A A


Nowe silniki V6 są nieco głośniejsze

Nowe silniki V6 są nieco głośniejsze

Głośność nowych silników V6 turbo nie przestaje nurtować opinii publicznej, ale nowe silniki, przygotowane na sezon 2017, odnotowały nieznaczną poprawę w tej kwestii.


R E K L A M A
Red Planet - sklep F1

Cały czas jest im jednak daleko do poziomów hałasu jaki generowały silniki V8 przed sezonem 2014. W sezonie 2011 natężenie dźwięku generowane przez silnik Mercedesa zostało zmierzone na poziomie 128 decybeli, znacznie powyżej poziomu bólu ludzkiego ucha.

W drugim sezonie startów z nowymi jednostkami V6 turbo w 2015 roku jednostka Ferrari odnotowała 102 decybele.

Poziom bólu ludzkiego ucha to około 120 decybeli i jest on nieosiągalny dla żadnego z nowych bolidów.

Włoska La Gazzetta dello Sport podała, że podczas ostatnich testów pod Barceloną zmierzyła poziom natężenia dźwięku generowany przez bolidy Mercedesa i Ferrari pomiędzy 109 a 110 decybeli.

Włoska gazeta podje, że jest on o 6 decybeli większy niż na początku ery silników V6 turbo.

Nowy silnik Renault ma zdaniem La Gazzetta dello Sport generować tylko 105 decybeli. Wartości te mogą jednak ulec jeszcze poprawie, gdyż nie wiadomo, czy wszystkie jednostki napędowe podczas testów jeździły na pełnych obrotach.


Autor: kempa007  |  Data: 2017-03-13

 <<< poprzedninastępny >>> 
 
   1. Vicente 2017-03-13 09:05:02 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Nie zmienia to faktu, że to wciąż kosiarki.
   2. dykov 2017-03-13 09:27:56 (Host: *.logstor.com)
@1. Ale co to znaczy kosiarki? Z kosiarką albo młynkiem do kawy bardziej mi się kojarzy V10 @ 18.000rpm. Może jestem dziwny, ale nowe jednostki brzmieniowo są świetne, do tego jest świst turbiny i czasem (w końcu) przebijają się odgłosy opon. Oglądając F1 tylko w TV a nie na żywo nie słychać różnicy 110dB a 128dB. Raz byłem w Monako 2008 na F1 i bez zatyczek to nie miało sensu. Czy o to chodzi, żeby było tak głośno, żeby trzeba było to wyciszać "bo za głośno" ??? Era turbo jest świetna i moja opinia jest oczywiście najmojsza.
   3. mj29 2017-03-13 11:17:56 (Host: *.internetdsl.tpnet.pl)
dykov prawda
   4. jogi2 2017-03-13 12:14:36 (Host: *.centertel.pl)
@2
Głupoty piszesz
Nie ma co porównywać do jednostek chociażby 2.4
Kręcenie ,emocje ,,czuć było że jedzie :-)
Stałem 2-3m od kręcocego bączki bolidu F1
Ryk .uczucie
   5. jogi2 2017-03-13 12:16:29 (Host: *.centertel.pl)
..mocy .,powietrze stało w miejscu ,czas się zatrzymywał
.a teraz ? Można powiedzieć. Silnik ? ..no jest ? :-)
   6. belzebub 2017-03-13 13:14:57 (Host: *.jeleniagora.vectranet.pl)
Oczywiście nie ma co nawet porównywać między V8 czy V10, a V6 - to jak niebo, a ziemia. F1 dużo straciła na głośności i tego nie zastąpi świst turbo.
   7. Blazefuryx 2017-03-13 14:37:18 (Host: *.dynamic.chello.pl)
2. "Era turbo jest świetna i moja opinia jest oczywiście najmojsza."

Choć napisane z przekąsem i nutką ironii, to paradoksalnie w sposób idealny konkluduje twoją wypowiedź.
   8. TomPo 2017-03-13 15:16:33 (Host: *.dynamic.chello.pl)
Tia... zrobmy z tego 600cc i dodajmy jeszcze ze 4 sprezarki - no i o duzych kominach z tylu wylotowych nie zapmnijmy. Tor za stodola i mamy nowoczesne F1 :/
To jest F1 !!! tu ma byc V10 conajmniej, ma byc MOC, drzenie, dudnienie i bulgot... a nie swist sprezarek, najlepiej sztuk 10 zeby turbo dziur nie bylo :/
   9. jogi2 2017-03-13 18:20:18 (Host: *.centertel.pl)
...i kręcenie silnikem od 8000obr/min do 8200 bo wtedy jest najbardziej efektywnie :-D Tragedia !
   10. mardab 2017-03-13 19:12:35 (Host: *.jmdi.pl)
Pracujący silnik V10 czy V8 było nie tylko słychać ale i czuć dosłownie całym ciałem, aż ciarki przechodziły przez człowieka - teraz to jest jakaś tragedia. Miałem przyjemność być na Torze Poznań w 2010r, Kubica kręcił bączki 5 metrów ode mnie - dźwięk przechodził dosłownie aż do kości - tego nie zapomnę do końca życia. Obecny dźwięk silników F1 to jest po prostu żenada.
   11. Astra 2017-03-13 19:41:52 (Host: *.ksi-system.net)
Dźwięk obecnych silników nie jest zły, ale ten kto słyszał na żywo przynajmniej bolidy w erze v8 a obecne rozumie o czym mowa
   12. Astra 2017-03-13 19:55:39 (Host: *.ksi-system.net)
Paradoksalnie na żywo w zeszłym roku najbardziej agresywnie i najgłośniej brzmiała Honda.
   13. saint77 2017-03-13 20:07:04 (Host: *.centertel.pl)
Czytam wasze opinie na temat silników i się zastanawiam, czy wam się czasem sporty nie pomyliła, że najważniejszym kryterium dla większości z was to dźwięk. Owszem, bolid F1 nie powinien brzmieć jak mlynek do kawy w ekspresie cisnieniowym. Ale zapominacie w większości że moc i osiągi nie muszą być jednoznaczne z hałasem powyżej wytrzymałości ludzkiego ucha. Co to za filozofia: hałas na poziomie 128 db rozrywajacy prawie bebenki w uszach? Naprawdę to jest wg was najważniejsze? Albo ilość cylindrów w silniku? A jakby tak wystawić bolid V4 o mocy 1200km z podwójną turbina i osiagami pozwalającym wykręcić czas o 5 sekund szybszy na okrążeniu od V10 to też by było źle? Przecież wiecie bardzo dobrze, że to nie silniki mają obecnie destruktywny wpływ na osiągi konstrukcji a wszystkie bzdura ograniczenia nałożone przez FIA na konstruktorów.
Ni znaczy to że jestem przeciwnikiem powrotu V10. Ale pisanie o spadku atrakcyjności serii F1 tylko w kontekście dźwięku to skrajnie splycenie problemu.
   14. TomPo 2017-03-13 20:52:46 (Host: *.dynamic.chello.pl)
@13 to po prostu jeden z aspektow ktore sie lacza ze zmiana silnikow i powsadzaniem turbo.
Paradoksalnie im glosniejszy silnik tym mniej wydajny, bo energia jest tracona, wiec silnik o wydajnosci 100% musialby byc kompletnie bezglosny - i nie za sprawa wytlumienia.
   15. dykov 2017-03-13 22:12:39 (Host: *.dynamic.mm.pl)
@4 Nie piszę głupot, tylko swoje odczucia. Tak, było czuć jak jedzie... po pół godziny czucia "jak jadą" już mi było wszystko jedno czy ja to czuję. W F1 szukam czegoś innego, a hałas nie jest kwintesencją tego sportu
@12 Tak, Honda brzmiała najgłośniej, dlatego była najsłabsza:)

Każdy lubi coś innego, jeżeli ktoś szuka ryku silnika, to już nie tutaj i tyle. Nie ma co biadolić na rozlanym mlekiem
   16. jogi2 2017-03-14 07:41:10 (Host: *.centertel.pl)
Słyszałeś kiedyś taki silnik oprócz TV ?
   17. dykov 2017-03-14 10:26:51 (Host: *.logstor.com)
@16. Tak słyszałem, jak pisałem wcześniej byłem w Monako na F1 w erze V8 jakieś 20-30m od toru
   18. belzebub 2017-03-14 12:57:43 (Host: *.jeleniagora.vectranet.pl)
@13 Saint77, nie możesz jednak pominąć faktu że po prowadzeniu 2014 roku V6, oglądalność spadła a jednym z czynników było właśnie radykalne zmniejszenie głośności. Nie zapominaj, że publika chodziła po to, żeby poczuć ten ryk starych V8 i V10.
   19. sylwek1106 2017-03-14 13:32:33 (Host: *.centertel.pl)
Gdyby to V6 wkręcić na 17-18tys. Też by było fajnie, tylko ilość paliwa jest ograniczeniem...
   20. Skoczek130 2017-03-16 20:44:10 (Host: *.adsl.inetia.pl)
Rewolucja techniczna w 2014 roku była największą pomyłką włodarzy F1, jaką kiedykolwiek popełnili....
   21. Iceman007 2017-03-17 15:54:44 (Host: *.dynamic.gprs.plus.pl)
Tu nie chodzi o poziom hałasu generowany przez silniki a o jego jakość. V8 brzmiało pięknie, V10 poezja dla uszu kibica F1. A V6 podobna bardziej do kosiarki. :(
   22. Pewlo 2017-03-18 22:19:00 (Host: *.armasan.pl)
Haha..policja kiedyś mierzyła mi poziom hałasu w moim motocyklu...wkręciłem go wtedy na 10000 obrotów ,aż policjant podskoczył i pokazał mi na decybelomierzu 128 db. oczywiście przy pięciu tys obrotów miałem 105 i straciłem dowód rej. na dwa tygodnie ,ale bez dowodu ,a z przeglądem i dokumentem zabrania dowodu latałem dalej :)
Skomentuj artykuł:


Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję ! Zarejestruj się już teraz.

DO GP Chin ZOSTAŁO:



dni
1
0
godzin
2
0
minut
4
3

 PANEL FANA FORMUŁY 1
Logowanie
Login:
Hasło:
 
Rejestracja

Nowe konto

Przypomnienie hasła

 GP Australii
  Kropka F1 24 marca (Piątek)
    Kropka F1   02:00 - 03:30  #1 trening
    Kropka F1   06:00 - 07:30  #2 trening
  Kropka F1 25 marca (Sobota)
    Kropka F1   04:00 - 05:00  Trening
    Kropka F1   07:00  Kwalifikacje
  Kropka F1 26 marca (Niedziela)
    Kropka F1   07:00  Wyścig


 TESTY
 Kropka F1 10 marca  Barcelona
 Kropka F1 09 marca  Barcelona
 Kropka F1 08 marca  Barcelona
 Kropka F1 07 marca  Barcelona

 NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
  Ferrari ograło Mercedesa w pierwszym wyścigu sezonu!  Ferrari ograło Mercedesa w pierwszym wyś ...
  Hamilton w Melbourne sięga po 62. pole position w karierze  Hamilton w Melbourne sięga po 62. pole p ...
  Hamilton najszybszy po piątkowych treningach w Australii  Hamilton najszybszy po piątkowych trenin ...
  #1 trening: Mercedes przed Red Bullem i Ferrari  #1 trening: Mercedes przed Red Bullem i ...
  McLaren rozmawiał już z Mercedesem...?  McLaren rozmawiał już z Mercedesem...? ...
  Alonso: na normalnym torze będziemy zamykać stawkę  Alonso: na normalnym torze będziemy zamy ...
  Whiting tłumaczy czemu przerwał procedurę startową  Whiting tłumaczy czemu przerwał procedur ...
  Mercedes wszystkim dostarczy najświeższą wersję silnika  Mercedes wszystkim dostarczy najświeższą ...
  Mercedes i Red Bull musiały zmienić zawieszenie  Mercedes i Red Bull musiały zmienić zawi ...
  Vettel wybrał już imię dla swojego nowego Ferrari  Vettel wybrał już imię dla swojego noweg ...

 ARTYKUŁY
  Podsumowanie zmian w F1 przed sezonem 2017  Podsumowanie zmian w F1 przed sezonem 2017
  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016
  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015
  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014
  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014
  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1
  Brake by wire w F1 - co to takiego?  Brake by wire w F1 - co to takiego?
  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014

 ANKIETA
 Czy zespół Ferrari zdoła w tym roku powalczyć o mistrzostwo z Mercedesem?
  tak
  nie
  Red Bull ich wyprzedzi
   

 PREZENTACJE 2017
Linki:  

Wiadomości   |   Wyścigi   |   Galeria F1   |   Zespoły F1   |   Kierowcy F1   |   Tory F1   |   F1 FAQ

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004-2017 GPmedia   |   Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Ta strona jest nieoficjalną stroną internetową i nie jest powiązana w żaden sposób z grupą przedsiębiorstw Formula One, oraz oznaczeniami F1, FORMULA ONE, FORMULA 1 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX i innymi znakami powiązanymi oraz znakami towarowymi należącymi do Formula One Licensing B.V