przeliczeniu 747 spala troche ponad 3l na 100km w przeliczeniu na jednego pasazera (chyba dostatecznie ekonomicnie)? Przy pelnym zaladunku 747-100 pali prawie 19l/km. A poza tym to serwis o F1 ;P.

  • 16. jasio
    • 2007-09-16 13:27:44
    • *.gprspla.plusgsm.pl

    A wiecie, że przy najwyższych obrotach silnika moment obrotowy jednostki napędowej jest najniższy? To snuje refleksje na ten temat.

  • 17. pakon14
    • 2007-10-20 08:10:58
    • *.dzi.vectranet.pl

    to dobrze że jest taka zasada bo przeciez np . McLaren bu se wszystko dal najlepsze a SłABSZE TEAMY??

  • 18. kszyh21
    • 2008-02-12 20:45:01
    • *.adsl.inetia.pl

    moment zapewnia elastycznosc, a jak widac na niej im nie zalezy - nadrabiaja biegami.
    ps. ale racja, 300 nm to cos ciniutko - moje kombi ma ok 350 z 1,9 l (fakt - diesel)

  • 19. kubex
    • 2008-03-22 22:35:46
    • *.adsl.inetia.pl

    co do ekologi silnikow to powinni zmniejszyc pojemnosc i dorzucic turbosprezarke spalanie by spadlo...

  • 20. Dudziak
    • 2008-03-24 18:32:32
    • *.ip-p15.gni.pl

    Zgadzam sie z twoją wypowiedzią

  • 21. vincent86
    • 2008-04-04 00:28:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "2007-09-07 11:18:15 akaszak (Host: *.crowley.pl)
    Tak w kwestii formalnej - silnik V o kącie rozwarcia 180 i silnik bokser, to NIE JEST to samo." -- a jaka jest różnica??

  • 22. wita00
    • 2008-04-05 13:41:50
    • *.rybnet.pl

    Boże ludzie nie wypowiadajcie sie już na temat silników bo tego sie czytac nie da, kłamstwa i i insynuacje... oglądajcie Kubicy w telewizji i cieszcie się z jego osiągnięc, zostawcie technikę mechanikom... A wiecie moze ze silniki F1są 2x (!!!) efektywne niż silniki cywilne, to znaczy ze osiągają z jednego litra wachy 2x więcej mocy niż wasze w garażu !! Jakby nasze auta spalały bene tak efektywnie jak te w formule jeden to dziś nikt, niebyło by parii zielonych, a nikt nie znałby słów "ochrona środowiska". Poczytajcie troszke a potem coś piszcie bo innych w bład wprowadzacie.. najlepiej nic nie piszcie jak to nie wasza dziedzina.

  • 23. bonornog
    • 2008-05-03 21:46:48
    • *.abaks.pl

    silnik boxer to silnik w którym tłoki pchają z boku do środka a w silniku V tłoki pod pewnym kątem pchaja od góry do środka. to jest podstawowa różnica i myśle że najważniejsza i najbardziej wpływająca na moc i osiągi tego silnika. a i taki silnik pomimo że jest mocniejszy to jest i mniejszy i lżejszy.

  • 24. bonornog
    • 2008-05-03 21:52:51
    • *.abaks.pl

    a przepisy f1 jasno mówią ze względów bespieczeństwa kierowców i kibiców że muszą być silniki V które są cięższe i słbsze i niemoże byc inaczej. jak jakiś team ma lżejszy bolid to zostaje zdyskwalfikowany z wyścigu. mysle że to jest jasne.gdyby nie te przepisy to byłaby większa różnica w osiągach poszczególnych teamów, a te słabsze np toyota i honda niemiały by szansy bytu. i tak niejest równo bo lepsze teamy maja lepsze bolidy aerodynamicznie.:)

  • 25. bonornog
    • 2008-05-03 22:02:02
    • *.abaks.pl

    oczywiście boxer jest mniejszy mocniejszy i lżejszy. gdyby były dozwolone boxery to myśle że byśmy widzieli w F1 także PORSHE niewątpliwego mistrza w silnikach typu boxer.jeśli takiego cayenna potrafi ten ślilnik tak szybko rozpędzić bodajze w 5,5sek do 100Km/h to strach pomysleć co by było w F1.a przecież Cayenne to uterenowiony suv.

  • 26. bonornog
    • 2008-05-03 22:02:54
    • *.abaks.pl

    dobra mogę pisać i pisac o tym ale zakończe na tym momencie.:)

  • 27. Jacu
    • 2008-07-14 11:53:30
    • *.142.202.118

    Jezu BONORNOG!!! Co za bzdury!!! Prosze cie nie pisz niczego na temat techniki ani zadnej dziedziny na temat ktorej nie masz zielonego pojecia bo tylko mlodszym ludziom na forum wode z mozgu robisz!!! Silniki typu Boxer sa swietnie wywazone poniewaz kazda para cylindrow jest niejako swoim symetrycznym odbiciem. Niestety wymusza to koniecznosc osadzania stop korbowodow na odnielnych wykorbieniach przesunietych oczywiscie tez o 180 st wzgledem siebie ( w klasycznym ukladzie V stopy korbowodow przecileglych czylindrow spoczywaja na tych samych wykorbieniach!!!). Powoduje to koniecznosc budowania bardziej skompikowanego- a przez to ciezszego!!- walu korbowego (nie lzejszego jak sugerujesz). Co do sil wystepujacych w ukladzie korbowym i zekomej wiekszej mocy boxera to popukaj sie w glowe!!!! - najpierw sprawdz skad sie bieze moment obrotowy i jakie sily w mechanzmie korbowym sa odpowiedzialene za nie, a wtedy dowiesz sie ze wplyw na to maja glownie "wymiary glowne silnika" (skokowosc), moment wystapienia zaplonu i odpowiednie ustawienie czasow rozrzadu a nie same polozenie cilindrow czy konfiguracja!!!!!. Ponadto boxer jest plaski i niski ale niestety bardzo szeroki - znacznie bardziej niz Vka. dzisiaj nikt takiej konfiguracji nie stosuje w f1 (pomijajac przepisy) poniewaz bylby problem z zabudowa ukladu chodzenia i zawieszeniem - chociaz dawaly bardzo kozystny niski srodek ciezkosci !. Silniki typu boxer zreszta byly dawniej uzywane i nie zawsze byly najlepsze!! Teraz wymuszajac konfiguracje V90st w f1 chodzilo raczej o unifikacje i zmniejszenie kosztow. Pozwala to na walke konstruktorow przy bardzo zblizownych zalozeniach - przez co skupiaja sie wszyscy bardziej na systemach zasilania , zmienjeszniu oporow wewnetrzych itd niz na samych experymentach z konfiguracjami silnika (jak przed paru laty np Renault V112st). Pozwala to na zwiekszanie wydajnosci samych jednostej - i tak jak napisal WITA00 silniki F1 maja znacznie wieksza sprawnosc ogolna. Niestety w klasycznym silniku sie takiej poki co nie da osiagnac poniewaz kluczowa sprawa jest trwalosc, przez co wszystkie elementy wspolpracujace w silniku musza miec wieksza powierzchnie wspopracujaca (chodzi o naciski jednostkowe) oraz ogolnie wieksze gabaryty ( inne materialy i wspolczynniki bezpieczenstwa).itd etc..bla bal balaaaaa Pozdrawiam :)

  • 28. bajetek
    • 2008-09-19 19:56:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    bonornog- w cayenne niema boxera tylko V ! nie wypowiadai sie jak sie nieznasz!
    Pozdrawiam

  • 29. bajetek
    • 2008-09-19 19:57:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a poesze pisze sie przez CH a nie samo
    h

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2018 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo