komentarze
  • 1. iceneon
    • 2017-08-03 13:58:40
    • Blokada
    • *.125.249.97

    Wystarczy przejść o jeden poziom w dół (na bardziej miękkie), zostawić nazwy i liczbę mieszanek.

  • 2. JS73 PorcoTiago
    • 2017-08-03 17:18:14
    • *.giga-komputer.pl

    Żeby tylko nie wprowadzali ekstra-hiper miękkiej mieszanki.

  • 3. s1986seba
    • 2017-08-03 18:56:32
    • *.221.121.9

    To teraz będą jeszcze Hipersofty.
    W 2019 MegaTubrboSofty itp

    Trochę to chyba przesada, moim zdaniem max 3 rodzaje by wystarczyły. Zresztą kiedyś były tylko dwie (te rowkowane, z białym paskiem na bieżniku miękka, a bez paska twarda) i też było dobrze.

    Aktualna twarda mieszanka jest chyba do skasowania, prawie nie używana, a to by było nawet ciekawie, gdyby na torze mocno niszczącym opony (np. Barcelona) trzeba by było min. 3-4 pit stopy by dojechać.

  • 4. TheTrain
    • 2017-08-03 19:24:09
    • *.dynamic.chello.pl

    @s1986seba. No niezupełnie były 2 mieszanki na sezon. Owszem. Jeżeli spojrzymy na erę Bridgestona to punktu widzenia przeciętnego kibica faktycznie były tylko 2 mieszanki na wyścig, ale tak na prawdę na każdy wyścig sezonu przygotowywana była specjalnie dobrana para mieszanek, zapewniających podobne zachowywanie się na każdym torze. Obecnie jest 5 mieszanek, które są niezmienne przez cały sezon ( chyba, że ze względów bezpieczeństwa, ale i tak są one "pobierane" z homologowanych przed sezonem rezerwowych mieszanek/typów opon.
    Prawdopodobnie Pirelli czeka na Suzukę z decyzją, czy należy pozbyć się opon "Hard" w obecnej specyfikacji, czy nie.
    Poza tym warto pamiętać, że samochody w 2018 znowu przyspieszą. nikt nie stoi w miejscu i każdy chce ulepszyć, czyli przyspieszyć swoje auto. Jak ? Przez zwiększenie mocy z jednostki napędowej i zwiększeniem docisku z mechanicznego i z aero, który przenoszony jest na asfalt właśnie przez opony. A większy docisk, to większe tarcie, czyli szybsze zużycie ogumienia. W mojej opinii pozostawią praktycznie niezmienione opony na przyszły sezon w obawie przed powtórką z 2013 roku, gdzie pod naciskiem włodarzy stworzono bardzo agresywne mieszanki, w celu dużej ilości pitstopów. A dodatkowa alokacja opon zostanie dostarczona na tory typu Monako, Canada, Singapur i nie zdziwię się, jeżeli będzie nazwana w stylu " PirelliStreet" W Baku pewnie jej nie zobaczymy z racji ogromnych przeciążeń wzdłużnych na hamowaniach do pierwszego i trzeciego zakrętu.

  • 5. s1986seba
    • 2017-08-03 20:41:08
    • *.221.121.9

    @4
    Do pierwszego akapitu - sorry, nie wiedziałem że tam było więcej niż dwie mieszanki, a może wiedziałem, tylko zapomniałem :)

    A co do reszty to się ogólnie zgadzam, jedyne co mi się obecnie nie podoba, to zbyt twarde opony na których można spokojnie przejechać cały wyścig, a jedyna zmiana jest wymuszona przepisami.
    Górna granica twardości powinna być taka by za cholerę nie dało się zrobić wszystkich kółek na jednym zestawie

  • 6. veterynarz
    • 2017-08-03 20:43:01
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Niedługo skończą im się kolorki do oznaczania mieszanek.

  • 7. Panorafix
    • 2017-08-04 06:00:01
    • *.123.217.217.4net.digi.pl

    Mam lepszy pomysł. Niech Pirelli wybór opon zostawi zespołom. Każdy zespół z istniejących 5 wybiera 2 według własnego "widzimisie". Dopiero będą ciekawe strategie wyścigowe :) 1 zespół bierze miękkie i Super miękie, drugi Ultra miękkie i Hardy. Byłoby ciekawie :D

  • 8. Fanvettel
    • 2017-08-04 08:51:25
    • *.230.122.164

    Po co nowa mieszanka jak i tak wszyskich nie używają.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo