komentarze
  • 1. FanRosbergaBC
    • 2015-01-07 21:43:03
    • *.centertel.pl

    Byłoby ciekawie, nareszcie silniki, stałby się potworami, a nie jak teraz przez wielu uważanych kosiarkami. :)

  • 2. fan massy
    • 2015-01-07 21:49:20
    • *.static.ip.netia.com.pl

    To byłby najlepsze zmiany od wielu lat :D
    1000KM Wow!!!.
    Dużo docisku!!!!!! I Inne obręcze kół.
    Agresywna F1 tego mi trzeba!

  • 3. Mat5
    • 2015-01-07 22:29:50
    • *.180.220.86.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Jak dla mnie silniki v10 to były zdecydowanie najlepsze. Miały najfajniejszy dźwięk i przecież to dzięki nim jest tyle rekordów okrążeń i uzyskiwanych prędkości (jak choćby Montoya na Monzy bodaj w 2004)

  • 4. MarTum
    • 2015-01-07 23:49:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Może być mała, wielka rewolucja. Więcej mocy, wyższe obroty, luźniejsze limity. To jest to czego chcemy!

  • 5. RyżyWuj
    • 2015-01-08 00:18:26
    • *.static.korbank.pl

    @4 OMFG! Od kiedy zostałeś publicznie zgaszony twoja tfórczość elektryzuje synapsy jak myśl o polowaniu wykastrowanego kota. Strzelasz tymi swoimi astralnymi sonatami w kosmos do bóg wie kogo i to jeszcze w liczbie mnogiej - pewnie w imieniu jakiejś bliżej nieokreślonej grupy głosów we własnej głowie. Weź się chłopie ogarnij, zniweluj luzy w czaszce i wprowadź trochę dyscypliny umysłowej. Już wolałem cię w wersji sajko, jak włączałeś ten swój berserk mode i trzymałeś w szachu cały świat swoimi skrinszotami.

  • 6. tommek7
    • 2015-01-08 00:25:07
    • *.97.131.139

    Ta już wierzę w te moce... 2017? Jak już będę mieli to wprowadzić to ekologia już na tyle wejdzie w życie, że zmienią plany na silniki elektryczne LOL

  • 7. Skoczek130
    • 2015-01-08 00:48:57
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Nie mam nic przeciwko. ;)

  • 8. industrialmare
    • 2015-01-08 04:15:19
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Powrotu ? Chyba mówimy tu o poprzedniej erze turbo , bo żaden wolnossacy silnik nie miał mocy przekraczającej 1000 KM. Co ciekawe już w tym sezonie moc V6 spodziewana jest w okolicach 900 KM. Co do artykułu, to przydało by się źródło użyte do napisania artykułu. Można by wtedy sprawdzić ostatecznie wiarygodność. Co do dźwięku - po prostu zamontować głośniki przy wydechu. Po co niszczyć idee wyjątkowości tych jednostek napędowych dla subiektywnych wrażeń akustycznych ?

  • 9. industrialmare
    • 2015-01-08 04:18:18
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Raz, dwa , raz ... o co chodzi z tą moderacją ? Mój poprzedni wpis drugi dzień się moderuje, a nie widzę tam żadnych powodów do tego.

  • 10. meamea
    • 2015-01-08 06:37:07
    • *.229.23.115

    bzdura, silniki obecne są ok, wystarczy zrobic szersze opony i zmienic ograniczenia lekko zmienic względem paliwa i obrotów, i tez maszyny przyspieszą, a walic 1000km silnik? teraz kazdy płacze bo wie ze z mercedesem przez najblizsze 3 lata nie ma szans,

  • 11. tomasir
    • 2015-01-08 07:50:41
    • Blokada
    • *.195.106.50

    Ja trzymam kciuki za powrót możliwości takowania przy pit stopach. Niewątpliwie urozmaiciłoby to wyścigi i dodatkowo wpłynęło korzystnie na osiągi bolidów (nie musiałyby startować zatankowane pod korek)

  • 12. R4F1
    • 2015-01-08 10:50:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Od roku na całym świecie, również na tym forum dziennikarze, fani i inni zainteresowani pisali i mówili o bzdurności tak małego limitu przepływu paliwa, jak i o podwyższeniu obrotów silnika, a także wyższego limitu jednostek na sezon. Teraz w końcu zaczęli o tym dyskutować przynajmniej, ale niezbyt wierzę, że wszystkie z tych pomysłów zostaną wdrożone.
    Ciekawe jak wygląda żywotność obecnych jednostek przy takich wyżyłowanych parametrach

  • 13. brooda2
    • 2015-01-08 12:50:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moim skromnym zdaniem to powrót tankowania podczas pit stopu nie przejdzie.Sprawa bezpieczeństwa,pamiętacie próby wyjazdu z przewodem do tankowania bo został w zamku przy zbiorniku

  • 14. sasza
    • 2015-01-08 13:31:21
    • *.adsl.inetia.pl

    Horner jak zwykle jest cynicznym egoistą - chce standaryzować to, w czym jego zespół ma największe kłopoty, czyli system odzysku energii. Oczywiście dla dobra formuły 1...

  • 15. fanAlonso=pziom
    • 2015-01-08 15:01:24
    • *.230.85.220

    niestety nie powrócą V10 tylko będą frajerskie turbo jak usuną ( znaczy zmniejszą ) skrzydła by bolidy wyglądały coś jak ala 2000 -2008 to dla mnie już będzie sukces

  • 16. ChrisDeFirenze
    • 2015-01-08 15:21:53
    • *.google.com

    @15
    No ja was do cholerny nie rozumiem z tą niechęcią do przednich skrzydeł!
    Czy nie ogarniacie, że to daje docisk?! Szlag mnie trafia jak czytam bzdety o ich brzydocie/potrzebie zmniejszenia. Żeby były jeszcze wolniejsze w zakrętach?
    Zwiększyć moc, usunąć skrzydła. Będą się wtedy prowadzić jak mydło w mokrej wannie.
    Świetne myślenie (y)

    Ja już wolę jedno wielkie skrzydło z wielkim silnikiem.
    Bolid ma być przede wszystkim szybki i zwrotny. Nie ładny.

  • 17. housepl
    • 2015-01-08 16:05:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niestety ja już w nic nie wierzę, jeszcze nie dawno ktoś mówił o silnikach elektrycznych w pitlane.

  • 18. Rimaro
    • 2015-01-08 16:37:54
    • *.internetia.net.pl

    Zmniejszenie ograniczenia tymczasowego przepływu paliwa = zwiększenie obrotów + minimalnie dodać docisku aero, ew. mechanicznego poprzez poszerzenie opon jest jak najbardziej możliwe nawet w 2016 roku, tylko że wiąże się to z szybszym zużywaniem się części więc 4 silniki, czy nawet 5 na sezon może być niewystarczające. Oczywiście nie można zapomnieć o maksymalnej ilości paliwa na wyścig, bo 100kg przy wyższych obrotach i bez ograniczenia nie wystarczy ( bo na powrót możliwości tankowania w boxach nie ma co liczyć ). Te wszystkie zmiany nie są rewolucją, więc uznam to nie jako pomysły i propozycje, tylko jako cel zmian regulaminowych. A wszyscy chyba już wiedzą, że obecne silniki potrafią osiągnąć 1000KM, więc samych silników nie ma co zmieniać, trzeba rozwijać. Na to liczę w przyszłej F1 !

  • 19. fanAlonso=pziom
    • 2015-01-08 19:56:43
    • *.230.85.220

    16. to sobie zobacz jak aerodynamicznie rozwinięte bolidy były z lat 2000 - 2008, to właśnie przepisy na 2009 wprowadziły te deski surfingowe, pługi śnieżne itp. i zlikwidowały te skrzydełka, uszy królika ( jak to było w hondzie w 2008) i inne lotki by zmniejszyć docisk

  • 20. 6q47
    • 2015-01-08 21:09:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Proponowana moc generuje kolejne podpunkty, które muszą byc zmienione.
    Jakie to podpunkty?
    Nic wielkiego... aczkowwiek można sobie dopowiedzieć o jakie parametry bolidu chodzi :)

    Tylko co da zezwolenie na posiadanie Tysiaka Kucy pod kuprem?
    Przecież będzie to ten sam motor - lepszego, bardziej chrapliwego czy też "wyjącego" dźwięku z siebie nie wydobędzie.
    Nie z 6 garów.
    V8, a tym bardziej V10 o pojemnosci zblizonej do obecnego V6 nikt nie będzie konstruował. Bo kto zwróci producentom poniesione dotychczasowe koszty i zapewni kasę na wskoczenie w wymienione przezemnie ilosci cylindrów?
    Będzie to Ecclestone jako taki czy tez ktoś w CVC zacznie nie tylko liczyć kasę i "zaskoczy" i podniesie palec w odpowiednią stronę do odpowiedniej osoby...
    Zespoły&producenci mając poparcie w postaci odpowiedniej do dyspozycji liczby zer będą z radoscią przystepować do nadrabiania strat w kwestii silników

  • 21. krzysiek000
    • 2015-01-09 07:41:33
    • *.244.210.77

    Wybaczcie moją ignorancję, ale do czego doprowadzi zwiększenie mocy silnika?
    Spodziewam się, że będzie łatwiej o buksowanie kół, trudniej będzie kontrolować moc w zakrętach, ale bolid będzie miał większą prędkość maksymalną i przyśpieszenie.
    Poprawcie mnie, jeżeli się mylę...

  • 22. mmmis
    • 2015-01-09 09:13:57
    • *.iwacom.net.pl

    FIA wie co robi - kibice podniecają się zmianami, których na oczy nie zobaczą... a biznes nadal się kręci ;)

    Takich pomysłów była cała masa - większość trafiła do śmietnika.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo