komentarze
  • 1. go!!!
    • 2015-12-18 09:01:50
    • *.141.207.145

    Tytuł powinien brzmieć: "Mercedes obawia się utraty dominacji".

  • 2. ekwador15
    • 2015-12-18 12:26:39
    • *.minolta.pl

    @1 - jak się nie znasz to nie zabieraj głosu. Większy docisk = więcej problemów z wyprzedzaniem. Bolidy z przodu zakłócają strugę gdy auto za nim jedzie bliżej niż na odległość około 1,5 sekundy. Większy docisk jeszcze bardziej zwiększy ten efekt. Samo FIA nad tym juz pracowało pisząc przepisy na 2009 rok, gdzie zmieniono konstrukcję tylnego skrzydła tak były mniejsze zawirowania powietrza za bolidem i zeby skrzydlo nie wyrzucało tego powietrza do gory, to miało dać więcej powietrza dla bolidu jadącego z tylu aby mógł łątwiej się utrzymać za rywalem w szybkich zakrętach. Poprawa tempa powinna pochodzić tylko z opon, z szerszego bolidu, z podłogi ale napewno z nie skrzydeł. Po co aż 5-6 sekund? 2-3 też będzie dobrze. Odjąc czasy do tegorocznych tam wlasnie po 2-3 sekundy i gdzie niegdzie padną rekordy torów.

  • 3. Skoczek130
    • 2015-12-18 12:51:16
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Tak jakby teraz to wyprzedzanie było szczególnie łatwe. Gdyby nie DRS, nie byłoby wiele lepiej. ;)

  • 4. CzarnyKret22
    • 2015-12-18 13:26:25
    • *.promax.media.pl

    Czytając to po prostu chce mi się płakać ;). Bolidy muszą być szybsze i trudniejsze. Jakś kiedyś nikt sie tym nie martwił i wyścigi były super a teraz. Skoro oni nie potrafią wyprzedzać to są słabi. Po co mam oglądać hamiltona albo vettela który startując z ostatniej pozycji wyprzedzi 10 bolidów na DRS a kolejne 3 na pit stopie i dojedzie 5. Po co? Oczywiscie vettel to świetny kierowca ale gdyby bolidy byly szybsze i trudniejsze to rywalizacja byla by o wiele większa.

  • 5. go!!!
    • 2015-12-18 17:10:52
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @2
    Przepraszam, obiecuję poprawę Mistrzu.
    Pisząc ze 1,5 sekundy to odległość zaimponowałeś mi potężnie...

  • 6. głodny
    • 2015-12-18 18:36:23
    • *.google.com

    @5 Jak oglądasz F1 to powinieneś wiedzieć że odległości pomiędzy bolidami mierzy się w sekundach a nie metrach.

  • 7. orto
    • 2015-12-18 19:56:19
    • *.play-internet.pl

    Prędkość współczesnych bolidów F1 jest kosmiczna, przeto sugeruję by odległości między nimi mierzyć w latach świetlnych :-)

  • 8. MacGyver
    • 2015-12-18 21:31:48
    • *.centertel.pl

    Najpierw zmniejszają docisk, żeby "poprawić jakość widowiska". Następnie, zwiększają docisk, w trosce, oczywiście, o "jakość widowiska". A jak będzie? Zobaczymy...

  • 9. go!!!
    • 2015-12-18 22:04:35
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @6
    W sekundach mierzymy stratę lub przewagę, a nie odległość drogie dzieci...

    Wracając do tematu to Mercedes raczej nie troszczy się o jakość widowiska z powodu trudniejszego wyprzedzania, ale o potencjalne zmiany w aero które niektórym ekipom (patrz RedBull) mogą dać większe korzyści niż im.

  • 10. sliwa007
    • 2015-12-19 10:25:25
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    9. go!!! więcej oglądania i myślenia a mniej wymądrzania się, nikt w F1 nie mierzy odległości między bolidami w metrach tylko w sekundach, odległość podawana w metrach nie jest miarodajna bo nie uwzględnia aktualnych prędkości bolidów, wyobraź sobie sytuację w której dwa bolidy są na prostej, przewaga pierwszego nad drugim w metrach to jakieś 200, a w sekundach powiedzmy 0,5s. Na dohamowaniu przed zakrętem przewaga w metrach maleje (bo pierwszy musi wcześniej hamować), ale to dalej jest 0,5s czyli że strata jest taka sama. Analogicznie na wyjściu z zakrętu różnica w metrach między tymi bolidami będzie się zwiększać (bo pierwszy bolid wcześniej może rozpocząć przyśpieszanie) ale strata czasowa będzie taka sama.

  • 11. Jabba1979
    • 2015-12-19 11:48:22
    • *.146.11.109.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    10@ Na RTL czasami pokazują odległości między bolidami w metrach i dodatkowo pokazują ich aktualną prędkość, ale jest to raczej rodzaj uatrakcyjnienia coraz nudniejszego F1.

    9@ brawo i jeszcze powinni dzielić to przez ilość koni mechanicznych danej jednostki napędowej mnożąc przez zużycie opon

  • 12. go!!!
    • 2015-12-19 13:02:19
    • *.141.213.2

    @9 @10
    Pokażcie mi gdzie napisałem, iż różnice pomiędzy bolidami na torze mierzy się w metrach???. Oczywiście że w sekundach, jednak jest to PRZEWAGA lub STRATA, a nie ODLEGŁOŚĆ !!!. Chodzi o nomenklaturę. Jednostki odległości to centymetr, metr, kilometr itp., a jednostki czasu to sekunda, minuta godzina itp. Więc w sekundach wyrazić odległość można chyba tylko na tym forum. Z tego co wiem podczas transmisji komentator mówi, że przykładowo Hamilton ma nad Rosbergiem 5 sekund przewagi, ale według was powinno być zapewne 5 sekund odległości :)))

  • 13. go!!!
    • 2015-12-19 13:08:10
    • *.141.213.2

    @9
    Zresztą w swoim poście sam sobie odpowiedziałeś, że sekunda to strata lub przewaga nie odległość, bo odległość między bolidami w zależności od miejsca na torze jest zmienna, a strata lub przewaga w miarę stała.

  • 14. go!!!
    • 2015-12-19 14:23:56
    • *.141.213.2

    Sprostowanie - oczywiście powyżej dopowiadam na posty @10 i @11

  • 15. ekwador15
    • 2015-12-21 10:12:13
    • *.minolta.pl

    Bezsensowną dyskusję prowadzicie czepiając się o słówka, 10 komentarzy nie na temat tylko na o tym, czy ktoś dobrze sformułował swoją myśl, bo napisał o odległości a nie stracie podając 1,5 sek - lol. Każdy wie o co chodzi przecie, zal mi was

  • 16. Wymoderowano
    • 2015-12-21 18:56:44
    • Blokada
    • *.rev.poneytelecom.eu

    Jeśli Red Bull jest głównym orędownikiem nowego reglaminu, to już wiadomo kto zepchnie Mercedesa z tronu w sezonie 2017.

  • 17. wojtek117
    • 2015-12-23 05:54:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Gratulacje dla osób które odległości mierzą w sekundach, hm to mam pytanie z mojego domu do pracy mam 3km odległości ile to jest sekund? Znacie może wzór i odpowiedź?


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo