A A


Mercedes wszystkim dostarczy najświeższą wersję silnika

Mercedes wszystkim dostarczy najświeższą wersję silnika

Mercedes potwierdził, że wszystkie ekipy korzystające z jego jednostek napędowych otrzymają w Melbourne najświeższą specyfikację silnika.


R E K L A M A
Red Planet - sklep F1

W zeszłym tygodniu pojawiły się spekulacje jakoby Mercedes miał problemy z nową jednostką napędową, które ograniczyły wykorzystanie jej pełnego potencjału podczas testów oraz groziły opóźnieniem w dostawie nowych jednostek klientom.

Ekipa Mercedesa zdementowała te plotki potwierdzając, że wszyscy kierowcy korzystający z niemieckiego napędu na starcie w Melbourne będą dysponowali jednakową specyfikacją silnika, która była sprawdzana podczas ostatniego zimowego testu przez Lewisa Hamiltona i Valtteriego Bottasa.

Zespół przyznał również, że na początku testów pojawiły się pewne problemy z niezawodnością silnika, ale te szybko zostały rozwiązane.

Wedle doniesień silnik Mercedesa miał zostać przez zimę znacząco zmodernizowany, a plotki mówią nawet o zysku aż 70 KM widocznym na hamowni. Taka poprawa osiągów nie była jednak widoczna na torze pod Barceloną, co wzbudza podejrzenia rywali.

Spekuluje się, że ekipa Mercedesa podczas testów korzystała z bardzo konserwatywnych ustawień pracy silnika, aby przetestować w nim nowe części, które niekoniecznie muszą znaleźć się w jego konstrukcji już na początku sezonu.

Zniesiony w tym roku tokenowy system ograniczający poprawę jednostek napędowych sprawi, że producenci będą mogli w tym sezonie bez większych przeszkód wprowadzać w swoich silnikach duże poprawki w trakcie trwania mistrzostw.

Jeżeli Mercedes faktycznie pod Barceloną testował na zapas elementy swojego silnika, ekipa Ferrari, która po testach wydawał się mieć pewną przewagę, może mieć spore problemy w trakcie trwania mistrzostw.

Istnieje również duże prawdopodobieństwo, że zespół Mercedesa w Melbourne podkręci osiągi swojego układu napędowego i ponownie będzie bezkonkurencyjny.


Autor: kempa007  |  Data: 2017-03-18

 <<< poprzedninastępny >>> 
 
   1. bbrbutch 2017-03-18 14:55:52 (Host: *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl)
Co z tego ,że dostaną te same jednostki ,skoro oprogramowanie do ich sterowania będzie w kazdym bolidzie inne.
   2. mentos11 2017-03-18 15:05:17 (Host: *.opera-mini.net)
A jak to jest z tym oprogramowaniem silników, czy każdy zespół może dowolnie modyfikować oprogramowanie czy wszyscy z tym samym silnikiem mają jednakowe i tylko mogą zmieniać ustawienia np dotyczace kers? Bo jak każdy może je modyfikować to wiadomo że Mercedes da innym ekipom najprostszy soft a sam wykorzysta ten najbardziej wydajny?
   3. RADAMANTHYSEK 2017-03-18 22:57:18 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
@2. mentos11

Producent, jednostki napędowej ma przewagę we wszystkim, ponieważ zna rzeczywiste granice swojej jednostki i dokładny przebieg zachodzących w niej procesów. W dodatku producenci silników korzystają z zupełnie innych paliw,smarów oraz olejów, co w połączeniu ze znajomością konstrukcji pozwala osiągnąć lepsze efekty niż zespól kliencki. Klient mercedesa otrzymuje silnik i co najistotniejsze, nie ma czegoś takiego, że np. Williams sobie go rozkręca i robi z nim to co chce. Producent (Mercedes) sprzedając jednostkę napędową, oddelegowuje swoich mechaników i inżynierów ( są w Williamsie i nie mają nic wspólnego z zespołem F1 - czytaj klauzule poufności itp. ),a Ci robią to co chce klient. Po każdym GP silnik jest wymontowywany i zapieczętowany trafia gdzieś do magazynu, a później dostarczany jest klientowi tam gdzie będzie go potrzebował, czyli dopiero na następny wyścig ( nikt nie ma do niego dostępu poza producentem). Jeżeli chodzi o mapy silnika to zespoły same je tworzą ( maja swoje paliwa, oleje, smary, podzespoły itp. ). Oczywiście niektóre parametry mogą być zaniżone dla "bezpieczeństwa" i tak klient już troszkę traci. Jeżeli spojrzy się na dzisiejsze jednostki napędowe to połączenie silnika spalinowego z elektrycznym, a jak do tego dodasz skrzynie biegów i inne podzespoły układu to robi się wiele płaszczyzn z których można urywać dziesiąte części sekundy. Układ napędowy bolidu Merca jest/był maszynką zbudowaną z szeregu podzespołów, które dobrze ze sobą współgrają, a dopiero całość wraz z nadwoziem przedkłada się na produkt końcowy, który jest bardzo szybki.
   4. Fanvettel 2017-03-18 23:22:10 (Host: *.IP.cloudmosa.com)
Za tydzień o tej porze będziemy już wiedzieć kto startuje z PP do pierwszego wyścigu.
   5. YOOGI 2017-03-18 23:49:10 (Host: *.dynamic.chello.pl)
@3 ale i tak lepiej mieć silnik z najnowszej specyfikacji niż np. tak jak Sauber Ferrari z zeszłego roku.
   6. mentos11 2017-03-19 00:42:15 (Host: *.opera-mini.net)
@3 to lipa straszna masz silnik s nie wiesz jak działa nawet tylko mapowaniem można się pobawić.
Współczuję Hass oni połowę bolidu mają od dostawcy do dzisiaj się borykają z hamulcami i nic nie mogą zrobić tylko wymienić na jakąś inna część.
   7. orto 2017-03-19 08:00:58 (Host: *.play-internet.pl)
@6 - To jest właśnie kwestia własności czy dóbr intelektualnych producenta. Jak działa, powiedzą ale tajemnic technologicznych nie zdradzą.Kupując, dla przykładu, najnowszy czołg z najnowszą wersją aktywnego pancerza, podadzą jego grubość, potencjalną odporność na pocisk ale doboru materiałów i technologii nie ujawnią.
   8. bbrbutch 2017-03-19 11:18:26 (Host: *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl)
Tylko w przypadku gdy producent nie wystawia własnego teamu jest szansa na równość kliencką.
   9. St Devote 2017-03-19 23:06:54 (Host: *.static.korbank.pl)
Nie no, bez przesady. Dostają pełnoprawny silnik w najnowszej (nie wiem jak tam ze świeżością ;-) specyfikacji i pewnie jakiś manual z opisem dopuszczalnych zakresów. Potem każdy zespół sadza jakąś małpę z tytułem inżyniera, a ona kręci różnymi pokrętłami aż kierowca testujący na torze powie że jest OK lub coś się zepsuje. Silniki są może i te same, ale uruchamiane są w różnych bolidach, różnym osprzęcie, paliwie, oleju i co tam jeszcze. To co działa w teamie Mercedesa nie musi od razu działać równie dobrze w jakimś Williamsie. I o to chodzi. Na pewno Mercedes jako dostawca nie zataja żadnych istotnych parametrów swojego produktu. To by było nieuczciwe i niesportowe.
   10. szmung 2017-03-20 06:25:03 (Host: *.225.84.80)
@9 sport sportem, uczciwość uczciwością a miliony pengi za majstra to milionami pengi za majstra :)
Skomentuj artykuł:


Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję ! Zarejestruj się już teraz.

DO GP Chin ZOSTAŁO:



dni
1
0
godzin
2
0
minut
4
2

 PANEL FANA FORMUŁY 1
Logowanie
Login:
Hasło:
 
Rejestracja

Nowe konto

Przypomnienie hasła

 GP Australii
  Kropka F1 24 marca (Piątek)
    Kropka F1   02:00 - 03:30  #1 trening
    Kropka F1   06:00 - 07:30  #2 trening
  Kropka F1 25 marca (Sobota)
    Kropka F1   04:00 - 05:00  Trening
    Kropka F1   07:00  Kwalifikacje
  Kropka F1 26 marca (Niedziela)
    Kropka F1   07:00  Wyścig


 TESTY
 Kropka F1 10 marca  Barcelona
 Kropka F1 09 marca  Barcelona
 Kropka F1 08 marca  Barcelona
 Kropka F1 07 marca  Barcelona

 NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
  Ferrari ograło Mercedesa w pierwszym wyścigu sezonu!  Ferrari ograło Mercedesa w pierwszym wyś ...
  Hamilton w Melbourne sięga po 62. pole position w karierze  Hamilton w Melbourne sięga po 62. pole p ...
  Hamilton najszybszy po piątkowych treningach w Australii  Hamilton najszybszy po piątkowych trenin ...
  #1 trening: Mercedes przed Red Bullem i Ferrari  #1 trening: Mercedes przed Red Bullem i ...
  McLaren rozmawiał już z Mercedesem...?  McLaren rozmawiał już z Mercedesem...? ...
  Alonso: na normalnym torze będziemy zamykać stawkę  Alonso: na normalnym torze będziemy zamy ...
  Whiting tłumaczy czemu przerwał procedurę startową  Whiting tłumaczy czemu przerwał procedur ...
  Mercedes wszystkim dostarczy najświeższą wersję silnika  Mercedes wszystkim dostarczy najświeższą ...
  Mercedes i Red Bull musiały zmienić zawieszenie  Mercedes i Red Bull musiały zmienić zawi ...
  Vettel wybrał już imię dla swojego nowego Ferrari  Vettel wybrał już imię dla swojego noweg ...

 ARTYKUŁY
  Podsumowanie zmian w F1 przed sezonem 2017  Podsumowanie zmian w F1 przed sezonem 2017
  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016
  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015
  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014
  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014
  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1
  Brake by wire w F1 - co to takiego?  Brake by wire w F1 - co to takiego?
  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014

 ANKIETA
 Czy zespół Ferrari zdoła w tym roku powalczyć o mistrzostwo z Mercedesem?
  tak
  nie
  Red Bull ich wyprzedzi
   

 PREZENTACJE 2017
Linki:  

Wiadomości   |   Wyścigi   |   Galeria F1   |   Zespoły F1   |   Kierowcy F1   |   Tory F1   |   F1 FAQ

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004-2017 GPmedia   |   Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Ta strona jest nieoficjalną stroną internetową i nie jest powiązana w żaden sposób z grupą przedsiębiorstw Formula One, oraz oznaczeniami F1, FORMULA ONE, FORMULA 1 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX i innymi znakami powiązanymi oraz znakami towarowymi należącymi do Formula One Licensing B.V