A A


Marko: oszczędzanie paliwa może zepsuć widowisko

Marko: oszczędzanie paliwa może zepsuć widowisko

Dr Helmut Marko obawia się, że kwestie związane z poziomem spalania paliwa nowych bolidów mogą zakłócić piękno rywalizacji w sezonie 2017.


R E K L A M A
Red Planet - sklep F1

Doradca Red Bulla w wywiadzie dla Servus TV stwierdził iż jest zadowolony ze znacznie szybszych bolidów, które stawiają większe wymagania kierowcom, którzy z kolei mogą mocniej wykorzystywać wytrzymalsze opony Pirelli.

Jedyną rzeczą, która go martwi jest jednak ograniczenie ilości paliwa, które może sprawić, że kierowcy będą musieli je oszczędzać.

„Przynajmniej w pierwszym wyścigu wszyscy będą mówili o ekonomii zużywania paliwa” twierdzi Marko.

„Poziom ilości paliwa na wyścig został zwiększony o 5 kg, ale to nie kompensuje wzrostu mocy silników, szerokości ogumienia oraz zwiększonej efektywności aerodynamicznej nowych konstrukcji.”

O tym jak nowe przepisy F1 sprawdzą się w praktyce przekonamy się już za niespełna dwa tygodnie. Inaugurujące sezon GP Australii zostało w tym roku zaplanowane na 24 – 26 marca.


Autor: kempa007  |  Data: 2017-03-15

 <<< poprzedninastępny >>> 
 
   1. Antie 2017-03-15 09:38:00 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Wszelkie limity paliwa i jego przepływu to sztuczny element, który jest największą pomyłką i nie powinien być nigdy nawet dyskutowany w kręgach zbliżonych do wyczynowego sportu.
   2. vanD 2017-03-15 10:14:23 (Host: *.75.36.86.host.citystrada.pl)
Boli samo czytanie takich postów.. Oszczędzam to ja paliwo w swojej Hondzie , nie oglądam żeby patrzeć jak robią to samo :<
   3. mik. 2017-03-15 10:22:16 (Host: *.play-internet.pl)
@1.
Limit paliwa w baku to jest absurd. Na poczatku ery v6-t to byl duzy problem i teraz pewnie tez bedzie.
Jednak limit przeplywu ma sens (np. wrc jest zawsze limit na powietrze - zwezki)) bo inaczej silniki osiagaly by duzo wieksze i bardziej zroznicowane moce a koszty polecialyby w kosmos.
   4. TomPo 2017-03-15 16:50:54 (Host: *.dynamic.chello.pl)
Takie regulacje zabijaja F1. Od samego startu 'wlacz tryb oszczedzania wszystkiego' a sciganie? A kogo to obchodzi.
   5. theadzik 2017-03-16 07:57:47 (Host: *.lnd2s.sg.alter.net)
@1,3 a ja się z wami nie zgodzę. Moim zdaniem to właśnie limit ilości paliwa powinien być jedynym ograniczeniem założonym na silnik. Wtedy byśmy mieli wyścig zbrojeń. To cała reszta przepisów jest słaba.
   6. R4F1 2017-03-16 18:27:42 (Host: *.69.196.66)
@2 notabene McL z silnikiem Hondy zużywa najmniej paliwa w całej F1, bo jeżdżą nim najmniej :)
pozostaje nadzieja, że jednak się to zmieni.
odnośnie tego przepisu to jest już kolejny rok kiedy jest poruszany ten temat, a limity nadal obowiązują
   7. St Devote 2017-03-16 18:36:40 (Host: *.static.korbank.pl)
Wszyscy narzekacie na to, a dzięki temu mamy w samochodach tryb ECO Drive ;)
Skomentuj artykuł:


Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję ! Zarejestruj się już teraz.

DO GP Chin ZOSTAŁO:



dni
1
0
godzin
2
0
minut
4
3

 PANEL FANA FORMUŁY 1
Logowanie
Login:
Hasło:
 
Rejestracja

Nowe konto

Przypomnienie hasła

 GP Australii
  Kropka F1 24 marca (Piątek)
    Kropka F1   02:00 - 03:30  #1 trening
    Kropka F1   06:00 - 07:30  #2 trening
  Kropka F1 25 marca (Sobota)
    Kropka F1   04:00 - 05:00  Trening
    Kropka F1   07:00  Kwalifikacje
  Kropka F1 26 marca (Niedziela)
    Kropka F1   07:00  Wyścig


 TESTY
 Kropka F1 10 marca  Barcelona
 Kropka F1 09 marca  Barcelona
 Kropka F1 08 marca  Barcelona
 Kropka F1 07 marca  Barcelona

 NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
  Ferrari ograło Mercedesa w pierwszym wyścigu sezonu!  Ferrari ograło Mercedesa w pierwszym wyś ...
  Hamilton w Melbourne sięga po 62. pole position w karierze  Hamilton w Melbourne sięga po 62. pole p ...
  Hamilton najszybszy po piątkowych treningach w Australii  Hamilton najszybszy po piątkowych trenin ...
  #1 trening: Mercedes przed Red Bullem i Ferrari  #1 trening: Mercedes przed Red Bullem i ...
  McLaren rozmawiał już z Mercedesem...?  McLaren rozmawiał już z Mercedesem...? ...
  Alonso: na normalnym torze będziemy zamykać stawkę  Alonso: na normalnym torze będziemy zamy ...
  Whiting tłumaczy czemu przerwał procedurę startową  Whiting tłumaczy czemu przerwał procedur ...
  Mercedes wszystkim dostarczy najświeższą wersję silnika  Mercedes wszystkim dostarczy najświeższą ...
  Mercedes i Red Bull musiały zmienić zawieszenie  Mercedes i Red Bull musiały zmienić zawi ...
  Vettel wybrał już imię dla swojego nowego Ferrari  Vettel wybrał już imię dla swojego noweg ...

 ARTYKUŁY
  Podsumowanie zmian w F1 przed sezonem 2017  Podsumowanie zmian w F1 przed sezonem 2017
  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016
  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015
  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014
  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014
  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1
  Brake by wire w F1 - co to takiego?  Brake by wire w F1 - co to takiego?
  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014

 ANKIETA
 Czy zespół Ferrari zdoła w tym roku powalczyć o mistrzostwo z Mercedesem?
  tak
  nie
  Red Bull ich wyprzedzi
   

 PREZENTACJE 2017
Linki:  

Wiadomości   |   Wyścigi   |   Galeria F1   |   Zespoły F1   |   Kierowcy F1   |   Tory F1   |   F1 FAQ

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004-2017 GPmedia   |   Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Ta strona jest nieoficjalną stroną internetową i nie jest powiązana w żaden sposób z grupą przedsiębiorstw Formula One, oraz oznaczeniami F1, FORMULA ONE, FORMULA 1 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX i innymi znakami powiązanymi oraz znakami towarowymi należącymi do Formula One Licensing B.V