komentarze
  • 1. bartexar
    • 2017-04-24 15:54:31
    • *.166.255.244

    Ten bolid nazywa się VJ Mallya 10? XD

  • 2. Miki42
    • 2017-04-24 17:57:34
    • Blokada
    • *.117.84.224.vegawlan.pl

    Dokładnie tak się on nazywa

  • 3. socjoświr
    • 2017-04-24 23:58:15
    • *.play-internet.pl

    @1: VJM00 oznaczenie pochodzi od inicjałów imion właścicieli zespołu ? (V)ijaya Mallyi, (J)ana i (M)ichiela Mola.
    A tak swoją drogą fajnie byłoby jakby FI powtórzyło wynik z ubiegłego roku. Williams, który wydawał się najgroźniejszym rywalem, ze Strollem na pokładzie jest do pokonania. Trzymam za nich kciuki :D

  • 4. Kanarinho
    • 2017-04-25 03:21:50
    • *.246.15.3

    Trochę to dziwne, przecież wiadomo, że aerodynamika bolidu to spójna całość, a zmiana jednego elementu bezpośrednio wpływa na prace drugiego. To nie jest nowy zespół, żeby mogli pozwolić sobie na takie błędy jak niewykrycie niepoprawnie działającej platformy aerodynamicznej.

  • 5. dexter
    • 2017-04-25 13:50:00
    • *.dyn.telefonica.de

    @Kanarinho

    Skutecznosc, wydajnosc, niezawodnosc - to sa m.in. podstawowe slowa ktorymi operuje sie w sporcie motorowym. Dlatego w takim zespole jak Force India wazne jest aby wszystko to co zostalo wymyslone w glowach inzynierow, przetestowane w kanale aerodynamicznym mozna bylo praktycznie 1:1 przeniesc na tor wyscigowy.

    Patrzac na Force India trzeba zawsze uwzglednic budzet tego zespolu. Oni nie posiadaja mega budzetu jak topowy zespol ktory umozliwia np. 100 roznych wariantow w obliczeniach CFD - gdzie 50 wariantow mozna wyprobowac w kanale aerodynamicznym, a na koncu 25 na torze wscigowym.

    Zreszta, o czym tutaj mowa ? Fabryczne topowe zespoly tylko w samym dziale konstrukcyjnym zatrudniaja ponad 800 osob i wydaja tylko w tej szpalcie ponad 300 mio. na sezon.

    Taki zespol ala Force India bedzie np. zaczynal prace z dziesiecioma wariantami CFD, w kanale aerodynamicznym przejda na piec wariantow i z dwoma wyjada na tor. Sek w tym, ze jezeli teraz te dwa warianty nie beda pasowac, to oni spalili ogromna sume pieniedzy. I dlatego m.in. tez takie zespoly musza bardzo wydajnie pracowac.

    Trzeba przyznac ze grupa ludzi ktora pracuje dla Force India nauczyla sie bardzo wydajnie gospodarowac. Efektywnosc do tej pory byla bardzo wysoka. W takim zespole kazdy jeden funt, euro czy dolar zanim zostanie zainwestowany bedzie dwa razy obracany. Ja bym sie nawet zdziwil, gdyby w takim zespole inzynierowie albo kierowcy dostawali zawsze punktualnie wyplacana wyplate. Takze uwzgledniajac wszystkie okolicznosci, to oni wykonuja juz bardzo dobra prace...

    PS. Z gory bylo wiadomo, ze w tym sezonie gdzie szczegolnie na poczatku aby dotrzymac tempa rozwoju trzeba praktycznie co dwa wyscigi wprowadzac nowy pakiet aero i taki zespol jak Force India moze miec pewne klopoty.

  • 6. dexter
    • 2017-04-25 15:11:23
    • *.dyn.telefonica.de

    @socjoświr

    No, patrzac po pierwszych trzech wyscigach na tabele punktowa, mozna zauwazyc ze zespol Force India ma 17 punktow i faktycznie sklasyfikowany jest przed takimi zespolami jak: Williams, Toro Rosso i fabrycznym Renault. Sek w tym, ze do tej pory w Williamsie i Renault tylko jeden kierowca zdobywal punkty, a drugi jest jeszcze kompletnie bez punktow. Znowu w zespole Force India zarowno Perez jak i Ocon momentalnie pracowicie zbieraja punkty.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo