komentarze
  • 1. marek77
    • 2013-10-09 19:28:42
    • *.open-way.eu

    No prawie jak wyścigi Toyoty Pirus. Dokąd zmierza ta dyscyplina...

  • 2. SpookyF1
    • 2013-10-09 19:56:08
    • *.adsl.inetia.pl

    Własnie chyba przestałem być fanem F1 :( Przerzucę się na snooker chyba, że tam też ustanowili maksymalną prędkość bil na wyjściu z kija :P

  • 3. schumi1
    • 2013-10-09 19:57:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W 2014 beda to jeszcze wyscigi czy ich parodia?Gdzie te czasy jak kazde kolko bylo na pelnej ku...Ehhh pewnie juz nie wroca

  • 4. bartexar
    • 2013-10-09 20:01:14
    • *.adsl.inetia.pl

    NIedługo będą silniki Diesla, w układzie rzędowym 4 cylindry, może z turbosprężarką. Tak jak ja w samochodzie... Wtedy spalanie będzie małe, Greenepeace szczęśliwe, a Bernie zaoszczędzi na krem przeciw zmarszkowy,

  • 5. bartexar
    • 2013-10-09 20:01:56
    • *.adsl.inetia.pl

    Zamiast zmarszkowy, zmarszczkowy. Wybaczcie.

  • 6. jackos
    • 2013-10-09 20:22:32
    • *.malbork.mm.pl

    Panowie ale to przecież nie ekolodzy/greenpeace nakręcają tą tematykę (pewnie mają to głęboko i ich to nie obchodzi), To Bernie doszedł sam magalomańsko do wniosku, że EKO jest trendy i tak mamy jak mamy. Będzie za rok śmiesznie :)

  • 7. mike 40
    • 2013-10-09 20:23:45
    • *.160.171.202

    Edycja edycja postu by się zdała pomyślcie o tym adminki

  • 8. rokosowski
    • 2013-10-09 20:33:02
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @6 jackos
    Nie Bernie tylko producenci silników (słusznie zresztą). Bernie był tym zmianom przeciwny. Nawet tego nie wiecie?

  • 9. Avalon
    • 2013-10-09 21:52:15
    • *.zicom.pl

    a ja wierze, ze ostatecznie osiagi sie nie pogorsza. Jestem przekonany, że obecnie istnieje technologia pozwalajaca zrobic silnik spalajacy znacznie mniej, mniejszy i wydajniejszy od obecnych. Glownie dzieki turbo. Dodatkowo ok 160 KM ERS/KERS .. Z tego co dotychczas wyczytalem wypowiedzi firm projektujacych silniki to raczej nie spodziewali sie pogorszenia osiagow. Czesc mowila o polepszeniu. Zobaczymy juz nie dlugo

  • 10. devious
    • 2013-10-09 22:27:21
    • *.adsl.inetia.pl

    @panienki z postów 1-6

    Tak, przerzućcie się najlepiej na bierki "wielcy znawcy" - nikt nie będzie po Was płakał : )

    Jakbyście nie wiedzieli już w latach 80-tych w "wielkiej erze turbo" oszczędzano paliwo i jeżdżono taktycznie bo po prostu bolidy nie wytrzymywały jazdy na max. dłużej niż kilka okrążeń - w wyścigu silniki miały znacznie mniej mocy niż w qual a kierowcy i tak nie cisnęli non-stop na max bo bolid by nie wytrzymał, opony by nie wytrzymały a paliwo by się skończyło...

    Tak, tak - nie wiedzieliście pewnie, ale wtedy też były limity paliwa. Obecnie też są! Szok, co?

    W F1 nic się nie zmieni. Nadal bolidy będą zabójczo szybkie - zapewne szybsze niż obecnie (na pewno będą miały duuuużo więcej momentu i prawdopodobnie trochę więcej mocy, zresztą już mówi się o tym, że trzeba będzie poszerzyć opony by radziły sobie z mocniejszymi silnikami... no ale dla Was, chłopków-roztropków będą to nudne "kosiarki") i nadal będzie wygrywał najszybszy kierowca w najszybszym bolidzie.

    Gwoli ścisłości to ja się nawet ucieszyłbym, gdyby fani odpłynęli w pewnej ilości z F1 i stałaby się ona na powrót sportem elitarnym dla ludzi inteligentnych - durne burki niech sobie oglądają wrestling ;)


    PS
    Mi się bardzo podoba Alfa Romeo 4C z "gównianym" silnikiem 4-cylindry 1,7 litra + turbo. Świetny dźwięk i niesamowite osiągi. No ale durne burki powiedzą, że to kosiarka i żaden sportowy wóz bo mało cylindrów i ekologiczna jest wiec do dupy... Cóż, durny tłuk zawsze pozostanie durnym tłukiem :)

  • 11. devious
    • 2013-10-09 22:34:45
    • *.adsl.inetia.pl

    Aha najmocniejszy silnik w historii F1 miał 4 cylindry i wywodził się w prostej linii z silnika seryjnego BMW z 1962 roku! Poczytajcie sobie o silniku BMW M12 i jego protoplaście seryjnym M10...

    No ale durny tłuk zobaczy, że silnik miał 4 cylindry i powie "eee 4 to mniej niż 8 i mniej niż 12 więc silnik musiał być do dupy!" - to taka moja mała dygresja dot. "beznadziejnych" silników V6 turbo.

    I idę o zakład, że za rok o tej samej porze nikt złego słowa o tych silnikach nie będzie mówił. Szybko wszyscy zapomną o 2,4 V8....

  • 12. Jahar
    • 2013-10-09 23:46:58
    • *.opera-mini.net

    Silniki jak silniki byleby nie były słabsze niż są. Może będzie więcej normalnego wyprzedzania a nie czekanie na DRS. Bardzo dobrze, że moment obrotowy będzie większy. Może to przysporzy trudności na wychodzeniu z zakrętów.

  • 13. IamJoking
    • 2013-10-10 00:10:00
    • *.wroclaw.vectranet.pl

    Januszek zbieracz puszek , znów wciągnął leków garnuszek , hej hooo .

  • 14. Adek_82
    • 2013-10-10 02:23:16
    • *.as13285.net

    Coś mi się wydaje, że plotki o przyszłorocznej paliwożerności jednostek Scruderii stają się coraz bardziej realne. Czyżby przedobrzyli? Chcieli mocy jak w jednostkach merca a okaże się, że nie będą w stanie tej mocy użyć bo będą skręcać jej osiągi dla mniejszego zużycia aby dotrzeć do mety...?

  • 15. kocuur
    • 2013-10-10 09:01:54
    • *.biznes.mm.pl

    devious-inteligentny BURAKU. Pomyśl zanim coś napiszesz.

  • 16. kanarinios
    • 2013-10-10 10:05:49
    • *.pgd.pl

    Devious bardzo dobrze napisane:) widać że niektóre "łajzy" poczuły że to o nich piszesz - psiik

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo