2016-07-08 GP Wielkiej Brytanii - #2 trening 15:00 - 16:30
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 L.Hamilton Mercedes 1:31.660 36
2 D.Ricciardo Red Bull 1:32.051 30
3 M.Verstappen Red Bull 1:32.286 36
4 S.Vettel Ferrari 1:32.570 40
5 K.Raikkonen Ferrari 1:32.736 38
6 F.Alonso McLaren 1:33.040 31
7 V.Bottas Williams 1:33.493 38
8 R.Grosjean Haas 1:33.614 32
9 J.Button McLaren 1:33.763 20
10 F.Massa Williams 1:33.801 29
11 C.Sainz Toro Rosso 1:33.840 27
12 E.Gutierrez Haas 1:34.000 32
13 D.Kwiat Toro Rosso 1:34.139 35
14 F.Nasr Sauber 1:34.154 25
15 N.Hulkenberg Force India 1:34.321 35
16 S.Perez Force India 1:34.356 37
17 P.Wehrlein Manor 1:34.549 40
18 J.Palmer Renault 1:34.610 41
19 M.Ericsson Sauber 1:34.722 36
20 K.Magnussen Renault 1:34.959 41
21 R.Haryanto Manor 1:35.841 36
22 N.Rosberg Mercedes -:--.--- 0
komentarze
  • 1. tommek7
    • 2016-07-08 21:40:52
    • *.dynamic.chello.pl

    Mistrz znów na swoim miejscu.

  • 2. emZi
    • 2016-07-08 22:07:01
    • *.lublin.mm.pl

    @up
    Co prawda, to prawda :)

  • 3. siara99
    • 2016-07-09 00:08:21
    • *.dynamic.chello.pl

    Jaki mistrz.

  • 4. Kii
    • 2016-07-09 02:54:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @3 Mistrz jedyny w swoim rodzaju. Vettel i Hamilton są najlepsi w stawce i tworzą kolejną hisotrię, raz Lewis i raz Vettel :). Teraz czas na Hamiltona aby łyknął 4 tytuły i pokonał Rosberga tak jak Vettel pokonał Webbera, narazie jest na dobrej drodze hehe... :)

  • 5. dexter
    • 2016-07-09 08:34:47
    • *.4.139.183

    Co do utraty czasu...

    90 minut straty drogocennego czasu to juz jest pewna niekorzysc. W takiej sytuacji z pewnoscia kierowca potrzebuje od zespolu troche wsparcia i otuchy, bo taka sytuacja nie jest latwa. I tutaj odpowiedni ludzie w zespole moga byc w takiej sytuacji zawsze bardzo pomocni.

    Oczywiscie Lewis wykrecal program z ktorego Nico bedzie potrafil wyciagnac odpowiednie wnioski. Rosberg z pewnoscia wczoraj wieczorem mial mozliwosc skorzystania z danych Lewisa Hamiltona. Wtedy bedzie mogl spokojnie ze swoim inzynierem przeanalizowac kazdy zakret, kazde okrazenie i nauczyc sie czegos nowego z okrazen Hamiltona. Tzn. z pewnoscia bedzie potrafil cos przydatnego przeniesc na swoje auto.

    W kazdym razie taka sytuacja podczas sezonu moze sie kazdemu przydarzyc. Nigdy wczesniej nie mozna powiedziec ze kierowca albo zespol badzie zawsze w kazdej minucie na torze wyscigowym - takiej gwarancji kierowcom nikt nie daje. Z uplywem sezonu taka niekorzysc jak np. stracony czas przygotowan zawsze sie gdzies wyrownuje.

    W drugim treningu stosunkowo wazna jest symulacja wyscigu czyli dlugie przejazdy. Podczas symulacji wyscigu w glownej mierze sprawdza sie jak opona bedzie sie zachowywac na dlugim dystansie. Tzn. trzeba sprawdzic uwzgledniajac oczywiscie temp. toru na ktorej osi jaka opna szybciej bedzie sie zuzywac. Dopiero pozniej inzynier moze pomoc w wyborze czy zmianie ustawien bolidu.

    Dla kierowcow z pewnoscia nie jest to najlepszy moment w treningu. Kierowca zawsze poluje na czas i to mu sprawia przyjemnosc. Na monitorze zawsze bedzie mial wyswietlony swoj najszybszy czas okrazenia. Jednak podczas dlugich przejazdow przyjemnosc z jazdy moze przeksztalcic sie w ciezka prace, poniewaz patrzac na swoj monitor kierowca widzi jak na kazdym zakrecie traci czas w porownaniu do swojego najszybszego okrazenia. Obciazone auto paliwem plus twarda mieszanka zawsze robia swoje. Ale to jest praca, ktora rowniez musi przez weekend wyscigowy zostac wykonana.

    Czesto zespoly dziela obowiazki na dwoch kierowcow. Chodzi o to aby wyciagnac z dwoch samochodow mozliwie jak najwiecej informacji. A Silverstone jest takim torem gdzie ciezka praca na koncu zawsze sie oplaca, poniewaz tutaj mozna wyprzedzac, mozna strategicznie rozegrac wyscig.

    Sa tory wyscigowe jak np. Monaco gdzie dlugie przejazdy mozna sobie podarowac. Na takim torze znowu bardziej oplaca sie w treningu popracowac nad kwalifikacjami. Oczywiscie w kwalifikacjach potrzebne jest zawsze dobre auto i kierowca pojedzie tak dobrze jak to tylko jest mozliwe. Ale na takim torze jak Silverstone moim zdaniem wyscig bedzie odgrywal wazniejsza role i tutaj kierowca potrzebuje auto ktore musi byc bardzo stabilne. Gorsza pozycje w kwalifikacjach mozna czasami w wyscigu poprzez odpowiednia strategie skorygowac. Tutaj zespoly dysponuja roznymi rodzajami ogumienia, takze z pewnoscia stwarza sie mozliwosc dobrego wyniku (wyrwania kilka punktow) wlasnie przez odpowiednio dobrana taktyke wyscigowa.

    Powracajac do problemow Rosberga najpierw drobne problemy pozniej wyciek wody.
    Tzn. gdzies ze silnika albo z chlodnicy musi wyciekac woda. W takim wypadku trzeba zobaczy skad woda wycieka bo podczas jazdy taki problem moze doprowadzic do uszkodzen silnika. Kazdy kierowca w ciagu sezonu do dyspozycji ma 5 silnikow. Oczywiscie w piatkowych treningach kierowcy maja wbudowany silnik ktory juz ma troche przebiegu (kilka tysiecy kilometrow) i nie jest najnowsza specyfikacja. Ale mimo wszystkiego o piatkowy silnik trzeba tez sie troszczyc i pielegnowac, a jesli jest to konieczne to takze zreperowac. Z pewnoscia na telemetrii cisnienie wody nie bylo w zielonym zakresie i teraz problem trzeba przeanalizowac.

    Dzis Nico Rosberg bedzie mial ciezki dzien. Silverstone jest specyficznym torem wyscigowym ktory posiada bardzo charakterystyczna kombinacje mega szybkich zakretow. I mimo calej pracy w symulatorze, mimo calego doswiadczenia ktore zawodowiec posiada, przyjezdzajac na Silverstone najpierw kierowca musi sobie z torem poradzic. A dokladniej mowiac z wlasciwosciami toru w obszarach ekstremalnych. Tzn. z sila odsrodkowa, z przeciazeniami itd. Jezli pokonuje sie zakret z predkoscia 280km/h to trzeba dokladnie wiedziec co auto bedzie robic. Aby wycisnac z zakretu jescze ostatnia setna czy tysieczna sekundy trzeba potrafic antycypowac.

  • 6. dexter
    • 2016-07-09 08:47:41
    • *.4.139.183

    I pod tym wzgledem dzis Rosberg bedzie mial pewna niedogodnosc. Lewis z pewnoscia zycia mu dzisiaj nie ulatwi. Nie wiem, ale kierowca bedzie mial ciezko poniewaz takich rzeczy nie mozna wyrownac doswiadczeniem. Dodatkowo dochodzi wiatr, w takich warunkach auto musi byc perfekcyjnie zbalansowane. Rosberg moze gdy bedzie pokonywal mega- szybkie eski z duza predkoscia moze miec tylko nadzieje ze wiatr bedzie wial z odpowiedniego kierunku.

    Z psychologicznego punktu widzenia Hamilton po wygranej w Austrii powinien byc z przodu. A u siebie w domu Lewis przewaznie czuje sie bardzo dobrze, takze z pewnoscia jest to dodatkowa motywacja dla serca jak i dla nogi ktora naciska na pedal gazu.

    Layout toru Silverstone (ktory zostal juz w swojej historii 10 razy przebudowany) kwalifikuje sie do torow na ktorym aero odgrywa wieksza role niz moc silnika. Tzn. jesli ktos posiada auto ktore generuje duza sile docisku, a przede wszystkim stabilna sile docisku to na takich torach patrzac na czas bedzie potrafil wykrcic bardzo interesujace okrazenie.

    Proste odcinki sa po prostu za krotkie aby dodatkowy opor powietrza spowodowal jakies wieksze problemy. Choc na tym torze sa zakrety np. Becketts gdzie z pewnoscia latwo jest wypasc z toru. Wierzcholek zakretu trzeba dokladnie trafic. Na wejsciu w tym miejscu czesto tylna os bedzie relatywnie lekka, co moze sie przydarzyc poniewaz na prostych odcinkach probuje sie samochod tak ustawic aby mial najmniejszy opor powietrza. Tzn. tylne skrzydlo bedzie ustawione relatywnie plasko, co znowu oznacza ze na tylnej osi auto bedzie zachowywac sie inaczej. Kierowca dojezdza do zakretu, probuje skrecac i nagle tylna os bedzie uciekac, wtedy musi odbic kierownica w przeciwnym kierunku i w tym momencie mozna wyjechac poza tor. Wybierajac sie na tor Silverstone pewien kompromis w ustawieniach zawsze trzeba zaplanowac. Na tym torze przede wszystkim przednia os musi kleic sie do asfaltu. Podsterownosc na mega-szybkich pasazach gdzie trzeba szybko zmienic kierunek jazdy absolutnie nie jest potrzebna. Stabilnosc aerodynamiczna odgrywa tutaj duza role, dlatego zawieszenie musi byc sztywne i nisko ustawione. Czynnik amortyzacji np. dla poprawienia trakcji nie odgrywa tutaj wiekszej roli. Ale w niektorych miejscach tor jest nierowny i kierowca musi uwazac. Hamulce takze nie odgrywaja tutaj wiekszej roli - inzynierowie raczej musza uwazac aby hamulec nie byl zbyt chlodny (gdy kierowca kilkadziesiat sekund stoi na gazie).

    Opona hard, medium i soft - z pewnoscia ciekawa klasyczna kombinacja. Dla ogumienia szybkie zakrety ktore generuja mordercze sily sa wyzwaniem. Prognoza pogody jak i temperatura asfaltu zapowiada sie dosc ciekawie.

    Patrzac na zarzadzanie ogumieniem trzeba zawsze uwzglednic minimalne cisnienie ktore z gory ustalone jest przez producenta Pirelli. Tzn. cisnienie trzeba zachowac nie mozna cisnienia zmieniac np. zwiekszyc poniewaz wtedy powierzchnia stykowa bedzie jeszcze mniejsza i przczepnosc bedzie spadac. Caly czas trzeba operowac w odpowiednim obszarze temp. Tzn. w takim obszarze w ktory mieszanka gumy bedzie wytwarzac maksymalna przyczepnosc. Aby tym wszystkim sterowac potrzebny jest w pierwszej linii uklad hamulcowy oraz uklad chlodzenia hamulcow, a nie tylko ustawienie zawieszenia. Bardzo zlozony temat, ktory nie jest jeszcze calkowicie zrozumialy (problemy Rosberga w Monaco). Trzeba dysponowac roznymi parametrami aby stworzyc zawodnikowi takie warunki w ktorych bedzie czul sie jak najlepiej, czyli dysponowal opona ktora bedzie miala jak najlepsza przyczepnosc.

    Pole Position widze w rekach Mercedesa, a mozne nawet uwzgledniajac stabilna sile docisku w reekach Red Bulla. W kazdym razie Red Bull jako druga sila jeszcze przed Ferrari - z tym, ze zespol z Maranello potrafi podczas weekendu wyscigowego zawsze wspiac sie na wyzyny. Dalej ewentualnie niespodzianka: McLaren-Honda jeszcze przed Williamsem. Takze zobaczymy...

  • 7. dexter
    • 2016-07-09 10:00:01
    • *.4.139.183

    * Gdy Rosberg bedzie pokonywal mega-szybkie eski z duza predkoscia moze miec tylko nadzieje ze wiatr bedzie wial z odpowiedniego kierunku.
    * w rekach Red Bulla

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo