Tor w Montrealu na wniosek FIA podlega modernizacji
Tor Gillesa Villeneuve'a, na którym od lat rozgrywane jest Grand Prix Kanady przechodzi właśnie kluczowe zmiany, mające na celu dostosowanie go do standardów bezpieczeństwa pod kątem nowych, szybszych bolidów F1.Według opinii ekspertów na torze w Montrealu nowe bolidy ponownie powinny wyraźnie przyspieszyć i w porównaniu do lat ubiegłych mają one notować czasy okrążeń lepsze od 3 do 5 sekund.
Układ toru oczywiście nie ulegnie zmianie, ale niektóre z zaleceń FIA mogą budzić kontrowersje.
Mniej kontrowersyjne zmiany polegają na zastąpieniu większości barier i części band z opon nowoczesnymi, pochłaniającymi energię uderzenia barierami Tecpro.
Kontrowersje wśród kibiców z pewnością wzbudzą jednak zalecenia mające na celu częściowe usunięcie pułapek żwirowych i zastąpienie ich pasem asfaltowego pobocza, a także zmiany wprowadzone wokół ostatniej szykany na torze, gdzie znajduje się słynna "ściana mistrzów".
FIA chce zmienić kąt pod jakim jest ona usytuowana na torze, gdyż w obecnym kształcie, zdaniem Federacji, jest ona zbyt niebezpieczna. Jak to wyjdzie w praktyce przekonamy się już na początku czerwca kiedy to Formuła 1 będzie wybierała się do Montrealu.
Promotor Grand Prix spodziewa się, że prace nad wdrożeniem zaleceń FIA zostaną ukończone do połowy maja.
komentarze
1. Panorafix
Jasne...Najlepiej skoście trawniki, wykarczujcie las i zalejcie wszystko asfaltem w pizdu .... Ehhhhh.... szkoda słów...
2. Fanvettel
Ale problemy mają kurde szkoda gadac.
3. theadzik
Mam nadzieję, że ze ściany mistrzów nie zrobią kolejnego zakrętu na pełnym gazie...
4. mati91
Nie wierzę, że w montrealu czas będzie poprawiony o 3-5 sekund, przecież to krótki tor z długą prostą, a prędkości maksymalne bolidów pozostały praktycznie bez zmian.
5. KmK.pl
@4
Jeżeli znacznie zmniejszą kąt zakrętu przy ścianie mistrów, to będzie to możliwe ;D
6. Mat5
Co tam jest do zmiany, chyba jedynie wprowadzenie barier TecPro i w zasadzie to tyle. Pomysł z usunięciem żwirowych pułapek jest trochę kiepski. Jestem ciekaw co będzie w Baku patrząc zwłaszcza na zakręt 9 i gabaryty tegorocznych bolidów. Jak dla mnie ten zakręt trzeba będzie pokonywać gęsiego, bo dwa auta się nie zmieszczą (wszerz)
7. czuczo
A nie lepiej wyasfaltować ze trzy kilometry kwadratowe, zadaszyć, oświetlić i namalować dwie proste i jeden zakręt, wtedy ani żwir, deszcz czy wiatr nie będzie nikomu przeszkadzał. Załamka.
8. orto
No nieee! Zakręt po prostej jest niebezpieczny. Prosta 5 km + 2 km na wyhamowanie - myślę, że starczy !!!!!!
9. michal39533
wincy asfaltu wincy będzie ciekawiej
10. jack22
Jak kiedyś pisałem. Wystarczy wyasfaltować kwadrat o boku 8x8 km, wymalować linie i ustawić bandy wyznaczające tor przejazdu. I co tydzień można by rozgrywać wyścigi, zmieniając konfiguracje :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz