komentarze
  • 1. mwhakowscy
    • 2014-06-19 20:41:20
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Megafon!? To już nawet nie jest śmieszne lecz żałosne. No cóż, przy okazji "oszczędności" skapnie też coś akustykom.

  • 2. Skoczek130
    • 2014-06-19 20:45:52
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Najlepszym sposobem na zmianę dźwięku będzie zmiana silnika... ;)

  • 3. socjoświr
    • 2014-06-19 21:27:11
    • *.252.27.234.internetia.net.pl

    Oto efekty głupiego narzekania na rzeczy nieistotne...

  • 4. endriuandri
    • 2014-06-19 21:37:03
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Zgadzam się z tym , że ludzie już przyzwyczaili się do nowego dźwięku i Ferrari powinna zająć się raczej poprawą swojego auta

  • 5. fanAlonso=pziom
    • 2014-06-19 21:54:42
    • *.rzeszow.mm.pl

    3,4 guzik prawda jak nic nie słychać w tv choć taki sokół co na wyścigi od czasu do czasu jeździ twierdzi że to nie jest tak istotne , może jak ja bym miał kasę z wejściówką do paddocku to też bym tak twierdził ale z fotela w domu to jest do bani a o mrówkojadach z przodu bolidów nie wspomnę

  • 6. mwhakowscy
    • 2014-06-19 22:05:31
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @2.Skoczek130 Ciekawym, czy dałoby coś zdjęcie limitu prędkości obrotowej a tym samym limitu zużycia paliwa? Jestem tylko kibicem, a nie żadnym ekspertem silnikowym, stąd moje pytanie. Poza tym myślę, że dla takich jak ja telewizyjnych kibiców (a to jest gros oglądających) "gang" silnika rozlewa się w strumieniu fonii telewizora. Siła rzeczy nie jest on wyeksponowany przez realizatorów, aby nie zagłuszać komentatorów, przekazów rozmów kierowców z zespołem technicznym itd.

  • 7. Skoczek130
    • 2014-06-19 22:59:35
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @mwhakowscy - też nie jest ekspertem. :) Ale jedno jest pewne - 15 tys. obrotów, tym bardziej że i tak raczej silniki się tak nie kręcą, także jest przyczyną lipnego dźwięku. Dla mnie nie chodzi nawet o głośność. Chodzi o lipną jakość... ;]

  • 8. KowalAMG
    • 2014-06-19 23:39:12
    • *.24.196.114

    Taka rada dla POLSATU niech troche wycisza komentatorow a podglosnia to co dzieje sie na torze i oczywiscie dzwiek silnika ;))

  • 9. 1996
    • 2014-06-20 00:44:19
    • *.nat.bajtbusko.com.pl

    moim zdaniem dźwięk to tylko przykrywka, ferrari chce trzech rur :>

  • 10. franekszal
    • 2014-06-20 08:58:49
    • Blokada
    • *.10.67.162

    Nie mam pojęcia czy ukaże się ten post, bo jak widać redakcja tego portalu cierpi na kompleks zwany "fracy" czy jakoś tak. Dlaczego tak ostro ? Bo tylko tak można określić moderowanie postów trwające nawet dwa dni !

    W każdym bądź razie, moim zdaniem już dawno powinno poświęcić się 15 kW mocy i zainstalować sprytnie głośniki w bolidach. 22 bolidy razy 15 kW daje nam 330 kW ( 0,33 MW) dodatkowego hałasu, a przy tym można modulować dowolnie obecny dźwięk. Oczywiście całość jakoś równie sprytnie zataić, bo liczni malkontenci poczuli by się oszukani, a przecież nie oszukujmy się to jedyny powód dla którego narzekają ( dźwięk). Chociaż jest chyba jeszcze drugi -

  • 11. kempa007
    • 2014-06-20 09:59:55
    • *.180.227.42

    Zmien plyte prosze. Zasad nie zmienie i mysle, że inni użytkownicy potrafia się zachować w odróżnieniu do jakiegoś imbecyla, który zarejestrował już chyba ze 100 kont. Moderowanie będize trwało szybciej. Po prostu musze się do tego przyzwyczaic, a poki co tylko Ty sie udzielasz i czesto o tym zapominam...

  • 12. Root
    • 2014-06-20 22:38:38
    • *.dynamic.mm.pl

    Trąbki z... tyłu, iskierki spod podwozia, może jeszcze pompony na tylnym skrzydle...

  • 13. devious
    • 2014-06-20 23:53:46
    • *.adsl.inetia.pl

    "Ferrari (...) współpracuje nad koncepcją „podwójnego wydechu”.

    HA! Wpadłem na ten pomysł już w marcu, może nawet zanim pewnie samo Ferrari na to wpadło :P


    tiny. pl/q8fj6

    "9. devious 2014-03-20 15:41:13 (Host: *.adsl.inetia.pl/ Ignoruj)
    Teraz się nic nie da zrobić ale zespoły mogą przegłosować zmiany na 2015 i lata kolejne.

    Co poprawiłoby dźwięk bolidów?

    1) Podniesienie limitu paliwa i przepływu na godzinę - by można było faktycznie wciskać gaz do dechy... Ograniczenie zużycia paliwa jest OK - w F1 wiele razy w przeszłości się oszczedzało ale trzeba znać umiar - bo przecież bolidy mogłby spalic i połowę tego co obecnie - po prostu nikt by 200km/h nie przekraczał :) Ale to byłoby idiotyczne, prawa? Tak samo obecnie limit jest trochę za niski i bolidów nikt nie dokręca do maks. obrotów. A na maks. obrotach na treningach nie brzmiało to tak źle...

    2) Dzięki podniesionemu limitowi paliwa możliwe byłoby podniesienie limitu obrotów i to o kilka tysięcy - spowoduje to dużo większą prędkość spalin a co za tym idzie zwiększy ilość energii gazów wylotowych (co już poprawi dźwięk a poza tym możliwy byłby punkt 3).

    3) Wprowadzenie podwójnego układu wydechowego - gdzie jeden układ jest "odetkany" a drugi "zatkany" turbiną. Nie wiem czy takie coś jest możliwe, ale myślę że jest. Dzięki temu, że byłoby więcej energii w gazach wylotowych (więcej obrotów silnika) część spalin mogłaby napędzać turbinę a część być odprowadzana bezpośrednio i dawać akustyczną orgię. Oczywiście to bardzo skomplikowałoby system i część energii by się "marnowała" (a przecież chodzi by się nie marnowało nic - taka jest idea nowych silników F1) ale coś kosztem czegoś - jak chcemy mieć super dźwięk to trzeba coś poświęcić.

    Moim zdaniem świetnie brzmiące silniki turbo są możliwe tylko trzebaby zmienić regulamin - myślę sami producenci silników zgodziliby się na zmiany bo to byłoby w ich interesie. Wszak nikt nie chce by kibice (klienci) śmiali się z ich wyrobów, prawda?"


    Kolejny raz wpadam na "genialny" pomysł a potem to wprowadzają w F1 (ostatnio karne punkty za wykroczenia) - cóż, może powinienem się zgłosić do FIA i tworzyć regulaminy :) Choć wolałbym jakiś mały etacik w zespole F1 :>

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo