2014-11-07 GP Brazylii - #2 trening 17:00 - 18:30
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 N.Rosberg Mercedes 1:12.123 36
2 L.Hamilton Mercedes 1:12.336 36
3 K.Raikkonen Ferrari 1:12.696 32
4 D.Ricciardo Red Bull 1:12.956 24
5 V.Bottas Williams 1:13.035 31
6 F.Massa Williams 1:13.099 27
7 F.Alonso Ferrari 1:13.122 20
8 D.Kwiat Toro Rosso 1:13.254 35
9 S.Vettel Red Bull 1:13.333 28
10 K.Magnussen McLaren 1:13.479 33
11 P.Maldonado Lotus 1:13.497 33
12 R.Grosjean Lotus 1:13.714 37
13 N.Hulkenberg Force India 1:13.882 32
14 E.Gutierrez Sauber 1:13.902 25
15 A.Sutil Sauber 1:14.204 36
16 J.Button McLaren 1:14.209 31
17 J.E.Vergne Toro Rosso 1:17.171 5
18 S.Perez Force India -:--.--- 0

komentarze
  • 33. EryQ
    • 2014-11-07 20:12:27
    • *.ghost.net.pl

    Oj będę śmiał jak Seba będzie walczył o kolejne tytuły w najbliższych latach...

  • 34. KowalAMG
    • 2014-11-07 20:15:06
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Hmm Alonso zlapalby zalamke :p jezeli Brawn wroci do Ferrari to stawiam majatek ze Sebo zdobylby 5 majstra i wiecej ale to mu nie grozi :p

  • 35. EryQ
    • 2014-11-07 20:18:33
    • *.ghost.net.pl

    https://www.yout ube.com/watch?v=llyiQ4I-mcQ

  • 36. EryQ
    • 2014-11-07 20:19:29
    • *.ghost.net.pl

    bum bum..,. :)

  • 37. KowalAMG
    • 2014-11-07 20:20:59
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Jak wroce do chacjenty to lukne ..

  • 38. Skoczek130
    • 2014-11-07 20:25:14
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @KowalAMG - ja liczę, że niedługo o tytuł będą bić się Valtteri z Danielem. Jak w 2008 roku w FR2.0 - to była znakomita walka. :))

  • 39. EryQ
    • 2014-11-07 20:30:39
    • *.ghost.net.pl

    Będzie walczył Pan Hamilton i Pan Rosberg do 2020 roku...

  • 40. kakuta44
    • 2014-11-07 20:32:32
    • *.opera-mini.net

    moze i byc nawet 4-0 najwazniejsze aby w wyscigu z nim wygrał

  • 41. EryQ
    • 2014-11-07 20:35:00
    • *.ghost.net.pl

    @40 kto niby wygrał BY??

  • 42. KowalAMG
    • 2014-11-07 20:38:17
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Oby oby Skoczku mowie nowa krew wprowadzi nowy nastrój ale to zalezy do jakich teamow trafia bo jednak dobry bolid to podstawa do wygrywania bo w tych czasach mamy nowa przepasc technologiczna ;) EryQ to wspaniala wiadomosc , ze beda walczyć tak dlugo powini dzielic sie pucharami w taki sposob , ze w tym roku wygrywasz Ty a w nastepnym ja oczywiscie walczac o nie leb w leb zalezy jak dlugo Merc bedzie na fali dominacji :)

  • 43. EryQ
    • 2014-11-07 20:46:33
    • *.ghost.net.pl

    Jak ćię lubię tak sarkazm nie wchodzi w grę Panie Mercedes...

  • 44. KowalAMG
    • 2014-11-07 20:53:41
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Wiem wiem X) chlopaki niech walcza ale bez spin wazna jest Harmonia i brak nerwowki wtedy lepiej sie dziala i praca jest wydajniejsza :) oby więcej teamow wlaczylo sie do gry zeby dolac oliwy do ognia w rywalizacji :D

  • 45. KowalAMG
    • 2014-11-07 21:00:24
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Dzieki za komplement EryQ Mercedes to moje drugie imie pozdrawiam ;)

  • 46. grazek
    • 2014-11-07 21:02:22
    • *.play-internet.pl

    Nie wiem skąd wasza pewność, że Hamilton wygra qwale, jak dla mnie jest 50:50, Rosberg już nieraz pokazał, że na jednym kółku może być szybszy od Brytyjczyka. Co nie znaczy, że jest w wyścigu :D

  • 47. motoxj
    • 2014-11-07 21:48:17
    • *.centertel.pl

    Hamilton nie musi wygrywać Q żeby być przed Rosbergiem, jeżeli w bolidzie wszystko zagra tak jak trzeba to i tak wygra. Nie ma co ukrywać Lewis zasługuje na tytuł, miał potwornego pecha w porównaniu do Nico a i tak prowadzi. Fajnie z drugiej strony byłoby zobaczyć Ros jako mistrza, byłby to chyba trzeci taki dublet w historii (ojciec syn). Jak Ham przegra tytuł to po prostu będzie znaczyło że pech z pierwszej połowy sezonu powróci.

  • 48. RyżyWuj
    • 2014-11-07 23:25:52
    • *.static.korbank.pl

    Niech Rosberg zdobędzie sobie tytuł mistrza kwalifikacji. WDC 2014 należy do Lewisa.

  • 49. Riso
    • 2014-11-08 02:33:28
    • *.srem.net

    @EryQ "Szlak" to może być rowerowy, miałeś na myśli chyba "szlag".
    Wychodzi na to, że jakby nie patrzeć Hamilton musi punktować w obu wyścigach, inaczej z championa dupa. Mam nadzieję, że wytrzyma w Brasil i go nie poniesie gdzieś na pobocze.

  • 50. Hamcio20
    • 2014-11-08 07:14:24
    • *.business.static.vectranet.pl

    @ogólnie rzecz biorąc wszytsko rozegra się na 'lotnisku' w abu zabi (niestety). Nawet jeśli jutro by nico nie dojechał do mety, a Lewis wygrał to Ma 49 pkt przewagi nad Rosbergiem. Musiałby po Brazyli mieć 50, aby wygrać. Te podwójne punkty są bardzo żenujące. Bo jeśli Lewis by przegrał WDC, przez awarię to byłaby jakaś wielka porażka dla F1, gdyż w obecnej rywalizacji jest 10:4 wygranych wyścigów dla Lewisa (przy 2 DNF ). Miejmy nadzieję że tem scenariusz się nie sprawdzi :D

  • 51. dexter
    • 2014-11-08 09:05:02
    • *.114.3.38

    Brazylia... jak Brazylia
    Pod koniec wczorajszego 2 treningu mozna bylo ciekawe Cumulonimbusy na niebie zaobserwowac. Synoptycy przewiduja na weekend mieszane warunki atmosferyczne: slonce, burzowe chmury i deszcz (poznym popoludniem). Wiatr czesciowo moze tez odgrywac swoja role. (a jak kazdy wie, bolid F1 reaguje na kazdy wiekszy podmuch wiatru, a kierowca w takiej sytuacji musi uwazac na swoje punkty dohamowania poniewaz one wtedy sie zmieniaja).

    Zacznijmy od tego ze na torze w Sao Paulo polozono nowy asfalt z nowym drenazem ktory ma sluzyc do odprowadzania wody. Przyznam, ze na prostej start/meta nie bylo widac wyraznej roznicy, nowa nawierzchnia jest tam dalej nierowna. Problem z nowa nawierzchnia zawsze jest taki, ze ona po prostu poci. Tutaj dodatkowo chropowatosc nowego asfaltu w porownaniu do starej nawierzchni wynosi 50%. czyli jest bardzo gladka.
    Wczoraj na tej nawierzchni bylo b. slisko i wiekszosc kierowcow mialo problemy z wejsciem do zakretu tzn. walczyli z nadsterownoscia, wyjezdzali poza tor. Wygladalo to wszystko tak jakby, balans hamulcow nie byl dopasowany do poziomu przyczepnosci na torze.
    Dodatkowo nie wiem czy Pirelli nie przeliczylo sie ze zbyt agresywnym wyborem mieszanki. Producent opon dostarczyl na ten weekend b. miekka mieszanke, moim zdaniem zbyt miekka.
    Z drugiej strony trzeba powiedziec ze na twardej mieszance gdyby temp. byla zbyt niska to kierowcy mieliby problem z rozgrzaniem opon. Jednak wczoraj temp.asfaltu wynosila az 60°
    (Roznica temp. miedzy 2 treningami wynosila ok. 20°). Zobaczymy, jezeli temp. spadnie to kierowcy nie powinni miec problemow.
    To jest tor ktory ma rownomiernie rozproszone zakrety. Czyli opony po obu stronach bolidu walcza tutaj z wyzwniem.

    Zespoly zawsze zadawaja sobie pytanie jak dlugo opona wytrzyma? Dlatego tez pod koniec piatkowego treningu zawsze widzimy jak kierowcy wyscigowi kreca z odpowiednio obciazonym bolidem swoje Longruns na torze. W Brazyli jednak z zaplanowanych dlugich przejazdow na jednym z najkrotszych torow w kalendarzu wyszly raczej Shortruns. Tylko nielicznym kierowcom udalo sie pokonac 5-6 okazen z rzedu.

    Dlaczego zawsze wykonuje sie takie przejazdy pod koniec 2 treningu? - poniewaz wtedy tor jest w miare dobrze nagumowany, a sam przejazd jest najbardziej miarodajny. Wtedy tez zespoly maja mozliwosc przeanalizowania swoich danych, o ile dana mieszanka jest szybsza od drugiej. Zespoly dysponuja madrymi programami komputerowymi gdzie wprowadza sie dane. i pozniej oblicza sie rozne mozliwosci. Z kazdego tory zebrane pakiety danych wysyla sie „na zywo“ do swoich fabryk w ktorych pacuja przez caly weekend wyscigowy inzynierowie i technicy. Na torze pracuje ok. 50 ludzi, a cala wiekszosc pracownikow wykonuje swoje zadania w fabrykach, gdzie m.in przeprowadza sie prace na symulatorze, aby kazda mozliwosc wczesniej wyprobowac i sprawdzic.
    Taka ciekawostka: To nie jest tak, ze inzynier siedzi przed swoim komputerem i caly czas analizuje dane - nie. Czesto inzynierowie spogladaja nawet na obraz TV, gdzie z Onboard kamery danego samochodu mozna fanie obserwowac szczegolnie w szybkich zakretach jak cala geometria, jak Chassis, jak przednia os bolidu, jak auto na nierownosciach pracuje itd. itd.
    Z Onboard kamery mozna takze fajnie obserwowac, jak cala amortyzacja ktora w wiekszosci w F1 oparta jest na oponach pracuje. Dlatego tez nie stosuje sie opon o niskim przekroju, poniewaz wtedy trzeba by bylo skonstruowac calkiem inne zawieszenie. Jak sie tak z boku popatrzy, to srednica felgi w F1 jest bardzo mala, a opona duza jak balon. W odroznieniu do lat 60 dzisiejsze bolidy sa twarde jak deska. Dzisiejsze bolidy, aby utrzymac (nad i pod bolidem) niezmienny przeplyw powietrza nie moga posiadac dobrych wlasciwosci rolowania (toczenia sie).

  • 52. dexter
    • 2014-11-08 09:07:11
    • *.114.3.38

    Opona zawsze powinna wytrzymac dystans, nie moze byc tak, ze w czasie jazdy bedzie sie rozpadac. Sami producenci nie chca niepotrzebnie ryzykowac. Gdzie moim zdaniem powinna byc roznica? - w samych mieszankach, a to znowu zalezne jest od charakterystyki toru. Sa tory gdzie miekka mieszanka ma lepszy Peformance od mieszanki Medium. Miekka opona nie musi od razu sie szybciej zuzywac. Jezeli taka opona jest w swoim odpowiednim oknie temperatury, a tor bedzie dobrze nagumowany, opona bedzie szybka nie bedzie sie slizgac, to miekka mieszanka moze takze dobrze funkcjonowac.
    Jesli teraz odwrotnie patrzac: twarda mieszanka nie bedzie w swoim oknie temp, bedzie sie slizgac itd. to wtedy moze wystapic Graining (powierzchnia opony zaczyna sie uziarniac wtedy, gdy jest zbyt ciepla a jadro opony zbyt zimne). Graning moze zawsze wystapic na torze ktory posiada mala przyczepnosc, wtedy powierzchnia opony zaczyna sie przegrzewac i nie potrafi dobrze swoich czasteczek gumy na zewnatrz rozprowadzac.
    Jest jeszcze Cold Graining ten fenomen przewaznie wystepuje na twardej mieszance gdy temperatura asfaltu jest stosunkowo niska, wtedy powierzchnia opony takze nie potrafi z asfaltem dobrze wspolpracowac.

    Temperatura toru oraz temperatura powietrza jest zawsze faktorem ktory spowalnia tor, znowu guma ktora jest na torze robi tor szybszym. Oczywiscie, wszystko ma swoje granice, poniewaz za duza temp. oraz za duzo gumy znowu nie jest zbyt optymalne.
    Warunki na torze zmieniaja sie co kilka minut. To jest praktycznie caly czas gra w pokera, kiedy najlepiej wypuscic samochod na tor, poniewaz w kazdej minucie mozna zdobyc lub stracic kilka dziesiatych sek. (a roznica 0,3-0,4 sek. oznacza w Motorsporcie polowe swiata).

    Dla mnie fascynujace sa te zdjecia z kamery na podczerwien, ktore pokazuja jak szybko sie taka opona chlodzi, do tego moglby byc jeszcze pokazany kat ustawienia opony ;)
    Temperature opon mierzy sie w momencie gdy bolid wjedzie do garazu. Wtedy technik wbija taka igle do na glebokosc ok. 2 mm. do srodka opony (Temperature nie mierzy sie swiadomie na powierzchni opony, poniewaz juz w drodze do garazu opona traci swoja temperature i wtedy pomiar bylby malo miarodajny)

    PS. Pomiar temperatury opon nie wykonuje sie zadnymi przyrzadami na podczerwien, takie przyrzady uzywa sie tylko do pomiaru temp. tarcz hamulcowych.
    Zobaczymy, co to dzisiaj bedzie. Zuzycie opon moze byc w tym wyscigu bardzo duze.

  • 53. Skoczek130
    • 2014-11-08 12:36:37
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @Hamcio20 - porażką F1 jest silnik V6. ;)

  • 54. Skoczek130
    • 2014-11-08 12:37:13
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    P.S. A przede wszystkim bankructwo Marussi i Caterhama oraz ogromne problemy Saubera, Lotusa i Force India.

  • 55. dexter
    • 2014-11-08 12:49:01
    • *.114.3.38

    Witam,

    Skoczek130 chyba sobie znowu tutaj niezle zartujesz ;)

  • 56. Doradca
    • 2014-11-08 13:47:33
    • *.warszawa.vectranet.pl

    O matko..
    Po 1 to nie pirelli wybrało takie opony tyko kierowcy o to ich prosili..dostali co chcieli..
    Po 2 i to akurat do hejterów RAI, gdyby był słaby to ferrari by go nie wzięło. Daleko nie trzeba szukać wystarczy spojrzeć na poprzedni sezon jakie miał wyniki i to w jakim teamie.

  • 57. EvEnEmEnT
    • 2014-11-08 14:01:51
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Nie chce mi się komentować

  • 58. Skoczek130
    • 2014-11-08 14:13:04
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @dexter - chodzi o skutki - FIA i FOM wprowadziło go ze względu na producentów silników. Koszty jednak wzrosły, czego nie mogą podołać mniejsze ekipy. Stawka się kurczy. Mamy mnóstwo ograniczeń - szanse na przełamanie dominacji Mercedesa, złej dla zdrowej rywalizacji, się zmniejszają. ;) Bolidy są wolniejsze, a do tego kiepsko brzmią. ;) Każdy ma swoje zdanie... ale tak to obecnie wygląda. To jest właśnie tak porażka F1 - bo te zmiany miały ponoć ograniczyć koszty i stworzyć zaciętą walkę między zespołami. ;) Pzdr

  • 59. EryQ
    • 2014-11-08 14:21:08
    • *.ghost.net.pl

    @49 "szlak" było napisane w pełni świadomie. No Hamilton ładnego bączka dopiero zrobił :) Oj te hamulce...

  • 60. dexter
    • 2014-11-08 16:28:45
    • *.114.3.38

    "FIA i FOM wprowadziło go ze względu na producentów silników" - Poniewaz taka jest od wielu lat na calym swiecie tendencja producentow silnikow. A ci producenci operuja tzn. sprzedaja samochody na globalnym rynku i Ty tego nie zmienisz. Wyobrazasz sobie F1 bez fabrycznych zespolow - ja nie!

    "Koszty jednak wzrosły, czego nie mogą podołać mniejsze ekipy" - fakt, tutaj sie zgadzam. Koszty zawsze trzeba trzymac w odpowiednim balansie
    Odnosnie malych zespolow moge tylko opierac sie o dane madrzeszych ludzi ktorzy wyliczyli ze od poczatku historii F1 kazdego roku srednio 2 zespoly zglaszaly upadlosc i 2 nowe wchodzily do F1.

    Problem kosztow w Motorsporcie jest wszedzie. Zaczynajac od kartingu, przez rozne mniejsze serie, GT Sport, konczac na F1. Jezeli zespoly beda posiadac pieniadze, to je wydadza - taka jest prawda. Najwazniejszy pierwszy krok musi byc najpierw w kierunku regul wykonany, aby utrzymac przez lata stabilne przepisy. Wtedy dopiero mozna dazyc do takiego punktu, w ktorym dalej nie mozna sie rozwijac i wtedy rozwoj sam wyhamuje.
    I wtedy bedziesz dysponowal baza, czyli bedziesz mial podstawy oraz material gdzie bedziesz mogl powiedziec - jestem konkurencyjny. Tylko nie mozna zapomniec ze swiat nie stoi w miejscu i wszystko do okola sie rozwija. Duze koncerny wydaja miliardy Euro na rozwoj i badania, a kazdy wydany grosz musi sie zrefinansowac. Dlatego tez, interesujaca technologia kosztuje bardzo duzo pieniedzy. F1 zawsze byla kolebka technologii, a ta sama rozmowa na temat kosztow toczyla sie juz 30 lat temu.

    Rozwoj technologiczny zawsze kosztowal.W latach 80 powstala technologia wtrysku. Wtedy na to mowilo sie Elektronik Blackbox, byly to ogromne pakiety. Dzisiaj cos takiego jest 10-15 razy mniejsze. Wtedy technologia umozliwila podukcje silnikow na swiecie ktore sa bardzej efektywne.

    Tutaj trzeba sobie pytanie jasno postawic. Jaka w przyszlosci ma byc F1? Ma transportowac technologie czy tylko fascynacje? Ja jestem za rozwojem!

    "Mamy mnóstwo ograniczeń - szanse na przełamanie dominacji Mercedesa, złej dla zdrowej rywalizacji, się zmniejszają" - Hehe... to sa plony zbierane za okres ciezkiej pracy. Red Bull kilka lat potrzebowal aby wejsc na szczyt. Ferrari, tak samo potrzebowalo lata aby wygrac mistrzostwo. Tak funkcjonuje Motorsport: sa pewne cykle, a Ty musisz ciezko pracowac. Dzisiaj mozna tylko pogratulowac, ze Mercedes dysponuje b. dorym autem, ma dobry silnik oraz dwoch topowych kierowcow ktorzy potrafia na absolutnym limicie walczyc ze soba.

    "Bolidy są wolniejsze, a do tego kiepsko brzmią" - Ach tak? Ja tego nie moge zauwazyc. Absolutny rekord okrazenia ktory zostal ustalony w 2004 roku przez Montoya wynosil 1:11.4 Dzisiaj Rosberg osiagnal czas 1:10.4 - teraz trzeba nad tym pomyslec ze dzisiejsze bolidy maja calkiem inne silniki V6, a nie V8. Obroty sa mniejsze, aero jest o 30% zredukowane i mimo tego uzyskuje sie takie czasy - tyle na temat ze F1 jest wolna. Przykladow z tego roku moge podac duzo.

    Nie obraz sie (wiesz, ze Cie cenie), ale czasami Twoj komentarz brzmi jak takie typowe "narzekanie starej baby" Co sie z Toba stalo? ;))

    Gdybym tutaj kazdy komentarz musial komentowac to nie mial bym chyba nic innego do czynienia

    Pozdrawiam



  • 61. Skoczek130
    • 2014-11-08 17:49:18
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @dexter - dziękuje za ciepłe słowa. :) Szanuje Ciebie i twoją wiedzę - miażdżysz, jak Mercedes tegoroczną stawkę, hehe - ale dla mnie najważniejsza jest walka konstruktorów. Sezon 2012 - to była piękna sprawa. Obecnie jej jednak niestety nie ma, bo została zabita przez Mercedesa. Fakt, na niektórych torach bolidy mamy szybkie, ale nie na wszystkich. Narzekam... nie powinienem... ale nie byłem zwolennikiem V6-stki od początku. Pozdrawiam serdecznie. :))

  • 62. Skoczek130
    • 2014-11-08 17:52:04
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Druga sprawa i najistotniejsza - bo każda dominacja kiedyś się kończy i mieliśmy niedawno dominację RBR, która miała prawo większości się znudzić - koszty po prostu wzrosły, a miało być inaczej. A to tylko potwierdza, że te zmiany nie były trafione. Wszystko dla producentów - inaczej to widzę, ale ja z chęcią widziałbym w F1 rywalizację zespołów o podobnych możliwościach finansowych, bez wsparcia koncernów (dostarczaliby wyłącznie silniki). Może kiedyś tak będzie. :))

  • 63. dexter
    • 2014-11-08 19:55:51
    • *.114.3.38

    "ale nie byłem zwolennikiem V6-stki od początku" - no... to trzeba bylo tak od razu, ze podobaja Ci sie 4-cylidrowki !! Wiesz, ja do biura jezdze elektrycznym autem (to nie zart), a mam tez inne mozliwosci.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo