WYNIKI Jerez [ 02 lutego 2015 ]
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 S.Vettel Ferrari 1:20.984 89
2 F.Nasr Sauber 1:21.867 88
3 V.Bottas Williams 1:22.319 61
4 L.Hamilton Mercedes 1:22.490 91
5 M.Verstappen Toro Rosso 1:24.167 73
6 P.Maldonado Lotus 1:25.802 41
7 J.Button McLaren 1:54.655 6
8 D.Kwiat Red Bull -:--.--- 18

komentarze
  • 8. lobuzer
    • 2015-02-02 17:47:47
    • *.skynetmedia.pl

    @3 z testów nie wynika czy są tacy dobrzy czy też nie, jednak w 2009 jak BrownGP jeździł świetnie to większość wypowiadała się, że to pod sponsorów. Mówię tylko, że wyrokowanie dobrze, czy źle będzie możliwe dopiero po kilku pierwszych wyścigach.
    Co do samego Mercedesa, to jego przewaga prędzej czy później zostanie przełamana.
    Tymczasem Ferrari zapewnia swoim fanom trochę radochy :D Może to i tylko testy, ale mnie cieszy, że oficjalnym mistrzem 2 dnia testów zostało Ferrari ;)
    Dobre dla czerwonych jest też to, że Sauber kręci w miarę dużo kółek, a wg doniesień Ferrari dołożyło ok 80KM do swojego silnika.

  • 9. maziboss
    • 2015-02-02 18:00:14
    • *.95.204.25

    Tak jak pisałem wczoraj Ferrari bez żadnych większych problemów. Bolid wygląda o niebo lepiej niż F14T. Czuję, że to może być o wieeeele lepszy sezon dla Ferrari niż 2014. Szkoda mi będzie Alonso, jeżeli okaże się, że bolid Ferrari będzie walczył łeb w łeb z Merolami...

  • 10. fanAlonso=pziom
    • 2015-02-02 18:00:20
    • *.rzeszow.mm.pl

    czerwoni muszą się przypodobać nowemu szefostwu tak samo było jak domenicali wyleciał

  • 11. Mateo_R19
    • 2015-02-02 18:00:59
    • *.centertel.pl

    Honda zaczyna jak Renault w zeszłym roku. Nic dobrego to nie zapowiada.

  • 12. GTR
    • 2015-02-02 18:01:23
    • *.play-internet.pl

    @8 lobuzer
    Choć i tak patrząc na bilans mocy mają około 30KM straty do Mercedesa. Auto jest na pewno stabilniejsze od F14-T, brzmi bardziej czysto podczas przyspieszania i lepiej upuszcza ciśnienie z turbo na dohamowaniach. Modyfikacje w silniku na pewno dały mnóstwo korzyści.

  • 13. Nowicjusz
    • 2015-02-02 18:06:27
    • *.204.251.8

    Honda zaczyna jak Renault. McL zaczyna jak RedBull.
    Przypominam że niektórzy w 2014 prorokowali RedBullowi straty rzędu 4 sekund podczas GP Australii.
    Pewnie McHonda nie będzie genialną konstrukcją, ale na pewno nie będą "czerwoną latarnią".

    Ferrari podobnie jak w 2014, mocne testy i pewnie słaby sezon...tylko czy aż tak słaby jak poprzedni? Pewnie nie, ale na poziom 2012 chyba też nie wejdą.

  • 14. GTR
    • 2015-02-02 18:14:45
    • *.play-internet.pl

    @13
    Co ty możesz o tym wiedzieć :)

  • 15. lobuzer
    • 2015-02-02 18:16:22
    • *.skynetmedia.pl

    @12 GTR zgadza się. Na filmikach z testów to zupełnie inne bolidy. Poza tym ponoć od zeszłego roku mają rozdzielone turbo podobnie do Mercedesa, tylko skrzydła muszą rozwinąć. Zasoby do tego niewątpliwie mają.

  • 16. Nowicjusz
    • 2015-02-02 18:23:04
    • *.204.251.8

    @13

    hehe, ja nic :)
    Po prostu uważam że Ferrari nie będzie tak szybkie jak w 2012, ale będzie szybsze niż w 2014.
    To samo tyczy się McHondy. Mieli 24 miesiące na zrobienie silnika, więc nie wierzę aby zrobili najgorszy silnik w stawce ;)

  • 17. bo77as
    • 2015-02-02 18:30:50
    • *.centertel.pl

    Radzę zerknąć na wyniki merca i ferrari z testów 2014, robili regularnie 50 kolek, mcl niestety przypomina Renault, a nie wierze, ze maja bolid tak dobry aerodynamiczny jak red bull w 2014, mcl mógł sie ładnie rozwijać z mercem a wybrali Hondę i moze to byc najchudszy sezon dla nich na przestrzeni lat... Oby nie :)

  • 18. marco35
    • 2015-02-02 18:37:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zapewne oglądaliście zdjęcia z drugiego dnia.
    ht tp:/ /med ia.f 1i.com/se as ons/10 86-jerez-te sting-day-2.html
    Mclaren zdjęcie 6 i 45 ..Co on ma na nosie ? Implant soczewkowy ? Widać powiększone bil z napisu Mobil

  • 19. Mateo_R19
    • 2015-02-02 18:42:22
    • *.ingram.com.pl

    @18 Po pierwsze, więcej spacji nie dało się nawalić. A po drugie, to jest kropla wody na obiektywie.

  • 20. Mateo_R19
    • 2015-02-02 18:43:31
    • *.ingram.com.pl

    A nie, coś tam rzeczywiście jest.

  • 21. GTR
    • 2015-02-02 18:43:55
    • *.play-internet.pl

    @16 Nowicjusz
    Ciężko powiedzieć czy 24 miesiące bez praktyki w ekstremalnych warunkach i przy tak wielu komponentach które należy zmusić do współpracy, to dużo. Uważam, że dokładnie widzimy z testów kto może się pochwalić niezawodnością a kto ma spore problemy. Jeśli Honda przez kolejne 2 dni pokaże to co przez 2 ostatnie... Cóż Alonso chyba strzeli sobie w swoja gwiazdorską głowę :) Zastanawia mnie RBR. Cóż oni zrobili z tym skrzydłem. Jak można przyjechać z jedna sztuką...

  • 22. KowalAMG
    • 2015-02-02 19:29:40
    • *.24.196.114

    Liczy sie tempo wyscigowe .. Merc w 2013 tez zdobywal pole position i co Rbr podczas wyscigu objezdzal jak chcial wiec schlodzcie zapaly .

  • 23. FAster92
    • 2015-02-02 19:34:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie rozumiem tu połowy osób. Myśleliście, że McLaren będzie pierwszy? Alonso dobrze wiedział na co się pisze przechodząc do McLarena, po za tym to dopiero pierwsze kroki zespołu z Woking z silnikiem Hondy - pierwsze zimowe testy, na których TESTUJĄ wszystko co jest do przetestowania przed rozpoczynającym się sezonem.

    Pomimo małej liczby przejechanych okrążeń jestem pozytywnie zaskoczona, bo mogło być jeszcze gorzej. Przypominam, że w zeszłym roku prawie połowa stawki nawet nie wyjechała z garażu... więc chyba należy poczekać z układaniem stawki jeszcze przed pierwszym GP.

  • 24. lobuzer
    • 2015-02-02 19:35:19
    • *.centertel.pl

    @18 czujniki pomiarowe. McLaren często ich używa na testach.

  • 25. Viduka
    • 2015-02-02 19:36:04
    • *.free.aero2.net.pl

    McLaren - Honda bardzo blado póki co. Nie wróży to niczego dobrego. 2 dni testów i zaledwie 12 kółek przejechanych.....pomijam czas skoro silnik jest przykręcony. Niech mają nawet jeszcze gorszy czas ale niech zrobią przynajmniej 50 kółek. Zobaczymy co będzie w kolejnych 2 dniach.

  • 26. popo21
    • 2015-02-02 19:43:47
    • *.chelm.gda.pl

    moim zdaniem:
    1. Ferrari zrobiło dobry bolid, pamiętajmy, że oni doskonale wiedzieli co muszą poprawić i prawdopodobnie to zrobili, nawet sauber nieźle jeździ a to już nie przypadek
    2. Mclaren ma dupny silnik brakuje im doświadczenia i testów, moim zdaniem zaczną jak redbull w zeszłym sezonie lub nawet gorzej gdyż tylko jeden zespół korzysta z ich jednostki napędowej i ciśnienie mniejsze będzie.
    3. Jak dla mnie RB i Merc jeszcze jeździli na pół gwizdka

    Ogólnie to liczę na walkę między Ferrari, RB i Mercedesem jak w sezonie 2012 chyba :)

  • 27. Polak477
    • 2015-02-02 20:15:42
    • *.dynamic.chello.pl

    Mimo tego, że wcale nie przeszkadza mi taka forma McLarena to jednak wstrzymałbym się z wyciąganiem wniosków o silniku Hondy po 2 dniach testów. W zeszłym roku prawie każdy tak zaczynał, muszą to po prostu wszystko ustawić, skonfigurować, popoprawiać, a to musi trwać. Inne zespoły już się nauczyły jak to robić, więc nie ma co dzielić skóry na niedźwiedziu.

  • 28. gujak
    • 2015-02-02 20:29:21
    • *.static.ip.netia.com.pl

    powiem więcej Honda to doświadczony producent silników , i jestem pewien że za tydzień czy dwa odpalą petardę

  • 29. Blazefuryx
    • 2015-02-02 20:38:31
    • *.dynamic.chello.pl

    26. W sezonie 2012 Mercedes o nic nie walczył, pomyliłeś ten team z McLarenem, który miał najlepszy bolid w tamtym okresie.

  • 30. PanPikuś
    • 2015-02-02 20:51:39
    • *.dynamic.chello.pl

    Cosworth też nie był zielony jak projektował silnik V8, a wyszło jak wyszło. Historia to piękna rzecz, ale w tym sporcie liczy się tu i teraz.

  • 31. frg1pl
    • 2015-02-02 21:07:32
    • *.dynamic.gprs.plus.pl


    Zawsze mogą wstawić niezawodny piec od cebry

  • 32. Jahar
    • 2015-02-02 21:18:19
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Nie ma co się oszukiwać na temat formy Hondy bo ostatnie testy pokazują jasno, że nie są gotowi na ten moment do podjęcia rywalizacji z resztą stawki, która ma rok doświadczenia w warunkach wyscigowych oraz lepsze rozpoznanie. Mercedes rok temu był gotowy od razu na jazdę na najwyższych obrotach a tutaj mamy kupę. Renault i Ferrari również rozwinęli swoje konstrukcje i Honda nie ma przewagi nad nimi. Rok temu Renault za takie testy jak teraz pokazuje McLarena otrzymał wielką falę krytyki a Honda nie tylko dlatego, że jest japońska chociaż wcale więcej sukcesów od Francuzow nie mają.

  • 33. melo
    • 2015-02-02 22:40:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Fernando Alonso popadnie w depresje jak okaże się ze teraz Ferrari będzie w czołówce, trafione z formą bolidu, a jego cierpliwość za wcześnie się skończyła. Ferrari będzie brylowało a McLaren będzie walczył w tyłach. Czyżby Sebastian Vetel miał niesamowite szczęście trafiać na same topowe auta? To tylko głośnie rozmyślania, bo formę aut poznamu w australii, ale pewne jest to że auta z nilnikami Hondy tam raczej nie wygrają;)

  • 34. melo
    • 2015-02-02 22:48:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @28. Doświadczony w produkcji silnikoów do aut drogowych. W F1 nazwa sama nie pojedzie, patrz rok temu Ferrari ;) Silniki wyczynowe to już inna bajka, cholernie trudne w projekcie, dlatego projektowaniem takich silników zajmują sie specjalnie wyspecjalizowane firmy, które w silnikach wyczynowych siedzą od zawsze, a z usług tych firm korzystają firmy motoryzacyjne. Tak przykładowo. Nowa honda w F1 to dzieło firmy Judd, specjalizującej się od X lat w silnikach sportowych wyczynowych.

  • 35. jogi2
    • 2015-02-02 22:50:49
    • *.piekary.net

    Pamiętać trzeba ,ze sam silnik (teraz Hondy)..nawet najlepszy w stawce nie zapewni wygranych czy dobrego tempa.Tamten sezon McL jeździł z silnikiem mercedesa ,a przegrywał niejednokrotnie z RB teoretycznie dużo słabszym silnikiem .

  • 36. Mateo_R19
    • 2015-02-02 23:19:04
    • *.ingram.com.pl

    Właśnie przeglądałem filmiki z testów. O ile silniki Renault, Mercedesa i Ferrari brzmią tak jak brzmieć powinny to w silniku Hondy ewidentnie coś nie gra. Na pierwszy rzut oka widać że ledwie się McLaren odpycha. I nikt mi nie powie ze mają jeszcze czas, nie mają. Dużo osób mówi że RBR też wypadał marnie na testach a drugie miejsce miał. Tylko że od kilku lat RBR ma dużo większe pojęcie w budowie nadwozia. W zeszłym roku McLaren mając silnik merca był od nich dużo gorszy. Podejrzewam że Renault, Ferrari i Merc pozostawią sobie niewiele miejsca na poprawę, choćby po to by nie dać pola manewru hondzie.

  • 37. RyżyWuj
    • 2015-02-02 23:52:38
    • *.static.korbank.pl

    @36 Honda zalicza pierwsze przejazdy, więc jeżdżą na skręconych obrotach. Stąd inne brzmienie i kiepskie osiągi.

  • 38. 6q47
    • 2015-02-03 07:43:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    36. Mateo_R19
    Poprzedni sezon w wykonaniu McLarena został "zatwierdzony" i wykonany w 100 procentach. Zbyt wiele się zmieniało (nie tylko odejście Mercedesa i przyjście Hondy - roszady personalne) w samym McLarenie, aby ładować fundusze w rozwój tamtej konstrukcji.
    Ponadto równie dobrze można założyć, że testowali technologie i rozwiązania pod kątem przejścia na silnik Hondy. A takie "testy" podczas GP miały prawo spowolnić bolid.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo