A A


Zespoły planują zawiązanie kolejnego stowarzyszenia

Zespoły planują zawiązanie kolejnego stowarzyszenia

Czołowe zespoły Formuły 1 planują stworzenie nowego stowarzyszenia na wzór projektu FOTA, aby bronić swoich interesów finansowych oraz korzyści związanych z wpływami na zarządzanie sportem po przejęciu przez koncern Liberty Media.


R E K L A M A
Red Planet - sklep F1

Brytyjskie media podają, że czołowe zespoły, które należą do uprzywilejowanych pod względem wynagrodzenia z kasy Formuły 1 poprzez tzw. Constructors’ Championship Bonus są na wstępnym etapie tworzenia nowego stowarzyszenia, które miałoby pomóc im bronić swoich interesów.

CCB dotyczy Mercedesa, Red Bulla, Ferrari oraz McLarena i gwarantuje tym zespołom preferencyjne wynagrodzenie od posiadacza praw komercyjnych bez względu na osiągane na torze wyniki.

Koncern Liberty Media przejął Formułę 1 a jedną z pierwszych rzeczy wymagających naprawy zasugerował bardziej sprawiedliwy podział zysków między uczestniczącymi w mistrzostwach zespołami.

Problem podziału zysków nie od dzisiaj stanowi główny problem Formuły 1. Mniejsze zespoły ledwo wiążą koniec z końcem, podczas gdy te mocniejsze otrzymują ogromne kwoty tylko za swoje osiągnięcia z przeszłości, co prowadzi do jeszcze większych dysproporcji w rozwoju i osiągach bolidów.

Mniejsze zespoły od dłuższego czasu nie mogą wywalczyć lepszych dla siebie warunków finansowych, podczas gdy te najmocniejsze zacięcie bronią swoich wpływów.

Cztery wymienione wyżej zespoły w sumie zgarniają aż 65 procent pieniędzy z puli nagród wypłacanych po sezonie wszystkim zespołom.

Aby pomóc w walce o swoje prawa z posiadaczem praw komercyjnych oraz FIA w 2008 roku zawiązano stowarzyszenie FOTA. W sezonie 2014 Bernie Ecclestone podpisując odrębne porozumienia z ekipami skutecznie rozbił FOTA.

Tworzone zrzeszenie miałoby dotyczyć tylko ekip korzystających z CCB, co groziłoby powstaniem kolejnych podziałów, ale nieoficjalnie mówi się, że mogłyby powstać dwa stowarzyszenia. Jedno dla czterech najbardziej wpływowych ekip, a drugie zrzeszające wszystkie zespoły F1.


Autor: kempa007  |  Data: 2017-02-15

 <<< poprzedninastępny >>> 
 
   1. belzebub 2017-02-15 16:13:30 (Host: *.centertel.pl)
Obecny podział jest jawnie niesprawiedliwy. Zespoły powinny dostawać bonusy uwzględniając wyniki jedynie z ostatniego sezonu. Jakie znaczenie ma to, co było kiedyś? Mam nadzieję, że nowy właściciel utnie jakieś chore przywileje i podział zysków będzie sprawiedliwy, dzięki czemu inne zespoły mogły mieć większe szanse w walce z czołówką.
   2. sliwa007 2017-02-15 17:31:23 (Host: *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl)
1. belzebub
Ma takie znaczenie, że ludzie ciągle chcą oglądać Ferrari czy McLarena mimo, że zespoły te dawno nic nie wygrały.
Bonus historyczny jest sprawiedliwy bo F1 to nie sport tylko biznes, który swoją popularność zawdzięcza zespołom. Zespoły przez lata inwestowały w ten sport grube miliony a teraz zbierają owoce swoich inwestycji.
Jedyną niesprawiedliwością jest sztywne "obdarowanie" jedynie 4 zespołów. Powinno to być powiązane z ilością zdobytych podiów i wygranych w przeciągu ostatnich 15-20 lat i na tej podstawie wyliczane komu ile premii się należy. W takim układzie i taj najwięcej kasy dostałyby te 4 zespoły, ale przynajmniej część pieniędzy poszłaby do zespołów pokroju Renault, Williams czy Sauber. Oczywiście byłaby przejrzystość zasad, co chyba w tym wszystkim jest największym problemem.
Ale to wszystko zostanie raczej w kwestii marzeń...
   3. matf1 2017-02-15 17:31:25 (Host: *.219.34.0)
Dokładnie tak.
Kasa za osiągnięcia z ostatniego sezonu.
A najmocniejsze ekipy tak czy inaczej dostają gruby hajs.
   4. Vicente 2017-02-15 20:46:21 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
sliwa007, to dlaczego tego bonusu (a przynajmniej nie tak dużego) nie dostaje np. Williams? On powinien dostawać więcej niż np. taki Red Bull czy Merc za tę "historię". Czy może to tylko dla wybrańców?
   5. sliwa007 2017-02-15 21:46:26 (Host: *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl)
4. Vicente
Przeczytaj cały mój post to zrozumiesz co mam na myśli.
Dla mnie idea premiowania za promowanie jest słuszna, natomiast sposób podziału tych pieniędzy wymaga dopracowania.
Wszyscy tylko krzyczą o tym jak niesprawiedliwy jest ten "bonus historyczny" ale mało kto wie skąd te pieniądze pochodzą i kto te pieniądze wypracował.

Uściślając, mówiąc o bonusie dla 4 ekipach z artykułu (Ferrari, McLaren, Red Bull i Mercedes) mówimy o tzw bonusie mistrzowskim. Williams też coś tam dostaje z racji zasług historycznych. Nie wiem jak to jest z Renault, ale wątpię w to że decydując się na powrót do F1 nie wypracowali sobie dodatkowych pieniędzy z FOM.

Teraz kolejne pieniądze: dla Ferrari - najstarszy zespół, dla Red Bulla - w pewnym sensie jako łapówka, za wyłamanie się z szeregu (jakoś mnie to nie dziwi, że padło na nich), dla Mercedesa - można powiedzieć że to najbardziej absurdalna sprawa - zakład z Berniem o to że Mercedes nie zdobędzie 2 tytułów... nie pamiętam już czy to była jednorazowa sprawa,

Sumarycznie z tzw 3 kolumny pieniądze idą do 6 zespołów (licząc Renault), powody jak wyżej podałem są różne

Generalnie Bernie rozdawał pieniądze wg własnego uznania i to trzeba poprawić
   6. St Devote 2017-02-15 21:49:38 (Host: *.static.korbank.pl)
Trójka z tej grupy robi jakieś wyniki, ale McLaren? Oni powinni płacić karę co sezon za straty wizerunkowe spowodowane ich żenującymi osiągami.
Skomentuj artykuł:


Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję ! Zarejestruj się już teraz.

DO GP Australii ZOSTAŁO:



tygodni
0
4
dni
0
6
godzin
1
1

 PANEL FANA FORMUŁY 1
Logowanie
Login:
Hasło:
 
Rejestracja

Nowe konto

Przypomnienie hasła

 GP Abu Zabi
  Kropka F1 25 listopada (Piątek)
    Kropka F1   10:00 - 11:30  #1 trening
    Kropka F1   14:00 - 15:30  #2 trening
  Kropka F1 26 listopada (Sobota)
    Kropka F1   11:00 - 12:00  Trening
    Kropka F1   14:00  Kwalifikacje
  Kropka F1 27 listopada (Niedziela)
   -   Dobór opon F1: Dobór opon
    Kropka F1   14:00  Wyścig


 TESTY
   02 marca  Barcelona 
   01 marca  Barcelona 
   28 lutego  Barcelona 
   27 lutego  Barcelona 
 Kropka F1 13 lipca  Silverstone
 Kropka F1 12 lipca  Silverstone
 Kropka F1 18 maja  Barcelona
 Kropka F1 17 maja  Barcelona

 NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
  Williams pokazał pierwsze zdjęcia nowego bolidu FW40  Williams pokazał pierwsze zdjęcia nowego ...
  Kubica chciałby znowu przetestować bolid F1  Kubica chciałby znowu przetestować bolid ...
  Rosberg wspiera Roberta Kubicę  Rosberg wspiera Roberta Kubicę ...
  Honda dużo ryzykuje zmieniając koncepcję silnika V6  Honda dużo ryzykuje zmieniając koncepcję ...
  Ferrari odwołało drugi dzień testów z Pirelli  Ferrari odwołało drugi dzień testów z Pi ...
  Lauda: Bottas ma dwie przewagi  Lauda: Bottas ma dwie przewagi ...
  Rosberg: Mercedes będzie rozważał zatrudnienie Vettela  Rosberg: Mercedes będzie rozważał zatrud ...
  Marko wierzy w poprawę silników Renault  Marko wierzy w poprawę silników Renault ...
  Pirelli: nie narzekajcie na nas jeżeli będzie nudno  Pirelli: nie narzekajcie na nas jeżeli b ...
  Rosberg: Alonso w tym roku stanie na podium  Rosberg: Alonso w tym roku stanie na pod ...

 ARTYKUŁY
  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016
  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015
  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014
  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014
  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1
  Brake by wire w F1 - co to takiego?  Brake by wire w F1 - co to takiego?
  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014
  Przypomnienie zmian w F1 przed sezonem 2013  Przypomnienie zmian w F1 przed sezonem 2013

 ANKIETA
 Czy jesteś zadowolony z odwołania Berniego Ecclestone'a ze stanowiska dyrektora zarządzającego F1?
  tak
  nie
   

 PREZENTACJE 2017
Linki:  

Wiadomości   |   Wyścigi   |   Galeria F1   |   Zespoły F1   |   Kierowcy F1   |   Tory F1   |   F1 FAQ

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004-2017 GPmedia   |   Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Ta strona jest nieoficjalną stroną internetową i nie jest powiązana w żaden sposób z grupą przedsiębiorstw Formula One, oraz oznaczeniami F1, FORMULA ONE, FORMULA 1 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX i innymi znakami powiązanymi oraz znakami towarowymi należącymi do Formula One Licensing B.V