komentarze
  • 1. ErykW
    • 2017-03-23 07:51:14
    • *.146.6.144.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Przepraszam za takie pytanie nie związane z tematem ale czy ktoś się orientuje gdzie będzie lepsza jakość transmisji, player.pl czy pakiet bezpośrednio wykupiony u Eleven? W zeszłym roku na playerze idealnie nie było.

  • 2. gzr
    • 2017-03-23 08:07:59
    • *.231.92.196

    A nie lepiej pozwolić inżynierom na kreatywność? Czy nie spowodowałoby to poprawy widowiska, nowych wynalazków dla cywilnej motoryzacji? Po co te ograniczenia?

  • 3. Heytham1
    • 2017-03-23 08:25:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @2 Im bardziej będzie się podcinać skrzydełka Mercedesowi tym ciekawsze będzie widowisko. Mam nadzieje że ta przymusowa zmiana koncepcji tego zawieszenia wpłynie w jak największym stopniu na tempo Merca.

  • 4. gzr
    • 2017-03-23 08:37:00
    • *.231.92.196

    Ale dlaczego myślisz, że inne zespoły nie wpadną na coś co pozwoli przegonić Mercedesa pod względem efektywności zawieszenia?

  • 5. Ricoo
    • 2017-03-23 08:50:32
    • *.static.ip.netia.com.pl

    @ErykW
    Na Eleven
    Najlepiej jednak w aplikacji nc+go. Tylko, do tego oczywiscie trzeba miec nc+ lub znajomego z nc+ i wykupionym pakietem eleven. Polecam w kazdym razie :)
    (warto popytac znajomyc, wiele osob ma nc+ ale nie korzysta z nc+go :) )

  • 6. Heytham1
    • 2017-03-23 09:05:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @4 Mercedes rządzi w F1 już od 2014 roku. Gdyby ktoś miał wpaść na coś co będzie lepszym rozwiązaniem od tego co stosuje Mercedes to już dawno by to zrobił. Bo skoro dopiero teraz doszli do tego iż to zawieszenie jest nielegalne to znaczy że inne zespoły w tym czasie też by mogły z niego korzystać...ale tego nie zrobiły. Niektórych po prostu nie stać na taki rozwój i aby stawka miała równe szanse jest wszystko określone przepisami.

    Prawda jest taka że Mercedesowi na zbyt dużo pozwolono w F1...silnik V6 budowali już dużo wcześniej zanim inne ekipy się za to wzięły. Moim zdaniem ta rewolucja w 2014 roku była jak nic robiona pod Merca...ktoś miał w tym niezły interes. I pewnie gdyby bardziej się FIA zagłębiła w te ich bolidy to na pewno by znalazła jeszcze dużooo takich nielegalnych rozwiązań które mają oni a nie ma konkurencja.

  • 7. gzr
    • 2017-03-23 09:21:20
    • *.231.92.196

    Skoro tak uważasz, to po co inne zespoły startują w F1 skoro nie są w stanie wymyśleć i skonstruować lepszych silników i całych bolidów? Całkowite odblokowanie rozwoju, zmniejszenie ilości ograniczeń tylko by pomogło F1.

  • 8. Heytham1
    • 2017-03-23 09:40:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @7 W tym roku mamy odblokowany rozwój silników. Nie ma żadnych ograniczeń i w czasie przerwy zimowej można było zbudować całkowicie nową jednostkę lub naprawić błędy starej. I co? Honda osiągnęła jeszcze większe dno a i jednostka napędowa Renault niezbyt dobrze spisywała się na testach przed sezonem...natomiast Mercedes zrobił pewnie jeszcze lepszy silnik jak ten który posiadał rok temu. Więc odblokowanie ograniczeń to nie jedyny problem tej serii. Największym błędem jest brak stabilności przepisów.

  • 9. TomPo
    • 2017-03-23 09:45:23
    • *.dynamic.chello.pl

    Jasne, udupiajmy kazdy pomysl i rownajmy poziom do sredniakow - super krolowa sportu i rozwoju :/
    Proponuje by od 2018 kazdy bolid musial byc wzorowany na bolidzie Haas'a - wtedy bedzie dopiero super :/

  • 10. Ksys
    • 2017-03-23 09:51:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @1 w aplikacji eleven też potrafiło czasem przyciąć, więc chyba nie będzie lep[iej.
    Zobaczymy po weekendzie, dzisiaj sobie pakiet kupiłem, więc dam znać co i jak.
    pozdrawiam

  • 11. Ricoo
    • 2017-03-23 10:01:35
    • *.static.ip.netia.com.pl

    @9
    Co Ty pierzisz?
    Jeśli zawieszenie się ugina to jest niezgodne z przepisami. Reszta zespołów jakoś skonstruowała zawieszenia spełniające przepisy.
    Jeśli oglądasz F1 wystarczająco długo, to powinieneś zauważyć, że każda dominacja zespołu F1 spowodowana jest umiejętnym wykorzystaniem luki w przepisach lub naruszenie ich w sposób tak kreatywny, że ciężko namierzyć.
    Bardzo dobrze, że to znaleźli. Im mniejsze naruszenia tym większa szansa, że kilka zespołów powalczy.

  • 12. mentos11
    • 2017-03-23 11:23:42
    • *.69.196.170

    Bez brzydkich słów Panowie :-/
    Zasady są po to aby każdy miał równe szanse, jeśli jedna z ekip łamie te zasady a w przypadku tego zawieszenia zasada zabraniająca wpływu zawieszenia na aerodynamikę pojazdu byłą złamana, to trzeba takie praktyki ukrócić bo to jest oszustwo.
    Co innego jest znaleźć lukę w zasadach w sposób legalny, tak było z kanałem F-duck, tam nie było ruchomych elementów bolidu, kanał był nieruchomy to zablokowanie kolanem przez kierowce części kanału w kokpicie powodowało taki przepływ powietrza że skrzydło było wygaszane, ale tutaj elementem ruchomym był człowiek a to nie jest zabronione i można było ten system stosować dopóki zespoły za obopólna zgodą i z udziałem FIA zakazały tego systemu. Z podwójnym dyfuzorem też była taka sama sytuacja, wtedy wygrał Braun GP i Baton, a teraz mamy T-Wings i też są legalne, choć FIA próbuje zablokować stosowanie tych skrzydełek, mówiąc ze się wyginają, czyli są ruchomym elementem aerodynamicznym, co jest zabronione.
    f1 jest bardzo skomplikowana i nie wydaje mi się aby to się zmieniło, ale może Brawn uprości chociaż regulamin sportowy, regulamin techniczny zawsze będzie skomplikowany.

  • 13. PrezesArQ
    • 2017-03-23 12:34:37
    • *.135.175.46.static.kolnet.eu

    @9 TomPo
    A nie sądzisz, że nie "udupiając" każdego pomysłu stawka ograniczyłaby się do Merca, Ferrari i Red Bulla? Reszta zespołów walczyła by w lidze a'la Manor. Niestety, każdy by chciał żeby F1 nie miała ograniczeń budżetowych, ale w tych czasach stać na to trzy zespoły a w efekcie F1 byłaby tak kameralna, że straciłaby sens. Nie chciałbym oglądać trzech zespołów z kasą, która objeżdżałaby resztę stawki nie w sekundach a okrążeniach.

  • 14. tysu
    • 2017-03-23 12:58:27
    • *.is.net.pl

    Ja cały poprzedni sezon oglądałem na player i ani razu nic mi nie przycięło.
    Pewnie to kwestia internetu, ale teraz wprowadzili ręczną zmianę jakości, więc dla niektórych powinno być lepiej.
    A co do wykupowania pakietu, to na cały sezon jest za 120, ale lepiej płacić miesięcznie po te 15zł, to i tak wyjdzie z dychę mniej, a 2-3 miesiące przed zakończeniem sezonu zazwyczaj jest promocja za 20zł do końca.

  • 15. belzebub
    • 2017-03-23 13:00:59
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    A co ma kreatywność do mocniejszych zespołów? Nie wszystko co jest kreatywne będzie drogim rozwiązaniem. Właśnie F1 powinna być miejscem na pole do popisu w tej kwestii, ale przepisy powinny być nie tylko uproszczone, ale lekko poluzowane. Myślę, że wtedy inżynierowie z takiego np. Saubera czy Force India mogliby wymyślić coś, co być może pozwoliło by im walczyć z czołówką. A tak mamy bolidy w typie GP2, gdzie jest jednolity standard.

  • 16. rowers
    • 2017-03-23 13:01:09
    • *.dynamiz-zab-04.vectranet.pl

    To trochę wygląda, jakby FIA nie kontrolowała tych bolidów w zasadzie wcale, a przepisy istniały bo być muszą. Tutaj chodzi o to, że nagle stwierdzili, że "bardziej" będą przyglądać się koncepcji zawieszenia. Skoro w przepisach w tej kwestii nic się nie zmieniło, to w zeszłym sezonie po prostu mieli to gdzieś. I teraz nagle jak zespoły stworzyły bolidy, to oni na testach stwierdzili, że to jest nielegalne. Bolidy niby są kontrolowane, muszą mieć pełno testów, homologacji, a jednak dopiero po dodatkowych kontrolach wychodzą takie kwiatki. Śmieszne to jest po prostu. Bolidy są bardzo skomplikowane tak jak całe F1. Ale moim zdaniem regulaminów nie da się uprościć. I tak pozostaje kwestia jego interpretacji. Tak na prawdę niemożliwym jest stworzenie regulaminu nie do obejścia w jakiś kreatywny sposób jeśli chodzi o taką F1. Nie da się przewidzieć, że nagle jakiś inżynier nie stworzy wynalazku, który pozwoli na bezproblemowe obejście, któregoś punktu regulaminu. Zawsze było tak, że bogatsze zespoły były z przodu, chyba że właśnie ktoś opracował jakieś mega kreatywne rozwiązanie. Nadal tak jest i to się nie zmieni.

  • 17. PrezesArQ
    • 2017-03-23 13:19:46
    • *.135.175.46.static.kolnet.eu

    @ 15 belzebub
    A to ma kreatywność do pieniędzy, że im lepszy inżynier tym więcej kosztuje. Nawet jak coś rewolucyjnego wymyśli inżynier Saubera to więcej niż pewne że w następnym sezonie będzie zarabiał 4x tyle w Mercu czy Ferrari ;) Suma sumarum pieniądze generują postęp i kreatywność.

  • 18. Heytham1
    • 2017-03-23 15:25:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @15 Kreatywność?? Gdyby od niej zależały wyniki w F1 to i Manor mógłby zdobyć mistrzostwo świata...a tak wypadli z F1 bo nie mieli kasy której ilość przekłada się na wyniki i rozwój.
    Pomysł nie jeździ...to co dobrze wygląda na papierze trzeba stworzyć, przetestować na wszelakie sposoby a to wszystko generuje duże koszty.

  • 19. Mind
    • 2017-03-23 18:58:56
    • *.adsl.inetia.pl

    @gzr

    ... żyby tworzyć bezsensowne komórki ds wyprzedzania.

  • 20. St Devote
    • 2017-03-23 19:05:39
    • *.static.korbank.pl

    Bezsensowne uzasadnienie. Skoro nie można tworzyć zawieszenia, którego korzystny wpływ na aerodynamikę będzie inny niż przypadkowy, to znaczy że jak jakiś zespół stworzy dobre zawieszenie, które okaże się korzystnie wpływać na aero, to od kolejnego sezonu będzie musiał je zmienić, bo jego korzystny wpływ nie będzie już przypadkowy. Albo będą musieli udawać, że nie wiedzą jaki wpływ ma na aero i wtedy jeśli będzie on korzystny, to do pierwszej kontroli nadal będzie można uznać go za przypadkowy. Absurd goni absurd.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo