A A


Lauda: płetwy rekina zostawiono pod reklamy

Lauda: płetwy rekina zostawiono pod reklamy

Niki Lauda zasugerował, że zespół Mercedesa również popierał wniosek Red Bulla dotyczący zakazu stosowania płetw rekina w bolidach na sezon 2017.


R E K L A M A
Red Planet - sklep F1

O tym, że przepisy zawierają lukę pozwalającą na powrót ogromnych płetw na pokrywach silników szef Red Bulla, Christian Horner informował swoich kolegów z innych ekip już w zeszłym roku, zanim wdrożono nowe przepisy.

Wielu obserwatorów uważa, że płetwy te, jak również olbrzymie T-wingi znajdujące się obecnie przed tylnym skrzydłem zepsuły nieco estetykę nowych mocarnych konstrukcji wyścigowych.

Niki Lauda przyznał jednak, że zespoły przegłosowały pozostawienie tego elementu bolidów gdyż chciały wykorzystać go na reklamę swoich sponsorów.

„Kwestia płetw wywołała dużą dyskusję w grupie strategicznej” mówił trzykrotny mistrz świata w wywiadzie dla ORF. „Inne zespoły stwierdziły jednak: możemy tam umieścić loga naszych sponsorów, więc pozostawiono tę kwestie w obecnym kształcie.”

Jak do tej pory żaden zespół nie skorzystał jednak z okazji do prominentnego reklamowania na tym elemencie swojego sponsora.


Autor: kempa007  |  Data: 2017-03-17

 <<< poprzedninastępny >>> 
 
   1. Purrek 2017-03-17 09:44:23 (Host: *.static.ip.netia.com.pl)
Jakie są merytoryczne przesłanki za wycofaniem płetw, bo "estetyka" do mnie nie przemawia, ani jęczenie Laudy.
   2. EryQ 2017-03-17 10:46:13 (Host: *.ghost.net.pl)
Tia.... Tak samo RBR. Skoro nic ta płetwa nie daje to się pytam po jakiego Newey w 2008 r. ją wymyślił i zainstalował w ówczesnym bolidzie??
   3. czuczo 2017-03-17 12:44:27 (Host: *.tktelekom.pl)
A sponsorom też się coś od formuły należy.
   4. rokosowski 2017-03-17 14:43:46 (Host: *.static.sitel.net.pl)
@2 Nikt nie powiedział, że płetwa nic nie daje. Dopóki będzie dozwolona to wszyscy będą ją stosować dlatego jest potrzeba uregulowania tej kwestii.
   5. EryQ 2017-03-17 15:35:31 (Host: *.ghost.net.pl)
@5 Jak to nikt? Na testach Horner właśnie mówił, że ona nic nie wnosi do osiągów i trzeba jej się pozbyć.
   6. EryQ 2017-03-17 15:36:14 (Host: *.ghost.net.pl)
@4 miało być.:/
   7. rokosowski 2017-03-17 15:56:56 (Host: *.static.sitel.net.pl)
„Jedyne co psuje ich wizerunek to płetwa rekina". Podnieśliśmy tę kwestię podczas spotkania Grupy Strategicznej w zeszłym roku i zapytaliśmy zespoły, czy możemy to usunąć, gdyż daje marginalne efekty w kwestii osiągów. W imię estetyki, poprosiliśmy by je usunąć”.
„Potrzebujemy trochę zdrowego rozsądku. Wiadomo, że wszyscy specjaliści od aerodynamiki, w tym także ci pracujący dla naszego zespołu, powiedzą, że powinniśmy stosować płetwę rekina. Jeśli jednak spojrzy się na tę kwestię w szerszej perspektywie, oceni się estetykę Formuły 1, najlepszą rzeczą byłoby wyeliminowanie tych rozwiązań”
   8. shumi33 2017-03-18 09:45:56 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Gdzieś czytałem ,że koncepcja bolidu RBR nie pozwala na pełne wykorzystanie właściwości jakie daje płetwa , może to jest klucz do ich marudzenia.
   9. dexter 2017-03-18 14:51:13 (Host: *.dyn.telefonica.de)
@ Purrek

„Pletwa rekina“ ktora zamontowana jest na pokrywie silnika w pierwszej linii podczas jazdy w zakrecie redukuje ukosny przeplyw powietrza. Tzn. utrzymuje turbulentne powietrze z daleka od tylnego skrzydla. Dzis tylne skrzydlo lezy o 15cm nizej niz dotychczas i takim sposobem znajduje sie w pelni pod wplywem turbulentego powietrza przedniej osi. Skrzydlo jest niezbedne w bolidach ktore w przciwienstwie do Red Bulla od przodu do tylu tylko marginalny sposob sa pochylone.

Red Bull chcial „pletwe rekina“ calkowicie zabronic - oficjalnie z estetycznych powodow, faktycznie jednak aby zaszkodzic glownemu konkurentowi ktory w przypadku RBR nazywa sie Mercedes. Jednak osoby ktore pociagaja w Red Bullu za sznurek nie potrafily przeforsowac swoich zyczen zwiazanych z aerodynamika. Dzis patrzac na Mercedesa mozna po czesci zauwazyc ze tyl ustawiony jest wyzej niz zwykle.

Red Bull pod reka Adriana Newey'a od wielu lat buduje w taki sposob bolidy wyscigowe. Tzn. przod nisko, tyl wysoko. Takim sposobem kompletny bolid jest jednym wielkim skrzydlem. Problemem takiego pojecia jest zawsze podloga ktora po bokach musi zostac dokladnie uszczelniona. Nisko osadzone przednie skrzydlo tylko po czesci spelnia taka role, cala reszte obejmuja przegrody ktore znajduja sie przed bocznymi skrzyniami bolidu wyscigowego. Dodatkowo przed tylnymi kolami sa pletwy i szczeliny ktore po bokach podlogi stwarzaja cos takiego jak wiry brzegowe czyli przeciwbiezne zawirowania do kierunku jazdy (ktore zapobiegaja temu iz powietrze po bokach moze przeplynac i tym sposobem pod samochodem zniszczy efekt aerodynamiki )

Tak na marginesie: bolid F1 wyglada sportowo, ale pod wzgledem oporow powietrza zachowuje sie jak przyslowiowa „szafa“. Wspolczynnik cW w bolidzie wyscigowym odpowiada poziomowi starego oldtimera z 1908 roku. Powodem zlych wartosci jest oczywiscie sila docisku. Powietrze powinno z calej sily naciskac na wszystkie spojlery i owiewki aby kierowca mogl mozliwie z duzym tempem pokonywac zakrety.

PS. Czlowiek nie „jeczy“ tylko mowi...
   10. dexter 2017-03-18 14:53:49 (Host: *.dyn.telefonica.de)
* zniszczyc
Skomentuj artykuł:


Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję ! Zarejestruj się już teraz.

DO GP Chin ZOSTAŁO:



dni
1
0
godzin
2
0
minut
4
4

 PANEL FANA FORMUŁY 1
Logowanie
Login:
Hasło:
 
Rejestracja

Nowe konto

Przypomnienie hasła

 GP Australii
  Kropka F1 24 marca (Piątek)
    Kropka F1   02:00 - 03:30  #1 trening
    Kropka F1   06:00 - 07:30  #2 trening
  Kropka F1 25 marca (Sobota)
    Kropka F1   04:00 - 05:00  Trening
    Kropka F1   07:00  Kwalifikacje
  Kropka F1 26 marca (Niedziela)
    Kropka F1   07:00  Wyścig


 TESTY
 Kropka F1 10 marca  Barcelona
 Kropka F1 09 marca  Barcelona
 Kropka F1 08 marca  Barcelona
 Kropka F1 07 marca  Barcelona

 NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
  Ferrari ograło Mercedesa w pierwszym wyścigu sezonu!  Ferrari ograło Mercedesa w pierwszym wyś ...
  Hamilton w Melbourne sięga po 62. pole position w karierze  Hamilton w Melbourne sięga po 62. pole p ...
  Hamilton najszybszy po piątkowych treningach w Australii  Hamilton najszybszy po piątkowych trenin ...
  #1 trening: Mercedes przed Red Bullem i Ferrari  #1 trening: Mercedes przed Red Bullem i ...
  McLaren rozmawiał już z Mercedesem...?  McLaren rozmawiał już z Mercedesem...? ...
  Alonso: na normalnym torze będziemy zamykać stawkę  Alonso: na normalnym torze będziemy zamy ...
  Whiting tłumaczy czemu przerwał procedurę startową  Whiting tłumaczy czemu przerwał procedur ...
  Mercedes wszystkim dostarczy najświeższą wersję silnika  Mercedes wszystkim dostarczy najświeższą ...
  Mercedes i Red Bull musiały zmienić zawieszenie  Mercedes i Red Bull musiały zmienić zawi ...
  Vettel wybrał już imię dla swojego nowego Ferrari  Vettel wybrał już imię dla swojego noweg ...

 ARTYKUŁY
  Podsumowanie zmian w F1 przed sezonem 2017  Podsumowanie zmian w F1 przed sezonem 2017
  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016
  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015
  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014
  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014
  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1
  Brake by wire w F1 - co to takiego?  Brake by wire w F1 - co to takiego?
  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014

 ANKIETA
 Czy zespół Ferrari zdoła w tym roku powalczyć o mistrzostwo z Mercedesem?
  tak
  nie
  Red Bull ich wyprzedzi
   

 PREZENTACJE 2017
Linki:  

Wiadomości   |   Wyścigi   |   Galeria F1   |   Zespoły F1   |   Kierowcy F1   |   Tory F1   |   F1 FAQ

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004-2017 GPmedia   |   Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Ta strona jest nieoficjalną stroną internetową i nie jest powiązana w żaden sposób z grupą przedsiębiorstw Formula One, oraz oznaczeniami F1, FORMULA ONE, FORMULA 1 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX i innymi znakami powiązanymi oraz znakami towarowymi należącymi do Formula One Licensing B.V