2016-10-09 GP Japonii - Wyścig 07:00
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 N.Rosberg Mercedes 1:25:43.333 25
2 M.Verstappen Red Bull +4.978 18
3 L.Hamilton Mercedes +5.776 15
4 S.Vettel Ferrari +20.269 12
5 K.Raikkonen Ferrari +28.370 10
6 D.Ricciardo Red Bull +33.941 8
7 S.Perez Force India +57.495 6
8 N.Hulkenberg Force India +59.177 4
9 F.Massa Williams +1:37.763 2
10 V.Bottas Williams +1:38.323 1
11 R.Grosjean Haas +1:39.254
12 J.Palmer Renault +1 okr.
13 D.Kwiat Toro Rosso +1 okr.
14 K.Magnussen Renault +1 okr.
15 M.Ericsson Sauber +1 okr.
16 F.Alonso McLaren +1 okr.
17 C.Sainz Toro Rosso +1 okr.
18 J.Button McLaren +1 okr.
19 F.Nasr Sauber +1 okr.
20 E.Gutierrez Haas +1 okr.
21 E.Ocon Manor +1 okr.
22 P.Wehrlein Manor +1 okr.

komentarze
  • 38. Now Bullet
    • 2016-10-09 10:14:29
    • *.icpnet.pl

    To co nie którzy tu piszą to porażka...
    Śmieszne jest to że Hamilton przegrał tytuł przez starty.Mercedes taki zespół a nie umie poprawić przez cały sezon jednej rzeczy...Verstappen miał 2 słabe starty i Redbull odrazu postanowić zastanowić się nad problemem,poprawili sprzęgło i widać tego efekty.Dziwi mnie to no ale cóż.A z waleriana to jest taka beka na tym forum że to szok :D

  • 39. Rolek5
    • 2016-10-09 10:15:10
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Jestem zwolennikom Rosberga i kibicuje mu żeby wygrał. Luis jest bardzo dobrym kierowcą ale często gdy ma nóż na gardle to jego psychika niewytrzymuje tak jak dzisiaj ze startem. Nico jest ułożony i spokojny bardziej radzi sobie z presją, ale nie podlega dyskusji ze Hamilton potrafi się lepiej ścigać. Zobaczymy za 2 tygodnie. Najważniejsze ze będzie można się wyspac:)

  • 40. Now Bullet
    • 2016-10-09 10:18:01
    • *.icpnet.pl

    @15 zgadzam się z toba.
    Mistrz świata który nie umie jeździć na deszczu :)
    Niestety taki zaszczyt nas czeka ;/

  • 41. adrian1313
    • 2016-10-09 10:19:25
    • *.centertel.pl

    @22 a czy Rosberg nie był tam 7? I Ty się pytasz kto go wyprzedził? A czy Hulkenberg nie wyprzedził go na ostatnim okrążeniu (na trzy okrążenia przed końcem spadł deszcz) - nie wierzysz? Sprawdź.

  • 42. Rolek5
    • 2016-10-09 10:23:32
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Z tego co pamiętam to Rosberg miał problemy z silnikiem i bardzo słaby wyścig w jego wykonaniu. Już chyba na 4 okrążeniu po zjeździe samochodu bezpieczeństwa kazali mu przepuścić Hamiltona. A po wyścigu wymienili mu silnik.

  • 43. Now Bullet
    • 2016-10-09 10:32:47
    • *.icpnet.pl

    @42 nie miał żadnych problemów z silnikiem ;)

  • 44. Ananas
    • 2016-10-09 10:39:46
    • *.promax.media.pl

    Statystyki
    23. wygrany wyścig Nico Rosberga (9. w sezonie)
    53. podium Nico Rosberga (12. w sezonie) (9-1-2)
    6. podium Maxa Verstappena (6. w sezonie) (1-4-1)
    100. podium Lewisa Hamiltona (13. w sezonie) (6-3-4)


    Po tym wyścigu Nico Rosberg zrównał się w liczbie wygranych Grand Prix Formuły 1 z Nelsonem Piquetem i wspólnie z nim zajmuje 12. miejsce w klasyfikacji wszech czasów. W liczbie zdobytych miejsc na podium, Max Verstappen zrównał się z Luigim Fagiolim, Wolfgangiem von Tripsem, Jo Siffertem, José Carlosem Pacem i wspólnie z nimi zajmuje 90. miejsce, Lewis Hamilton i Nico Rosberg niezmiennie, odpowiednio na miejscu 3. i 13.

  • 45. Xellos
    • 2016-10-09 10:40:30
    • *.free.aero2.net.pl

    @42 Jejku ale teorie, ręce opadają. Takie miał problemy z silnikiem, że jak deszcz przestał padać to tempo odzyskał, a jak na końcu zaczął ponownie padać to wyprzedziło go Force India. Jak mi uzasadnisz na czym polegają problemy z silnikiem, że w deszczu się psuje a na suchym działa to chętnie to kupię. Ale proszę o konkrety na czym to polega :)

  • 46. Anuk666
    • 2016-10-09 10:42:14
    • *.munitus.3s.pl

    Oglądanie Ferrari "w akcji" zaczyna mnie męczyć. Nawet ciągłe wygrane Merca i oglądanie Maksia na podium nie obrzydzają wyścigów tak bardzo jak ich strategiczne wyczyny.

  • 47. Kryniczanin
    • 2016-10-09 10:47:43
    • *.play-internet.pl

    W Ferrari nie potrzeba zmian w składzie kierowców. W Ferrari trzeba od postaw zbudować nowy zespół. To co oni robią to już nie jest porażka to wstyd.

    Potrzeba nowego otwarcia jak w 1996.

  • 48. versus666
    • 2016-10-09 10:57:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja dziś kierowcą dnia a może raczej kierowcami dnia uznałbym Seba i Kimiego a to za to że mieli dziś rewelacyjną strategie bo przecież mają rewelacyjnych strategów chyba jednych z najlepszych w stawce, a mimo to jeszcze dają rade dźwigać na swych barkach to wszystko co zespół popsuje!!! Żenada po raz kolejny co pokazali !

  • 49. RADAMANTHYSEK
    • 2016-10-09 11:11:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To co mówi Hamilton jest biorąc na siebie wszystko, gra typowo dla merca bo kolejna afera postawiła by go znowu pod ścianą w zespole. Prawda jest taka, ze zawiniło znowu sprzęgło i stało się dokładnie to co przypuszczałem.... Weźcie pod uwagę, że zepsuć start OK, tylko Rosberg mu odjechał i spadł na góra 3-4 miejsce. Tutaj spadł jak kamień gdyby tylko koła zabuksowały nie byłoby takich ogromnych strat...

  • 50. Fanvettel
    • 2016-10-09 11:45:10
    • *.230.122.83

    Etam Ferrari mialo szanse na podium a wyszlo jak zwykle.

  • 51. Iceman007
    • 2016-10-09 11:58:15
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Wyścig w ogóle całkiem całkiem, podobał mi się. ;)

  • 52. walerian
    • 2016-10-09 12:54:09
    • *.net.e-cho.pl

    Swietny wyscig! Miejmy nadzieje, ze nasz kroliczek bedzie dojezdzal jak najdalej za Rosbergiem w przyszlosci. Czekamy na pierwszy, w pelni zasluzony tytul Nico Rosberga! :)

    Pozdrawiam Prawdziwych Fanow F1 :)

  • 53. wasior
    • 2016-10-09 12:55:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dziwnym trafem Mark Webber też zawsze miał znacznie gorsze starty, niż Vettel. Rozumiem, że Hamilton nagle w tym sezonie zapomniał, jak się startuje? :D Śmieszne macie te tłumaczenia.

  • 54. dexter
    • 2016-10-09 13:58:51
    • *.dyn.telefonica.de

    Na poczatku ogromne gratulacje dla Mercedesa za wygrany mistrzowski tytul konstruktorow. Czapki z glow! To jest trofeum dla 1500 pracownikow Mercedesa ktorzy permanetnie dzien i noc w Brixworth, Brackley i Stuttgarcie ciezko pracuja nad sukcesem zespolu. Trzeci tytul z rzedu (The Triple!) - jeszcze raz gratulacje...

    Lewis musial miec wieksze problemy (i to jest problem kierowcy), poniewaz to nie sa tylko zbuksowane kola i wilgotna strona toru wyscigowego. Trzeba przypomniec ze Inni kierowcy tez na tej stronie startowali (Vettel, Ricciardo) i bardzo dobrze wystartowali. Nie wiem, czy pomylil sie szukajac moment tzn. punkt w ktorym sprzeglo gryzie, czy nerwowy srodkowy palec ktory puszcza sprzeglo odegral tutaj wieksza role etc. etc.

    W takim momencie wystarczy ze kierowca za szybko pusci sprzeglo, obroty spadaja i juz nie bedzie mial wlasciwych obrotow. Wtedy troche dluzej to trwa zanim odpowiednie obroty sie pojawia i trzeba srodkowym palcem jeszcze raz troche pociagnac sprzeglo. To sa ulamki sekund i kierowca nie bedzie juz potrafil przyspieszyc a inne bolidy beda go wyprzedza.

    Hamilton od poczatku wiedzial co zrobil i zaraz przez radio przeprosil caly zespol. Dla zespolu to tez nie jest latwa sytuacja, poniewaz w takiej sytuacji musi zarzadzac samochodem ktory jedzie na czele wyscigu i dodatkowo patrzec aby wyprowadzic drugiego kierowce ktory utknal w ruchu na czolowa pozycje (Hamilton chyba spadl na 8 miejsce). W takiej sytuacji stratedzy odgrywaja bardzo wazna role. Problem lezy w tym, ze Mercedes j pod wzgledem aerodynamiki jest tak skonstruowanym bolidem ze auto dobrze nie radzi sobie w ruchu na torze. Mimo tego do pierwszego stopu w boksach Lewis nadrobil wiele pozycji i to na takim trudnym torze.

    Hamilton wlasciwie dopadl Maxa Verstappena, poniewaz kierowca RBR z kolei duzo czasu stracil jadac za bolidem Toro Rosso. Zreszta, jesli chodzi o niebieskie flagami to dzis na torze w Japonii bylo niezle zamieszanie .Problem moze byc taki ze w sytuacji gdy szybki kierowca dojezdza do slynnych zakretow „S“ i bedzie mial marudera przed soba to nie wyprzedzi. Mozna na sile z duzym ryzykiem probowac marudera wyprzedzic, ale wtedy trzeba zjechac z idealnej linii, nastepnie zakret nie bedzie optymalnie trafiony i pozniej to sie ciagnie jak smierdzaca kupa psa na podeszwie buta.

    Z punktu kierowcy sa tutaj tylko dwa miejsca gdzie mozna wyprzedzic, i to jeszcze na dodatek nie sa idealne. Ostatnia szykana m.in. jest takim miejscem. Tam tez Hamilton sprobowal ale Max jest doswiadczonym kierowca i potrafi sie bronic. Kazdy z kierowcow wie jak ciezko jest wyprzedzic Holendra i to wlasciwie jest cecha ktora na tle starszych kolegow mocno go wyroznia.

    Czy zmiana toru jazdy na dohamowaniu byla czystym zagraniem mozna polemizowac tutaj godzinami, poniewaz jest to „szara strefa“. Z punktu widzenia kierowcy ktory sie broni taki ruch bedzie uzasadniony. W koncu F1 jest sportem motorowym gdzie walczy sie w grubych bandazach. Takze to byl z pewnoscia manewr na pograniczu, ale mozna go przyjac i powiedziec okay. Ze strony przepisow kierowca na dohamowaniu nie moze zmienic kierunku jazdy. W takiej sytuacji i tak stewardzi musza podjac decyzje.

    Do Verstappena nie mozna tez miec zbyt wielkich pretensji, poniewaz ostatnia szykane zawsze bardzo dobrze potrafil sobie podzielic. On wiedzial ze to miejsce jest dobre do wyprzedzenia, poniewaz kierowca z tylu (ten ktory atakuje) jesli bedzie w oknie to zblizy sie z otwartym systemem DRS. Max wiedzial ze to miejsce na koncu prostej szczegolnie musi zabezpieczyc.

    Za kazdym razem na dohamowaniu Lewis probowal sie zblizyc, ale nigdy tak naprawde manewr sie nie powiodl, poniewaz nie potrafil sobie przygotowac optymalnego timing'u na wyjsciu z szykany. A kierowca ktory jedzie z przodu na wyjsciu z ostatniej szykany broniac sie przed rywalem bedzie stal wczesniej na gazie. Max wiedzial ze Lewis na pierwszym zakrecie nie zaatakuje, poniewaz nigdy sie na tyle nie zblizyl.

  • 55. dexter
    • 2016-10-09 14:04:50
    • *.dyn.telefonica.de

    Hamilton zdawal sobie dobrze sprawe gdzie lezy problem i dlatego postanowil zaskoczyc Verstappena na dohamowaniu do ostatniej szykany. Wiadomo, taki manewr bedzie powiazany z ryzykim. A Lewis wiedziel ze kazda kolizja na toze moze zniszczyc jego marzenia.

    Oczywiscie Max jechal pod duza presja. Z jednej strony musial koncentrowac sie na jezdzie, byc szybkim a z drugiej strony takze patrzec w lusterka i pojechac linia obronna. To jest prawdziwy stres.

    W sumie jest to taka „szara strefa“ gdzie Verstappen wykonuje ruch kierownica ktory hmmm... mozna ocenic ze jest na granicy legalnosci. Manewr Verstappena nie byl z pewnoscia tak drastczny jak na Kimim podczas wyscigu w Belgii, ale tak utalentowany swietny mlody kierowca musi niekiedy sie jeszcze uczyc. Jezeli nie dostanie kary to znaczy ze wszystko dobrze zrobil, czyli obronil drugie miejsce, wykorzystal cala „szara strefe“.

    I trzeba przyznac ze ten chlopak ma „jaja“ i to wieksze niz niektorym moze sie wydawac. On w „szarej strefie“ na poczatku fazy dohamowania wysmienicie potrafi sie poruszac. Dlatego tez m.in. on mi sie tak podoba. Oczywiscie na koncu ocenia sedziowie. Ale ktory kierowca wyscigowy broniac sie zjezdza na bok i otwiera wrota jak do stodoly? Na Suzuce broniac sie wystarczy tylko zapezpieczyc pewne punkty i atakujacego z tylu ktory jest szybszy wyslac na brudna linie jazdy z ktorej nie bedzie potrafil wyprzedzic. Nic wiecej nie trzeba robic...


    Lewis ma 33 punkty straty. Gdyby zdobyl drugie miejsc mialby 30 punktow straty do Nico Rosberga. Sytuacja tak czy siak po wyscigu w Malezji byla skomplikowana. Teraz jest juz bardzo skomplikowana, poniewaz o wlasnych silach nie wygra w tym roku tytulu mistrza swiata. Rosbergowi wystarcza teraz w ostatnich wyscigach 4 drugie miejsca. Nawet jesli Hamilton wygra wszystkie wyscigi, a Rosberg dojedzie na drugim miejscu, Nico Rosberg jest mistrzem swiata 2016.

    Z punktu widzenia Rosberga 33 punkty przewagi z pewnoscia sa bardzo komfortowa sytuacja. Nawet jeden kapitalny defekt jednostki napedowej czy jeden masywny blad kierowcy wyscigowego to i tak Nico bedzie z przodu. Dzis zrobil bardzo wazny krok do przodu. Teraz Rosberg wlasciwie nie musi podejmowac wielkiego ryzyka. Zdaje sobie z tego sprawe ze ma przewage punktowa, wie ze ma najszybsze auto, takze bardzo komfortowa sytuacja. Ale w wyscigu musi dac z siebie wszystko. Praktycznie do reszty wyscigow tak samo jak dotychczas w ciagu calego sezonu pozytywnie powinien podejsc do rzeczy i w koncu moze uda mu sie zawiazac ten worek. Dzis Rosberg nie tylko pokonal Hamiltona, rozbudowal swoja przewage ale i wygrywajac na torze Suzuka zrownal sie z liczba wygranych wyscigow na 17 roznych obiektach z Ayrton Senna. Takze z pewnoscia dla niego bardzo pozytywny weekend wyscigowy...

  • 56. NaraPLN
    • 2016-10-09 14:05:59
    • *.dynamic.chello.pl

    3/4 komentarzy to po prostu szkoda strzępić ryja

  • 57. Root
    • 2016-10-09 14:21:04
    • *.61.41.139

    Bardzo fajny wyścig i co niezmiernie interesujące nie tylko bez kraks i wypadków, czy SC, ale także praktycznie bez żółtych flag — taka pojawiła się podczas wyścigu chyba tylko raz i to na parę sekund.
    Co do Ferrari — każdy chyba widział, jak koncertowo popsuli wyścig Vettelowi. Jeśli Maurizio Arrivabene mówi, że Vettel musi pokazać, że zasługuje na Ferrari to ktoś chyba powinien mu uświadomić, że jest dokładnie odwrotnie.
    To Ferrari musi pokazać, że zasługuje na Sebastiana Vettela, czterokrotnego mistrza świata, musi zrobić w końcu najlepszy bolid w stawce (a nie tylko się przechwalać, że powalczy o mistrzostwo) i musi przestać podejmować idiotyczne decyzje podczas wyścigu.
    Vettel robi w tym bolidzie co tylko może, a oni i tak potrafią to zepsuć.
    Jeśli już uparli się na używanie drugiego kompletu miękkich, to dla mnie dużo sensowniejszą byłaby strategia miękkie-miękkie-twarde, wtedy można zastosować podcięcie nie tracąc opon i szczerze mówiąc bardzo się zdziwiłem gdy na drugi przejazd założyli mu twarde. No ale cóż oni wiedzieli lepiej.

  • 58. housepl
    • 2016-10-09 14:37:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oglądał ktoś na Sky? Duży ból mieli? Ci dwaj debile?

  • 59. dexter
    • 2016-10-09 14:52:38
    • *.dyn.telefonica.de

    @Root

    Musisz sobie to tak wyobrazic ze Vettel chce zrobic wreszcie z tym zespolem krok do przodu. Chce po prostu byc szybszy, chce aby auto bylo szybsze i to jest logiczne ze stawia pod presje kazdego pracownika w zespole Ferrari. A to we Wloszech nie zawsze dobrze jest odbierane. I tutaj niekiedy ciezko jest znalezc dobry kompromis.

  • 60. dzdzownica
    • 2016-10-09 16:01:47
    • *.range86-162.btcentralplus.com

    @54 Dexter:
    "I just made a mistake," Hamilton said - but team boss Toto Wolff said the team believed the clutch had not worked as it should.

    http://www bbc co uk/sport/formula1/37595520

  • 61. dzdzownica
    • 2016-10-09 16:03:44
    • *.range86-162.btcentralplus.com

    @58 housepl,

    oglądał. Nie, nie mieli żadnego "bólu dupy". W dodatku chwalili Rosberga za równą jazdę i kontrolowanie wyścigu od początku do końca.

  • 62. Svettel05
    • 2016-10-09 16:57:10
    • *.146.1.143.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    #56
    Cześć NaraPLN, pamiętasz mnie jeszcze? xD

  • 63. NaraPLN
    • 2016-10-09 17:22:03
    • *.dynamic.chello.pl

    @62
    Czyżby to Svettel157 który próbował podbić VRL?

  • 64. Ksys
    • 2016-10-09 23:13:06
    • *.centertel.pl

    #dexter, miło czytać konkrety z Twojej strony. Miło czytać info które nie jest dostępne ot tak oglądając wyścig w tv, szkoda, że ostatnio mało się udzielasz. pozdrawiam Cię serdecznie.

  • 65. helik
    • 2016-10-11 11:19:32
    • *.static.gprs.plus.pl

    Panie i Panowie.
    Zna ktoś link do nagranego wyścigu? W wyniku komplikacji nie było mi dane zobaczyc tego wyścigu...
    @Dexter
    cóż komentarz klasa sama w sobie...

  • 66. elin
    • 2016-10-11 15:53:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 65. helik
    Na pewno na player.pl jeszcze przez jeden dzień można oglądać powtórkę wyścigu.

  • 67. tonia24
    • 2016-10-11 19:54:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @65.helik
    Tak jak elin wspomniała- na player.pl wyścig jest dostępny do jutra do północy. Jeszcze 28h.
    Ewentualnie wpisz w google "GP Japonii 2016 cda.pl" i na pierwszej pozycji jest (majtek2)

  • 68. tonia24
    • 2016-10-11 21:01:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bardzo dobry wyścig. Od początku...
    Kiepski start Hamiltona i chociaż później robił co mógł, odrabiał pozycje, to niestety i tak powiększyła się przepaść między nim a Rosbergiem i jedynie awaria Nico + zwycięstwo w 2 kolejnych wyścigach pozwolą mu odzyskać prowadzenie w MŚ.
    Verstappen zasłużył na tytuł kierowcy dnia- koncertowa obrona przed Hamiltonem, aż się uśmiechnęłam jak Lewis "gonił holenderskiego króliczka". :)
    Vettel i Ferrari ... szkoda słów. Dlatego nie będę się rozpisywać- mam takie samo zdanie jak @57. Root. I komentarz Maurizio o posadzie Vetela- rozumiem presję, ale nie na miejscu to było. Ciekawe czy dogonią Red Bulla w klasyfikacji...
    Z wielką przyjemnością obserwowałam poczynania kierowców Force India- ładny wyścig, zakończony w punktach, obaj kierowcy w top ten, powiększając 10 pkt przewagę nad Williamsem.
    Chapeau bas przed Mercedesem! Trzeci raz zdobywają mistrzowski tytuł konstruktorów na co najmniej 3 (a w tym roku 4) wyścigi przed końcem sezonu. Nie pozostawili złudzeń kto jest największą siłą w stawce i ciężko zapracowali na swój sukces! Jakby nie patrzeć (czy się Rosberg z Hamiltonem lubi, czy też nie), Mercedes tworzy zgrany team, który wie czego chce i konsekwentnie dąży do celu. Gratulacje!


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo