komentarze
  • 1. Greek
    • 2015-01-03 09:48:46
    • *.dynamic.chello.pl

    Wszyscy co się rzucali o to żeby dozwolić na modyfikacje, w przyszłym sezonie będą płakusiać, że znowu mamy totalną dominację - tylko że RB. Gdyby zostawić te przepisy to można by oczekiwać, że inne zespoły korzystające z silników Mercedesa, 'ogarną' je i nawiążą walkę z fabrycznym zespołem. + można by wierzyć, że jeszcze Honda zbuduje coś dobrego i też powalczy.
    A tak: jeśli Renault stworzy jednostkę na przyzwoitym poziomie to będzie dominacja Puszek, bo do ich pakietu nikt się nie zbliży. Gdyby wciąż przewagę miały silniki z Niemiec, to była szansa dla innych zespołów na w miarę równe zmagania. A i z gorszymi silnikami RB niewątpliwie potrafiłby nawiązać walkę z najlepszymi, bo to nie żółtodzioby i potrafią wyciągnąć wnioski po sezonie. A tak to RB odjedzie wszystkim. A McLaren to w ogóle jest w czarnej d...

  • 2. Oskar9
    • 2015-01-03 10:01:00
    • *.ostnet.pl

    @1 Zapomniałeś, że Mercedes także może wprowadzać zmiany. Fakt, że czym bliżej maksymalnych osiągów silnika będzie coraz trudniej go udoskonalać, ale mnie cieszy, że będą rywalizować na polu silników.

  • 3. qinto
    • 2015-01-03 10:39:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    uuu, wygląda na to, że McLaren kolejny sezon zaliczy do straconych....
    a funkcjonowania FIA przypomina nasze urzedy skarbowe, przepisy przepisamy a interpretacja i tak zalezy od nastroju...

  • 4. Greek
    • 2015-01-03 13:41:43
    • *.dynamic.chello.pl

    @2
    "Zapomniałeś, że Mercedes także może wprowadzać zmiany."
    ...
    " Fakt, że czym bliżej maksymalnych osiągów silnika będzie coraz trudniej go udoskonalać"
    Ano właśnie...

  • 5. fanAlonso=pziom
    • 2015-01-03 14:28:26
    • *.230.85.220

    no i mclaren jest w czarnej d , z ręką w nocniku
    ale skoro brak jest konkretnej daty homologacji na ten sezon to i honda powinna z niego skorzystać a nie twierdzenie że to sprawiedliwe bo trzej inni producenci mieli tak samo - tu nic nie jest sprawiedliwe, FIA mogła powiedzieć że w jej interpretacji zarzuty zespołów nie mają podstaw i byłby koniec bo jak FIA się uprze i postawi na swoim to zespoły nie mają nic do gadania a tak jak mclaren utrzyma 5 miejsce na koniec sezonu to będzie sukces

  • 6. Grzesiu10
    • 2015-01-03 17:14:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @up
    Zapomniałeś o jednym, Renault, Ferrari i Merc mają jednostki homologowane z zeszłego roku i na nich zaczną sezon(silnika rozwojowego bez homologacji FIA nie dopuści do wyścigu) a Honda nie ma nic.

  • 7. Grzesiu10
    • 2015-01-03 17:18:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Całe wykorzystanie luki sprowadza się do tego,że zespoły mogą zacząć sezon na starym silniku dzięki czemu mają więcej czasu na rozwój nowego(po homologacji już nie będą mogli wprowadzać zmian tak jak w zeszłym sezonie) a stratę powiedzmy 50 punktów spowodowaną słabymi występami w 2-3 początkowych GP da się odrobić.

  • 8. Skoczek130
    • 2015-01-03 18:32:39
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    W zeszłym już roku poziom stawki (czyt. poziom przygotowania bolidów) był po prostu słaby (Merc był właściwie tylko jedynym, który był jak należy przygotowany do sezonu) i z pewnością w kolejnym, tym bardziej przy możliwości rozwoju jednostek, ten poziom powinien się wyraźnie poprawić. I miejmy nadzieje, że dzięki temu stawka się zacieśni. Najważniejsze, aby nie było dominacji - nawet RBR, któremu (nie ukrywam) kibicuje. Dominacja nie jest dobra i nigdy nie była. I oby jak najmniej jej było. Może tegoroczny sezon dzięki decyzji FIA zostanie "uratowany" przed przewidywalnością i pewnością co do układu stawki.

  • 9. wons
    • 2015-01-03 22:55:44
    • *.pl

    Mam nadzieję ,że Ferrari i Renault poprawią osiągi i niezawodność swoich jednostek przez co stawka stanie się bardziej wyrównana . Chciałbym zobaczyć jak RIC w trochę szybszym bolidzie walczy do ostatniego wyścigu o mistrza z HAM .
    P.S. Tylko trochę szybszym aby nie doszło do dominacji RBR jak w latach 2010-2013

  • 10. RyżyWuj
    • 2015-01-04 14:56:08
    • *.static.korbank.pl

    Podstawowa różnica jest taka, że wszyscy będą kopiować rozwiązanie Mercedesa, a jedynie Mercedes będzie rozwijał swój projekt. Taka to już jest złodziejska dyscyplina sportowa.

  • 11. Jacko
    • 2015-01-04 21:22:30
    • *.dynamic.chello.pl

    @10. RyżyWuj
    Toż mają ograniczoną ilość zmian w silniku (32 z 66 tokenów, czyli 48%) więc jak niby skopiują rozwiązanie mercedesa, którego silnik opiera się na całkowicie innych założeniach koncepcyjnych? Żeby to zrobić trzeba zbudować cały silnik od nowa.

  • 12. Skoczek130
    • 2015-01-04 23:00:07
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @RyżyWuj - nikt nie narzekał, kiedy kopiowano pomysły RBR. ;)

  • 13. koal007
    • 2015-01-05 13:34:43
    • *.141.232.187

    F1 schodzi poprzez przepisy coraz bardziej na psy. Coraz większą alternatywą i komercyjną i pod względem rozwoju i testowania nowych rozwiązań w bolidach stają się dla niej Dakar i 24/h LeMans. Wyścigi te mają mniejsze ograniczenia, mogą w nich brać udział bolidy o różnych specyfikacjach, mocach silników itd. Zasada jest jedna - wygrywa pierwszy dojeżdżający do mety. F1 jedzie na opinii sprzed lat, zaś jej prestiż jako królowej sportów motorowych - ciągle spada. F1 staje się sportem nieatrakcyjnym dla zwykłego kibola, bo ileż można gadać o dźwięku wydechu, albo ilości tokenów w silniku i co to ma wspólnego ze ściganiem? Pozdr. dla fanów F1.

  • 14. R4F1
    • 2015-01-05 17:07:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kolejny pokaz tego jak próbując rozwiązać 1 problem powoduje się kolejny w tym przypadku daje się solidnego kopniaka Japończykom i McLarenowi. To "sprawiedliwe proszenie" jest niczym innym jak tylko piachem wsypanym do tego silnika. Kolega z góry ma absolutną rację pisząc, że F1 jedzie na opinii wyrobionej przez lata. Fakt, że kwestie bezpieczeństwa są daleko bardziej rozwinięte, ale nieustanny rozwój konstrukcji zostały zatrzymane debilnymi przepisami.

    Rok po roku ma człowiek nadzieję, że coś się zmieni na lepsze, bo kocha oglądać wyścigi i ponownie czyta się coś takiego... mam jednak wrażenie, że pomimo tego Honda nas czymś tu zaskoczy i nie będzie to następny marny sezon McLarena. Ewentualnie może ktoś w FIA otrzeźwieje i umożliwi zmiany także w silniku Hondy, bo inaczej to jest po prostu załatwienie ich w białych rękawiczkach

  • 15. RyżyWuj
    • 2015-01-05 17:16:21
    • *.static.korbank.pl

    @11 Jacko - Po pierwsze, to nie dotyczy Hondy, która jak obstawiam razem z McLarenem zerżnie ordynarnie ile tylko się da z Mercedesa. A po drugie, tokeny tokenami, ale pewnie znajdzie się sposób na kopiowanie. Już sam układ był kiedyś opisywany jako najlepszy, więc jeśli nie sam silnik, to przynajmniej przygotowanie bolidu na przyszłe jego wersje, sposób montażu itd. Ja tu widzę wielomiesięczne rekolekcje dla techno-złodziejaszków z wszystkich ekip.

  • 16. rokosowski
    • 2015-01-06 13:33:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @13 koal007
    Hahaha lemans ma mniejsze ograniczenia? Nie widziałeś wyścigu długodystansowego na oczy dyletancie .

  • 17. porhe
    • 2015-01-09 16:09:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    13
    Tak ma mniejsze ograniczenia, mało tego LM24 ma o wiele więcej możliwości. Aby rozjaśnić ci ten temat. W LMP1, która też jest podzielona na grupy, ale tak w skrócie. W hybrydach można stosować dowolną wielkość silnika, można używać benzyny lub oleju napędowego. Można używać ERS o mocy do 8MJ, bolidy mogą mieś napęd również na przednia koła - chyba wystarczy? Oczywiście są ograniczania, ale o wiele mniejszym stopniu.
    Sami kierowcy, którzy jeździli LMP1H i F1 są pod wrażeniem bolidu LMP1 - są szybsze np. w zakrętach, mają lepszy docisk, nie wspominając o oponach.
    Teraz możesz się śmiać.

  • 18. Skoczek130
    • 2015-01-13 21:43:08
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Oby to możliwie jak najbardziej zbliżyło stawkę. :)

  • 19. rokosowski
    • 2015-01-14 12:08:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @17 Śmieję się dalej, nie masz pojęcia o czym mówisz

  • 20. porhe
    • 2015-01-15 10:08:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    19.
    No fakt, zapomniałem, że niektórych racja jest najracniejsza z najracniejszych, a w niezwykle rozwiniętych postach jest prawda prawdą szyta, która załamuje czas i historię. Wiedza lepiej od kierowców, wiedzą lepiej od regulaminu itp.
    Przecież to jest podstawowa wiedza. Bez odzewu.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo