Renault zapewnia, że do jutra rozwiąże problemy z silnikami
Firma Renault, która w dużej mierze wzięła na siebie problematyczny początek testów Red Bulla i Toro Rosso zapewnia, że już jutro wszystko powinno wrócić do normy, a wszystkie trzy ekipy, korzystające w Jerez z jej produktów powrócą do zajęć na torze.W ciągu dwóch dni testów w Jerez ekipy korzystające z jednostek Renault pokonały w sumie dystans tylko 38 okrążeń. Zespoły napędzane jednostkami Ferrari dla porównania przejechały 138 okrążeń. Najlepiej na tym punkcie wypadają klienci Mercedesa, którzy pokonali w sumie 248 okrążeń toru w Jerez.
Remi Taffin odpowiedzialny na torze za jednostki napędowe Renault potwierdził, że jego ludzie zdiagnozowali już przyczyny problemu w bolidach Red Bulla i Toro Rosso. Zdaniem Francuza Caterham nie ma podobnych problemów, gdyż w jego przypadku integracja pakietu akumulatorów wygląda zupełnie inaczej.
Nie zmienia to jednak faktu, że ekipy korzystające z jednostek Renault miały dzisiaj kolejny stracony dzień w Jerez w oczekiwaniu na części zapasowe, które muszą zostać jeszcze dostarczone na tor.
„Wiemy, że problem leży po naszej stronie, zidentyfikowaliśmy go i chcemy go naprawić” mówił Taffin. „Nie mogliśmy go naprawić rano, więc zdecydowaliśmy się zrobić możliwe najwięcej, aby upewnić się, że jutro bolidy, zwłaszcza Toro Rosso i Red Bulla będą mogły wyjechać na tor o godzinie 9:00.”
„Jesteśmy pewni, że jutro rano będziemy mieli wszystkie trzy bolidy na torze.”
Taffin nie chciał wdawać się w szczegóły problemu technicznego, ale potwierdził, że chodzi o magazyn energii i jego interakcję z pozostałymi częściami złożonego układu napędowego.
„Trzeba mieć na uwadze, że jednostka napędowa jest złożona z wielu podzespołów i nie jest to kwestia, że któryś z nich nie działa” tłumaczył. „Jasne jest, że problem dotyczy integracji wszystkich tych systemów.”
W ubiegłym roku system KERS dostarczał 60 kW mocy przez przeszło 6 sekund. Nowy system ERS podwaja tę moc i daje możliwość korzystania z niej przez przeszło 33 sekundy na okrążeniu. Łatwo więc wyobrazić sobie jak bardzo w tym sezonie znaczenia nabierze poprawne funkcjonowanie magazynu energii. O ile brak systemu KERS w sezonie 2013 oznaczał stratę kilku dziesiątych sekundy na okrążeniu o tyle, brak systemu ERS w sezonie 2014 w zasadzie przekreśli szanse na dojechanie do mety w strefie punktowej, gdyż jego awaria sprawi, że kierowcy będą tracić po kilka sekund na okrążeniu.
Trzeba jednak pamiętać, że zmieni się także sposób ładowania akumulatorów systemu ERS i nie jest powiedziane, że kierowcy na każdym okrążeniu wyścigu będą mieli do swojej dyspozycji pełną moc przez przeszło 30 sekund.
komentarze
1. kruszon
Przepraszam wszystkich fanów Red Bulla, ale to super wiadomość jak dla mnie;-))
2. radzix
ale Lotus miał nosa, żeby nie zjawiać się w Jerez
3. R.U
@2.radzix
To chyba bardziej chodzi o to czego Lotus nie ma.
1.Bolidu
2.Kasy
3.Kontraktu z dostawca silnikow.
4. R.U
@2.radzix
4.Szefa zespolu.
5. Nietoperz3
dla fanów Williamsa: trafny wybór dla Williamsa przechodząc z Renault do Mercedesa.
@1 ja również przepraszam fanów Red Bulla ale narazie wygląda dobrze ale Renault zapewnił że jutro rozwiążą problem.
6. fanAlonso=pziom
ja tam puszek bym nie lekceważył i boję się że jak renault wykona swoją robotę to może stać się najgorsze
7. asd123
jutro już będzie wszystko ok, i zacznie sie płacz bo RBR znowu będzie na 1 miejscu xd
@3
ma bolid
ma kasę
ma kontrakt z dostawcą
8. spiro81
ma pecha
9. Jahar
Myślę, że wiadomość o tym który dostawca silników zrobił najwięcej kółek jest napisana w sposób mylący i powinno się uzupełnić, że Ferrari przejechało 138 okrążeń w 2 zespołach, Mercedes 248 kółek miał w 4 autach a Renault 38 w 3. Lepiej było zrobić porównanie na najbardziej reprezentacyjnych zespołach czyli Mercedes, Red Bull i Ferrari. Byłoby czytelniej.
10. radzix
4@ spokojnie, napisałem to troszkę ironicznie, mówiąc całkiem poważnie i tak mają dużo szczęścia przynajmniej względem konkurencji z jednostkami renault, reszta wydaje się być już przynajmniej 1 duży krok z przodu. Imponujące prawie 100 okrążeń mercedesa dzisiaj
11. R.U
@7.asd123
Dowody?
12. RyżyWuj
Hehe To może oznaczać tylko jedno: Hamilton zdobędzie majstra w drugim sezonie z Mercedesem. Vorsprung durch Schwarze Power!
13. KowalAMG
Men's easy , jest jeszcze McLaren , a reszta jest pod znakiem zapytania , chociaz zespoły sa z przodu oby tak zostało i Historia zespołów wróciła na 1 plan ;willi , mc , monza , amg , sauber .
14. Artuur
Ja liczne na powrud Williamsa do czołówki
15. giorg
Ciekawe czy i w tym roku ci z red bulla tez beda mowic ze ferrari i mercedes mialy szczescie . Bo zrobily dobre bolidy a im sie nie udalo do konca i ze chca powrotu do zeszlorocznych bolidow. Tak jak to bylo z oponami.
16. Adek_82
@7 asd123 :
jutro już będzie wszystko ok, i zacznie sie płacz bo RBR znowu będzie na 1 miejscu xd
@3
ma bolid
ma kasę
ma kontrakt z dostawcą
Ok ma kasę i bolid - ma też szefa zespołu (jakiego ma to ma ale ma).
Ale kontrakt z dostawcą? Czegoś nie wiem?
Z tego co mi wiadomo to Lotus nie potwierdził jeszcze oficjalnie jakiej jednostki będą używać chociaż były swojego czasu plotki mówiące, że Renault chce wykupić Lotus i znowu zostać fabrycznym teamem w 2014 roku ale na chwilę obecną chyba jeszcze nie wiadomo oficjalnie nic...
Chyba, że się myle to prosze mnie oświecić.
17. pirelli
To są tylko testy a Red Bull nie odpuści sezon zapowiada się bardzo ciekawy
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz