komentarze
  • 1. marcelo9205
    • 2017-09-13 12:16:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dominacji ciąg dalszy.

  • 2. Kalor666
    • 2017-09-13 13:09:20
    • *.40.248.238.threembb.co.uk

    Sprawność cieplna niekoniecznie musi oznaczać szybki bolid

  • 3. marcelo9205
    • 2017-09-13 13:45:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W ich przypadku akurat oznacza :D

  • 4. PerturbatorXXX
    • 2017-09-13 14:18:45
    • *.251.248.180

    Project One to zaraz obok 918 dwa najlepiej wygladajace hyper cary.

  • 5. BlahBlah
    • 2017-09-13 21:18:57
    • *.icpnet.pl

    Kolegowie, wiecie kiedy zaczną sprzedawać bilety na 2018? Konkretnie Niemcy/Austria.

  • 6. KowalAMG
    • 2017-09-13 21:31:04
    • *.icpnet.pl

    Mercedes AMG Project One
    1000 HP
    6 sek . do 200 km/h
    Top Speed 350 km/h
    Cena około 10 mln PLN
    Wytrzymałość silnika 50 tyś km , po tym dystansie konieczny serwis w AMG
    Wyprodukują około 270 szt.

  • 7. bbrbutch
    • 2017-09-13 22:54:09
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Nie pamiętam dokładnie,a nie chce mi się sprawdzać,ale chyba 3 lata temu zaczeli budować to super auto i już wtedy zastanawiałem się czy czasami nie służy on do oficjalnego testowania silnika.Testy F1 są baaaardzo ograniczone,a taki samochód może testować do woli,tor,hamownia,tor,hamownia,itd.Mają taką przewagę silnikową,że aż się nie chce wierzyć,że bez testów się udało.

  • 8. bbrbutch
    • 2017-09-13 22:55:17
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    ...Mają taką przewagę...miało być.

  • 9. paszendal
    • 2017-09-14 11:23:38
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    "Innymi słowy, silnik produkuje już więcej energii niż jej marnuje" Raczej każdy silnik produkuje więcej niż marnuje inaczej nic by nie napędził. Chyba zużywa więcej niż marnuje.

  • 10. RB2017
    • 2017-09-14 17:27:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Porsche mi się nie podoba ja bym go nazwał ULTRACAR xD

  • 11. dexter
    • 2017-09-15 12:30:35
    • *.dyn.telefonica.de

    Prezentacja samochodow na IAA we Frankfurcie przewaznie pokazuje w jakim kierunku koncern samochodowy bedzie tez zmierzal. AMG Project One i Smart-Robotaxi - dwie bardzo rozne koncepcje pojazdow Mercedesa.

    AMG Projekt One - czyli czyste emocje, technologia F1, ponad 1000 KM (predkosc maksymalna szacowana przez AMG ma wynosic powyzej 350km/h). To sa regiony w ktorych porusza sie Lambo Aventador i Pagani Huayra. Bugatti Chiron, Koenigsegg Agera i Regera RS osiagaja predkosc maksymalna ponad 400 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma ponoc wynosic niecale 2,5 sek. - a wiec poziom Chiron'a. 200 km/h ponizej 6 sekund...

    Smart-Robotaxi - obraz jak przyszlosc mobilnosci szczegolnie w miastach bedzie wygladac (elektryczna, autonomiczna etc.)

    Co do samochodu - mozna powiedzec tylko tyle (a to jest pewne jak amen w kosciele) ze takiego samochodu sportowego (dopuszczonego do ruchu drogowego) jeszcze nie bylo. Z pewnoscia AMG-Mecedes mogl zrobic cos bardziej prostego (moze cos bardziej pod optyke GT3 z kompletnie elektrycznym napedem - a jak spektakularne moga byc osiagi pokazal SLS Electric Drive), ale mozliwe za taka droga by byla naprawde zbyt latwa. I musze przyznac, ze dzis ten samochod wyglada duzo lepiej niz pierwsze zaprezentowane teaserowe obrazki.

    Cala finezja techniczna wysmienitej jednostki napedowej Mercedesa 1,6 Litra-V6- Turbo znana mi jest z F1. Co do szczegolowych osiagow takich jak np. ciezaru samochodu albo docelowe zuzycia paliwa AMG obecnie milczy. Ale mozna sie dowiedziec jakie bedzie zawieszenie - Pushrod. AMG wspomina takze, ze zawieszenie bedzie mozna sobie inywidualnie ustawic. Mozna sie takze dowiedziec jak przez elektronike regulowane beda 3 tak typowe dla marki programy itd. itp.

    A propos momentu obrotowego - niby AMG nic nie zradza, ale jednak sa pewne wytyczne - np. wytyczne dostawcy ZF, ktory produkuje sprzeglo dla F1. I dla napedu F1 wynosi: ponad 1.200 Nm. Dodatkowo dochodzi teoretycznie jeszcze moment obrotowy dwoch dodatkowych silnikow elektrycznych. W F1 output MGU-K ograniczony jest do maksimum 200 Nm.

    Roznica do napedu F1 bedzie taka, ze silnik wyscigowy kreci a dokladniej mowiac wal korbowy obraca sie od 12.500 do 13.500 razy na minute i na koncu nie tylko z tego powodu zywotnosc silnika ograniczona jest do plus/minus 4000 kilometrow - choc w testach na stanowisku badawczym silnik Mercedesa potrafi wytrzymac i 5000 kilometrow. Po prostu, w tym obszarze silnik jest najbardziej wydajny. Teoretycznie silnik F1 mozna krecic do 15.000/min ale jest to troche bez sensu. W F1 ograniczony przeplyw paliwa na godzine zmusza inzynierow tez do pewnego kompromisu, dlatego ograniczone jest rowniez cisnienie ladowania do okolo 4 bar.

    Ale z takimi ograniczeniami Project One nie bedzie musial sie borykac. W samochodzie sportowym obroty musza zostac ograniczone - co jest logiczne, poniewaz takim sposobem m.in. interwaly do pierwszej rewizji (okolo 50 000 kilometrow) tak jak wyzej wspomina kolega @KowalAMG moga zostac przedluzone. W koncu osoba ktora wydaje na samochod ponad 2 mln. euro chce tez tym samochodem troche pojezdzic :-)

    Zamontowany po srodku silnik benzynowy dysponuje czterema walkami rozrzadu, czterema pneumatycznymi zamiast mechanicznymi sprezynami zaworowymi, a to pozwala osiagnac wyzszy poziom obrotow. Dodatkowo zastosowana jest typowa turbosprezarka, jest MGU-H. Turbiny sa podzielone i optymalnie upozycjonowane pomiedzy dolotowa i spalinowa strona silnika. Polaczone ze soba sa walem na ktorym znajduje sie silnik elektryczny ktory to znowu zaleznie od stanu operacji elektrycznie napedza turbine swiezego powietrza (100 000/min) - np. podczas zmiany kierunku albo gdy samochod rusza z miejsca. Takim sposobem porownujac do silnikow wolnossacych V8, aktualny silnik bedzie duzo lepiej, tzn. sybciej reagowac na polocenia pedalu gazu.

    Wiecej: specjalna technologia doladowania wykorzystuje nadmiar energii cieplnej ze strumienia spalin aby jako generator znowu wytwarzac energie elektryczna. I ta energia pozniej w tym miejscu zostaje albo przez rekuperacje do akumulatorow zmagazynowana albo napedza dodatkowy inny silnik elektryczny. Moc silnika wynosi: 120 kW.

    Roznica do F1 bedzie jeszcze taka, ze AMG na przedniej osi ma powieszone dwa dodatkowe generatory elektryczne ktore beda polaczone z kolami. A takich silnikow elektrycznych gdzie kazdy z nich bedzie wyzwalal 120 kW (praktycznie sa to dwa dodatkowe generatory MGU-K ) F1 dzisiaj nie ma.

    Czysto elektrycznie napedzana przednia os umozliwia indywidualne przyspieszenie oraz wyhamowanie kazdego z przednich kol i tym sposobem selektywne rozlozenie momentu obrotowego automatcznie lepiej bedzie wplywac na dynamike jazdy - bardziej fachowa nazwa brzmi: "Torque Vectoring".

