A A


Briatore nie podziela optymizmu swoich rodaków

Briatore nie podziela optymizmu swoich rodaków

Flavio Briatore liczy, że w tym roku zespół Mercedesa będzie miał godnego rywala na torze, ale nie podziela optymizmu swoich rodaków odnośnie formy Ferrari.


R E K L A M A
Red Planet - sklep F1

Zespół z Maranello miał znakomitą przerwę zimową i jeżeli wierzyć wynikom przedsezonowych testów, mocno zbliżył się do Mercedesa.

Wielu Włochów liczy, że Ferrari w tym roku przełamie złą passę z ostatnich lat i powróci do walki o tytuł mistrzowski.

Flavio Briatore nie chce jednak popadać w przesadny optymizm: „Nie podzielam optymizmu szerzącego się wokół Ferrari.”

„Rozumiem to podekscytowanie po testach pod Barceloną, ale wątpię aby ich wyniki były wiarygodne” mówił w wywiadzie dla Leo Turriniego.

„Po prostu nie potrafię wyobrazić sobie Mercedesa z tyłu po tym jaką posiadał przewagę pod koniec listopada. Uważam, że Niemcy coś skrywają.”

„Chciałbym zbalansowanych mistrzostw, w których o zwycięstwa rywalizują różni gracze.”


Autor: kempa007  |  Data: 2017-03-20

 <<< poprzedninastępny >>> 
 
   1. TomPo 2017-03-20 09:42:33 (Host: *.dynamic.chello.pl)
Jak w piłce, wszyscy są szybcy i wszyscy sie scigaja, a na koncu wygrywaja Niemcy, czyli Merc.
Wkurza mnie hamowanie rozwoju. Dyfuzory nie, ruchome czesci nie i milion innych rzeczy tez nie.
Ktos cos wymyslil - super! Zdobyl przewage nim inni nie skopiuja pomyslu. Za chwile kto inny cos wymysli i dzieki temu mamy POSTEP i wyscig technologiczny, no i kazdy ma szanse zdobyc przewage.
Teraz mamy udu****nie pomyslow i sciaganie wszystkich w dol, przez coraz bardziej zawile i nieraz kretynskie zasady i obostrzenia - totalnie mi to nie pasuje.
   2. Levski 2017-03-20 10:28:55 (Host: *.gdansk.vectranet.pl)
Taa, a Sauber to juz w ogole wtedy bylby na torze klockiem do miniecia...
   3. Senior Roger 2017-03-20 12:01:56 (Host: *.153.66.70)
#1 Postęp kosztuje, a jak pokazuje przykład silników, ten kto zainwestował najwięcej $ ten dysponuje najlepszym silnikiem. Więc, aby nie było tak, aby tylko najbogatsi mogli pozwolić sobie na trwale postępujący postęp wprowadzono ograniczeni, inaczej budżety ( i tak abstrakcyjnie) byłyby niezwykle wysokie. Następstwem wyłącznie najbogatsze teamy miały by szanse na walkę o tytuł. Właśnie dzięki temu w stawce brylują wyłącznie 3 zespoły, i to od 2010 roku.
   4. Sasilton 2017-03-20 12:02:59 (Host: *.dzierzoniow.vectranet.pl)
Chce zwrócić uwagę że Ferrari podczas testów było prawie zawsze najwyżej pod względem prędkości, to znaczy że ich silnik był bardziej podkręcony niż innych. Mercedes był w środku, mimo to miał podobne czasu jak Ferrari.
   5. sliwa007 2017-03-20 13:02:39 (Host: *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl)
1. TomPo
To ty jeszcze nie wiesz, że ostatnio w F1 modne stało się wyrównywanie poziomu do najsłabszych ekip? Taki pomysł na "uatrakcyjnienie" F1...
   6. rowers 2017-03-20 13:34:57 (Host: *.dynamic-zab-05.vectranet.pl)
@3, ciężko zrozumieć to co napisałeś, ale ograniczenia budżetu to po prostu śmiech na sali. Zobaczcie ile wprowadza się ograniczeń od roku 2009, a w zasadzie tez już troche wcześniej. Czy cokolwiek to zmieniło? Czy Force India i Sauber mają większe szanse na mistrzostwo? Nie.
Tak jak pisze sliwa007 z @5, modne stało się wyrównywania poziomu i "uatrakcyjnianie". Dzięki temu, mamy gorszą i mniej atrakcyjną F1. Czy ktoś zabrania w piłce nożnej posiadania pieniędzy? Nikt nie broni Realowi ani szejkom z Man Citi wydawania setków mln na piłkarzy. Oczywiście piłka sie rozwija i zmienia, ale nadal to polega na tym samym. Nie wprowadza sie szerszych bramek, żeby padało więcej goli pod otoczką "widowiska". Może głupi przykład, ale o to chodzi. W piłce wiele sie zmienia, ale nadal wszystko trzyma sie jednego schematu od wielu wielu lat i jakoś nie widać mniej kibiców na trybunach. F1 zawsze oznaczało postęp i gigantyczne, wręcz niepojęte pieniądze. To była swego rodzaju "swojskość" F1. Teraz co, taka Honda jak nie zrobiła dobrego silnika na testy, to raczej wiele nie wskóra w trakcie sezonu bo ma 3 wymiany silnika. Ja nadal będę bronił silników V6 turbo. Zawsze było tak, że producenci mogą potestować jakieś rozwiązania "przyszłosci" swoich silników drogowych. Nie będę natomiast bronił wszelakich ograniczeń np. 4 jednostek napędowych na sezon, ilości paliwa itd. Mogliby zrobic np. że 4 jednostki na sezon jeśli sie zepsuje takowa. Podzielić znowu ten silnik na tokeny i załóżmy jakby zespół wymieniał silnik nie z powodu tego, że sie zepsuł tylko wykorzystał na przykład minimum 5 tokenów na zmiany. Wtedy nie byłoby kombinacji, że zespól zmodyfikuje 1 częśc i mogą mieć nielimitowaną ilość silników. Jedynie duże zmiany nie wchodziłyby w pulę tych 4 jednostek.
   7. Noquarter 2017-03-20 14:58:32 (Host: *.play-internet.pl)
Briatore nigdy nie lubił Ferrari. Pamiętam w 1994 roku w Hockenheim jak Ferrari zdobyło pierwszy rząd po 4 po latach przerwy to stwierdził że ich silniki eksplodują po dwóch okrazeniach.
   8. St Devote 2017-03-20 17:13:18 (Host: *.static.korbank.pl)
Chłodna ocena poparta doświadczeniem. Entuzjazm wokół wyników Ferrari na testach to w dużej mierze myślenie życzeniowe, bo kto by nie chciał realnej rywalizacji o zwycięstwo w każdym GP sezonu. Ale wszyscy znamy Niemców. Niby klasyczne dwa boksy na garaże dla kierowców, a pod ziemią pewnie wykopali tysiące kilometrów korytarzy na tunele aero, fabryki części i kwaterę główną Dietera Zetsche.
   9. Noquarter 2017-03-20 19:32:33 (Host: *.play-internet.pl)
Tylko że w tym roku naprawdę dobrze wypadło w testach w Barcelonie. Rok temu było wyraźnie widać że Mercedes jest dużo szybszy w Barcelonie. Widać to było na długich przejazdach i symulacji kwalifikacji gdzie Mercedes zawsze używał twardszych opon i mimo to był szybszy. W tym roku Ferrari większość testów przejechało na pośrednich oponach. Ich symulacja wyścigu wypadła bardzo dobrze. Czytałem ostatnio fajny artykuł w którym porownywano zachowanie samochodów w szybkim zakręcie nr 9. Jedynie Mercedes i Ferrari pokonywały ten zakręt bez zdejmowania nogi z pedału gazu. Okrążenie za okrążeniem. Wg artykułu Ferrari zdecydowanie najlepiej prezentuje się w szybkich zakrętach.
   10. Noquarter 2017-03-20 19:36:05 (Host: *.play-internet.pl)
Briatore tak jak i Bernie nic już nie znaczą w F1. Czas Alonso też już się skończył.
   11. TomPo 2017-03-20 21:24:17 (Host: *.dynamic.chello.pl)
@10 daj ALO cos lepszego niz taczka z GP2 i zobaczysz jego koniec... wszyscy zobacza, bo beda jechac za nim ;p
   12. Noquarter 2017-03-20 21:35:49 (Host: *.internetunion.pl)
Button , Hamilton wcale nie byli w jego cieniu. Nawet Trulli w 2004 bardzo dobrze wypadł na jego tle. Obecnie jest z z 5 kierowców szybszych od niego. Sądzę że Stoffel przyśpieszy koniec jego kariery.
   13. Senior Roger 2017-03-21 09:39:56 (Host: *.153.66.70)
@6
Zawsze są i były zespoły środka stawki. Bez ograniczenia przepisami, które bezpośrednio wpływają na wydawane kwoty na rozwój, stawka byłaby jeszcze bardziej podzielona. W mojej ocenie to ciągłe zmiany przepisów są powodem tak wielkiego rozwarstwienia. Dodatkowo technologicznie F1 zabrnęła tak daleko, iż doświadczeni producenci silników mają olbrzymi problem z dogonieniem konkurentów. Przykład Hondy tylko odstraszy potencjalnych zainteresowanych do wejścia do F1. Czy Ross Brown, coś zmieni, mam mieszane uczucia. F1 to gra interesów, jak Mercedesowi przestanie się opłacać, sprzedadzą zespół, pozostając jedynie, dostawcą silników. Ograniczenie liczby silników ma również ograniczyć koszty zespołu. Patrząc na budżety IndyCar, można w rozsądnych pieniądzach zorganizować niezłe show. W F1 mamy rozdmuchane gry interesów, na wzór życiorysu Berniego. Życzmy sobie wszyscy aby amerykanie dokonali zmian we właściwym kierunku.
Skomentuj artykuł:


Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję ! Zarejestruj się już teraz.

DO GP Chin ZOSTAŁO:



dni
1
0
godzin
2
0
minut
4
2

 PANEL FANA FORMUŁY 1
Logowanie
Login:
Hasło:
 
Rejestracja

Nowe konto

Przypomnienie hasła

 GP Australii
  Kropka F1 24 marca (Piątek)
    Kropka F1   02:00 - 03:30  #1 trening
    Kropka F1   06:00 - 07:30  #2 trening
  Kropka F1 25 marca (Sobota)
    Kropka F1   04:00 - 05:00  Trening
    Kropka F1   07:00  Kwalifikacje
  Kropka F1 26 marca (Niedziela)
    Kropka F1   07:00  Wyścig


 TESTY
 Kropka F1 10 marca  Barcelona
 Kropka F1 09 marca  Barcelona
 Kropka F1 08 marca  Barcelona
 Kropka F1 07 marca  Barcelona

 NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
  Ferrari ograło Mercedesa w pierwszym wyścigu sezonu!  Ferrari ograło Mercedesa w pierwszym wyś ...
  Hamilton w Melbourne sięga po 62. pole position w karierze  Hamilton w Melbourne sięga po 62. pole p ...
  Hamilton najszybszy po piątkowych treningach w Australii  Hamilton najszybszy po piątkowych trenin ...
  #1 trening: Mercedes przed Red Bullem i Ferrari  #1 trening: Mercedes przed Red Bullem i ...
  McLaren rozmawiał już z Mercedesem...?  McLaren rozmawiał już z Mercedesem...? ...
  Alonso: na normalnym torze będziemy zamykać stawkę  Alonso: na normalnym torze będziemy zamy ...
  Whiting tłumaczy czemu przerwał procedurę startową  Whiting tłumaczy czemu przerwał procedur ...
  Mercedes wszystkim dostarczy najświeższą wersję silnika  Mercedes wszystkim dostarczy najświeższą ...
  Mercedes i Red Bull musiały zmienić zawieszenie  Mercedes i Red Bull musiały zmienić zawi ...
  Vettel wybrał już imię dla swojego nowego Ferrari  Vettel wybrał już imię dla swojego noweg ...

 ARTYKUŁY
  Podsumowanie zmian w F1 przed sezonem 2017  Podsumowanie zmian w F1 przed sezonem 2017
  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016
  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015
  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014
  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014
  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1
  Brake by wire w F1 - co to takiego?  Brake by wire w F1 - co to takiego?
  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014

 ANKIETA
 Czy zespół Ferrari zdoła w tym roku powalczyć o mistrzostwo z Mercedesem?
  tak
  nie
  Red Bull ich wyprzedzi
   

 PREZENTACJE 2017
Linki:  

Wiadomości   |   Wyścigi   |   Galeria F1   |   Zespoły F1   |   Kierowcy F1   |   Tory F1   |   F1 FAQ

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004-2017 GPmedia   |   Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Ta strona jest nieoficjalną stroną internetową i nie jest powiązana w żaden sposób z grupą przedsiębiorstw Formula One, oraz oznaczeniami F1, FORMULA ONE, FORMULA 1 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX i innymi znakami powiązanymi oraz znakami towarowymi należącymi do Formula One Licensing B.V