komentarze
  • 1. Vicente
    • 2017-03-13 09:05:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie zmienia to faktu, że to wciąż kosiarki.

  • 2. dykov
    • 2017-03-13 09:27:56
    • *.logstor.com

    @1. Ale co to znaczy kosiarki? Z kosiarką albo młynkiem do kawy bardziej mi się kojarzy V10 @ 18.000rpm. Może jestem dziwny, ale nowe jednostki brzmieniowo są świetne, do tego jest świst turbiny i czasem (w końcu) przebijają się odgłosy opon. Oglądając F1 tylko w TV a nie na żywo nie słychać różnicy 110dB a 128dB. Raz byłem w Monako 2008 na F1 i bez zatyczek to nie miało sensu. Czy o to chodzi, żeby było tak głośno, żeby trzeba było to wyciszać "bo za głośno" ??? Era turbo jest świetna i moja opinia jest oczywiście najmojsza.

  • 3. mj29
    • 2017-03-13 11:17:56
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    dykov prawda

  • 4. jogi2
    • 2017-03-13 12:14:36
    • *.centertel.pl

    @2
    Głupoty piszesz
    Nie ma co porównywać do jednostek chociażby 2.4
    Kręcenie ,emocje ,,czuć było że jedzie :-)
    Stałem 2-3m od kręcocego bączki bolidu F1
    Ryk .uczucie

  • 5. jogi2
    • 2017-03-13 12:16:29
    • *.centertel.pl

    ..mocy .,powietrze stało w miejscu ,czas się zatrzymywał
    .a teraz ? Można powiedzieć. Silnik ? ..no jest ? :-)

  • 6. belzebub
    • 2017-03-13 13:14:57
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    Oczywiście nie ma co nawet porównywać między V8 czy V10, a V6 - to jak niebo, a ziemia. F1 dużo straciła na głośności i tego nie zastąpi świst turbo.

  • 7. Blazefuryx
    • 2017-03-13 14:37:18
    • *.dynamic.chello.pl

    2. "Era turbo jest świetna i moja opinia jest oczywiście najmojsza."

    Choć napisane z przekąsem i nutką ironii, to paradoksalnie w sposób idealny konkluduje twoją wypowiedź.

  • 8. TomPo
    • 2017-03-13 15:16:33
    • *.dynamic.chello.pl

    Tia... zrobmy z tego 600cc i dodajmy jeszcze ze 4 sprezarki - no i o duzych kominach z tylu wylotowych nie zapmnijmy. Tor za stodola i mamy nowoczesne F1 :/
    To jest F1 !!! tu ma byc V10 conajmniej, ma byc MOC, drzenie, dudnienie i bulgot... a nie swist sprezarek, najlepiej sztuk 10 zeby turbo dziur nie bylo :/

  • 9. jogi2
    • 2017-03-13 18:20:18
    • *.centertel.pl

    ...i kręcenie silnikem od 8000obr/min do 8200 bo wtedy jest najbardziej efektywnie :-D Tragedia !

  • 10. mardab
    • 2017-03-13 19:12:35
    • *.jmdi.pl

    Pracujący silnik V10 czy V8 było nie tylko słychać ale i czuć dosłownie całym ciałem, aż ciarki przechodziły przez człowieka - teraz to jest jakaś tragedia. Miałem przyjemność być na Torze Poznań w 2010r, Kubica kręcił bączki 5 metrów ode mnie - dźwięk przechodził dosłownie aż do kości - tego nie zapomnę do końca życia. Obecny dźwięk silników F1 to jest po prostu żenada.

  • 11. Astra
    • 2017-03-13 19:41:52
    • *.ksi-system.net

    Dźwięk obecnych silników nie jest zły, ale ten kto słyszał na żywo przynajmniej bolidy w erze v8 a obecne rozumie o czym mowa

  • 12. Astra
    • 2017-03-13 19:55:39
    • *.ksi-system.net

    Paradoksalnie na żywo w zeszłym roku najbardziej agresywnie i najgłośniej brzmiała Honda.

  • 13. saint77
    • 2017-03-13 20:07:04
    • *.centertel.pl

    Czytam wasze opinie na temat silników i się zastanawiam, czy wam się czasem sporty nie pomyliła, że najważniejszym kryterium dla większości z was to dźwięk. Owszem, bolid F1 nie powinien brzmieć jak mlynek do kawy w ekspresie cisnieniowym. Ale zapominacie w większości że moc i osiągi nie muszą być jednoznaczne z hałasem powyżej wytrzymałości ludzkiego ucha. Co to za filozofia: hałas na poziomie 128 db rozrywajacy prawie bebenki w uszach? Naprawdę to jest wg was najważniejsze? Albo ilość cylindrów w silniku? A jakby tak wystawić bolid V4 o mocy 1200km z podwójną turbina i osiagami pozwalającym wykręcić czas o 5 sekund szybszy na okrążeniu od V10 to też by było źle? Przecież wiecie bardzo dobrze, że to nie silniki mają obecnie destruktywny wpływ na osiągi konstrukcji a wszystkie bzdura ograniczenia nałożone przez FIA na konstruktorów.
    Ni znaczy to że jestem przeciwnikiem powrotu V10. Ale pisanie o spadku atrakcyjności serii F1 tylko w kontekście dźwięku to skrajnie splycenie problemu.

  • 14. TomPo
    • 2017-03-13 20:52:46
    • *.dynamic.chello.pl

    @13 to po prostu jeden z aspektow ktore sie lacza ze zmiana silnikow i powsadzaniem turbo.
    Paradoksalnie im glosniejszy silnik tym mniej wydajny, bo energia jest tracona, wiec silnik o wydajnosci 100% musialby byc kompletnie bezglosny - i nie za sprawa wytlumienia.

  • 15. dykov
    • 2017-03-13 22:12:39
    • *.dynamic.mm.pl

    @4 Nie piszę głupot, tylko swoje odczucia. Tak, było czuć jak jedzie... po pół godziny czucia "jak jadą" już mi było wszystko jedno czy ja to czuję. W F1 szukam czegoś innego, a hałas nie jest kwintesencją tego sportu
    @12 Tak, Honda brzmiała najgłośniej, dlatego była najsłabsza:)

    Każdy lubi coś innego, jeżeli ktoś szuka ryku silnika, to już nie tutaj i tyle. Nie ma co biadolić na rozlanym mlekiem

  • 16. jogi2
    • 2017-03-14 07:41:10
    • *.centertel.pl

    Słyszałeś kiedyś taki silnik oprócz TV ?

  • 17. dykov
    • 2017-03-14 10:26:51
    • *.logstor.com

    @16. Tak słyszałem, jak pisałem wcześniej byłem w Monako na F1 w erze V8 jakieś 20-30m od toru

  • 18. belzebub
    • 2017-03-14 12:57:43
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    @13 Saint77, nie możesz jednak pominąć faktu że po prowadzeniu 2014 roku V6, oglądalność spadła a jednym z czynników było właśnie radykalne zmniejszenie głośności. Nie zapominaj, że publika chodziła po to, żeby poczuć ten ryk starych V8 i V10.

  • 19. sylwek1106
    • 2017-03-14 13:32:33
    • *.centertel.pl

    Gdyby to V6 wkręcić na 17-18tys. Też by było fajnie, tylko ilość paliwa jest ograniczeniem...

  • 20. Skoczek130
    • 2017-03-16 20:44:10
    • *.adsl.inetia.pl

    Rewolucja techniczna w 2014 roku była największą pomyłką włodarzy F1, jaką kiedykolwiek popełnili....

  • 21. Iceman007
    • 2017-03-17 15:54:44
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Tu nie chodzi o poziom hałasu generowany przez silniki a o jego jakość. V8 brzmiało pięknie, V10 poezja dla uszu kibica F1. A V6 podobna bardziej do kosiarki. :(

  • 22. Pewlo
    • 2017-03-18 22:19:00
    • *.armasan.pl

    Haha..policja kiedyś mierzyła mi poziom hałasu w moim motocyklu...wkręciłem go wtedy na 10000 obrotów ,aż policjant podskoczył i pokazał mi na decybelomierzu 128 db. oczywiście przy pięciu tys obrotów miałem 105 i straciłem dowód rej. na dwa tygodnie ,ale bez dowodu ,a z przeglądem i dokumentem zabrania dowodu latałem dalej :)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2017 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo