komentarze
  • 1. waterball
    • 2017-08-13 12:11:07
    • *.dynamic.chello.pl

    Nie rozumiem co się tego hałasu uczepili? Czy naprawdę każdy kibic na torze chce być ogłuszany przez każdy przejeżdżający bolid? A nie jest prościej zamiast psuć silniki zastosować to co robią producenci cywilnych samochodów - zastosować nagłośnienie (oczywiście nie dla kierowcy tylko na zewnątrz) pozwalające uzyskać pożądany poziom głośności i barwę dźwięku?

  • 2. toddlockwood
    • 2017-08-13 12:38:04
    • *.dynamic.chello.pl

    @1 Najlepiej sobie puscić wyścigi w latach jak było v12 na yt... albo w ogole nie oglądać f1... albo nie wiem wyobrazić sobie dźwięk.

  • 3. IrBiss
    • 2017-08-13 12:59:11
    • *.ittmedia.pl

    Głośniki w f1? dobrze się czujesz? To ma być słychać, to jest formuła 1!

  • 4. belzebub
    • 2017-08-13 13:15:55
    • *.centertel.pl

    Oczywiście, że hałas to był jeden z elementów F1. Nie tylko moc, prędkość, zaawansowana technologia, ale jeszcze ten hałas. Faktycznie wystarczy puścić na YT nagrania z brzmienia starych V8 czy jeszcze V10.

  • 5. Jacko
    • 2017-08-13 15:36:32
    • *.dynamic.chello.pl

    Lata 80-te, to okres turbodoładowanych silników sześciocylindrowych (V6), a nawet czterocylindrowych (R4) i były to jednocześnie jedne z najwspanialszych sezonów w historii. Jakoś nikt nie zarzuca Sennie, Prostowi, Laudzie czy Piquetowi, że ścigali się i zdobywali mistrzostwa kosiarkami...

    Panowie powyżej po prostu znaleźli sobie naczelny powód do hejtu i robią to przy każdej okazji aż do znudzenia. A rzeczywiście, jest to już nudne...

    A jeśli się w ogóle czepiać tych silników, to te z lat 80-tych potrafiły generować nawet ponad 1000 koni więc problem nie leży w ilości cylindrów czy ich odgłosie (co jest w ogóle kuriozalne) tylko w innych ograniczeniach (ilość paliwa, wielkość przepływu, liczba obrotów itp. itd.).

  • 6. Sasilton
    • 2017-08-13 18:54:00
    • *.dynamic-ww-10.vectranet.pl

    Przypominam że silniki mogą kręcić się do 15 000RPM, ale przez ograniczenia z przepływem paliwa, dobijamy maksymalnie do 12 500.

  • 7. marekko
    • 2017-08-13 20:56:50
    • *.toya.net.pl

    @5 ale te kosiarki nie kręciły się tak wysoko, za to były tak wysilone ,że po wyścigu nie nadawały się do niczego , no i były jeszcze silniki kwalifikacyjne, które wystarczały na kilka okrążeń i z 1,5 litra dawały 1200- 1500KM były proste i dość tanie.

  • 8. Jacko
    • 2017-08-13 21:53:32
    • *.dynamic.chello.pl

    No więc dlatego napisałem, że trzeba znosić różne ograniczenia, a nie bez przerwy zrzucać wszystko na ilość cylindrów i dźwięk, bo nie tu leży problem w zmniejszeniu się popularności F1.

  • 9. Kimi Rajdkoniem
    • 2017-08-14 08:16:53
    • *.centertel.pl

    Limit obrotów 18tys rpm powinien załatwić sprawę. Pewnie bedzie to wymagało zwiększenia chwilowego przepływu paliwa do 120l/h

  • 10. RapidWave
    • 2017-08-14 09:20:40
    • *.244.189.2.tvkhajnowka.pl

    A czy nie jest piękne to że bolidy nie są jeżdżącymi cysternami z paliwem, F1 to technologia, dlaczego miałaby podążać w innym kierunku niż auta cywilne, wręcz przeciwnie, to F1 ma wyznaczać trendy, jeżeli nawet miałyby to być silniki R4 czy V4 o pojemności 1 litra to co? Podwójne turbo poprawia sprawność i pozwala obniżyć prędkość obrotową a to z kolei zużycie paliwa. Limity związane z obniżeniem zużycia paliwa pokazują że Mercedes technologicznie przewyższa inne jednostki, kształty dolotów, tłoków, mapy zapłonów i wtrysków, zastosowane materiały to wszystko można przenieść z czasem do aut "cywilnych". A co mielibyśmy z rozwoju V8-ek, kiedy nawet BMW w swoich M zmienia silniki z V8 na V6?

  • 11. PiotrasLc
    • 2017-08-14 11:11:52
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Formuła zrozumie z czasem tak jak i producenci aut zaczynają powoli rozumieć że mniejsze silniki nic nie dają. Dlatego i szefowie zespołów zrozumia że V8 to optymalne silniki z systemem KERS .

  • 12. Pati_EK
    • 2017-08-14 12:53:15
    • *.static.ip.netia.com.pl

    V6 turbo to bardzo fajna kombinacja. I pokazuje że silniki te mogą być mocne. Mogą być jeszcze mocniejsze gdyby mogły zakręcić się wyżej. Mogą też być głośniejsze jakby zakręcić je wyżej. A żeby zakręcić się wyżej potrzeba paliwa. A ogranicza je limit przepływu na godzinę.
    Limit paliwa na wyścig jest ok. Zakaz tankowania także jest w porządku.
    Nałożyć limit obrotów (niech to będzie i 17000 obr/min) i znieść jedynie limit przepływu na godzinę. Nadal zostanie ograniczenie ilości paliwa na dystans wyścigowy.
    Pewnie byłyby tryby kwalifikacyjne (jednostka generuje z milion koni i opróżnia pół baku w okrążenie), jakieś tryby pracy na wyprzedzanie, gdzie dokręca się do limitera i robi wir w baku, ale ryzyko że nie starczy paliwa do końca itp. Sądzę że atrakcyjność widowiska by się podniosła.

  • 13. PiotrasLc
    • 2017-08-14 15:15:38
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Zakaz tankowania nie jest ok. I powinno tankowanie zostać przywrócone. F1 to nie wyścig o każdą krople paliwa. Automatycznie też i wyścigi stały by się ciekawsze każdy zespół miałby inną strategie . Cały czas postaram i będę powtarzać obecne bolidy są dobre,przywro

  • 14. PiotrasLc
    • 2017-08-14 15:17:10
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Przywrócić silniki V8 ,tankowanie, i najtwardsze opony zrobić o stopień bardziej miękkie.

  • 15. marekko
    • 2017-08-14 15:40:25
    • *.toya.net.pl

    @10 chyba nie chciałbyś żeby twój silnik, spalał 3 l. paliwa i litr oleju, bo na razie to cała przewaga technologiczna Mercedesa, a F1 powstało jako seria wyścigowa w której brały udział małe zespoły i fabryki, a po wejściu wielkich koncernów sport przegrywa z ich potrzebami marketingowymi, niestety

  • 16. Alboviem
    • 2017-08-15 03:21:16
    • *.static.tpgi.com.au

    Jakosc dzwieku wspolczesnych bolidow jest fatalna. Kilka lat temu mieszkalem jakies 3km od toru Albert Park I przy obiedzie podczas testow F1szklanki dzwonily. To naprawde byl power. Na ostatnim GP dopiero pod koniec wyscigu zorientowalem sie ze nie mam zatyczek w uszach. Ktos powie ze bez sensu zatyczki skoro chce slyszec. Tu chodzi glownie o podmuch I drgania jakie powstaja a dzwiek I tak jest ogluszajacy nawet jak zatykasz uszy.

  • 17. bbrbutch
    • 2017-08-15 20:13:36
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Na początku obecnych V6,miałem niesmak ,ale z czasem nabrałem do nich przekonania,na tą chwilę bardzo mi się podobają i mam nadzieję,że pozostaną rozwijane.Te bolidy są szybkie jak nigdy ,biją rekordy okrążeń,prędkości w zakrętach,powodują u najlepszych kierowców błędy wieku młodzieńczego.Brawo.

  • 18. TomPo
    • 2017-08-16 00:15:48
    • *.dynamic.chello.pl

    Uproscic by bylo tansze, wywalic MHU-H, wstawic ze 2 turbo, do tego baterie jak w hybrydach drogowych, pokombinowacc z dzwiekiem... i moze cos z tego bedzie.

  • 19. rebel73
    • 2017-08-16 12:10:38
    • *.know.cable.virginm.net

    Jak dla mnie ograniczenie obrotów i paliwa mogliby znieść, tak by mogli generować moc bez ograniczeń :-)

  • 20. theadzik
    • 2017-08-16 12:39:14
    • *.225.84.66

    Czy może mi ktoś wytłumaczyć po co w ogóle jest te ograniczenie przepływu? Czy ilość paliwa na wyścig nie wystarcza? Skoro bolid jest w stanie przejechać cały wyścig na X kg paliwa to znaczy, że jest wydajny. Fakt, że na prostej pali więcej niż w zakręcie chyba jest dość oczywisty?

  • 21. bbrbutch
    • 2017-08-17 09:13:59
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @up,no chyba tylko dlatego,aby być trendy i przeć do przodu z rozwojem.

  • 22. bartexar
    • 2017-08-20 13:55:06
    • *.166.255.244

    Najbardziej mnie irytuje ta pojemność. No 1.6, w Pastuchu mam taki..

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo