A A


Boullier: F1 powinna powrócić do aktywnego zawieszenia

Boullier: F1 powinna powrócić do aktywnego zawieszenia

Dyrektor wyścigowy McLarena, Eric Boullier uważa, że Formuła 1 w obliczu pojawiających się coraz większych kontrowersji dotyczących wyrafinowanych systemów zawieszenia bolidów F1 powinna przywrócić możliwość korzystania z aktywnego zawieszenia.


R E K L A M A
Red Planet - sklep F1

Technologię aktywnego zawieszenia po raz pierwszy w Formule 1 wykorzystał zespół Williamsa w 1992. To właśnie ona w dużej mierze przyczyniła się do zdobycia przez tą ekipę tytułów mistrzowskich w 1992 oraz 1993 roku.

FIA zakazała stosowania tej technologii od sezonu 1994, ale od tamtej pory świetnie przyjęła się ona w samochodach osobowych, podczas gdy ekipy F1 zmuszone zostały do szukania sposobów omijania przepisów w tym zakresie.

W ostatnim czasie w Formule 1 głośno było o systemie FRIC, który również został zakazany, a przed sezonem 2017 głośno spekuluje się o kontrowersyjnych rozwiązaniach Mercedesa i Red Bulla.

Najwięcej rozgłosu sprawie przyniosła przedświąteczna korespondencja projektanta Ferrari Simona Resty z Charliem Whitingiem z FIA, w której inżynier domagał się doprecyzowania przepisów i wyjaśnienia co jest zgodne, a co nie jest zgodne z literą regulaminu technicznego w zakresie systemów zawieszenia.

Spekuluje się, że powyższe zapytania wcale nie miały na celu wyjaśnienia kwestii związanych z rozwiązaniem wątpliwości co do projektowanej koncepcji zawieszenia Ferrari, ale wymuszenie na FIA zakazania stosowania podobnych konstrukcji u rywali.

Od tamtej pory kwestie zawieszenia bez większych konkluzji są poruszane podczas spotkań szefów departamentów technicznych ekip, a Charlie Whiting ma wydać kolejną dyrektywę w tej sprawie przed końcem lutego.

Jednym z pomysłów jakie pojawiły się na stole podczas ubiegłotygodniowego spotkania dyrektorów technicznych z FIA była kwestia powrotu aktywnego zawieszenia.

„Kwestie zawieszenia są zabawne” mówił Eric Boullier. „Być może powinniśmy pewnego dnia przerwać tę dyskusję i skopiować technologię z samochodów drogowych, czyli przywrócić aktywne zawieszenie, gdyż to zamknęłoby całą tą debatę.”

„Obecnie wszystko jest kwestią interpretacji regulaminu i można naciskać na jedną koncepcję, która może być inaczej interpretowana przez inne zespoły.”

„To dlatego właśnie Ferrari stara się naciskać na własną opinię lub domaga się interpretacji ze strony FIA. Jesteśmy w samym środku tego procesu i w zasadzie wszystkie zespoły kontaktowały się z nami w tej sprawie.”

„Ferrari inaczej interpretuje to co jest dozwolone i stara się przeforsować swoje zdanie co oczywiście nie podoba się kilku innym zespołom.”

Dyrektywa, którą Charlie Whiting ma wydać w ciągu najbliższych tygodni nie jest jednak w żaden sposób wiążąca, a zespoły, które zechcą skorzystać ze swoich systemów zawieszenia mogą narazić się na protest ze strony rywali w Melbourne. Sprawa trafi wtedy przed oblicze Międzynarodowego Trybunału Apelacyjnego FIA, którego werdykt będzie już wiążący.

Kwestie protestów często pojawiają się przed nowym sezonem wyścigowym, ale rzadko dochodzi do ich materializacji, tym bardziej że niezbyt pozytywnie wpływają na wizerunek całego sportu.


Autor: kempa007  |  Data: 2017-02-14

 <<< poprzedninastępny >>> 
 
   1. TomPo 2017-02-15 20:04:22 (Host: *.dynamic.chello.pl)
Dochodza do absurdów, gdzie każda śrubka będzie musiała być zgodna z regullaminem.
Coś jak, jakiego koloru mogą być sznurówki w butacch sportowych.
   2. St Devote 2017-02-15 22:46:28 (Host: *.static.korbank.pl)
@1 TomPo, sznurówki w butach sportowych w F1 to mają już chyba tylko Bernie Ecclecstone i Frank Williams.
Skomentuj artykuł:


Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję ! Zarejestruj się już teraz.

DO GP Australii ZOSTAŁO:



tygodni
0
4
dni
0
6
godzin
1
1

 PANEL FANA FORMUŁY 1
Logowanie
Login:
Hasło:
 
Rejestracja

Nowe konto

Przypomnienie hasła

 GP Abu Zabi
  Kropka F1 25 listopada (Piątek)
    Kropka F1   10:00 - 11:30  #1 trening
    Kropka F1   14:00 - 15:30  #2 trening
  Kropka F1 26 listopada (Sobota)
    Kropka F1   11:00 - 12:00  Trening
    Kropka F1   14:00  Kwalifikacje
  Kropka F1 27 listopada (Niedziela)
   -   Dobór opon F1: Dobór opon
    Kropka F1   14:00  Wyścig


 TESTY
   02 marca  Barcelona 
   01 marca  Barcelona 
   28 lutego  Barcelona 
   27 lutego  Barcelona 
 Kropka F1 13 lipca  Silverstone
 Kropka F1 12 lipca  Silverstone
 Kropka F1 18 maja  Barcelona
 Kropka F1 17 maja  Barcelona

 NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
  Williams pokazał pierwsze zdjęcia nowego bolidu FW40  Williams pokazał pierwsze zdjęcia nowego ...
  Kubica chciałby znowu przetestować bolid F1  Kubica chciałby znowu przetestować bolid ...
  Rosberg wspiera Roberta Kubicę  Rosberg wspiera Roberta Kubicę ...
  Honda dużo ryzykuje zmieniając koncepcję silnika V6  Honda dużo ryzykuje zmieniając koncepcję ...
  Ferrari odwołało drugi dzień testów z Pirelli  Ferrari odwołało drugi dzień testów z Pi ...
  Lauda: Bottas ma dwie przewagi  Lauda: Bottas ma dwie przewagi ...
  Rosberg: Mercedes będzie rozważał zatrudnienie Vettela  Rosberg: Mercedes będzie rozważał zatrud ...
  Marko wierzy w poprawę silników Renault  Marko wierzy w poprawę silników Renault ...
  Pirelli: nie narzekajcie na nas jeżeli będzie nudno  Pirelli: nie narzekajcie na nas jeżeli b ...
  Rosberg: Alonso w tym roku stanie na podium  Rosberg: Alonso w tym roku stanie na pod ...

 ARTYKUŁY
  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016
  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015
  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014
  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014
  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1
  Brake by wire w F1 - co to takiego?  Brake by wire w F1 - co to takiego?
  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014
  Przypomnienie zmian w F1 przed sezonem 2013  Przypomnienie zmian w F1 przed sezonem 2013

 ANKIETA
 Czy jesteś zadowolony z odwołania Berniego Ecclestone'a ze stanowiska dyrektora zarządzającego F1?
  tak
  nie
   

 PREZENTACJE 2017
Linki:  

Wiadomości   |   Wyścigi   |   Galeria F1   |   Zespoły F1   |   Kierowcy F1   |   Tory F1   |   F1 FAQ

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004-2017 GPmedia   |   Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Ta strona jest nieoficjalną stroną internetową i nie jest powiązana w żaden sposób z grupą przedsiębiorstw Formula One, oraz oznaczeniami F1, FORMULA ONE, FORMULA 1 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX i innymi znakami powiązanymi oraz znakami towarowymi należącymi do Formula One Licensing B.V