    Ponadto przy uzyciu na osi takich silnikow podczas normalnej jazdy mozna energie hamowania wykorzystac do rekuperacji aby zaladowac baterie. Takim sposobem Mercedesa AMG bedzie tez mogl byc poruszany czysto elektrycznie. W sumie na papierze wyglada to tak, ze Project One bedzie mocniejszy samochodem od bolidu F1 ;-)

  • 12. dexter
    • 2017-09-15 12:44:21
    • *.dyn.telefonica.de

    Jeszcze taka mala ciekawostka w porownaniu do F1. Baterie Lithium-lonen ktore rozmieszczone beda w podlodze maja magazynowac energie elektryczna ktora wytwarzana bedzie przez 3 generatory MGU-K i tym sposobem karmiona bedzie elektryczna turbosprezarka. Ale ladownosc akumulatorow ma byc duzo wieksza. Naped ma pracowac z napieciem elektrycznym 800 zamiast 400 Volt - ma to umozliwic szybszy proces ladowania (oczywiscie zakladajac ze infrastruktura ktora jest dopiero budowana bedzie odpowiednio rozbudowana)

    Jest jeszcze mnostwo roznych innych ciekawostek, ale to juz jest material bardziej dla inzynierow...

    I co mi sie niezwykle dobrze podoba to ten genialny marketingowy pomysl Mercedesa. Dokladnie w taki sposob wszystkie wygrane mistrzowskie tytuly Mercedesa w F1 mozna z marketingowego punktu widzenia dobrze sprzedac! Doslownie we wszystkich gazetach zwiazanych z tematem motoryzacji z gory do dolu omawiany jest dzisiaj temat: Project One. A wiele innych dyskusji z cala pewnoscia odbedzie sie dopiero np. przy stole w ulubionej restaracji, przy lampce dobrego wina albo kufelku zimnego piwa. Czego mozna wiecej od modelu oczekiwac? Ja mam nadzieje, ze wszystkie wartosci zwiazane z dynamika jazdy beda tak doskonale iz miano HyperCar bedzie naprawde wlasciwym okresleniem. Mozliwe ze Project One bedzie zupelnie nowym wzorcem. Aston Martin Valkyrie zaprojektowany przez Adriana Neweya w stosunku do poziomu odniesienia na pewno bedzie mocna konkurencja, a McLaren ktory pracuje nad nowym projektem z pewnoscia tez nie bedzie chcial sie pokazac z gorszej strony. Takze zobaczymy kto bedzie mial benchmark.

    Fajnie, ze po dlugich latach nudy w technologii supersamochodow w ostatnich kilku latach wyszly ciekawe projekty jak: McL P1, FXX K, LaFerrari, 918, itd. itp. A teraz Mercedes Project One, AM Valkyrie etc. - oraz Koenigsegg Regera - bez wlasciwej skrzyni biegow.

    Trzeba sciagnac czapke i podziekowac inzynierom Mercedesa ze nareszcie PU Formuly 1 zostal zainstalowany w samochodzie supersportowym. Musze przyznac ze jestem ciekawy na performance np. na Nordschleife. Choc tak na marginesie z wlasnego doswiadczenia mowiac: petla polnocna nie jest do konca wymarzonym miejscem dla wszystkich sportowych samochodow. No, ale troche jeszcze trzeba bedzie poczekac.

    Patrzac z perspektywy inzynieryjnej z cala pewnoscia Project One Mercedesa bedzie mial wysmienity Powertrain, tzn. silnik albo poprawniej mowiac PU. Po drugiej stronie Aston Martin Walkyrie z uderzajaca aerodynamika - a wiec typowe auto Newey'a, ktory uwazany jest za jednego z najlepszych designerow na swiecie.

    Obie firmy w swojej dziedzinie (dziedzinie ktora maja szczegolnie dobrze opanowana) wykonaly z cala pewnoscia znakomita prace.

  • 13. dexter
    • 2017-09-15 13:13:45
    • *.dyn.telefonica.de

    Tutaj w newsie opisywanym przez Przemka wlasciwie chodzi o pojecie z fizyki czyli o parametr charakteryzujacy dany silnik. Silnik jest to urzadzenie zamieniajace cieplo, energie elektryczna, mechaniczna na prace o formie dogodnej do napedzania roznych urzadzen. Mozna powiedziec ze dzieki zmniejszeniu tarcia i zredukowanej straty ciepla silnik ma duzo wieksza sprawnosc.

    Dzis w F1 Mercedes 2017 bedzie osiagal sprawnosc jednostki napedowej na poziomie ktory wynosi prawie 50%. W samochodach drogowych szacuje sie ze jest to nieco ponad 40%. A silnik Coswortha w Aston Martin bedzie mial raczej sprawnosc ponizej 40%.

    Jesli przyjmiemy pewna moc PU, powiedzmy 800kW to nalezy sie spodziewac, ze wszystkie uklady chlodzenia beda musialy najperw przezwyciezyc okolo 2000kW. A to jest ogroma wartosc. Oznacza to tylko, ze odpowiednia ilosc swiezego powietrza do kazdego ukladu chlodzenia musi zostac najpierw dostarczona, a to mozna znowu tylko osiagnac niezgrabnie mowiac za pomoca ogromnych "otworow" w karoserii samochodu. Dlatego tez wszystkie supersamochody z duza iloscia koni mechanicznych posiadaja odpowiednia ilosc ogromnych wlotow powietrza. W Mercedesie Project One sa one widoczne szczegolnie z przodu, w innych samochodach znowu beda umieszczone po bokach np. przed tylna osia. Dla kazdego designera caly problem ?chlodzenia? jest wiec jednym wielkim koszmarem, poniewaz projektant ostatecznie chcialby zaprezentowac bardzo elegancki i ladny samochod. Na koncu jednak takie rzeczy pozostaja tylko kwestia gustu!

    Dla Adriana Newey'a "Francja i Elegancja" jest na liscie trzecim priorytetem, a wszystko ze wzgledu na bezkompromisowa aerodynamike. Walkyrie jest dobrym przykladem. Nawet kola musza byc bardzo sprzyjajaco przeplywowi opakowane. Typowy Newey! Co dziwnego mozna w Walkyrie zauwazyc: nie ma duzych wlotow powietrza. A ze Adrian nie bedzie potrafil przeskoczyc tez pewnych praw fizyki, mozna sie zastanowic w jaki sposob on zamierza rozwiazac bardzo wazny i powazny problem ktory nazywa sie "chlodzenie"? Kiedys nawet projektanci Bugatti Veyron'a na tej plaszczyznie mieli tak wiele problemow, ze doszlo do opoznienia. A Newey juz raz w Red Bullu F1 popelnil podobny blad, takze trzeba miec nadzieje ze drugi raz przy projekcie AM takiego bledu nie popelni. Niemniej jednak dziwie sie, ze przy takim projekcie jak Valkyrie nigdzie nie moge znalezc duzych wlotow powietrza. Albo na koncu samochod bedzie wygladal pod tym wzgledem jeszcze zupelnie inaczej?

    Patrzac na ekstremalnie nisko ograniczona liczbe zaplanowanych egzemplarzy (275) przypuszczam ze ten samochod prawdopodobnie bedzie juz dawno wyprzedany. Cena: 2,275 mln. euro bez podatku (z podatkiem zaleznie od stopy opodatowania - okolo 2,7 mln. euro) dla kolekcjonerow albo osob ktore zajmuja sie handlem drogimi samochodami sportowymi etc. nie jest zadnym problemem. Przy tak ekstremalnie ograniczonej liczbie zaplanowanych egzemplarzy sprzedajac "jutro" taki samochod cena bedzie takze ekstremalna.. Oficjalnie Mercedes-AMG Project One ma dopiero w 2019 wyjechac na ulce (albo do garazu kolekcjonera), takze zobaczymy co sie bedzie dzialo...

    I tak jeszcze na marginesie. Jesli ktos bedzie w tym roku na IAA czyli najwiekszych na swiecie targach samochodowych (prawie 1000 wystawcow, okolo milion odwiedzajacych), to Mercedes-AMG Project One bedzie wystawiony zaraz przy wejsciu po prawej stronie w hali 2.

    W hali 3 jest Bentley i Porsche (najnowsza generacja Bentley'a Continental, a takze trzecia generacja Porsche Cayenne z wnetrzem troche w stylu Panamery). W hali 5 jest Ferrari Portofino czyli nastepca Ferrari California i na samym koncu w hali 11 wystawione bedzie BMW (nowa osemka ktora ma byc konkurencja do Mercedes'a-S-Coupe. Jest tez nowe M5).

    Rowniez hala 3 - szczegolnie gorne pietro (hala 3.1) dla wszystkich zainteresowanych nowa technologia moze byc ciekawym punktem, poniewaz tam czlowiek moze dowiedziec wszystkiego na temat carsharingu, nowych konceptow albo samochodow elektrycznych (np. Audi Aicon wyglada mega). New Mobility Word - bardzo ciekawe stanowisko. W tym miejscu nowe Start-up'y beda prezentowac swoja technologie, bedzie mozna wyprobowac Augmeted Reality, a na zewnatrz wiele nowe systemow wspomagajacych.

    A propos IAA dla odwiedzajacych bedzie otwarte od jutra czyli od 16 do 24wrzesnia (wstep 14 Euro).
    A wiec wstep prawie za darmo, dodatkowo samolot dzisiaj z Warszawy, Krakowa, Katowic czy Gdanska lata codziennie do Frankfurtu, a mozna naprawde zobaczyc rzeczy ktorych na codzien ?Kowalski? raczej nie bedzie mial mozliwosci zobaczyc. Takze wszyscy zainteresowani technika i motoryzacja maja naprawde fajna okazja aby dowiedziec sie cos ciekawego a przy okazji wpasc do Frankfurtu na zimne piwko czy jakies male zakupy...

  • 14. dexter
    • 2017-09-15 13:47:19
    • *.dyn.telefonica.de

    BlahBlah

    Na GP Niemiec pierwsze bilety byly juz dostepne w sprzedazy od 31 lipca. A byla swietna okazja dla osob niezdecydowanych, poniewaz tylko za 99 Euro w pierwszej fazie sprzedazy mozna bylo juz dostac bilet na kompletny weekend wyscigowy. Nie mam pojecia czy ta okazja jeszcze jest aktualna.

    Przede wszystkim dla rodzin z dziecmi byla i moze nadal jest super okazja, poniewaz dzieci do lat 6 maja wstep za darmo (oczywiscie bez prawa na miejsce siedzace). Dzieci i mlodziez ponizej 16 roku zycia placa za kazde miejsce z wyjatkiem "Südtribüne Oberrang" tylko 45 Euro (niedziela) albo 50 Euro (weekend wyscigowy).

    *z wyjatkiem "Südtribüne Oberrang", tzn. z wyjatkiem miejsc na gornym balkonie poludniowej trybny, poniewaz w tam znajduja sie miejsca businessowe i dla VIPow. W tym miejscu sa loze biznesowe.

    A co jeszcze na Hocke w przyszlym roku ma byc fajne? Wszystkie osoby ktore beda posiadac wykupione miejsce na trybunie moga w piatek przetestowac widok z roznych trybun, czyli zupelnie innej perspektywy. Nie pamietem aby taka mozliwosc istniala gdy ostatnim razem bylem na Hockenheimringu. Ja pamietam jeszcze dawne czasy gdzie mozna bylo od zakretu do zakretu sobie chodzic ale pozniej z biegiem czasu taka mozliwosc zostala zlikwidowana. Widocznie teraz organizatorzy wpadli na pomysl aby przywrocic stara dobra idee ktora kiedys dobrze funkcjonowala. W kazdym razie organizatorzy zapowiadaja w Niemczech swietna zabawe. Chodzi o to, ze po przerwie beda chcieli zorganizowac cos wyjatkowego. A nie wiadomo czy nie bedzie to ostatnie GP na Hockenheimringu, poniewaz na przyszlosc nie maja jeszcze zapewnionego kontraktu.

    Wracajac do biletow - gdybys chcial wybrac sie z Polski na GP F1 w Niemczech to najlepiej zadzwon na Hotline: +49 (0) 6205-950 222. Pod tym numerem ewentualnie mozesz dowiedziec sie duzo wiecej. To jest numer sprawdzony, poniewaz jest to Hotline bezposrednio na Hockenheimring, takze nie ma obawy ze ktos sprzeda Tobie falszywy bilet.

    Pozdr.

  • 15. ascorp
    • 2017-09-15 17:31:37
    • *.opera-mini.net

    Dobrze, ze Dexter nie pisze tematow... bo byly by ma 10 stron....heh ale Ja lubie akurat takie ciekawostki techniczne, aczkolwiek marketing? Jaka reklama potrzebna jeszcze Project ONE skoro juz w przedsprzedazy poszly wszystkie egzemplaze...

  • 16. BlahBlah
    • 2017-09-16 10:24:57
    • *.icpnet.pl

    Dexter, dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo