komentarze
  • 1. dexter
    • 2015-10-22 12:47:10
    • *.2.103.205

    Dlatego tez podczas postoju w boksach mozna czasami zobaczyc jak mechanik podchodzi z boku czy z tylu do auta i reka przejezdza po krawedzi skrzydla. Chodzi o to, aby w miare oczyscic skrzydlo z malych kawaleczkow gumy.

    Gdy male czastki gumy przykleja sie do krawedzi skrzydla albo dostana sie gdzies do szczeliny czy luki pomiedzy elementami skrzydla, wtedy istnieje niebezpieczenstwo ze przeplyw powietrza na skrzydle moze byc zaklocony, a nawet moze sie zerwac. W takim przypadku sila docisku na tylnym skrzydle nie bedzie stabilna, a kierowca podczas dohamowania do zakretu bedzie mial problem.

    Podobny efekt moze wystapic na skrzydlach samolotu gdy krawedz czy powierzchnia skrzydla bedzie oblodzona. Dlatego tez skrzydla samolotu musza np. w zimie krotko przed startem zostac oczyszczone ze sniegu i lodu. Oblodzone skrzydla, a dokladnie mowiac zaklocony oplyw powietrza zmienia wlasciwosci lotu kazdego platowca. Takze w czasie lotu oblodzenie skrzydla zawsze nalezy unikac. Miejsca na skrzydlach samolotu gdzie lod latwo moze sie wytworzyc w wiekszosci samolotow sa podgrzewane.Podczas lotu na wysokosci przelotowej temperatury osiagaja minus 50°C, ale wilgotnosc powietrza jest zwykle tak niska ze skrzydla nie moga zamarznac. Na zejsciu z wysokosci zaleznie od warunkow atmosferycznych sytuacja juz moze wygladac inaczej. Wtedy pilot musi czasami wlaczyc ogrzewanie aby skrzydla nie zamarzly, inaczej moze dojsc do zerwania przeplywu powietrza i do duzych problemow.

    Tak samo funkcjonuje aerodynamika w samochodzie wyscigowym. Bolid formuly 1 praktycznie mowiac jest maly samolotem odworconym do gory nogami. Dlatego zaklocona aerodynamika na skrzydle np. drobnymi kawalkami gumy bedzie zle oddzialywac na sile docisku.

    Moze juz w Austn podczas wyscigu bedzie mozna znowu zauwazyc jak mechanik czysci tylne skrzydlo. Gdy kierowca zjedzie na zmiane opon prosze sie dokladnie przypatrzec jaka prace wykonuja machanicy - polecam.

  • 2. ekwador15
    • 2015-10-22 12:55:08
    • *.minolta.pl

    No czyszczenie przedniego skrzydła widzimy co wyścig, bo jego też to dotyczy. Bodaj w 2013 roku, gdzie Seb Vettel po safety car odjeżdzał na 2 sek na okrążeniu od drugiego wtedy w wyścigu Nico Rosberga, to okazało się, że Nico miał zapchane przednie skrzydło tymi kawałeczkami i dlatego Seb kręcił aż po 2 sek lepsze okrążenia od kierowcy jadącego na drugim miejscu. Miało to miejsce w GP Singapuru 2013.

    Jeśli kolejność na mecie w GP USA będzie taka jak przeważnie w tym roku, czyli 1. Lewis 2.Nico 3.Sebastian Vettel - no to wtedy Lewis jest już 3-krotnym Mistrzem Świata.

  • 3. St Devote
    • 2015-10-23 01:38:39
    • *.static.korbank.pl

    Helmuty przeprojektowały o-ring na ö-ring.

  • 4. Skoczek130
    • 2015-10-23 09:35:57
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Czy tu w Austin, czy w Meksyku, to i tak mistrz praktycznie znany. Brawo Lewis - wykorzystaj to, co masz, bo wszystko się kiedyś kończy.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo