komentarze
  • 1. Lukas9_5
    • 2016-12-28 12:05:17
    • *.toya.net.pl

    Lepszego zdjęcia nie było :D

  • 2. Mat5
    • 2016-12-28 14:19:10
    • *.146.79.151.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    W porównaniu z poprzednim rokiem stracili kilku sponsorów, jednakże mogliby do przebrandowania silników wykorzystać któregoś ze swoich aktualnych sponsorów np. Acronis, lub Sapinda. Z jednej strony brzmiałoby to trochę groteskowo, ale zawsze jest jakaś opcja.

  • 3. adrian1313
    • 2016-12-29 09:06:55
    • *.centertel.pl

    Wybaczcie pytanie, ale od zabiegu w RBR cały czas się zastanawiam co tak właściwie ma na celu? Czemu służy to przebrandowanie, skoro i tak wszyscy maja świadomość co to za silnik?

  • 4. dexter
    • 2016-12-29 12:07:37
    • *.dyn.telefonica.de

    @adrian1313

    Przede wszystki sluzy pozyskaniem nowego sponsora i tym samym swiezych pieniedzy.

    Z duzym prawdopodobienstwem producent Renault bedzie posiadal kontrakt z Red Bullem i Toro Rosso ktory nie bedzie obejmowal dzialan marketingowych, tylko bedzie czystym kontraktem opartym jako dostawca silnikow.

    Renault po przejeciu Lotusa ma dzis ponownie wlasny zespol fabryczny i tutaj lezy ich glowny fokus.

    A cala histora byla zapoczatkowana byla mala wojna z producentem silnikow. Red Bull przeciez nie tylko straszyl ze zerwie (choc nigdy nie dokonal tego formalnie) kontrakt z Renault ale i umowe ze sponsorem tytularnym Infiniti ktora dotowana byla na 70 mln. dolarow. Dzis Red Bull posiada nowy deal ze szwajcarskim producentem zegarkow TAG Heuer, ktory to znowu przez ostatnie 30 lat byl zwiazany z McLaren'em. Od 1983 do 1987 zespol McLarena nawet jezdzil na agregatach pod nazwa TAG-Porsche.

    Niestety na koncu dlugoletniej wspolpracy w zespole z Woking doszlo do wymiany pogladow z Ronem Dennisem i wlasciciel marki zegarkow ktory posiadal m.in. tez dosc spore udzialy w McLarenie zrezygnowal z dalszej wspolpracy. Jaka role dzis TAG odgrywa w Red Bullu ? - na to pytanie nie mozna jednoznacze odpowiedziec. W kazdym razie bez pewnej korzysci po obu stronach nigdy umowy w biznesie nie sa zawierane. Z pewnoscia nowe silniki Red Bulla ktore nosza teraz nazwe dlugoletniego partnera zespolu McLaren, mozna traktowac jako retorte ze strony Red Bulla w kierunku Rona Dennisa. Wlasciwie to Red Bull po tym jak Mercedes odmowil wspolpracy chcial w 2016 pozyskac silnik Honda, ale pamietam ze Ron Dennis wtedy wylozyl swoje veto na stol.

  • 5. St Devote
    • 2016-12-31 00:02:21
    • *.static.korbank.pl

    @3 Adrian, Renault wcześniej musiało sprzedawać te silniki taniej, bo ekspozycję medialną RBR i jego sukcesy wykorzystywali we własnym marketingu. Teraz dostają więcej kasy za silnik, ale to więcej dopłaca nowy sponsor, który ma prawo opatrywać swoim brandem silnik.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo