komentarze
  • 10. Martitta
    • 2013-11-21 14:19:52
    • *.dynamic.chello.pl

    Mnie też dziwi mnie na tej liście Kaltenborn, bo prócz tego, że przejęła zespół Saubera i stara się jakoś związać koniec z końcem, nic więcej nie osiągnęła. A przyznawać jej nagrodę tylko za to, że jest kobietą w męskim świecie... bez sensu.

    Ja bym zagłosowała na Kubicę, Neweya i Ogiera.
    Myślę, że Kubica ma duże szanse.
    A Loebowi już starczy, on będzie niezastąpionym człowiekiem przez cały czas :)

  • 11. elin
    • 2013-11-21 15:20:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mnie nominacja dla Kaltenborn aż tak nie dziwi. To nie jest nagroda za ilość wygranych wyścigów, mistrzostw .... itp.,za które są przyznawane osobne puchary. Ale ma ją otrzymać Osobowość Roku. Może osiągnięcia Monishi ( jeszcze ) nie są zbyt imponujące ... Jednak przebić się w tak męskim świecie jak F1 i zostać pierwszą kobietą szefem zespołu, to jest osiągnięcie i ta pani ciężko pracowała na to latami.

    Z nominowanych, których nazwiska są mi znane - stawiam na Neweya i Kubicę.

  • 12. Hamcio20
    • 2013-11-21 15:26:40
    • *.business.static.vectranet.pl

    @Maritta zgadzam się z tobą :D

  • 13. Kamil-F1
    • 2013-11-21 15:36:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ostatni jest taka prawidłowość, że wszelkie konkursy wygrywają osoby/przedmioty słuszne ideologicznie, więc jest niemal pewne, że ten plebiscyt ''wygra'' M.Kaltenborn.Bo to kobieta.
    Natomiast ludzie tacy jak Vettel, Loeb czy Newey są na takim poziomie, że nie potrzeba im dodatkowych wyróżnień, choć im się należy...
    Więc jeśli ktoś powinien zasłużenie wygrać, to S.Ogier- tegoroczny mistrz WRC.
    Co do Kubicy, to z całym szacunkiem, za zwycięstwo w WRC2 raczej takich nagród się nie przyznaje;zważywszy na inne okoliczności.Chociaż za całokształt mu się należy.

  • 14. elin
    • 2013-11-21 15:44:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 13. Kamil-F1 - ale dlaczego Ogier ? Zdobył " dopiero " pierwszy tytuł w WRC. Co raczej byłoby niemożliwe, gdyby Loeb nie zdecydował się zakończyć kariery.

  • 15. siwolong
    • 2013-11-21 16:17:29
    • *.beskidmedia.pl

    Kubica i Newey. Osobowość roku- bardziej Kubica- co to ten człowiek pokazał w tym sezonie budzi ogromny szacunek do Niego. Newey już w poprzednich latach pokazał czego jest wart. A Kubica -jest objawieniem tego roku w wrc2- i w dodatku mistrzostwo

  • 16. Martitta
    • 2013-11-21 16:19:52
    • *.dynamic.chello.pl

    @14. elin - To też racja. Ogierowi nie byłoby tak łatwo, gdyby Loeb pozostał w szeregach:) Może ja napiszę, dlaczego zagłosowałabym na tylko jednego z Sebastianów :)
    Dla mnie Ogier jest dobrym kierowcą, chociaż nie tak lubianym, jak Seb z Alzacji. On ma wręcz horrendalną obsesję na punkcie Loeba i wcale tak źle nie wypadał, gdy był z nim kiedyś w teamie. W tym roku z zespołem wykonali świetną robotę i z całej stawki WRC Ogier zasłużył najbardziej na to mistrzostwo, zwłaszcza, że od dawna o to walczył. Wiadomo, że z Loebem nie byłoby mu tak łatwo i mistrzostwa mogłoby nie być, ale czy był ktoś, kto mógłby z Loebem konkurować? :)
    Co do Monishi to fakt, że przebiła się w tym świecie i pamiętam jak kiedyś pisałam o niej z @Marti, że babki w tym sporcie to muszą być twarde babki:) Wolałabym jednak, żeby nazwać ją osobowością roku dopiero wtedy, kiedy faktycznie zdobi coś ponad poziom w F1. Z jednej strony trafiła na Saubera w rozsypce i nie miała pola do popisu. Może za rok będzie lepiej, Kaltenborn pociągnie ten zespół przynajmniej przed Force India i faktycznie wyróżni się z tłumu wyjątkowych osobowości w F1 :)

    @13. Kamil-F1 - Biorąc pod uwagę, że jest to nagroda za osobowość, to moim zdaniem Kubica powinien wygrać ten plebiscyt. Przecież to, czego on dokonał po wypadku jest niebywałym osiągnięciem, na które porywają się tylko takie wyjątkowe osoby.

  • 17. Skoczek130
    • 2013-11-21 16:41:33
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @elin - w tym roku akurat i sam Loeb nie dałby rady pokonać Ogiera. To jeszcze większy kosmita od niego. :)) Ten tytuł należy się Kubicy - jeszcze kilka miesięcy temu nie było wiadomo, czy nie odetną mu ręki.

  • 18. Skoczek130
    • 2013-11-21 16:42:29
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @Martitta - źle nie wypadał?? Ogier zdobyłby tytuł, gdyby nie błędy i polecenia zespołowe. :))

  • 19. Martitta
    • 2013-11-21 16:52:12
    • *.dynamic.chello.pl

    @18. Skoczek130 - Oj tam, oj tam :)) Racja, ale jak na razie i tak Loeb jest lepszy.
    I coś tak czuję, że będzie z nimi tak jak z Schumecherem i Vettelem. Jeden dąży do pobicia sukcesów drugiego, ale to ten pierwszy ma bardziej dramatyczną i trudniejszą historię i jako pionier pozostanie w sercach ludzi największym mistrzem...

  • 20. Skoczek130
    • 2013-11-21 17:18:34
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @Martitta - ja od dawna wolałem Ogiera. :))

  • 21. elin
    • 2013-11-21 17:28:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 16. Martitta - ja również nie nazywam Kaltenborn - Osobowością Roku. Jeszcze za wcześnie na taki tytuł dla niej ;-) - z tym się całkowicie zgadzam. Ale uważam, iż sama nominacja jest słuszna i nie powinna dziwić. Wiele się mówi, że w F1 powinno być więcej kobiet, ale tak naprawdę to bardzo męski sport i wcale nie spieszy się aby na wyższych stanowiskach zatrudniać płeć piękną ;-). Dlatego doceniam Monishę, bo ciężko zapracowała na nie. A że trafiła do zespołu, który obecnie ma problemy finansowo ... dajmy jej trochę więcej czasu ;-).

    @ Martitta i @ Skoczek130
    Oczywiście, że Ogier całkowicie zasłużył na tytuł mistrza WRC i jest godnym następcą pierwszego Sebastiana ;-). Mnie najbardziej zaimponował właśnie w 2011, kiedy jeździł niewiele gorzej od Loeba. A największy szacunek mam, że wolał zrezygnować z posady w Citroenie, niż być pomocnikiem mistrza. Dodatkowo zaryzykował przechodząc do Volkswagena ( wtedy wielkiej niewiadomej ). Ale czy on zasłużył na tytuł Osobowości Roku ...
    Tutaj się zgadzamy - najbardziej zasłużył na to Kubica :-).

  • 22. devious
    • 2013-11-21 17:32:23
    • *.adsl.inetia.pl

    @11 elin

    Nagradzanie kogoś tytułem Osobowość Roku tylko i wyłącznie dlatego, że jest kobietą zalatuje mi trochę seksizmem :) Powinny być oceniane czyny i osiągniecie a nie co kto ma między nogami... A pani Kaltenborn jeżeli chodzi o osiągnięcie to cóż, jest raczej nikim wyróżniającym się. No chyba, że problemy finansowe Saubera i posuwanie się do zatrudniania Sirotkinów to jej wielkie osiągnięcie :)


    Tytuł osobowości wg. mnie powinien trafić na ręce kogoś z trójki: Newey (kolejny niesamowity bolid F1), Kubica (niesamowity debiut w rajdach WRC) i Ogier (niesamowity sezon w WRC, zdominował mistrzostwa i godnie zastąpił Loeba na tronie).

    Choć tytuł pewnie zdobędzie Vettel bo przecież bije tyle rekordów i jest już w zasadzie najlepszym kierowcą wszech czasów (a przynajmniej na takiego go lansują) :)

  • 23. MarTum
    • 2013-11-21 17:38:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Vettel nie wygra. Powszechnie wiadomo, że to zasługa bolidu czyli Neweya, a nie wentyla.
    Większość kierowców była by tam gdzie on mając do dyspozycji tak rewelacyjne auto.

    Cała reszta kierowców F1, może z kilkoma wyjątkami zdobyłaby to co ma Ventyl gdyby siedziała w samochodzie niemożliwym do prześcignięcia. Wentyl nie jest bogiem. Kierowcy F1 to elita kierownicy. W wyścigu warci tyle co auto w którym siedzą.

    Dalej mówię, że to się rozegra miedzy Kubicą, a Neweyem.

  • 24. Martitta
    • 2013-11-21 17:44:11
    • *.dynamic.chello.pl

    @elin - A właśnie, bo chyba się źle zrozumiałyśmy odnośnie Monishi, a przecież napisałaś o tym w poście nr 11. Sama nominacja jest ok, za to miejsce w czołowej dziesiątce najlepszych już nie :)

    @20. Skoczek130 - Wcale mnie to nie dziwi :) Ty masz szczególną słabość do wspierania debiutantów... Oczywiście w pozytywnym sensie :P

    Wcale nie zgadzam się z tym, że Vettel zgarnie tytuł osobowości roku. Przepraszam bardzo, ale zgarniając mistrzostwa jeden po drugim i pozostawiając stawkę w czystym powietrzu, on nawet nie miał okazji tej swojej "prawdziwej osobowości" pokazać. Nawet Infiniti narzeka, że te zwycięstwa były zbyt łatwe.
    Mam nadzieję, że Vettel plebiscytu nie wygra, bo mu się to zwyczajnie nie należy :P
    A tu jest mowa o OSOBOWOŚCI :)

  • 25. Kamil-F1
    • 2013-11-21 17:50:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @14. elin Szczerze mówiąc, to wskazałem Ogiera trochę ''w zastępstwie'' dla tych bardziej zasłużonych nominowanych.Zasługuje na ta nagrodę, ponieważ w sumie tylko on pokazał coś nowego w tym roku.
    Osobiście, to liczę na Vettela, bo on ma największe zasługi, ale jak mówiłem nie musi on już nic udowadniać.
    Loeb w tym roku wystartował tylko w 4 rajdach, więc nic szczególnego nie zrobił, ale również on jest godny nagrody za całokształt, ale w tym konkursie chyba nie o to chodzi.
    @16. Martitta Zależy co się rozumie pod pojęciem ''osobowość''.Kubica to dobry kierowca i człowiek i powinien otrzymywać znacznie ważniejsze nagrody, ale wydaje mi się że po tym wypadku można było oczekiwać czegoś więcej niż startu w rajdowej ''drugiej lidze''.

    Poza tym nie ważne kto zostanie nagrodzony, byle nie Monisha, bo niczego nie dokonała.Ale i tak pewnie ją wybiorą, bo teraz żeby zdobywać tytuły wystarczy być kobietą, nawet można udawać kobietę bo płeć nie musi się zgadzać...

  • 26. Martitta
    • 2013-11-21 18:01:50
    • *.dynamic.chello.pl

    @elin - Znowu poplątałam :) Chodziło mi o to, że nie dziwię się, że na nią głosowano, ale miejsce w czołowej dziesiątce moim zdaniem mógłby zająć ktoś inny:)
    Pozdrawiam

    @14Kamil-F1 - Czegoś więcej to znaczy czego? Powrotu do F1? Czy od razu startów w WRC?
    Proszę Cię, przecież on dokonał wszystkiego, co tylko mógł:)
    Większość osób na jego miejscu nie zdobyłaby nawet tego zdaje się nic nieznaczącego mistrzostwa WRC2. Należy jeszcze wziąć pod uwagę, że to jest człowiek po ciężkim wypadku i zrobił niesamowite postępy w rajdach. Na pochwałę zasługuje też jego współpraca z Mercedesem. On cały czas działa i nigdy nie stoi w miejscu - to jest wyczyn profesjonalisty. Mam nadzieję, że za rok Robert będzie się ścigał w WRC z jakimś odpowiednim pilotem. I nie widzę zbyt wielu osób, które na ten tytuł zasłużyłyby bardziej od niego.

  • 27. Skoczek130
    • 2013-11-21 18:11:48
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @Martitta - lubię zmianę warty. :))

  • 28. Skoczek130
    • 2013-11-21 18:13:18
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @MarTum - oczywiście, że tak. Ale trzeba wykorzystać, co się ma i przede wszystkim dobrze pracować z zespołem. A to Vettelowi wychodzi koncertowo.

  • 29. mayday123
    • 2013-11-21 18:29:55
    • *.web.vodafone.de

    wiecie co powini tu dodac sekcjie WRC taka jak f1 wiadomosci ponktacjie newsy itp itd a wracajac do tematu hmm nie zgodzie sie z paroma osobami Loeb jest duzo lepszy jest jak dla mnie obecnie najlepszym kierowca na swiecie A to co osiagnal w Wrc tylko to potwierdza jak dla mnie Wrc jest duzo trudniejsza seria jezeli chodzi o umiejentnosci f1 to jazda na pamiec na torach f1 na calym torze np panuje podobna przyczepnosc i wiedza co moga sie spodziewac pozatym kazdy zakret znaja na pamiec i pokonuja go min sto razy podczas jednego GP a w Wrc kazdy zakret jest inny i sa czasem nawet 3 ,4 rodzaje nawieszchni na jednm odcinku zreszta co tu duzo mowic kto zna oby dwie serie i sledzi je mysle ze kazdy stwierdzi ze w Wrc sa najlepsi kierowcy

  • 30. elin
    • 2013-11-21 19:22:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 22. devious - dlatego jak napisałam pod 21., na taki tytuł dla Kaltenborn jeszcze za wcześnie ... o ile w ogóle kiedyś na niego zasłuży. Ale sama nominacja ... według mnie słuszna.
    Zostać pierwszym ( jedynym ) szefem - kobietą zespołu w męskim F1, jednak jest pewnego rodzaju osiągnięciem ;-).

    @ 25. Kamil-F1 - OK, rozumiem.
    Przyznam, że z wymienionych nazwisk, wiem jakie mają osiągnięcia tylko osoby z F1 i WRC. Nie wiem, czym zasłużyli na taką nominację pozostali ... Nie znam tych nazwisk.
    Wszyscy, którzy wywalczyli tytuł ( tytuły ) mistrza, już są w tej wyższej lidze. Ale Osobowość Roku ... ciężko powiedzieć jakie będą kryteria przy wyborze tej jedynej osoby - doskonały kierowca, czy genialny konstruktor ...
    Ja stawiam na Kubicę, bo po takim wypadku potrafił się podnieść i wrócić do sportu. Na co według mnie, stać niewielu.
    Ale Vettel również ma szansę i to prawdopodobnie dużą, bo trzeba mieć osobowość, aby tak dążyć do pobicia wszystkich możliwych rekordów F1.
    Loeb, się zgadzam - jeśli już to raczej za całokształt, niż za obecny sezon.
    Ale u Monishi raczej na samej nominacji się skończy. Tylko płeć - nie wystarczy.

    @ Martitta - na pewno w miejsce Kaltenborn można by znaleźć kogoś bardziej zasłużonego ... Ale według mnie dobrze, że dostała taką nominację i że w F1 jest kobieta szef - zespołu, która potrafi dorównać męskim " odpowiednikom " na takim stanowisku ;-).

    Pozdrawiam

  • 31. Jaro75
    • 2013-11-21 19:43:02
    • *.kalisz.mm.pl

    Oj tam,wiadomo kto wygra :)))

  • 32. Kamil-F1
    • 2013-11-21 20:20:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @26. Martitta @ 30. elin
    Nie neguję osiągnięć Kubicy, chociaż to czego dokonał może pozostać przez jurorów niedostrzeżone...Zważywszy na to, że jest to pierwszy rok tego wyróżnienia więc wybrać trzeba spośród osób z samego szczytu.Mimo to nie rozumiem kilku nominacji wielkich osób które w tym roku były ''w cieniu''.

  • 33. tciachu
    • 2013-11-21 22:43:19
    • *.jkns.pl

    @31. Jaro75
    :-)))) Przez 30 postów zastanawiałem się, czy Ty coś powiesz... ;-)
    No i się doczekałem Jaro75 w najlepszym swoim stylu :-) Więcej trzeba nam takich ludzi - niezachwiana wiara i zachwyt nad umiejętnościami Mistrza :-)

  • 34. Skoczek130
    • 2013-11-21 22:45:48
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @Kamil-F1 - sukcesem i to największym jest sam powrót do sportu. Centymetrów brakowało, aby ta barierka przebiła go na wylot. Minut brakowało do wykrwawienia. Tyle samo do ucięcia ręki. A on teraz startuje i nawet zdobył tytuł. Nieistotne, czy była dobrze obsadzona, czy też nie. Ty, czy ja, nie mielibyśmy ręki, a może i w ogóle by nas już nie było... ;]

  • 35. Szymon1234
    • 2013-11-21 22:50:10
    • *.adsl.inetia.pl

    Kubica Osobowością Roku FIA! Zasłużył na to!

  • 36. xeoteam
    • 2013-11-22 00:45:24
    • *.tel.tkb.net.pl

    Przeczytałem wypowiedź Wisławskiego , chyba najbardziej doswiadczonego polskiego pilota w rajdach i to co powiedział o Kubicy jest wykładnikiem tego czego dokonał Robert.
    Smutne jednak jest to , że dla takiego tytana pracy i genialnego kierowcy nie znajdziemy "młodzieży " z doświadczeniem by dorównał w szybkości swej pracy szybkości Roberta.
    Dla mnie jeden wybór w lebiscycie - Kubica. i nie dlatego , że jestem Polakiem i mu kibicuję od dawna we wszystkich jego startach , czy WSbyR czy F1 czy WRC-2 a dlatego ,że pokazał, że po prostu można jak się chce.
    pozdrawiam Elin, Maritta, Skoczek :) nawet Kamil-F1 odciął się na sekundę od Vettela więc też pozdrawiam :) widac nie taki ten świat straszny jak go malują :)

  • 37. Skoczek130
    • 2013-11-22 11:52:23
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @xeoteam - wzajemnie. :))

  • 38. Kamil-F1
    • 2013-11-22 12:11:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @34. Skoczek130 Zgadzam się z ta wypowiedzią.Skoro zasłużył, to niech go wybiorą; nie będę miał nic przeciwko.
    @xeoteam Nie tyle ''odciąłem się'' od Vettela, co wskazałem, że nie musi on zdobywać tego typu wyróżnień, choć niewątpliwie zasłużył.

  • 39. pers
    • 2013-11-23 00:31:37
    • *.172.252.68

    Na ten tytul jak najbardziej zasluguje Robert. Od chwili wypadku jego droga do tego miejsca gdzie sie teraz znajduje była ciężka. Kto by sie spodziewał ze debiutant w pierwszym roku startów w RMŚ i to jeszcze nie pelnosprawny w 100% sięgnie po mistrzowski tytuł w swojej klasie. Zreszta wszyscy wiedzą jaki jest Kubica, jest bardzo cenionym człowiekiem. Nikt w tym czasie nie osiągnął tyle co on i mam nadzieje że go docenią bo zasluguje na to. Jest nietuzinkowym kierowcą. Obawiam się że Vettel nie osiągnął by tyle w rajdach. Do tego trzeba miec jaja po prostu.

  • 40. elin
    • 2013-11-23 21:56:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 36. xeoteam - również Pozdrawiam :-)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo