komentarze
  • 1. dykov
    • 2015-02-26 10:23:30
    • *.static.ip.netia.com.pl

    Szkoda, że FI będzie miało tylko 3 dni na nowy bolid, mam nadzieję, że przejadą jak najwięcej okrążeń bez awarii, są mocno w plecy. Kibicuję Lotusowi i Romkowi, wyglądają mocno na testach i może przełoży się to na pudło w sezonie.

  • 2. Viduka
    • 2015-02-26 10:52:05
    • *.free.aero2.net.pl

    McLaren-Honda znów dobrze zaczyna.....Button jak na razie przejechał tylko 5 kółek.....najmniej ze wszystkich.

  • 3. dexter
    • 2015-02-26 11:00:49
    • *.114.136.131

    Co sie do tej pory wydarzylo?

    Po 8 dniach testow, obraz pomalu pomalu zaczyna byc bardziej wyrazny. Mercedes czyli obronca tytulu przez ostatnie 8 dni skoncentrowany byl na dlugich przejazdach oraz udoskonaleniu niezawodnosci czyli na umocnieniu podstaw na ktorych mozna budowac. W ostatnich dniach w Barcelonie pokonali w sumie 441 okrazen albo 2.053 km jak kto woli. Dopiero w 8 dniu gdy Rosberg wykrecil na oponach medium czas 1.24,321 konkurencja mogla zobaczyc czego po Mercedesie mozna sie spodziewac. Romain Grosjean na swoim okrazeniu uzyskal czas 1.24,067 ale na mieszance ktora oznaczona jest jako supersoft. Riccardo w 6 dniu testow osiagnal czas 1.24,574, Kimi byl o jedna setna wolniejszy. Massa przejechal okrazenie w czasie 1.24, 672, - ale wszyscy panowie podrozowali na mieszance soft, ktora w porownaniu do opony-medium jest szybsza o 1,4 ok. sek. na okrazeniu. W sumie sam Mercedes przewiduje przewage od trzech do pieciu dziesiatych.

    Patrzac na takie zespoly jak Ferrari, Red Bull i Williams sytuacja wydaje sie bardzo ciekawa, poniewaz miedzy nimi jest ciasno. Ferrari z pewnoscia zaskoczylo pozytywnie wszystkich w Jerez. W Barcelonie nie wykrecili juz tak duzo okrazen. Dotychczac Ferrari pokonalo 345 okrazen albo 1.606 kilometrow. No ale symulacja wyscigu oraz trening zmiany opon ma zostac przeprowadzona w ostatnim tygodniu testow w Barcelonie

    Red Bull z pewnoscia sie poprawil. Potencjal bolidu jest kwesta bezsporna. W tym tygodniu planowane sa testy z krotkim nosem. A kto Adriana Neweya zna to wie ze on najlepsze swoje pomysly rozpakowuje krotko przed rozpoczenciem sezonu. W Red Bullu lekkim bolem jest nadal jednostka napedowa. Z tego co mowi Christian Horner wynika ze silnik ma wiecej mocy, ale ta sila nie jest rownomiernie rozlozona. Taka chorobe mozna z pewnoscia odpowiednio zmienionym oprogramowaniem wyleczyc. Dzisial tylne skrzydlo w RB11 wyglada na jeszcze bardziej wezsze. Boczne skrzynie w dolnym obszarze zostaly troche inaczej opracowane sa jeszcze bardziej wciagniete.

    Myslalem ze Mercedes w nastepnym tygodniu bedzie mial nowe czesci gotowe. Prace nad przednim i tylnym skrzydlem oraz zmodyfikowanym przednim zawieszeniem byly juz ukonczone, ale ze oni juz dzisiaj wyjada z nowym nosem i tylnym skrzydlem, respekt.


    Wyglada na to ze Williams przygotowal prawie identyczny program testowy jak Mercedes: przez 5 dni troche pracowali nad podstawa, w 7 dniu trenowali postoj w boxsie, a w 6 dniu podkecili troche tempo bolidu. Takze w Williamsie planowana jest w nastepnym tygodniu dostawa nowych czesci.
    Forma zespolu Williams zalezy od dnia :)

    Z tych 3 kandydatow najlepsze wrazenie robi jednak Lotus. Maldonado i Grosjean wykrecili w ostatnich 4 dniach 361 okrazen - wiecej niz Ferrari. Kierowcy uzyskali najlepsze czas. Auto wyglada na dosc stabilne, a przy zmianie dostawcy silnika nie jest to tak zaraz od poczatku oczywiste.

    Toro Rosso ma dobre auto lecz wylczy podobnie jak Red Bull z deficytem silnika Renault czyli ze slabymi wlasciwosciami jezdnymi. Z Renault dochodza glosy ze ze wzgledow na bezpieczenstwo z 4 silnikow ktore posiadaja proces homologacji przeszedl ten najslabszy. A bardziej agresywny projekt wejdzie dopiero w lecie. Verstapen w przedostatnim dniu testow w czasie przejazdow dlugodystansowych pokazal bardzo dobra stabilnosc czasu.

    Dzisiaj na torze w Barcelonie Toro Rosso jezdzi calkiem nowym autem! Do tej pory Verstappen i Sainz pokonywali kilometry tylko w wersji przejsciowej. Nowy bolid posiada: nowy nos, podwozie, skrzydla, boczne skrzynie, deflektory itd. itd. - Wow! Sainz dokonuje juz przejazdy pomiarowe aero przebudowanym STR10

    Nos podobny jest do Williamsa, boczne skrzynie na dole nie sa juz tak mocno wciagniete

    Sauber wydaje sie byc lepszym niz w ubieglym roku, ale do Lotusa i Torro Rosso jeszcze im daleko. Auto jest szybkie na prostych, ale brakuje im troche sily docisku w zakretach. Ostatnio problemy ze skrzynia kosztowaly czas jazdy.

    W nastepnych tygodniach ukaze sie Force India z silnikiem Mercedesa, zobaczymy

    No i na koncu McLaren- Honda pare tygodni temu wspomnialem ze oni beda potrzebowac do rozwiazania problemow beda potrzebowac czasu. Po 350 kilometrach w Jerez, wszyscy mieli nadzieje rozpoczac w Barcelonie normalny plan testow. A pokonali tylko 577 km. Dodatkowo ciezki wypadek Alonso zadecydowal o przedwczewsnym zakonczeniu testow. Zespol przyznaje ze nawet nie wykonali w 50% zaplanowanych przygotowan.

    Problemy z elektronika sa w duzej mierze rozwiazane. Jednak gdy juz wszystko wygladalo optymistycznie pojawily sie pierwsze duze problemy. Uszczelka w MGU-K doprowadzila inzynierow w Tokyo do szalu. Poprawiali 2 razy a mimo tego ich naped elektryczny nie jest w 100% kuloodporny. Za to piatkowy czas 1.25,961 uzyskany przez Alonso byl prwdziwym jasnym punktem i to przy zmniejszonej mocy elektrycznej. McLaren skonstrowal dobre auto. Szesciocylindrowy silnik Honda ma duzo mocy. W epoce hybrydowej wszystko zalezy od wspolgrania miedzy jednostka spalinowa a silnikami elektrycznymi. Takze zobaczymy...

  • 4. dykov
    • 2015-02-26 11:01:36
    • *.static.ip.netia.com.pl

    A swoją drogą, ciekawe, kto bardziej będzie zamykał stawkę w tym sezonie? McHonda, czy Force India? Obydwoje w plecy na testach

  • 5. dexter
    • 2015-02-26 11:18:17
    • *.114.136.131

    Edit: bla bla bla "ktora w porownaniu do opony-medium jest szybsza o ok. 1,4 sek.", "Toro Rosso ma dobre auto, lecz walczy podobnie jak Red Bull", "No i na koncu McLaren- Honda pare tygodni temu wspomnialem ze oni beda potrzebowac wiecej czasu, aby rozwiazac swoje problemy" - tak mialo byc.

  • 6. fanvettela234
    • 2015-02-26 14:17:11
    • *.ggprofit.pl

    No i zaczynamy ostatnią turę.kabicuje ferrari.

  • 7. ArthurPL
    • 2015-02-26 15:04:56
    • *.play-internet.pl

    Witam,ktos sie orientuje jak z F1 w polskiej tv?

  • 8. devious
    • 2015-02-26 15:11:54
    • *.static.ip.netia.com.pl

    zief

    Ale nuda - Mercedes dominuje, McLaren jak zwykle wymienia silnik, reszta krąży i nabija kilometry.

    Jutro przynajmniej nowe Force India pokażą :)

  • 9. dexter
    • 2015-02-26 16:11:25
    • *.114.136.131

    Witam, devious!

    Chlopie, gdzie tam nuda? Zamiast podziwiac McLaren-Honda (bo nie wiadomo czy ich MP4-30 w ogole na torze zobaczymy), to co najmniej moza sie ich nowym ulcznym cudem podelektowac.

    Wczoraj odbyla sie prezentacja 675LT (LT = Longtail). Oficjalnie ma on byc dopiero zaprezentowany w Genewie na Salonie Samochodowym. Jest mocniejszy i lzejszy niz 650S
    Silnik 3,8 V8 675 KM. Posiad 25 KM wiecej niz wersja 650S. Masymalny moment obrotowy wzrosl do 22Nm w sumie ma 700 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h 2,9 sek. Do 200 km/h 7,9 sek.
    Predkosc max. 330 km/h i jest o 100 kg lzejszy. Jest dluzszy i szerszy . Wazy 1.230 kg. Czyli ma 1,822kg/KM :)) (wszedzie carbon i tytan) Nazwa LT laczona jest z sukcesami McLaren F1 GTR Longtail w FIA GT oraz w klasie GT1 w Le-Mans

    Pozdr.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo