A A


Boullier: F1 powinna powrócić do aktywnego zawieszenia

Boullier: F1 powinna powrócić do aktywnego zawieszenia

Dyrektor wyścigowy McLarena, Eric Boullier uważa, że Formuła 1 w obliczu pojawiających się coraz większych kontrowersji dotyczących wyrafinowanych systemów zawieszenia bolidów F1 powinna przywrócić możliwość korzystania z aktywnego zawieszenia.


R E K L A M A
Red Planet - sklep F1

Technologię aktywnego zawieszenia po raz pierwszy w Formule 1 wykorzystał zespół Williamsa w 1992. To właśnie ona w dużej mierze przyczyniła się do zdobycia przez tą ekipę tytułów mistrzowskich w 1992 oraz 1993 roku.

FIA zakazała stosowania tej technologii od sezonu 1994, ale od tamtej pory świetnie przyjęła się ona w samochodach osobowych, podczas gdy ekipy F1 zmuszone zostały do szukania sposobów omijania przepisów w tym zakresie.

W ostatnim czasie w Formule 1 głośno było o systemie FRIC, który również został zakazany, a przed sezonem 2017 głośno spekuluje się o kontrowersyjnych rozwiązaniach Mercedesa i Red Bulla.

Najwięcej rozgłosu sprawie przyniosła przedświąteczna korespondencja projektanta Ferrari Simona Resty z Charliem Whitingiem z FIA, w której inżynier domagał się doprecyzowania przepisów i wyjaśnienia co jest zgodne, a co nie jest zgodne z literą regulaminu technicznego w zakresie systemów zawieszenia.

Spekuluje się, że powyższe zapytania wcale nie miały na celu wyjaśnienia kwestii związanych z rozwiązaniem wątpliwości co do projektowanej koncepcji zawieszenia Ferrari, ale wymuszenie na FIA zakazania stosowania podobnych konstrukcji u rywali.

Od tamtej pory kwestie zawieszenia bez większych konkluzji są poruszane podczas spotkań szefów departamentów technicznych ekip, a Charlie Whiting ma wydać kolejną dyrektywę w tej sprawie przed końcem lutego.

Jednym z pomysłów jakie pojawiły się na stole podczas ubiegłotygodniowego spotkania dyrektorów technicznych z FIA była kwestia powrotu aktywnego zawieszenia.

„Kwestie zawieszenia są zabawne” mówił Eric Boullier. „Być może powinniśmy pewnego dnia przerwać tę dyskusję i skopiować technologię z samochodów drogowych, czyli przywrócić aktywne zawieszenie, gdyż to zamknęłoby całą tą debatę.”

„Obecnie wszystko jest kwestią interpretacji regulaminu i można naciskać na jedną koncepcję, która może być inaczej interpretowana przez inne zespoły.”

„To dlatego właśnie Ferrari stara się naciskać na własną opinię lub domaga się interpretacji ze strony FIA. Jesteśmy w samym środku tego procesu i w zasadzie wszystkie zespoły kontaktowały się z nami w tej sprawie.”

„Ferrari inaczej interpretuje to co jest dozwolone i stara się przeforsować swoje zdanie co oczywiście nie podoba się kilku innym zespołom.”

Dyrektywa, którą Charlie Whiting ma wydać w ciągu najbliższych tygodni nie jest jednak w żaden sposób wiążąca, a zespoły, które zechcą skorzystać ze swoich systemów zawieszenia mogą narazić się na protest ze strony rywali w Melbourne. Sprawa trafi wtedy przed oblicze Międzynarodowego Trybunału Apelacyjnego FIA, którego werdykt będzie już wiążący.

Kwestie protestów często pojawiają się przed nowym sezonem wyścigowym, ale rzadko dochodzi do ich materializacji, tym bardziej że niezbyt pozytywnie wpływają na wizerunek całego sportu.


Autor: kempa007  |  Data: 2017-02-14

 <<< poprzedninastępny >>> 
 
   1. TomPo 2017-02-15 20:04:22 (Host: *.dynamic.chello.pl)
Dochodza do absurdów, gdzie każda śrubka będzie musiała być zgodna z regullaminem.
Coś jak, jakiego koloru mogą być sznurówki w butacch sportowych.
   2. St Devote 2017-02-15 22:46:28 (Host: *.static.korbank.pl)
@1 TomPo, sznurówki w butach sportowych w F1 to mają już chyba tylko Bernie Ecclecstone i Frank Williams.
Skomentuj artykuł:


Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję ! Zarejestruj się już teraz.

DO GP Australii ZOSTAŁO:



dni
0
1
godzin
0
6
minut
0
8

 PANEL FANA FORMUŁY 1
Logowanie
Login:
Hasło:
 
Rejestracja

Nowe konto

Przypomnienie hasła

 GP Australii
  Kropka F1 24 marca (Piątek)
    Kropka F1   02:00 - 03:30  #1 trening
    Kropka F1   06:00 - 07:30  #2 trening
  Kropka F1 25 marca (Sobota)
    Kropka F1   04:00 - 05:00  Trening
    Kropka F1   07:00  Kwalifikacje
  Kropka F1 26 marca (Niedziela)
    Kropka F1   07:00  Wyścig


 TESTY
 Kropka F1 10 marca  Barcelona
 Kropka F1 09 marca  Barcelona
 Kropka F1 08 marca  Barcelona
 Kropka F1 07 marca  Barcelona

 NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
  Hamilton najszybszy po piątkowych treningach w Australii  Hamilton najszybszy po piątkowych trenin ...
  Force India zmienia barwy przed sezonem 2017  Force India zmienia barwy przed sezonem ...
  Wolff nie widzi przeszkód w organizacji testów dla Kubicy  Wolff nie widzi przeszkód w organizacji ...
  McLaren rozmawiał już z Mercedesem...?  McLaren rozmawiał już z Mercedesem...? ...
  #1 trening: Mercedes przed Red Bullem i Ferrari  #1 trening: Mercedes przed Red Bullem i ...
  Mercedes wszystkim dostarczy najświeższą wersję silnika  Mercedes wszystkim dostarczy najświeższą ...
  Mercedes i Red Bull musiały zmienić zawieszenie  Mercedes i Red Bull musiały zmienić zawi ...
  Honda jest w pełni oddana współpracy z McLarenem  Honda jest w pełni oddana współpracy z M ...
  Vettel wybrał już imię dla swojego nowego Ferrari  Vettel wybrał już imię dla swojego noweg ...
  Alonso jest przygotowany na słabe rozpoczęcie sezonu  Alonso jest przygotowany na słabe rozpoc ...

 ARTYKUŁY
  Podsumowanie zmian w F1 przed sezonem 2017  Podsumowanie zmian w F1 przed sezonem 2017
  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016
  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015
  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014
  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014
  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1
  Brake by wire w F1 - co to takiego?  Brake by wire w F1 - co to takiego?
  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014

 ANKIETA
 Który zespół Twoim zdaniem będzie najszybszy w Australii?
  Mercedes
  Ferrari
  Red Bull
  inny
   

 PREZENTACJE 2017
Linki:  

Wiadomości   |   Wyścigi   |   Galeria F1   |   Zespoły F1   |   Kierowcy F1   |   Tory F1   |   F1 FAQ

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004-2017 GPmedia   |   Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Ta strona jest nieoficjalną stroną internetową i nie jest powiązana w żaden sposób z grupą przedsiębiorstw Formula One, oraz oznaczeniami F1, FORMULA ONE, FORMULA 1 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX i innymi znakami powiązanymi oraz znakami towarowymi należącymi do Formula One Licensing B.V