2017-05-12 GP Hiszpanii - #2 trening 14:00 - 15:30
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 L.Hamilton Mercedes 1:20.802 39
2 V.Bottas Mercedes 1:20.982 38
3 K.Raikkonen Ferrari 1:21.112 34
4 S.Vettel Ferrari 1:21.220 36
5 M.Verstappen Red Bull 1:21.438 29
6 D.Ricciardo Red Bull 1:21.585 35
7 N.Hulkenberg Renault 1:21.687 40
8 J.Palmer Renault 1:21.992 43
9 F.Massa Williams 1:22.015 38
10 C.Sainz Toro Rosso 1:22.265 34
11 R.Grosjean Haas 1:22.371 36
12 E.Ocon Force India 1:22.520 37
13 S.Vandoorne McLaren 1:22.693 36
14 S.Perez Force India 1:22.722 32
15 K.Magnussen Haas 1:23.007 32
16 M.Ericsson Sauber 1:23.082 37
17 L.Stroll Williams 1:23.221 35
18 D.Kwiat Toro Rosso 1:23.236 27
19 P.Wehrlein Sauber 1:23.599 31
20 F.Alonso McLaren 1:24.077 21
komentarze
  • 1. toddlockwood
    • 2017-05-12 16:04:01
    • *.dynamic.chello.pl

    Kimi Pole Position. Zobaczycie :)

  • 2. Fanvettel
    • 2017-05-12 16:17:37
    • *.230.122.204

    Palmer bardzo dobry czas jak na niego.

  • 3. balober
    • 2017-05-12 16:18:00
    • *.59.57.122

    Brawo Renault :)

  • 4. ipkuser
    • 2017-05-12 16:18:17
    • *.play-internet.pl

    pewnie silnik Alonso był ustawiony na super mega hiper extra safe mode skoro się nie rozpadł i miał moc jak w Civicu ;-)

  • 5. vanD
    • 2017-05-12 16:53:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    HALO gdzie Ci co po FP1 pisali że Mercedes już uciekł ? :D

  • 6. KolczastyKaktus
    • 2017-05-12 17:13:02
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Alonso z irytacją powiedzial o silniku Hondy, że jest dobry tylko duzo wolniejszy od tego co sie rozkraczył.

  • 7. Heytham1
    • 2017-05-12 17:44:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Po FP1 było oczywiste że ta przewaga Mercedesa nad Ferrari i Red Bullem zmaleje...i jutro zmaleje pewnie jeszcze bardziej.

    Dobrze w ten weekend wygląda Reanult. A McLaren to już...brak słów...

  • 8. esbek2
    • 2017-05-12 19:13:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 7
    Nie narzekaj na ML. Przecież w II treningu Alonso już sobie pojeździł aż 21 kółek. Jeszcze parę miesięcy i silnik Hondy będzie wytrzymywał cały wyścig ;)

  • 9. Ecclestone
    • 2017-05-12 19:23:07
    • *.play-internet.pl

    Chłopaki dają radę :) Może nawet będą jakieś punkciki w tym sezonie ;D

  • 10. Heytham1
    • 2017-05-12 20:37:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @8 Nie narzekam w sumie bo gdyby tegoroczny bolid mieli już w 2015 roku to Vandoorne z dziś uzyskanym czasem byłby w czołówce...:P

  • 11. hubos21
    • 2017-05-12 20:41:21
    • *.8.182.156

    Szkoda, że Renault poprawek silnika jeszcze nie wdrożyło

  • 12. dexter
    • 2017-05-12 22:42:57
    • *.dyn.telefonica.de

    Barcelona jest zawsze weekendem w kalendarzu gdzie kazdy zespol prezentuje swoj najnowszy techniczny upgrade. Tzn. prace rozwojowe nad generacja 2017 sa zaawansowane i teraz kazdy zespol probuje sie dowiedziec czy w rzeczywistosci podczas jazdy na torze wynik pokrywa sie ze symulacjami przeprowadzonymi w kanale aerodynamicznym albo z obliczeniami komputerowymi. W Mercedesie golym okiem mozna ladnie zauwazyc nowe przednie skrzydlo i waski nos. Ale czy wszystkie czesci beda dobrze funkcjonowac, to wlasnie jest pytanie na ktore zespol musi sobie odpowiedziec.

    Zobaczymy. Mercedes ogolnie ostanio mial duze trudnosci w ustawieniu dobrego balansu. W Mercedesie osoby odpowiedzialne opowiadaly ze auto praktycznie mozna podzielic na dwie polowki: przod i tyl. Sek w tym, ze dwie polowki nie bardzo pasuja do siebie. Pytanie ktore mi wchodzi na usta brzmi: czy poprzez nowe czesci aerodynamiczne bedzie mozna przeprowadzic pewien retusz. Dzis jak tak sie popatrzy na wystep Mercedesa, to dosc obiecujaco wszystko wygladalo, poniewaz Mercedes na torze w Barcelonie lezal lepiej. Lewis dzis rano mial jeszcze pewne problemy z nadsterownoscia - szczegolnie w jednej szykanie pod koniec okrazenia. Ale po poludniu wszystko juz wygladalo duzo lepiej. Tzn. dla kierowcy wazne jest jak auto bedzie sie zachowywac. Jak bolid wchodzi w zakret, jak zachowuje sie na hamulcu itd. itp. I na oko wszystko wygladalo dobrze. Ale czy tak akurat jest - trzeba po prostu odczekac.

    Drugi problem Mercedesa byl zawsze zwiazany z temperatura ogumienia. Tzn. temperatura na tylnej osi w bolidzie Mercedesa nie byla pod taka kontrola jak w ubieglym roku. A przede wszystkim w ostanich wyscigach nie byla pod taka kontrola jak w bolidach Ferrari.
    W Soczi pojawil sie nowy problem ktory zwykle nie jest problemem: tylne i przednie kola na miekkiej mieszance nie chcialy rownoczesnie wejsc na swoj poziom pracy. Takze zobaczymy.

    Co w Ferrari mozna bylo dzis dostrzec to taka mala niekorzyc zwiazana z tym ze samochod szczegolnie w pierwszym zakrecie w srodku zakretu podczas fazy przyspieszenia byl mocno nerwowy. Sebastian czesto musial korygowac kierownica. A co to oznacza ?

    Jest wlasciwie kilka mozliwosci:

    a) wybrany setup nie bedzie w 100 procentach funkcjonowal
    b) nowy update nie bedzie sie jeszcze w calosci tak zachowywal jak Ferrari sobie tego zyczy
    c) auto trzeba tak ustawic aby update tak funkcjonowal jak bedzie to wymagane. Tzn. w taki sposob aby bolid generowal wieksza przyczepnosc i posiadal wieksza predkosc w zakretach.
    Ale mimo wszystkich eksperymentow wszyscy sa blisko siebe. Roznica miedzy piewsza czworka jest do opanowania. Ferrari bedzie po prostu malo nadzieje, ze przy dalszym rozwoju i wzroscie osiagow nie straca gdzies po drodze korzysci ktora wypracowana byla nad Mercedesem.

    Odnosnie ogumienia pytanie jest bardziej klarowne. Kazdy zespol raczej podczas weekendu bedzie szukal miekkiej mieszanki. Pierwsza dziesiatka tak czy siak musi wystartowac do wyscigu na oponie na ktorej sie zakwalifikowala i tutaj z cala pewnoscia zolta opona bedzie brana pod uwage. Z biegiem czasu trzeba bedzie tez pojechac na bialej oponie. Nad pytaniem czy na bialej mieszance bedzie mozna dojechac do konca wyscigu albo czy trzeba bedzie sie jeszcze raz zatrzymac i jednak zalozyc jeszcze raz zolta mieszanke ktora jest szybsza i takim sposobem dojechac do konca wyscigu, dzial strategiczny musi sie dobrze zastanowic. A roznica miedzy mieszaka soft a mieszanka medium jest bardzo duza (2,5 sek), dlatego dzial strategiczny bedzie musieli wybor strategii dobrze przemyslec. Miedzy charakterystyka bolidow jest tez dosc spora roznica, takze...

  • 13. skilder3000
    • 2017-05-13 02:54:54
    • *.opera-mini.net

    Powinieneś mieć swój dzial pt.: Komentarze dexter'a.
    A co z Williamsem? I McLaren'em?

  • 14. dexter
    • 2017-05-13 11:04:45
    • *.dyn.telefonica.de

    Hehe - no, to widocznie musisz zlozyc swoje zapytanie do redakcji "Dziel Pasje". Ale ja z gory informuje (tak jak juz wiele lat temu poinformowalem), ze nie jestem zainteresowany takimi pomyslami.

    ?A co z Williamsem? I McLaren'em??

    W tym sezonie z cala pewnoscia nie beda odgrywac zadnego znaczenia w walce o mistrzostwo konstruktorow ...

    Edit:

    ?Ferrari bedzie po prostu mialo nadzieje, ze przy dalszym rozwoju i wzroscie osiagow nie straca gdzies po drodze przewagi ktora zostala wypracowana nad Mercedesem.?

    ?dlatego dzial strategiczny bedzie musial wybor strategii dobrze przemyslec?

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2017 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo