komentarze
  • 8. kurson7
    • 2013-11-26 13:09:31
    • *.204.174.189

    @ 6 Sądzisz, że Vet w Ferrari dał by radę tak łatwo wygrywać? Niestety ale dobry bolid w tym sporcie daje dużą przewagę. Nikt nie wygrywa w średnim bolidzie.

  • 9. Flek
    • 2013-11-26 14:08:52
    • *.114.160.156.netia.pl

    Niestety to fakt, jedyna osoba która ma na tyle talentu i umiejętności, aby zagrozić Vettelowi, rozjebała się w rajdówce. :(

  • 10. lobuzer
    • 2013-11-26 15:56:05
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @6 sądzisz, że Vettel własnym talentem w Singapurze miał przewagę na mecie ponad 50 sekund, gdy w Monaco stracił do tego samego Rosberga 4sek. Niesamowicie się chłopak rozwija podczas sezonu. Chyba jednak przez wakacje zapomina jak się jeździ, bo w pierwszych sześciu wyścigach wygrał tylko 2 razy, a w ostatnich 9 zgarnął wszystko.
    De facto Ferrari przegrało i z Vettelem w WDC i Redbullem w WCC. Nie zmienia to faktu, że w przyszłym roku układ sił może się zmienić. Ferrari od 1982r jest nieprzerwanie w czołówce. Przed sezonem 2009 RedBull był tylko tłem w F1. Prędzej czy później tam wróci.

  • 11. lobuzer
    • 2013-11-26 16:05:02
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @9 myślisz, że w Caterhamie też by tak szalał. Dobra maszyna w sportach motorowych to czynnik decydujący o sukcesie.
    Fajnie, że mieliśmy Polaka w F1, ale poza jedną wygraną nic nie osiągął. Raz wygrali też Maldonado, Kovalainen... czy inni średniacy. Może i potrafi jeździć, ale Heidfelda nigdy jakoś nie zniszczył.

  • 12. Orlo
    • 2013-11-26 16:48:35
    • *.jawor.vectranet.pl

    Nie zniszczył Heidfelda? A co powiesz o 2008 roku? Zresztą w 2009, Kubica też był lepszy, tylko Heidfeld przyfarcił pare razy i dlatego zdobył więcej punktów...
    A co do zmian w Ferrari, to chyba najbardziej by im pomogło wyrzucenie Domenicaliego i zastąpienie go kimś kto zna się na rzeczy.

  • 13. januszj26
    • 2013-11-26 17:18:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jakie zmiany będą błądzic i błądzic i nic z tego nie będzie.Alonso miał najszybszy bolid w stawce i co pokazał . Potrzebny jest im dobry kierowca a nie gwiazdor.Jak słyszę wypowiedzi tego płaczka na temat Mistrza Vettela to Mi się rzygac chcę.

  • 14. maziboss
    • 2013-11-26 17:23:00
    • *.dynamic.chello.pl

    13. januszj26
    Udaj się do lekarza. Takich bredni dawno nie słyszałem. Masz zerowe pojęcie o F1.

  • 15. Martitta
    • 2013-11-26 17:35:38
    • *.dynamic.chello.pl

    Nie zgodzę się z Domenicalim, że pod względem strategii byli w tym roku najlepsi.
    Przecież tyle razy zawalali taktykę kierowcom, iż zatrudnienie lepszych strategów powinno być ich priorytetem. Alonso tracił pozycje, Massa jechał wyścig bez jakiegokolwiek planu. Sam początek sezonu zaczął się dla nich kontrowersją pod względem strategii. Na tym polu powinni się znacznie poprawić, a nie twierdzić, że wszystko gra.

  • 16. lobuzer
    • 2013-11-26 18:24:07
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @12 Dla Ciebie różnica 15pkt. to zniszczenie? To co powiesz o roku 2007? Nie chodzi mi o jakieś marudzenie. Po prostu nic wyjątkowego, poza samą bytnością w F1 nasz rodak nie osiągnął.

  • 17. ciwic
    • 2013-11-26 18:28:23
    • *.play-internet.pl

    to świetny kierowca, a bolid ma o klasę lepszy od reszty stawki. Liczę na MCL, bo może ten sezon poświęcili kosztem 2014.

  • 18. ciwic
    • 2013-11-26 18:31:29
    • *.play-internet.pl

    RBR zatrudnia pasjonatów, a do fabrycznych zespołów zbyt często wpycha się ludzi z polecenia. Efekt: Hamilton powiedział dwa lata temu, że nie obawia się konkurencji ze strony firmy zajmującej się produkcją napojów energetycznych :-D Ale powiedzmy sobie wprost. Paluszek to świetny kierowca, a bolid ma o klasę lepszy od reszty stawki. Liczę na MCL, bo może ten sezon poświęcili kosztem 2014.

  • 19. lobuzer
    • 2013-11-26 18:40:31
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @18 może i tak będzie. Mam nadzieję, że Ferrari również się odbuduje. Nie sądzę natomiast, że RB nagle zniknie z podium. Ich przewaga w końcówce sezonu była ogromna. Choć na przykładzie MCL nic nie wiadomo...

  • 20. devious
    • 2013-11-26 19:10:11
    • *.adsl.inetia.pl

    @lobuzer
    "Nie sądzę natomiast, że RB nagle zniknie z podium. Ich przewaga w końcówce sezonu była ogromna."

    Tak samo było z McLarenem w 2012, mieli kapitalny bolid i co? W 2013 nie zdobyli nawet jednego podium...

    W 2014 jest wielki reset i wszystko zaczyna się od nowa. RBR może wygrywać ale może nawet nie być ani razu na podium - wystarczy np. że Mercedes i Ferrari zrobią dużo lepsze silniki i RBR będzie w głębokim tyłku. Newey też się może pomylić - w F1 jest od ponad 20 lat a jednak nie zawsze wygrywał... :)

    Tak więc forma z 2013 nie ma absolutnie żadnego wpływu na formę w 2014 roku. RBR może zdominować kolejny rok jak i skończyć sezon bez wygranej jak Mercedes w 2010 (te ekipa jako Brawn GP wygrała MŚ rok wcześniej).

  • 21. Orlo
    • 2013-11-26 19:36:04
    • *.jawor.vectranet.pl

    @lobuzer
    To co wg Ciebie trzeba zrobić, żebyś mógł powiedzieć, że ktoś coś osiągnął? Kto w ostatnich czterech latach coś osiągnął? Poza Vettelem. Jak dla mnie to co pokazał Robert w 2008 roku było godne mistrza. Mając trzeci co do szybkości bolid w stawce(a pod koniec sezonu to może i piąty) Robert był czwarty w klasyfikacji generalnej, mając tyle samo punktów co trzeci Raikkonen(wtedy aktualny Mistrz Świata) w najszybszym Ferrari. 15 pkt to jest zniszczenie, zważywszy na okoliczności. Nie wiem, czy wiesz, ale same punkty to jeszcze nie wszystko. A z tego co pamiętam to połowie sezonu 2008 BMW zamiast wspierać Kubicę w walce o tytuł, zaczęło się koncentrować na Heidfeldzie, co zresztą oficjalnie przyznawali...

  • 22. lobuzer
    • 2013-11-26 19:59:37
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @20 tak też napisałem... nie przekreślałbym jednak Renualt jako dostawcy silników. RB wrócił do formy nie tyle na skutek choćby samego nadmuchu spalinami, ale przede wszystkim dzięki powrotowi do opon z 2012r, które podobno się odkształcają na tyle, że cała koncepcja tego bolidu działa tak jak trzeba. Nie lubię ich, ale nie znaczy to, że nie doceniam jako rywali Ferrari.
    Co jest ciekawostką, to obecnie Ferrari ma najmniej zawodne jednostki napędowe i mam nadzieję, że tak będzie w sezonie 2014, a na likwidacji nadmuchu spalin RB straci najwięcej.

    @21 trzeba stawać na najwyższym stopniu podium. Ten genialny sezon i 4 miejsce było miedzy innymi owocem takich sytuacji jak skasowanie Raikkonena przez Hamiltona w boksach. Wtedy RK odniósł też to pozbawione farta zwycięstwo...
    Myslę, że żaden z nas nie przekona drugiego do swoich poglądów, więc szkoda czasu na niepotrzebną debatę.

  • 23. ciwic
    • 2013-11-26 20:11:46
    • *.icpnet.pl

    @21
    RK mógł śmiało powalczyć o mistrza, ale niestety w połowie sezonu BMW przestało doskonalić auto. A szkoda, bo dawało radę z Robem za kierownicą, również Hai dowoził punkty. Może gdyby zarząd postawił na Polaka, to dziś nadal BMW byłoby obecne w F1, choćby jako dostawca silników, bo przecież jeździli na swoich, a tak musieli uciekać z F1 z podkulonym ogonem, tłumacząc się kryzysem.

  • 24. Orlo
    • 2013-11-26 20:17:15
    • *.jawor.vectranet.pl

    @ciwic
    Szkoda zachodu, @lobuzer nie rozumie, że w F1 wygrywa się tylko mając szybki bolid. W niego taki np Button w 2008 roku był zwykłym cieniasem, a już rok później najlepszym zawodnikiem.

  • 25. RyżyWuj
    • 2013-11-26 20:46:36
    • *.static.korbank.pl

    @8 @11 Kiedyś myślałem, że RBR faktycznie robi Webbera w trąbę i albo daje mu gorszy bolid fizycznie, albo przynajmniej nie oferuje wsparcia w konfiguracji tak jak Vettelowi. Ale po tych 4 sezonach gołym okiem widać, że Seb dorzuca do oczywiście świetnego bolidu: 1) motywację 2) mega opanowanie i koncentrację (regularność) 3) czucie bolidu na konkretnym torze (ustawienia).

    Czy to się przekłada na 0.5-1s przewagi na okrążeniu? TAK! F1 to jest właśnie taki sport, w którym detale przekładają się na dziesiąte sekundy. Jak się trafi taki robot jak Vettel, co to potrafi je wszystkie poskładać na raz, to potem są wyniki. Oczywiście, że tak jak piszesz w bolidzie Ferrari miałby trudniej dominować, ale spodziewam się, że nie miałby problemu konkurować na równi Alonso.

    Vettel jest z sezonu na sezon coraz lepszy i rozumiem frustrację Alonso. Jemu lata lecą na dołowanie zespołu i to trochę wygląda tak, jakby Alonso pracował z Ferrari na zrobienie super bolidu, który jak tylko się pojawi, to dostanie go Vettel. Bo dokładnie tak ta sytuacja będzie wyglądać - jak Ferrari złamie dominację RBR, to rok później Vettel do nich przejdzie i będzie zdobywał kolejne tytuły. Z jego życiowym fartem, taki scenariusz jest więcej niż pewny. Szkoda tylko tego, że czasem mam wrażenie, że Kubica mógł być tym Vettelem gdyby nie wypadek.

  • 26. lobuzer
    • 2013-11-26 20:49:03
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @24 otóż mylisz się. Button pokazał, że potrafi szybkim bolidem wygrywać, czego nie zrobił średniak Barichello. Nie wiadomo, czy RK byłby w tym teamie Buttonem czy Rubensem. Tylko do tego zmierzam.
    Dopiero teraz zauważyłem. Jesteśmy z tego samego miasta. Świat mały...

  • 27. Orlo
    • 2013-11-26 21:09:50
    • *.jawor.vectranet.pl

    No ale przecież ten średniak Barichello w owym 2009 sezonie wygrał 2 razy, czyli więcej niż Robert przez cała karierę... A ogólnie to Rubens zwyciężył 11 razy. Czyli co, jest 11 razy lepszym kierowcą od Kubicy? Twoje rozumowanie zmierza donikąd...
    Ano mały:D

  • 28. Skoczek130
    • 2013-11-26 21:10:32
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @lobuzer - w drugiej połowie sezonu Brawn nie miał już przewagi, a mimo to odnieśli dwa zwycięstwa - jak myślisz, kto wygra?? :)

  • 29. Skoczek130
    • 2013-11-26 21:11:29
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Nadmuch spalin został zakazany w 2012 roku. :)

  • 30. Skoczek130
    • 2013-11-26 21:13:50
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Obecnie różnica 15 punktów to różnica znikoma. Ale kiedyś to była duża różnica, bo punktacja była mniejsza.

  • 31. lobuzer
    • 2013-11-26 21:36:05
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Nadmuch został ograniczony. Dyfuzor wykorzystując efekt Conada nadal jest karmiony spalinami. W 2012 zabroniono mapowania silnika tak, żeby spaliny nawet na hamowaniu cały czas były "produkowane". Nadmuch spalin zostanie zlikwidowany dopiero teraz, przez przesunięcie końcówek wydech poza tylną oś.
    15 pkt w 2008 to dużo... To co powiesz o 2007 kiedy było to około 30pkt.? Niszczy to Vettel Webbera, Alonso Massę jak dla mnie.

    Orlo mówię tylko, że Kobica nic szczególnego nie pokazał, nie czy jest lepszy od Barichello czy nie.Po co dorabiasz jakieś teorie. Fakt jest taki, że jeździł na poziomie przeciętnego Heidfelda. Przez 3 sezony pokonał go tylko raz.

  • 32. lobuzer
    • 2013-11-26 21:43:06
    • *.ssp.dialog.net.pl

    może nie tyle sam dyfuzor co tylna sekcja...

  • 33. mayday123
    • 2013-11-26 22:40:35
    • *.web.vodafone.de

    10". Redbull to'taki team ktory sie wybil ale to nie potrfa dlugo w innym latach zespoly tez z dupy wziete wybijaly sie na pare lat a teraz ktos ppamieta o Cooper wpadl powygrywal cos z cissza a lotus mclaren ferrari williams siedza w tym dlugo mam nadzieje ze wraz. z nowym sezonem Williams zacznie zdobywac podia

  • 34. Orlo
    • 2013-11-27 16:12:29
    • *.jawor.vectranet.pl

    @lobuzer
    Człowieku, tłumaczę Ci ciągle, że nie można patrzeć tylko na punkty by rozstrzygnąć, który kierowca jest lepszy w teamie. W 2008 Kubica po 8 wyścigach miał 18pkt przewagi nad Heidfeldem. Natomiast w drugiej części sezonu zespół skupił się na problemach Heidfelda(olewając przy okazji Kubicę) co poskutkowało że Nick odrobił 3pkt, zamiast stracić 18 następnych. W 2009 Kubica też był lepszy od Niemca, tylko ten miał więcej farta. Przed GP Abu Zabi Kubica był zresztą przed Nickiem w klasyfikacji, a że zespół zrypał Robertowi pit stop i w efekcie wyprzedziło go kilku kierowców, w tym Nick, to już nie jego wina. Zobacz jak z Pietrovem radził se Kubica, a jak Heidfeld...
    "Button pokazał, że potrafi szybkim bolidem wygrywać, czego nie zrobił średniak Barichello" - Twoje słowa, błędne, co skomentowałem pisząc, że Rubens też wtedy wygrywał. Zarzuciłeś Kubicy brak zwycięstw, a Rubensa, który w swojej karierze wygrywał nie raz, nazwałeś średniakiem. To o co w końcu kaman?

  • 35. KimiTheBest
    • 2013-11-27 19:39:25
    • *.com

    Sezon 2014 będzie dla Ferrari bardzo ważny. Jeśli teraz nie pokonają Vettela to już im się to raczej nie uda. Zmiany w przepisach dają nadzieje, że walka będzie wyrównana. Cieszę się, że Kimi dojdzie do Scuderii bo Fernando nareszcie będzie miał zespołowego kolegę, z którym mają szansę na mistrzostwo konstruktorów.

  • 36. Martitta
    • 2013-11-27 21:24:34
    • *.dynamic.chello.pl

    @33. mayday123 - Cooper co prawda wycofał się z wyścigów po 19 latach, ale jako pierwszy zaczął stosować silnik za kierowcą, rozwiązanie przeniesione z Formuły 3, które od 1961 roku stosowały już wszystkie zespoły Formuły 1. To był przełom i duży wkład w historię. John Cooper odnosił też niemałe sukcesy w rajdach, wystawiając tam przerobionego Mini Coopera. Nie można stwierdzić, że to była stajnia byle czego. W tym przypadku ludzie z pasją i umiejętnościami - ojciec z synem - stworzyli team, dla którego ścigali się najlepsi kierowcy (w 68' ścigał się tam też Lucien Bianchi, wujek Julesa Bianchi).

    Za to w dzisiejszych czasach, nawet jeśli Ferrari i McLaren utrzymują ducha swoich lat pierwotnych, tak obecny Lotus z wizjonerskim Colinem Chapmanem ma już niewiele wspólnego, a i sam Lopez raczej nie dba o zachowanie tej legendarnej nazwy.

    RBR dotychczas zapisało tylko jedną kartę z Vettelem i Newey'em na czele. To coś adekwatnego do krótkich sukcesów w szefowaniu Ecclestona, kiedy miał pod swoimi skrzydłami Gordona Murray'a, ale nie historia teamu Coopera. Przynajmniej moim zdaniem :)

  • 37. Skoczek130
    • 2013-11-28 10:09:10
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @lobuzer - patrząc na "wsparcie", a raczej jego brak, ze strony BMW, Robert zrobił więcej, niż mógł. Oni skupiali się na tym błaźnie Heidfeldzie, a punkty uciekały. No ale Niemiec nie mógł być gorszy od Polaka w niemieckim zespole. Dla mnie BMW było pomyłką... dobrze, że odeszli, bo ten zespół nie był zdolny do sukcesów przez swą wypaczoną politykę.

    A co do "dmuchanego dyfuzora" - najwięcej dawał w 2011 roku. Teraz wątpię, by np. przewaga RBR miała w tym obszarze największe znaczenie. Oni znaleźli coś innego. Ich przewaga wynikająca z nadmuchu zakończyła się w 2012 roku, czego świadkami byliśmy, bo RB8 najszybszym bolidem w pierwszej połowie sezonu to nie był. ;)

  • 38. Skoczek130
    • 2013-11-28 10:11:52
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @mayday123 - RBR nie jest zespołem "z dupy"... i dominować mogą nawet dekadę. Mają do tego jak najlepsze predyspozycje. Nie zdziwię się, jeżeli w przyszłości Renault przejmie ten zespół, choć obecny układ jest dla Francuzów najlepszy.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo